خانه » همه » مذهبی » دیدار زنان با امام زمان علیه السلام

دانلود کتاب های امتحان شده

دیدار زنان با امام زمان علیه السلام

اگر ملاقات و دیداری با امام زمان صورت گیرد ؛ فرقی بین زن و مرد نیست چنان که بانوانی توفیق دیدار امام زمان را داشته اند . حضرت آیه الله العظمى اراکى (رحمة الله علیه) چنین فرمود: دخترم، که همسر حجه الإسلام آقا حاج سید آقا اراکى است، مى خواست به مکه مکرمه مشرف شود، ومى ترسید که نتواند بر اثر ازدحام حجاج طوافش را کامل وراحت انجام دهد. من به او گفتم: اگر به ذکر (یا حفیظ یا علیم) به طور دائم مشغول باشى، خدا به تو کمک خواهد کرد.او به مکه مشرف شد وپس از برگشتن، یک روز براى من تعریف کرد که من به آن ذکر مشغول بودم وبحمد الله اعمال را راحت انجام مى دادم تا آنکه یک روز در موقع طواف جمعى از سودانى ها، ازدحام عجیبى را در مطاف مشاهده نمودم.قبل از طواف با خود فکر مى کردم که امروز چگونه در میان این همه جمعیت طواف کنم، حیف که من در اینجا محرمى ندارم که مواظب من باشد تا مردم به من تنه نزنند.
ناگهان شنیدم کسى به من مى گوید: به امام زمان (عجل الله فرجه) متوسل شو تا بتوانى راحت طواف کنى، گفتم: امام زمان کجاست؟ گفت: همین آقا که جلوتر مى روند. نگاه کردم دیدم آقاى بزرگوارى پیش روى من راه مى رود واطراف او به قدر یک متر خالى است وکسى در آن حریم وارد نمى شود. همان صدا به من گفت: وارد این حریم شو وپشت سر آقا طواف کن. به سرعت پا در حریم گذاشتم وپشت سر حضرت ولى عصر (عجل الله فرجه) طواف کردم وبه قدرى نزدیک بودم که دستم به پشت آقا مى رسید. آهسته دست به پشت عباى آن حضرت گذاشتم وبه صورتم مالیدم، وگفتم: آقا قربانت بروم. اى امام زمان، فدایت بشوم. در این حال، به قدرى شاد وخوشحال بودم که فراموش کردم به آقا سلام کنم.
بدین ترتیب، هفت شوط طواف را بدون آنکه بدنى به بدنم بخورد وآن جمعیت انبوه براى من مزاحمتى داشته باشد، انجام دادم وتعجب کرده بودم که چگونه کسى از این جمعیت انبوه وارد این حریم نمى شود. (گنجینه دانشمندان، ج 2، ص 64.)
البته باید بدانیم که حضرت بقیة الله ارواحنا فداه صاحب و حافظ دین مبین اسلام هستند و ایشان هستند که اسلام را به تمام معنا برپا می دارند و خود نیز محکوم به قوانین اسلام هستند لذا آن حضرت همانند اجداد طاهرینش نسبت به زنانی که نسبت محرمی نداشته باشند، نامحرم هستند و زنان باید همانند دیگر مردهای نامحرم در مقابل حضرتش حجاب داشته باشند.
ارتباط معنوی: بی تردید، می توان با امام زمان عجل اللّه تعالی فرجه الشریف ارتباط معنوی برقرار کرد. البته این ارتباط با بهره گیری از تقوا، دعا و توسل به ائمه علیهم السلام، به ویژه به ساحت مقدس امام زمان عجل اللّه تعالی فرجه الشریف امکان پذیر است. شاید بر همین اساس باشد که یکی از وظایف شیعیان در زمان غیبت، دعا برای امام زمان عجل اللّه تعالی فرجه الشریف و توسلات بیان شده است. شیخ عباس قمی، منتهی الآمال، 2/863، مؤسسه انتشارات هجرت، قم، 1378ش؛ مهدی موعود، ص 934. ارتباط معنوی بدان معنا نیست که انسان امام زمان عجل اللّه تعالی فرجه الشریف را ملاقات حضوری کند؛ بلکه باید با آن امام ارتباط برقرار کند و همیشه به یاد ایشان باشد و آن حضرت را در تمام اعمال ناظر بداند. هرگاه چنین لیاقت و شایستگی حاصل شد، حضرت به انسان عنایت نموده و به رفع مشکلات انسان می پردازند. از این رو، امام زمان عجل اللّه تعالی فرجه الشریف در توقیعی که برای شیخ مفید صادر نمودند، فرمودند: «ما بر اخبار و احوال شما آگاهیم و هیچ چیز از اوضاع شما بر ما پوشیده نمی ماند». سید محمد کاظم قزوینی، امام مهدی از ولادت تا ظهور، ص 441، ترجمه: علی کرمی و…، قم، انتشارات الهادی، چاپ ششم، 1384 ش. باز حضرت در توقیع فرمودند: «ما در رسیدگی و سرپرستی شما کوتاهی نکرده و یاد شما را از خاطر نبرده ایم. اگر جز این بود، دشواری ها و مصیبت ها بر شما فرود می آمد و دشمنان، شما را ریشه کن می کردند». همان. ارتباط معنوی انسان با امام زمان عجل اللّه تعالی فرجه الشریف سبب می شود که حضرت میان مردم حضور پیدا کنند؛ هر چند مردم او را نشناسند. امام علی علیه السلام فرمودند: «سوگند به خدا، حجت خدا میان آنان هست و در کوچه و بازار گام بر می دارد و بر خانه های آنان وارد می شود و در شرق و غرب جهان به سیاحت می پردازد و گفتار مردمان را می شنود و بر اجتماعات آنان وارد شده، سلام می دهد. او مردمان را می بیند». مجله حوزه، همان، ص 88؛ جباری، عاشوری و حکیم، تاریخ عصر غیبت، ص 426، به نقل از الغیبه نعمانی، ص 72.
توجه داشته باشیم که: گرچه اصل امکان ارتباط وجود دارد، ولی ما وظیفه داریم که سخن مدعی ارتباط را تصدیق نکنیم. چون موارد کذب بسیار زیاد است.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها