خانه » همه » خبر » ترند ترین های خبری امروز » روزنامه دولت: ۶۹ درصد مردم از زندگی خود لذت می‌برند / توضیح علی باقری درباره علت سفرش به مسکو پس از پایان مذاکرات دوحه/اولتیماتوم استاندار فارس به بدحجاب‌ها: اگر نمی‌توانید چارچوب را رعایت کنید، مرخصی بدون حقوق بگیرید

دانلود کتاب های امتحان شده

روزنامه دولت: ۶۹ درصد مردم از زندگی خود لذت می‌برند / توضیح علی باقری درباره علت سفرش به مسکو پس از پایان مذاکرات دوحه/اولتیماتوم استاندار فارس به بدحجاب‌ها: اگر نمی‌توانید چارچوب را رعایت کنید، مرخصی بدون حقوق بگیرید

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

معاون دادستان مشهد: از ادارات خواستیم به افراد بدحجاب خدمات ندهند
اسماعیل رحمانی معاون دادستان مشهد با ارسال نامه‌ای به فرمانداری مشهد از فرماندار خواست که ارائه خدمات به افراد بدحجاب را در «اداره‌ها و بانک‌ها» ممنوع کنند. وی گفت: در این‌باره مدیران و رؤسای اداره‌ها و بانک‌ها موظف هستند به افرادی که بدون حجاب شرعی در اداره‌ها و … حاضر می‌شوند خدمتی ارائه ندهند.

توییچ، پرمخاطب‌ترین سرویس استریم بازی دنیا از دسترس خارج شده
دسترسی به توییچ، پرمخاطب‌ترین سرویس استریم بازی دنیا از چند روز پیش در ایران مسدود شده است. همچنین اخباری از فیلترینگ دیسکورد به گوش می‌رسد. یک هفته گذشته بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی، خبر فیلتر شدن توییچ (Twitch) را مطرح کردند و از آن زمان تاکنون هیچ‌کدام از مسئولان دولتی و حاکمیتی نسبت به این موضوع واکنش نشان نداده‌اند. حالا یک هفته پس از انتشار این خبر، دوباره کاربران در شبکه‌های اجتماعی با هشتگ «نه به فیلترینگ» اعلام می‌کنند که توییچ برای همیشه فیلتر شده است. پیگیری ما از کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه یا کمیته فیلترینگ هم تاکنون بدون نتیجه مانده است.

روزنامه دولت: ۶۹ درصد مردم از زندگی خود لذت می‌برند
به دنبال نظرسنجی «گروه استاسیس» که در هفته آخر خرداد ماه سال ۱۴۰۱ انجام شد، میزان رضایت از عملکرد ابراهیم رئیسی، ۲۸ درصد اعلام گردید. روزنامه ایران در واکنش به این خبر گزارشی منتشر کرده که در بخشی از آن آمده است: یافته‌های نظرسنجی‌های مراکز معتبر داخلی، وضعیت کاملاً متفاوتی در زمینه رضایت عمومی یا شادی ایرانیان در زندگی ارائه می‌کند. برخلاف سیاه‌نمایی مؤسسه‌های خارجی و تکرار آن از سوی برخی غربگرایان داخلی، بررسی‌ها نشان می‌دهد در سال ۱۴۰۱ میانگین نمره شادکامی ۶۴.۴۱ از ۱۰۰ بوده است. در همین رابطه، سنجه‌های «خودم را فردی فعال و تأثیرگذار می‌بینم» با امتیاز ۷۲.۳، «نسبت به آینده امیدوار هستم» با امتیاز ۶۹.۴، «از زندگی خود لذت می‌برم» با امتیاز ۶۸.۷ و «احساس می‌کنم زندگی ارزشمندی دارم» با نمره ۶۸.۵ از ۱۰۰، نشان می‌دهد که ایرانیان در محدوده انسان‌های شاد قرار دارند.

توضیح علی باقری درباره علت سفرش به مسکو پس از پایان مذاکرات دوحه
مذاکره‌کننده ارشد ایران گفت: ما در طول دوران مذاکرات، با همه طرف‌های مذاکره از جمله چین و روسیه رایزنی و مشورت می‌کنیم روس‌ها، چون محدودیت کرونایی ندارند، بعضا یا آن‌ها می‌آیند یا ما می‌رویم. علی باقری‌کنی معاون سیاسی وزارت خارجه و مسئول تیم مذاکره‌کننده ایران در پاسخ به این که هدف شما از سفر به روسیه بعد از پایان مذاکرات دوحه چه بود، گفت: ما در طول دوران مذاکرات، با همه طرف‌های مذاکره از جمله چین و روسیه رایزنی و مشورت کردیم. وی افزود: چین به دلیل وضعیت کرونا شرایط مناسبی برای سفر ندارد به این جهت ما با چینی‌ها از طریق سفارت آن‌ها در تهران و سفارت ما در پکن و از طریق تلفن رایزنی‌های مستمری داریم و به علت آنکه روس‌ها محدودیت کرونایی ندارند بعضی وقت‌ها یا آن‌ها می‌آ‌یند یا ما می‌رویم. /ایلنا

اولتیماتوم استاندار فارس به بدحجاب‌ها: اگر نمی‌توانید چارچوب را رعایت کنید مرخصی بدون حقوق بگیرید
ایمانیه، استاندار فارس ضمن بیان اینکه با برخورد‌های احساسی و ناصحیح و رها کردن مشکلات اجتماعی نمی‌توانیم مسائل را حل کنیم، تاکید کرد: انتظار می‌رود در ادارات کل، فرمانداری‌ها و بدنه دولت رعایت پوشش اسلامی مدنظر باشد. استاندار فارس به سازمان‌ها و ادارات هم تا پایان تیرماه برای برطرف کردن مسائل مرتبط با حجاب و پوشش و رفع ایرادات احتمالی مهلت داد و گفت: کسانی که نمی‌توانند در چارچوب حرکت کنند، بروند مرخصی بدون حقوق بگیرند تا زمانی که بتوانند به قوانین احترام بگذارند. ایمانیه تاکید کرد: در بحث قوانین دینی برخورد‌های غیرعقلانی و غیرمنطقی نداریم و هرچه در دین خدا گفته شده از سر دلسوزی برای مردم است و اگر تذکری هم داده می‌شود برای جلوگیری از تباهی‌هاست.

توصیه اسلام به در خانه ماندن زن به معنی ترک محل مسئولیت است
آیت الله محسن اراکی، عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه به بیان برخی روایات توجه داد و افزود: در برخی روایات ما، از ازدواج به «ما بُنی فی الاسلام بیت افضلُ مِن النّکاح» تعبیر شده؛ به این معنا که ازدواج ساختن نهاد خانه است. وی اضافه کرد: خانه در نگاه غربیان، خوابگاه است، اما همین خانه در نگاه اسلام، یک نهاد و محل رشد و پرورش انسانیت و آرامش تعریف می‌شود و خانواده نیز در درون همین خانه شکل می‌گیرد. رییس هیأت امنای اتحادیه جهانی زنان مسلمان در ادامه عنوان کرد: در نگاه اسلامی و بر پایه تقسیم کار، مسئول درون خانه یا همان ربّه البیت، خانم خانه و مسئول برون خانه، مرد است. وی در توضیح بیشتر این مطلب گفت: این که می‌گویند مسجد زن، خانه اش است یا توصیه می‌شود زن از خانه بیرون نیاید، به معنای حبس خانم در خانه نیست، بلکه به معنای عدم ترک محل مسئولیت است.

علم‌الهدی: تعداد مقلدان رهبر معظم انقلاب در کشور‌های اسلامی حتی از جمعیت ملت ایران هم بیشتر است
 علم‌الهدی گفت: امروزه دیگر قلمروی فرماندهی رهبر معظم انقلاب در جغرافیای ایران اسلامی محدود نیست و تعداد مقلدان رهبر معظم انقلاب در کشور‌های اسلامی حتی از جمعیت ملت ایران نیز بیشتر است. نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: زمانی خط مقدم جبهه ما در دزفول بود، اما هم‌اکنون رزمندگان اسلام در ساحل مدیترانه پنجه در پنجه دشمنان انقلاب هستند. برای همین امروز، وجود سیاسی مستکبران عالم به براندازی ما بستگی پیدا کرده است. وی ادامه داد: اکنون که زمزمه فروپاشی آمریکا و برگزاری همه‌پرسی برای استقلال ایالت‌های آن مطرح است، حفظ حیات سیاسی این کشور به عنوان یک ابرقدرت منوط به آن است که ایران به عنوان کشور داعیه‌دار دشمنی با شیطان بزرگ، نتواند به انقلاب خود پایبند بماند و بدین علت آمریکا تمام تلاش خود را بر این متمرکز کرده که دینداری را از جوانان ما بگیرد تا این ملت به انقلاب خود وفادار نباشد.

