خانه » همه » خبر » پر بیننده ترین اخبار ایران و جهان » راه‌حل چینی برای مقابله با خشکسالی

دانلود کتاب های امتحان شده

راه‌حل چینی برای مقابله با خشکسالی

فرارو- مقام‌های چینی قصد دارند از طریق “بارورسازی ابرها” و اسپری کردن محصولات کشاورزی با استفاده از “عوامل نگهدارنده آب” با هدف حفظ محصول به مقابله با خشکسالی و پیامد‌های آن بپردازند.

به گزارش فرارو به نقل از دیلی تلگراف، چین در حال برنامه ریزی برای رهاسازی مواد شیمیایی در آسمان به منظور القای بارندگی است، زیرا تلاش می‌کند برداشت غلات را در گرم‌ترین تابستان خود در بیش از ۶۰ سال گذشته حفظ کند.

فرمان اقدام برای انجام “بارورسازی ابرها” به دنبال هفته‌ها گرمای شدید و هشدار خشکسالی سراسری در روز جمعه صادر شد. پیش بینی می‌شود که مرکز مالی شانگ‌های در شرق این کشور در روز دوشنبه دمای ۴۰ درجه سانتیگراد را تجربه کند. سطح آب در یانگ تسه طولانی‌ترین رودخانه چین نیز در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد. در منطقه جنوب غربی چونگ کینگ جایی که یانگ تسه از آن می‌گذرد ۶۶ رودخانه خشک شده اند و آتش نشانان در آنجا با آتش سوزی کوه‌ها و جنگل‌ها مبارزه کرده‌اند.

در همین حال، آب دریاچه پویانگ بزرگترین دریاچه آب شیرین چین به میزان یک چهارم اندازه طبیعی خود برای این برهه زمانی از سال کاهش یافته و کوچک شده است. “تانگ رنجیان” وزیر کشاورزی چین هشدار داده که این هفته برای کاهش خسارت به محصولات برنج در جنوب چین زمانی “کلیدی” خواهد بود.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده در وب سایت وزارت کشاورزی چین مقام‌های چینی تلاش خواهند کرد بارندگی را با بارور کردن ابر‌ها با مواد شیمیایی و سمپاشی محصولات با “عامل نگهدارنده آب” برای کاهش تبخیر افزایش دهند. چین در برابر خشکسالی آسیب پذیر است و به طور مرتب با بارور ساختن ابر‌ها تلاش کرده تا در مناطق خشک بارندگی در جریان باشد تا تولید محصول افزایش یافته و هم چنین آسمان پیش از رویداد‌های مهمی مانند المپیک ۲۰۰۸ پکن صاف شود. با این وجود، این بار این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که چین از شدیدترین موج گرما از زمان شروع رکورد‌های دمایی در سال ۱۹۶۱ میلادی رنج می‌برد.

بارندگی کم برداشت غلات پاییزی را که ۷۵ درصد از کل برداشت سالانه چین را تشکیل می‌دهد از بین می‌برد و افزایش قیمت کالا‌های جهانی را بیش از پیش تشدید می‌کند. بارندگی کم هم چنین باعث کمبود شدید برق شده است و مقام‌های محلی دستور تعطیلی هزاران کارخانه را در استان سیچوان صادر کرده اند ناحیه‌ای که ۸۰ درصد انرژی آن به برق آبی وابسته است.
سطح مخازن آب به نصف سطح طبیعی خود رسیده است و مقام‌های استانی می‌گویند که بیش از ۸۰۰۰۰۰ نفر با کمبود آب آشامیدنی مواجه هستند.

انتظار می‌رود کارخانه‌هایی که پنل‌های خورشیدی، تراشه‌های پردازنده و سایر کالا‌ها را در آن استان جنوب غربی تولید می‌کنند تعطیلی شش روزه خود را تا پنجشنبه تمدید کنند. این تعطیلی‌ها ظاهرا برای صرفه‌جویی در مصرف برق خانه‌ها و تهویه مطبوع با افزایش دما تا ۴۵ درجه سانتیگراد است. با این وجود، به دفاتر مراکز خرید در سیچوان نیز دستور داده شد که برای صرفه جویی در مصرف برق، تهویه مطبوع و چراغ‌های خود را خاموش کنند. متروی زیرزمینی در چنگدو مرکز سیچوان هزاران چراغ‌های هزاران ایستگاه را کم نور کرده و برخی از مسافران در تاریکی جزئی قرار گرفتند.

این اختلال اقتصادی به دنبال قرنطینه‌های کووید در چین در سال جاری رخ می‌دهد که منجر به کاهش شدید رشد اقتصادی آن کشور در سه ماهه دوم شده است. کمبود مواد غذایی و برق بر حجم فشار‌ها بر “شی جین پینگ” رئیس جمهور چین پیش از برگزاری نشست سیاسی کلیدی حزب کمونیست چین در اواخر سال جاری زمانی که انتظار می‌رود او سومین دوره بی‌سابقه را به عنوان رهبری کسب کند، می‌افزاید.

با این وجود، علیرغم آن که جنوب چین با میزان بارندگی کم مواجه است سایر نقاط چین با آب بیش از حد دست و پنجه نرم می‌کنند. مقام‌های محلی روز یکشنبه اعلام کردند که سیل ناشی از بارندگی شدید در استان چینگ‌های در شمال غرب چین دست کم ۲۵ کشته برجای گذاشته است.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها