روایات ساختگی دشمنان قسم خورده
۱۳۹۹/۰۱/۱۲
–
۶۸۰ بازدید
سلام…از شبهات کانال وهابیون هست….لطفا جواب را ایمیل فرمایید/ باتشکر:
۱⃣ علی بْن ابْراهیم قال : حدثنی ابی عن النضْر بْن سویْد عن الْقاسم بْن سلیْمان عن الْمعلى بْن خنیْس عنْ ابی عبْدالله : {ان اللٰه لاٰ یسْتحْیی انْ یضْرب مثلا مٰا بعوضه فمٰا فوْقهٰا} قال : «ان هذا الْمثل ضربه الله لامیر الْموْمنین علی بْن ابی طالب. فالْبعوضه امیر الْموْمنین و ما فوْقها رسول الله.
✍? ابنخنیس میگوید : درباره این ایه که خدا فرمود : {خدا از کسی ابایی ندارد که پشه یا جانور بالاتر از ان را مثال بزند}
امام صادق فرمود : خدا این مثال را برای امیرالمومنین زده. بنابراین «پشه» حضرت علی است. و جانور بزرگتر (یعنی خرمگس)، پیامبر است.
? تفسیر قمی ۳۵/۱
? تفسیر البرهان ۱۵۸/۱
? بحارالانوار ۳۹۳/۲۴
۲⃣ محمد بن الحسین بن ابی الخطاب عن محمد بن سنان عن عمار بن مروان عن المنخل بن جمیل عن جابر بن یزید عن ابیجعفر قال : یا جابر، الک حمار یسیر بک فیبلغ بک من الْمشْرق الی الْمغْرب فی یوْم واحد؟ فقلْت : جعلْت فداک یا اباجعْفر وانی لی هٰذا؟ فقال ابوجعْفر : ذاک امیر الْموْمنین. المْ تسْمعْ قوْل رسول الله ﷺ فی علی : والله لتبلغن الْاسْباب والله لترکبن السحاب.
✍? جابر میگوید : امام باقر بهمن گفت : ای جابر! ایا یک الاغی داری که در یکروز، تو را از مشرق تا مغرب برساند؟
عرض کردم : فدایت شوم! چنین الاغی از کجا داشته باشم؟
امام فرمود : این الاغ، حضرت علی است. مگر نشنیدی که پیامبر به حضرت علی گفت : بخدا بهاسباب میرسی و بر فراز ابرها میروی.
? الاختصاص شیخمفید ص۳۱۷
? بحارالانوار علامهمجلسی ج۲۵ ص۳۸۰
۳⃣ وهلا کان هو الذی قاد علیا کالْجمل الْمخْشوش الى بیْعه ابیبکْر..
✍? عمر فاروق، همانکسی است که علی را همچون شتری که طناب میبندند، بهسمت بیعت کشانْد.
? الغدیر علامه امینی ج۱۰ ص۱۵۷
? بحارالانوار ج۲۸ ص۳۴۹
? تاریخ الحدیثالنبوی، للشهرستانی ص۲۲۰
? الموسوعه الکبرى عن فاطمهالزهرا، للانصاری ص۱۱۱
تکلیف مذاهب جعلی از جمله وهابیت آل سعود و دشمنی آن با پیامبر و مکتب اهل بیت اظهر من الشمس است نیازی به جواب هم ندارد اما جهت اطلاع بیشترعلمی شما مطالبی بیان می شود:
1- پیامبر شخصیت الهی است و همه مسلمانان او را پاک و مقدس می دانند .
بنا بر این هر روایتی که در آن به پیامبر نسبت ناروا و یا غیر عقلایی بدهد ، ساختگی است . با این قانون کلی ، روایات صحیح از روایات غیر صحیح تشخیص داده می شود .
2- حضرت علی علیه السلام از نظر شیعه دوازده امامی ، امام معصوم و پاک و مقدس است . بنابراین اگر درکتابهای تاریخی یا تفسیری و یا حدیثی شیعیان ، حدیثی نسبت ناروایی به آن حضرت بدهد ، آن حدیث نادرست و ساختگی است .
3-علمای سنی و شیعه معتقد هستند که برخی روایات ، صحیح است و برخی صحیح نیست و همین علماء کتابهایی نوشته اند و در آن روایات ساختگی را روشن کرده اند و یا کتابهایی نوشته اند و در آن راویان مورد اعتماد و غیر مورد اعتماد را مشخص کرده اند .
یکی از کتابهای بسیار مهم اهل سنت کتاب صحیح بخاری است . علمای وهابی هم این کتاب را مهم می دانند . در مقدمه این کتاب آمده است که من از میان ششصد هزار حدیث ، این چند هزار حدیث را انتخاب کرده ام . این نشان میدهد که اینهمه حدیث در نظر او غیر قابل اعتماد بودند و فقط چند هزار حدیث قابل اعتماد بوده است .
در مقدمه صحیح مسلم آمده است که از میان سیصد هزار حدیث ، این چند هزار حدیث را انتخاب کرده ام . علمای وهابی باید توجه کنند به این که هر حدیثی را صحیح به حساب نیاورند چه در کتابهای شیعه و چه در کتابهای سنی .
4- در باره حدیثهایی که از کتابهای شیعه نقل کرده اند و در آنها به پیامبر و علی علیه السلام اهانت شده است ، باید گفت :
معلی بن خنیس از راویان مورد اعتماد نیست ( جامع الرواه چاپ قدیم دو جلدی ص 247 )
قاسم بن سلیمان هم مورد اعتماد نیست (همان ، ص 16 ) علامه او را نه در بخش اول خلاصه آورده و نه در بخش دوم .
محمد بن سنان از راویان ضعیف است و قابل اعتماد نیست (همان ، ج 2 ص 123 ) منخل بن جمیل هم فاسد الروایه است (همان ، ص 263 ) و جابر بن یزید جعفی هم مورد اعتماد نیست .
بر این اساس ، این روایات غیر قابل اعتماد هستند .
علاوه بر این ، این روایات در برابر روایات دیگر که پیامبر و علی علیه السلام را تمجید می کنند مثل یک قطره در برابر دریا است.
5- معاویه نامه ای به علی علیه السلام نوشت و حضرت علی علیه السلام چنین جواب داد :
…و گفته ای که مرا چونان شتر مهار کرده به سوی بیعت می کشاندند ، سوگند به خدا خواستی نکوهش کنی اما ستودی ، خواستی رسوا سازی که خود را رسوا کردی ، مسلمان را چه باک که مظلوم واقع شود….( نهج البلاغه دشتی ، ص 515 ، نامه 28 )
در این نامه معاویه بی ادبی کرده و به حضرت علی علیه السلام توهین کرده است و امام در جواب او چنین نوشته است .
این سخن معاویه مظلومیت علی علیه السلام را می رساند . از این نامه غاصب بودن ابوبکر و عمر بن خطاب به دست می آید .