مرندی: مشخص نیست مذاکرات بعدی در کجا برگزار می‌شود
محمد مرندی تحلیلگر سیاسی در گفتگو با خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» ضمن اعلام این خبر که محل برگزاری دور بعدی مذاکرات رفع تحریم‌های ایران هنوز نامشخص است و توافقی در خصوص آن صورت نگرفته، گفت که آمریکا و اروپا به دلیل شیوع کرونا و بحرانی که در اوکراین ایجاد کرده‌اند تحت فشار قرار دارند و به توافق با ایران نیاز دارند. /فارس

صادق کوشکی: مردم به جای دل بستن به برجام به دولت رئیسی دل ببندند
فعال سیاسی اصولگرا: مردم می‌گویند آیا برجام مشکل ما را حل خواهد کرد؟ من به عنوان یک دانشجو در این حوزه می‌گویم به آمریکا هیچ اعتمادی نیست و دولت هم باید در حوزه اقتصاد به گونه‌ای عمل کند که مردم به جای دل بستن به برجامی که سر و ته ندارد به دولت خودشان دل ببندند.

کمال خرازی: آمادگی کامل برای گفت‌وگو با دولت عربستان در همه موضوعات داریم
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی:کشور‌های منطقه خلیج فارس به اندازه کافی بالغ هستند که بتوانند بر اختلافات خود غلبه کنند، مکمل یکدیگر باشند و از طریق طراحی یک سازوکار امنیت منطقه‌ای رقابت‌های تاریخی خود را به همکاری تبدیل نمایند. ما آمادگی کامل را برای گفت‌‌وگو با دولت عربستان در همه موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای داریم و خرسندیم که با مساعی جمیله دولت عراق، تاکنون چند دور گفت‌‌وگو میان دولت‌های طرفین برگزار شده است. /ایسنا

انتقاد یک نماینده از انتصاب‌های رفاقتی: رئیس‌جمهور حواسشان به تمام وزارتخانه‌ها باشد
نماینده اردبیل در مجلس گفت: در اکثر وزارتخانه‌ها چارچوب و ضوابط خاصی برای انتصابات تعریف نکردند، یعنی یک نفر را که می‌آورند یا رفاقتی است یا سفارش شده. به نظر من شاید آقای رئیسی باید یک فکر دیگری کنند و نظارت جدی بر عملکرد وزرا داشته باشد. اطلاعات را هم خودشان از وضعیت موجود دارند، اما اگر بخواهند ما به ایشان اطلاعات می‌دهیم.

سردبیر سابق کیهان از «کرباسچی» عذرخواهی کرد
مهدی نصیری، مدیر سابق روزنامه‌ی کیهان و هفته نامه‌ی صبح که در دهه‌ی هفتاد منتشر می‌شد، از غلامحسین کرباسچی به دلیل مواضع علیه او به اتهام فساد عذرخواهی کرد. مهدی نصیری در لایو اینستاگرامی درباره‌ی سوت‌زنی و مبارزه با فساد، گفت: بعد‌ها معلوم شد که برخورد با آقای کرباسچی کاملا سیاسی بود. در دادگاه هم تقریبا معلوم شد که آن کار‌ها تخلفی نبود یا عمدتا در حدی بود که بودجه‌ای از اینجا به آنجا رفته؛ البته از لحاظ اداری تخلف بود، اما این را با اتفاقات و فساد‌های دیگر مقایسه کنید. همینجا از آقای کرباسچی عذرخواهی می‌کنم. این برخورد‌ها را با دیگران هم می‌توانستند، انجام بدهند، اما ندادند.

کنایه نیش‌دار داماد روحانی به نظرسنجی روزنامه دولت
کامبیز مهدیزاده به نظرسنجی روزنامه دولت کنایه زد. داماد روحانی در واکنش به نظرسنجی روزنامه «ایران» نوشت: اشخاصی که این نظرسنجی‌ها را به جامعه ارائه می‌دهند یا در ایران زندگی نمی‌کنند و یا مثل رفقایشان در کیهان سیر می‌کنند. نه این نظرسنجی واقعیت جامعه است نه آن نظرسنجی واهی فرنگی‌ها. بهترین نظرسنجی قیمت گوشت، مرغ و برنج است. چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است.

سیمان را گران‌تر از ۵۰ هزار تومان نخرید
مدیرکل دفتر صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به قیمت عرضه سیمان در بورس کالا در هفته گذشته گفت: هفته گذشته هر تن سیمان به قیمت ۴۹۵ هزار تومان و هر کیسه سیمان ۵۰ کیلویی به قیمت ۳۶ هزار تومان عرضه شد. امیری با اشاره به اینکه برخی ممکن است بگویند قیمت سیمان در بازار بیش حدود ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تومان است، گفت: همانطور که اشاره شد، دلالان در هفته‌های قبل خرید‌هایی را انجام دادند تا با قیمت بالا سیمان را بفروشند، ولی آن‌ها با عرضه مداوم سیمان، فرصت گران فروشی ندارند. مدت زمان نگهداری سیمان سه ماه است و بعد از آن این محصول خراب می‌شود، اکنون هم عرضه مداوم انجام می‌شود. مدیرکل دفتر صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوالی که قیمت عرضه سیمان در بازار باید چقدر باشد، گفت: فردی که در هفته گذشته هر کیسه سیمان ۵۰ کیلویی را از بورس کالا به قیمت ۳۶ هزار تومان خریداری کرده است، حداکثر باید این محصول را به قیمت ۵۰ هزار تومان عرضه کند.  سازمان‌های نظارتی و بازرسان و همچنین سازمان حمایت مداوم در حال رصد بازار هستند و با هر گونه گران فروشی در قیمت سیمان برخورد می‌کنند. فروش سیمان به قیمت‌های ۸۰ هزار و یا بیشتر از آن غیرقانونی است و با این متخلفان برخورد می‌شود. قیمت هر کیسه سیمان ۵۰ کیلویی برای مصرف کننده نهایی بین ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان است و فروش با بیش از این قیمت غیرقانونی است.  

حباب سکه کمی خالی شد
کشتی آرای کارشناس بازار طلا و سکه با اشاره به افت قیمت سکه امامی به رقم ۱۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان گفت: کاهش قیمت سکه و طلا باعث شد تا امروز شاهد افت حباب سکه باشیم. به گونه‌ای که دیروز هر قطعه سکه حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دارای حباب بود، ولی امروز حباب سکه با ۴۰۰ هزار تومان کاهش، به یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید.

دلار از ۳۳ هزار تومان به کانال ۳۰ هزار تومان برگشت
کامران سلطانی‌زاده دبیر کل کانون صرافان کشور با اشاره به اینکه در ابتدای هفته با افزایش نسبی نرخ ارز به دلایل غیراقتصادی و سیاسی مواجه بودیم، اظهار داشت: خوشبختانه با توجه به افزایش عرضه ارز صادرکنندگان به نرخ توافقی در صرافی‌های تحت نظارت بانک مرکزی در سراسر کشور، شاهد بودیم که اوج‌گیری قیمت‌ها که اکثرا در فضای غیررسمی و کاذب معاملاتی و سفته‌بازی ملاحظه کردیم، با ریزش همراه شده و قیمت غیررسمی ارز از کانال نزدیک به ۳۳ هزار تومان به کانال ۳۰ هزار تومان برگشته است.

رستم قاسمی: تنها ۶۰ نفر به شناسایی ۶۰۰ هزار واحد خانه خالی اعتراض کرده‌اند
رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی با یادآوری این که در سامانه املاک و اسکان تاکنون ۲ میلیون نفر خوداظهاری کرده‌اند، اضافه کرد: سال گذشته این سامانه هک و مشکلاتی در این بخش ایجاد شد. طبق قانون باید تمامی مردم در این سامانه ثبت‌نام کنند و در صورتی که ثبت‌نام انجام نشود طبق قانون، خدمات بانکی نباید ارائه شود و تمامی ثبت‌نام مدارس هم از طریق ثبت اطلاعات این سامانه باید انجام شود. این سامانه زیرساخت بنیادی و اساسی است که تاکنون کمتر دستگاه‌ها برای اتصال به آن توجه کرده‌اند. وی ابراز کرد: اطلاعات ۶۲ میلیون نفر را تاکنون در سامانه املاک و اسکان داریم و برای تمامی این متقاضیان پیامک ارسال می‌شود. طی چند ماه گذشته ۶۰۰ هزار واحد خانه خالی را شناسایی کرده‌ایم و این واحد‌ها به سازمان امور مالیاتی معرفی شده‌اند که از این تعداد تنها ۶۰ نفر اعتراض کرده‌اند.

دردسر اضافی برای ایلان ماسک
آژانس ترافیک جاده‌ای آلمان اعلام کرد که ۵۹ هزار خودروی تسلا نقص نرم‌افزاری دارند. این آژانس افزود که مدل‌های Y و ۳ تسلا را به دلیل نقص در سیستم تماس اضطراری خودکار که بر ۵۹ هزار وسیله نقلیه در سراسر جهان تاثیر می‌گذارد، فراخوان می‌کند. ناظران اعلام کردند که یک نقص نرم‌افزاری باعث از کار افتادن امکان امدادرسانی فوری در مواقع اضطراری (eCall) شده که برای تماس خودکار با امدادگران اضطراری در صورت تصادف جدی طراحی شده است. ۵۹ هزار و ۱۲۹ وسیله نقلیه در سراسر جهان تحت تاثیر قرار گرفته‌اند، اما مشخص نیست چه تعداد از آن‌ها در آلمان ثبت شده است. این مشکل نرم‌افزاری یک دردسر اضافی برای ایلان ماسک، مدیر عامل تسلاست. این شرکت روز شنبه اعلام کرد در سه ماهه دوم ۱۷.۹ درصد خودرو‌های الکتریکی کمتری نسبت به سه ماهه قبل تحویل داده است، زیرا تعطیلی مرتبط با کووید-۱۹ چین باعث اختلال در زنجیره تولید و عرضه آن شده است.

نرخ تورم ترکیه به بالاترین سطح در ۲۴ سال اخیر رسید
آمار‌های رسمی ترکیه که امروز دوشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد که نرخ تورم در ترکیه در ماه ژوئن ۲۰۲۲ به ۷۸.۶ درصد که بالاترین نرخ از سال ۱۹۹۸ است، رسید.  بخش عمده‌ای از افزایش بسیار قیمت‌ها در ترکیه، به فروپاشی لیر ترکیه بازمی گردد که طی یک سال تقریبا نیمی از ارزش خود را در مقابل دلار از دست داد. بر اساس داده‌های بلومبرگ، در معاملات، نرخ دلار در برابر لیر ۰.۳۵ درصد افزایش یافت و به ۱۶.۸۰۸۳ لیر رسید.

هشدار جیره‌بندی گاز در سوئیس
وزیر انرژی سوئیس از احتمال کمبود عرضه گاز و در نتیجه جیره‌بندی مصرف آن خبر داد. سیمونتا سوماروگا با اشاره به اینکه دولت نمی‌تواند تضمین دهد که همواره گاز کافی برای مصرف باشد، اعلام کرد: کسب‌وکار‌های سوئیس اولویت نخست جیره‌بندی انرژی در صورت کمبود عرضه هستند. سوئیس کشوری محصور در خشکی است و گاز مورد نیاز خود را از طریق مراکز معاملاتی در کشور‌های همسایه واقع در اتحادیه اروپا تأمین می‌کند، بنابراین اختلال در عرضه گاز این منطقه، سوئیس را نیز تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. بر اساس داده‌های دولتی، تقاضای گاز این کشور به نسبت کم است و حدود ۱۵ درصد از کل مصرف انرژی سوئیس را به خود اختصاص می‌دهد. حدود ۴۲ درصد از گاز برای گرم کردن خانه‌ها و باقی آن در صنایع و بخش‌های خدمات و حمل‌ونقل استفاده می‌شود. با این حال، این کشور همچنان به واردات نفت و گاز وابسته است. به گفته سوماروگا، به همین دلیل است که هیچ‌کس نمی‌تواند تضمین کند همیشه گاز کافی برای همه باشد. اظهارات وی پس از آن بیان شد که دولت سوئیس با اعلام طرح‌های خود برای رفع کمبود احتمالی گاز طبیعی در زمستان امسال، گفت دولت در صورت ناکافی بودن دیگر اقدام‌ها، به جیره‌بندی انرژی روی می‌آورد. در صورت کمبود گاز و برق در سوئیس، ابتدا انرژی مصرفی کسب‌وکار‌ها جیره‌بندی می‌شود.
 

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها