خانه » همه » خبر » ده هزار ترمینال جدید استارلینک به این کشور می‌روند

دانلود کتاب های امتحان شده

ده هزار ترمینال جدید استارلینک به این کشور می‌روند

وزیر تحول دیجیتال اوکراین اعلام کرد که مشکل تأمین هزینه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک حداقل به‌صورت موقت برطرف شده است. ظاهراً تعدادی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا به این نتیجه رسیده‌اند که آنلاین نگه‌داشتن اوکراین درحین جنگ با روسیه به نفع همه خواهد بود.

«میخایلوف فدوروف»، وزیر تحول دیجیتال اوکراین در مصاحبه‌ای با بلومبرگ با اشاره به اینکه درحال‌حاضر مشکلات مالی حداقل تا بهار حل شده‌اند، گفت: «[ایلان] ماسک به ما اطمینان داده که به حمایت از اوکراین ادامه خواهد داد. وقتی ما دچار یک قطعی شدید شده بودیم، به او پیام دادم و او بلافاصله پاسخ من را داد و گام‌هایی را برای حل مشکل برداشت. [ماسک] اوضاع را درک می‌کند.»

براساس توافق جدید اسپیس ایکس با کشورهای اروپایی، این شرکت قرار است در ماه‌های آینده بیش از 10 هزار ترمینال استارلینک را به اوکراین بفرستد. این سرویس در طول جنگ روسیه اهمیت زیادی برای اوکراین داشته و فدوروف هم در مصاحبه خود تأکید کرده است که هیچ جایگزینی برای ارتباطات ماهواره‌ای آن‌ها وجود ندارد.

ده هزار ترمینال جدید استارلینک به این کشور می‌روند

استارلینک برای ارائه اینترنت در اوکراین درخواست کمک کرده بود

هرچند دولت آمریکا به تأمین سرمایه موردنیاز برای تداوم ارائه خدمات استارلینک در اوکراین کمک کرده بود، ایلان ماسک در تاریخ 7 اکتبر مدعی شد که فقط درصد کمی از هزینه ترمینال‌ها و سرویس اینترنت این شرکت در اوکراین توسط منابع خارجی تأمین شده است.

گزارش وب‌سایت Foreign Policy در ماه گذشته میلادی مدعی بود که افزون بر آمریکا، دولت لهستان هم حدود 5.9 میلیون دلار برای ارائه خدمات استارلینک در اوکراین هزینه کرده است. این گزارش از بریتانیا هم به‌عنوان حامیان مالی ارائه اینترنت ماهواره‌ای در این کشور جنگ‌زده نام برده بود؛ بااین‌حال، درحال‌حاضر مشخص نیست که کدام کشورها شرایط تأمین اینترنت در ماه‌های پیش رو را فراهم کرده‌اند.

اوکراین از ماه فوریه 2022 تاکنون 22 هزار آنتن استارلینک دریافت کرده است، اما اگر روسیه به انهدام زیرساخت‌های انرژی در این کشور ادامه دهد، می‌توان قطعی‌های طولانی‌تر را در ارتباطات اینترنتی این کشور انتظار داشت.

227227

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها