خانه » همه » خبر » دفاع صفارهرندی از شورای نگهبان/ تاییدیه‌ سال ۸۸ شورای نگهبان برای موسوی موجه بود / سلطنت طلب‌ها از خاتمی حمایت کردند

دانلود کتاب های امتحان شده

دفاع صفارهرندی از شورای نگهبان/ تاییدیه‌ سال ۸۸ شورای نگهبان برای موسوی موجه بود / سلطنت طلب‌ها از خاتمی حمایت کردند

محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام اظهار داشت: من در صحبت‌هایی که درباره شورای نگهبان بیان می‌کنم و در جلساتی که برای اعضای شوراهای نظارت سخنرانی‌ می‌کنم، این جمله را همواره می‌گویم که «شورای نگهبان چه دوستش داشته باشیم و چه دوستش نداشته باشیم، جزو سه نهاد اصلی در نظام جمهوری اسلامی ایران است که تیرهای تهمت، کینه و دشمنی بیش از سایرها نهادها به سویش روانه می‌شود.»

وی ادامه داد: علاوه بر ساحت رهبری و نهاد ولی‌فقیه، دو سه نهاد در کشور مرکز حملات دشمن هستند. یکی از آن دو سه نهاد، شورای نگهبان است. در این حملات رمزی نهفته است و به عبارتی دیگر بی‌دلیل نیست. اینگونه نیست که چون دشمنان از قیافه آیت‌الله جنتی خوششان نمی‌آید، این هجمه‌ها را انجام می‌دهند. یا اینکه نقدشان این باشد چرا ترکیب شورای نگهبان ۱۲ نفر است و ۱۲۰ نفر نیست.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ماهیت ماموریتی که برعهده شورای نگهبان است برای مخالفان و دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران، آزاردهنده است، گفت: ماموریت‌های شورای نگهبان در دو مقوله دسته‌بندی می‌شود؛ یک دسته از ماموریت‌های شورای نگهبان کنترل ورودی‌ها و دسته دیگر کنترل خروجی‌هاست.

وی در خصوص ورودی‌ها توضیح داد: منظور از ورودی‌ها کسانی هستند که قرار است متصدی امور در دستگاه‌های اجرایی و قانون‌گذاری و… شوند. داوطلبان از کانال کنترلی عبور می‌کنند تا ویژگی‌هایشان با شرایط جمهوری اسلامی تطبیق داده شود.

انتقاد از سطلنت طلب ها برای حمایت از خاتمی و پاسخ آنها

صفارهرندی با اشاره به هجمه‌هایی که به شورای نگهبان می‌شود، گفت: در مشروطه جمعی از علمای تراز برای بررسی مصوبات مجلس انتخاب شدند. پس از مدتی، عده‌ای گفتند نیاز به مشارکت علما نیست و لازم نیست آن‌ها در حکومت‌داری دخالت کنند. بدخواهان فکر می‌کنند که می‌توانند دوره مشروطه را احیا کنند. در اواسط دوران اصلاحات یک نفر به سلطنت‌طلب‌ها انتقاد کرد که شما چرا از یک روحانی (سیدمحمدخاتمی رئیس‌جمهور وقت) حمایت می‌کنید؟ او یک روحانی و دست‌پرورده امام خمینی (ره) است.

وی افزود: یکی از چهره‌های شاخص سلطنت‌طلب‌ها در پاسخ به این انتقاد در روزنامه کیهان که در لندن منتشر می‌شود، نوشت: تو چرا متوجه نیستی که اقدام ما حساب‌شده و سنجیده است. ما داریم کاری را انجام می‌دهیم که پدران ما و بزرگترهای ما در دوران مشروطه انجام دادند. آن‌ها وقتی که دیدند روحانیون در بین مردم نفوذ دارند به آن‌ها نزدیک شدند و زمانی که به مقصودشان رسیدند، آن‌ها را پس زدند و گفتند اینجا دیگر محل حضور شما نیست؛ شما بروید به کارتان برسید، ما هم مملکت‌داری کنیم.

دفاع صفارهرندی از شورای نگهبان/  تاییدیه‌ سال ۸۸ شورای نگهبان برای موسوی موجه بود / سلطنت طلب‌ها از خاتمی حمایت کردند

بیشتر بخوانید :

درباره انتخابات سال ۱۳۸۸ | تاییدیه‌ شورای نگهبان برای موسوی موجه بود

عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام در خصوص انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ گفت: در آن سال شورای نگهبان آن کاری که بر عهده‌اش بود؛ یعنی ایستادگی بر موضع قانونی را به خوبی انجام داد. مهندس موسوی با جواز شورای نگهبان وارد عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری شد. سوابقش مشکلی نداشت، هرچند معارض‌هایی داشت، اما جنس حجت‌های شورای نگهبان، آشکار است و نمی‌تواند به نیات پنهانی اتکا کند. حجت آشکار این بود که ایشان در دوره امام خمینی (ره)، نخست‌وزیر بود و پس از آن نیز مشاور رهبر معظم انقلاب و از رهبری برای عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجمع تشخیص مصلحت نظام حکم دریافت کرده بود. گاهی نیز حضرت آقا ایشان را صدا می‌زدند و مشورت سیاسی می‌گرفتند. مواضعش هم در آن دوران غالباً خوب بود. پس تاییدیه‌ای که شورای نگهبان داد، موجه بود.

وی اضافه کرد: وظیفه شورای نگهبان در مرحله بعد بررسی صحت و سلامت انتخابات ۸۸ بود. این شورا اعلام کرد که هر کس می‌گوید تقلب شده است، گزارشش را ارائه کند. اعلام شد هر صندوقی که بخواهید هم بازشماری می‌کنیم. حتی رهبری فرمودند که میزان بیشتری بازشماری شود، حتی اگر نیاز بود همه صندوق‌ها را دوباره بشمارید. خوشبختانه منطقی که شورای نگهبان در آن انتخابات داشت که منطق نظام بود، اینقدر منطق مقبول و دنیاپسندی بود که جرات نکردند، ان‌قلتی وارد کنند. از این رو وقتی از آن‌ها پرسیده شد که چرا علی‌رغم آمادگی شورای نگهبان درخواست ندادید، حرفی نداشتند. نماینده‌شان در جلسه با رهبری گفت که اگر همه صندوق‌ها را بشمارند، رای همین خواهد شد. پرسیده شد: پس به چه چیزی اعتراض دارید؟ گفتند: منظور ما فرآیند طی شده است که به قول حجاریان «تدلیس سیستماتیک» صورت گرفته است؛ اینجور مواقع به پریشان‌گویی می‌افتند و مجبور می‌شوند پرت و بلا بگویند.

شورای نگهبان در انتخابات ۸۸ کارش را به خوبی انجام داد

صفارهرندی گفت: شورای نگهبان در انتخابات ۸۸ کارش را به خوبی انجام داد. ایستادگی بر موضع حق و متانت در برخورد، موثر بود و خودشان بعد آمدند اعتراف کردند که تقلبی صورت نگرفته است. همین‌هایی که اکنون بلبل‌زبانی می‌کنند، در گعده‌های زندانی‌شان گفتند که می‌دانیم تقلب نشده است. شورای نگهبان از این جهت وجیه است و بی‌آبرو نیست.

وی البته عنوان کرد: شورای نگهبان باید بلد باشد بهتر از آن چیزی که است، خود را عرضه کند. برخی جنس قلابی خودشان را خوب عرضه می‌کنند، اما ما که جنس‌مان خوب است، چرا خوب عرضه نمی‌کنیم و بی‌سلیقگی‌هایی صورت می‌گیرد؟ حیف است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه افکار عمومی و روابط عمومی را باید جدی گرفت، اظهار داشت: ممکن است اعضای شورا بگویند، ما کاری به این‌ چیزها نداریم و کار خودمان را می‌کنیم؛ این بدان معنا نیست که رای خودتان را تغییر بدهید، بلکه منظور این است که برای افکار عمومی اعتباری قائل شوید. افکار عمومی اگر توجیه نشود، شورای نگهبان مظلوم واقع خواهد شد.

وی بیان داشت: با جامعه باید صحبت کرد. یک زمانی شورای نگهبان می‌گفت ما به هیچ وجه دلایل ردصلاحیت افراد را اعلام نمی‌کنیم؛ مگر اینکه خودشان بخواهند. بعد یک عده آمدند و گفتند: ما می‌خواهیم. به نظرم عیبی ندارد برخی موارد گفته شود. البته این موضوع باید در قانون حل شود و مجلس شورای اسلامی در این رابطه مسئولیت دارد. اما شورای نگهبان باید با مجلس تعامل و این قانون را اصلاح کند. روابط عمومی در این باره نقش مهمی دارد.

۲۱۲۲۰

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها