خانه » همه » مذهبی » رفع تیرگی پوست دور چشم با استفاده از ویتامین E

دانلود کتاب های امتحان شده

رفع تیرگی پوست دور چشم با استفاده از ویتامین E

ویتامین E در لایه‌ی چربی دیواره‌ی سلول یا داخل سلول قرار می‌گیرد و از تخریب دیواره‌های سلولی جلوگیری می‌کند. در مجموع می‌توان گفت که این ویتامین عاملی مهم در تقویت سیستم ایمنی بدن و محافظت از پوست و مو و همچنین داشتن چشمانی سالم است. از این رو این ویتامین برای پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها و همچنین رفع تیرگی و چین و چروک دور چشم کاربرد بسیار زیادی دارد. 

خواص روغن ویتامین E 

ویتامین E یکی از ویتامین‌های محلول در چربی است که خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار بالایی دارد. این ماده‌ی مغذی از بافت‌های بدن در برابر تاثیر مخرب رادیکال‌های آزاد برخی از ترکیبات شیمیایی محافظت می‌کند. 

رادیکال‌های آزاد برخی از ترکیبات شیمیایی می‌توانند بدن را در معرض بیماری‌های مختلف چون بیماری‌های قلبی و برخی از انواع سرطان قرار بدهند. بدین ترتیب برای آن‌که بدن بتواند از اثرات مخرب این رادیکال‌های آزاد جان سالم به در ببرد باید از برخی از ویتامین‌ها و همچنین برخی از مواد معدنی به شکل مکمل‌های دارویی استفاده نماید. این ویتامین‌ها و مواد مغزی در برخی از گیاهان به ویژه در دانه‌ها و مغزهای روغنی وجود دارد. 

طرز استفاده از کپسول ویتامین E 

یکی از ویتامین‌هایی که برای رفع چین و چروک پوست دور چشم و رفع تیرگی آن موثر است؛ استفاده از روغن موجود در کپسول ویتامین E است. روغن موجود در این ویتامین سبب سلامت پوست شده و شادابی صورت را حفظ می‌کند. 

ویتامین E سیستم عصبی را تقویت می‌کند و تاثیری شگفت انگیز بر روی پوست دارد. برای فهمیدن این موضوع کافی است کپسول‌های ویتامین E را با یک سنجاق پاره کنید و روغن موجود در آن را بر روی صورت به ویژه دور چشم بمالید. بعد از طی یک دوره استفاده از این روغن به خواص شگفت انگیز آن پی خواهید برد. 

روغن ویتامین E لکه‌های قهوه‌ای پوست صورت را کم رنگ کرده و به ترمیم سلول‌های پوست کمک می‌کند. بنابراین اگر دو تا سه بار در هفته از روغن ویتامین E در کنار دیگر کرم‌ها استفاده نمایید و آرام آن را دور چشم ماساژ دهید؛ پوستی سالم و شاداب خواهید داشت. 

روش‌های مختلف استفاده از روغن ویتامین E در بهبود وضعیت پوست دور چشم 

در این روش شما باید روغن ویتامین E را با قرص این ویتامین مخلوط کرده و هر شب آن را در زیر چشم خود بمالید به شکلی که تا صبح بر روی پوست شما بماند. 

ترکیب ویتامین E با روغن‌هایی چون بادام و زیتون از دیگر روش‌های استفاده از این ویتامین برای درمان چین و چروک پوست دور چشم و رفع تیرگی اطراف آن است. 

طرز تهیه ماسک ویتامین E، ماست و آب لیمو

برای درست کردن این ماسک طبیعی به ۲ قاشق روغن ویتامین E ، ۲ قاشق ماست، ۱ قاشق آب لیمو، گلاب و پد پنبه‌ای نیاز دارید. روغن درون ۲ تا ۳ کپسول ویتامین E را خارج کنید و بعد تمام مواد مورد نیاز برای درست کردن ماسک را با هم مخلوط کنید.  

صورتتان را با گلاب و پد پنبه‌ای تمیز کنید و این ماسک را به تمام قسمت‌های صورت و گردن بمالید. اجازه بدهید ماسک روی صورت خشک شو  و بعد آن را با آب سرد بشویید. از این ماسک طبیعی ۲ بار در هفته استفاده کنید. 
این ماسک نه تنها ظاهر چین و چروک پوست و چروک‌های پنجه کلاغی در اطراف چشم رو کمتر می‌کند بلکه باعث می‌شود تا پوستی روشن‌تر و شفاف‌تر هم داشته باشید. ویتامین ای و ماست تمام ناخالصی‌ها را از سطح پوست پاک می‌کند. ترکیب این ویتامین با آب لیمو نیز تاثیر زیادی در روشن شدن رنگ پوست دارد. همچنین این ماسک باعث مرطوب نگه داشتن پوست میشه و تمام لکه‌های پوستی را تا حد امکان کمرنگ و ناپدید می‌کند.



منابع: باریج، زیبامون

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها