خانه » همه » خبر » پر بیننده ترین اخبار ایران و جهان » راهنمای خرید بهترین گوشی شیائومی با پنج میلیون

دانلود کتاب های امتحان شده

راهنمای خرید بهترین گوشی شیائومی با پنج میلیون

فرارو– خرید بهترین گوشی شیائومی با پنج میلیون به‌خاطر تنوع مدل‌ها کار راحتی نیست. تعداد مدل‌های شیائومی در این محدوده قیمت دو رقمی است و همین موضوع مقایسه آن‌ها را برای طرفداران گوشی‌های اقتصادی شیائومی دشوار کرده. بین همین مدل‌ها در ماه‌های اخیر ردمی نوت 11 فروش خوبی داشته و در اغلب فهرست‌های مربوط به گوشی‌های محبوب شیائومی، صدرنشین است. ردمی نوت 10s بااینکه قدیمی شده، برای آن‌هایی که دوربین ملاک است، انتخاب بهتری به‌حساب می‌آید. پوکو M5 هم که نوبرانه جدید شیائومی است، در خیلی از آیتم‌ها مثل پردازنده حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و فقط چند هفته بعد از رونمایی خودش را به جمع مدل‌های پرفروش شیائومی در بازه پنج میلیون رسانده.

شماره یک| ردمی نوت 11

به گزارش فرارو، ردمی نوت 11 به‌شرطی جزو گوشی‌های پنج میلیون تومانی شیائومی است که سراغ نسخه‌های مجهز به حافظه‌موقت چهار گیگابایت برویم. چون فروشنده‌های موبایل ممکن است بابت فروش ردمی نوت 11 با فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت و حافظه‌موقت شش گیگابایت نزدیک شش میلیون تومان دریافت کنند. مهمترین نقطه قوت ردمی نوت 11 پردازنده آن به‌حساب می‌آید. تراشه اصلی شش نانومتری اسنپدراگون ۶۸۰ بین گوشی‌های اقتصادی و زیر پنج میلیون شیائومی غنیمت بزرگی محسوب می‌شود و از حیث رقبای زیادی ندارد. در وصف قابلیت‌های ردمی نوت 11 در بخش صفحه نمایش باید به نمایشگر AMOLED آن اشاره کنیم که نرخ به‌روزرسانی ۹۰ هرتز و حداکثر روشنایی هزار نیت، ترکیب قابل قبولی برای یک گوشی پنج میلیون تومانی به‌شمار می‌رود. حسگر اصلی ۵۰ مگاپیکسل، اما تعریفی ندارد و بین سایر گوشی‌های پنج میلیونی شیائومی گزینه‌های بهتری وجود دارد. ظرفیت باتری پنج هزارمیلی‌آمپرساعت و شارژر سریع ۳۳ وات که می‌تواند ظرفیت باتری را از صفر به ۱۰۰ برساند، دیگر ویژگی ردمی نوت 11 شیائومی است.

شماره دو| ردمی نوت 10s

ردمی نوت 10s قدیمی شده، اما هنوز ردپای آن بین مدل‌های پرفروش اقتصادی شیائومی به‌چشم می‌خورد. آوریل ۲۰۲۱ یعنی فرودین پارسال، ردمی نوت 10s معرفی شد و با گذشت ۱۸ ماه از عرضه آن، در فهرست مدل‌های محبوب فروشگاه‌های معروف اینترنتی جزو صدرنشین‌هاست. مهمترین برتری گوشی ردمی نوت 10s نسبت به رقبای خود در بخش دوربین مشاهده می‌شود. حسگر اصلی ۶۴ مگاپیکسل ردمی نوت 10s حداقل روی کاغذ شرایط بهتری نسبت به ردمی نوت 11 دارد که الان صاحب عنوان پرفروش‌ترین گوشی شیائومی در اغلب فروشگاه‌های اینترنتی است. کنار حسگر اصلی ردمی نوت 10s، دوربین‌های هشت مگاپیکسل التراواید، دومگاپیکسل ماکرو و دو مگاپیکسل تشخیص عمق، ترکیب دوربین چهارگانه آن را تشکیل می‌دهند. با این وجود آن‌هایی که پردازنده برایشان مهم است، باید بی‌خیال خرید ردمی نوت 10s بشوند، چون تراشه اصلی به‌کار رفته برای آن یعنی مدیاتک G۹۶ (۱۲ نانومتری) نسبت به سایر رقبا واقعا ناامیدکننده است. از حیث ظاهری، ابعاد و وزن ردمی نوت 10s با ردمی نوت 11 تقریبا تفاوتی ندارد و مثل اغلب مدل‌های اقتصادی، شیائومی در طراحی آن از قاب پلاستیکی استفاده کرده است.

شماره سه| پوکو M5

پوکو M5 یکی از مدل‌های جدید شیائومی در بازار است. اوایل پاییز امسال پوکو M5 معرفی و رونمایی شد و الان فروشنده‌های موبایل نسخه‌های مجهز به حافظه‌موقت چهار گیگابایت آن را حدود پنج میلیون تومان می‌فروشند. مدلی که در بخش پردازنده اوضاع نسبتا خوبی دارد. در این آیتم پوکو M5 رقابت تنگاتنگی با ردمی نوت 11 پرفروش دارد و برای انجام بازی، گزینه بهتری محسوب می‌شود. با این حال نمایشگر IPS LCD گوشی پوکو M5 یک سطح پایین‌تر از رقبای اقتصادی آن است و می‌توانیم این موضوع را مهمترین نقطه ضعف این مدل بدانیم. از نظر ظاهری پوکو M5 به شیوه سایر گوشی‌های سری پوکو وزن زیادی دارد و حدود ۲۰ گرم سنگین‌تر از مدل‌هایی مثل ردمی نوت 11 و ردمی نوت 10s است. باتری پنج هزار میلی‌آمپرساعت و شارژر ۱۸ وات را هم باید جزو سایر ویژگی‌های پوکو M5 بدانیم.

مقایسه نوت 11، نوت 10s و پوکو M5

مشخصات

ردمی نوت 11

ردمی نوت 10s

پوکو M5

ابعاد

۱۵۹.۹ در ۷۳.۹ در ۸.۱ میلیمتر

۱۶۰.۵ در ۷۴.۵ در ۸.۳ میلیمتر

۱۶۴ در ۷۶.۱ در ۸.۹ میلیمتر

وزن

۱۷۹ گرم

۱۷۹ گرم

۲۰۱ گرم

نوع نمایشگر

AMOLED

AMOLED

IPS LCD

سایز نمایشگر

۶.۴ اینچ

۶.۴ اینچ

۶.۵ اینچ

تراشه اصلی

اسنپدراگون 680 (شش نانومتری)

مدیاتک G95 (۱۲ نانومتری)

مدیاتک G99 (شش نانومتری)

دوربین اصلی

۵۰ مگاپیکسل

۶۴ مگاپیکسل

۵۰ مگاپیکسل

دوربین سلفی

۱۳ مگاپیکسل

۱۳ مگاپیکسل

پنج مگاپیکسل

ظرفیت باتری

پنج هزارمیلی‌آمپرساعت

+ شارژر سریع ۳۳ وات

پنج هزارمیلی‌آمپرساعت

+ شارژر سریع ۳۳ وات

پنج هزارمیلی‌آمپرساعت

+ شارژر ۱۸ وات

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها