خانه » همه » خبر » پر بیننده ترین اخبار ایران و جهان » راهنمای خرید نوبرانه‌های شیائومی در بازار موبایل

دانلود کتاب های امتحان شده

راهنمای خرید نوبرانه‌های شیائومی در بازار موبایل

فرارو– گوشی Poco M5 جزو نوبرانه‌های شیائومی در بازار موبایل است. شیائومی تقریبا یک ماه پیش گوشی Poco M5 را روانه بازار کرد و هنوز در برخی از فروشگاه‌های مطرح اینترنتی خودمان خبری از آن نیست. علاوه بر گوشی Poco M5، شیائومی در ماه‌های گذشته Redmi 10A را به‌عنوان یک گوشی اقتصادی عرضه کرد و الان تقریبا سه میلیون تومان فروخته می‌شود. شیائومی 12 لایت یکی دیگر از مدل‌های تازه‌نفس چینی در بازار موبایل است و برای گوشی پرطرفدار گلکسی A53 سامسونگ رقیب چغر و گردن‌کلفتی به‌شمار می‌رود. در بازه گوشی‌های گران‌قیمت هم باید Black Shark 5 Pro اشاره کنیم که ذاتا برای گیمر‌ها طراحی شده و معادل نسخه پایه آیفون ۱۳ فروخته می‌شود.

Redmi 10A؛ حداقل سه میلیون

گوشی Redmi 10A یکی از مدل‌های اقتصادی و جدید شیائومی در بازار است. کمتر از شش ماه از عرضه Redmi 10A می‌گذرد و کف قیمت آن تقریبا دو میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است. فروشنده‌ها نسخه ۶۴ گیگابایت و ۱۲۸ گیگابایت آن را به‌ترتیب تقریبا ۳.۵ و چهار میلیون تومان می‌فروشند. این رقم‌ها نشان می‌دهند که نباید از Redmi 10A انتظار زیادی داشته باشیم. دوربین ۱۳ مگاپیکسل، تراشه نه‌چندان قدرتمند ۱۲ نانومتری مدیاتک، نمایشگر IPS LCD و ظرفیت پنج هزار میلی‌آمپرساعت باتری، همه آن چیزی است که Redmi 10A ارائه می‌دهد.

Poco M5؛ حداقل ۵.۵ میلیون

Poco M5 یکی از تازه‌نفس‌ترین گوشی‌های شیائومی است. شیائومی اواسط شهریور امسال Poco M5 را روانه بازار کرد و هنوز در برخی از سایت‌های سرشناس و فعال در عرصه فروش موبایل، موجود نیست. نسخه‌های ۱۲۸ گیگابایت Poco M5 الان بین ۵.۵ تا ۵.۹ میلیون تومان فروخته می‌شود. مدلی که با ابعاد ۱۶۴ در ۷۶.۱ در ۸.۹ وزنی معادل ۲۰۱ گرم دارد. نمایشگر IPS LCD آن درمقایسه با رقبای هم‌قیمت، حرف زیادی برای گفتن ندارد. پردازنده شش نانومتری مدیاتک، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسل و سلفی پنج مگاپیکسل و باتری پنج هزار میلی‌آمپرساعت هم سایر مشخصات Poco M5 است.

شیائومی 12 لایت؛ حداقل ۱۱ میلیون

شیائومی 12 لایت جزو میان‌رده‌های نوبرانه در بازار موبایل است. مدلی که تابستان عرضه شد و برای خرید آن باید حداقل ۱۱ میلیون تومان کنار گذاشت. این رقم، قیمت شیائومی 12 لایت با فضای ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایت و حافظه موقت هشت گیگابایت است و اگر سراغ نسخه‌هایی که به حافظه موقت ۱۲ گیگابایت مجهز شده اند بروید، باید یک میلیون بیشتر بپردازید. مشخصات شیائومی 12 لایت نشان می‌دهد این مدل یکی از رقبای گردن‌کلفت سامسونگ A۵۳ است که اتفاقا جزو مدل‌های پرطرفدار در ایران به‌شمار می‌رود. شیائومی 12 لایت در بخش پردازنده و دوربین عملکرد بهتری از حریف کره‌ای نشان می‌دهد، اما در بخش باتری و نمایشگر رقابت را به A۵۳ می‌بازد. تراشه نسبتا قدرتمند اسنپدراگون ۷۷۸ نقطه قوت شیائومی 12 لایت است. دوربین ۱۰۸ مگاپیکسل آن حداقل روی کاغذ درمقایسه با مدل‌های ۱۰، ۱۲ میلیونی بازار وضعیت بهتری دارد، اما باتری چهار هزار و ۳۰۰ میلی‌آمپرساعت آن درقیاس با سایر رقبا چنگی به دل نمی‌زند.

Black Shark 5 Pro؛ حداقل ۳۴ میلیون

Black Shark 5 Pro ذاتا برای گیمر‌ها عرضه شده و به‌خاطر اینکه کمتر از شش ماه از ورودش به بازار می‌گذرد، آن را جزو مدل‌های نوبرانه شیائومی قرار دادیم. قیمت Black Shark 5 Pro توسط فروشنده‌ها حداقل ۳۴ میلیون تومان است که با این پول می‌شود نیم‌نگاهی به نسخه پایه آیفون ۱۳ داشت. همین جمله نشان می‌دهد Black Shark 5 Pro حرف‌های زیادی گفتن دارد. تراشه چهار نانومتری اسنپدراگون نسل هشت اولین نقطه قوت Black Shark 5 Pro است که از نظر عملکرد اختلاف زیادی با تراشه گوشی‌های نسل ۱۳ آیفون ندارد. نمایشگر ۶.۶ اینچی OLED، دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل و باتری چهار هزار و ۶۵۰ میلی‌آمپرساعت هم سایر مشخصات این گوشی تازه‌نفس به‌شمار می‌رود.

مشخصات جدید‌ترین گوشی‌های شیائومی

مشخصات

Redmi 10A

Poco M5

12 لایت

Black Shark 5 Pro

ابعاد

۱۶۴.۹ در ۷۷.۱ در ۹ میلیمتر

۱۶۴ در ۷۶.۱ در ۸.۹ میلیمتر

۱۵۹.۳ در ۷۳.۷ در ۷.۳ میلیمتر

۱۶۳.۹ در ۷۶.۵ در ۹.۵ میلیمتر

وزن

۱۹۴ گرم

۲۰۱ گرم

۱۷۳ گرم

۲۲۰ گرم

سایز نمایشگر

۶.۵ اینچ

۶.۵ اینچ

۶.۵ اینچ

۶.۶ اینچ

نوع نمایشگر

IPS LCD

IPS LCD

AMOLED

OLED

تراشه اصلی

مدیاتک G25

مدیاتک G99

اسنپدراگون 778

اسنپدراگون نسل هشت

دوربین اصلی

۱۳ مگاپیکسل

۵۰ مگاپیکسل

۱۰۸ مگاپیکسل

۱۰۸ مگاپیکسل

ظرفیت باتری

پنج هزار میلی‌آمپرساعت

پنج هزار میلی‌آمپرساعت

چهار هزار و ۳۰۰ میلی‌آمپرساعت

چهار هزار و ۶۵۰ میلی‌آمپرساعت

حداقل قیمت

۲.۹ میلیون تومان

۵.۵ میلیون تومان

۱۱ میلیون تومان

۳۴ میلیون تومان

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها