خانه » همه » مذهبی » روز ظهور جمعه ، شنبه و نشانه های ظهور

دانلود کتاب های امتحان شده

روز ظهور جمعه ، شنبه و نشانه های ظهور

طبق دستور معصومین علیهم السلام هر صبح و شام باید منتظر امر فرج و ظهور امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف باشیم . روزهای مختلفی برای ظهور امام زمان ارواحنا له الفدا مطرح شده که مهم ترین انها روز جمعه است . در بعضی از روایات یا زیارات اشاره دارد که توقع داشتن در روز جمعه برای ظهور بیشتر از دیگر ایام پسندیده است .
روایت نقل شده از امام صادق علیه السلام دارد :
«یخرج قائمنا اهل البیت یوم الجمعه»؛« قائم ما اهل البیت روز جمعه خروج میفرمایند .»
(بحار الانوار، ج52، ص279، ح6).
روایات مربوط به دیگر روزهای ظهور مانند روز شنبه را در آدرس زیر مشاهده فرمایید :
(بحار الانوار، ج52، ص29، ج30).
برخی از محققان اختلاف روزها را حمل بر مراحل جریان ظهور نموده اند .
در نظر برخی از اهل تحقیق و دقت روز جمعه می‌تواند به عنوان روز ظهور تلقی شود . روایات بیشماری در مورد ویژگی‌های روز جمعه را میتوان در عناوین زیر دسته بندی نمود :
ـ روز جمعه بهترین روز ایام هفته است .
ـ روز جمعه روز رحمت است .
ـ جمعه روز عید مسلمین است .
ـ روز جمعه روز مخصوص عبادت اهل ایمان است .
ـ عذاب الهی از اهل عذاب(در عالم برزخ) روز های جمعه برداشته می‌شود.
ـ روز جمعه روزی است که محبان امام زمان عجل الله تعالی فرجه با خواندن دعای ندبه آمادگی بیشتری برای امر ظهور دارند.
و دهها نکته دیگر که از کتاب بسیار مهم آیت الله سید محمد تقی موسوی اصفهانی رحمه الله (1348-1301 ق) به نام ” ابواب الجنّات فی آداب الجُمُعات (آیین جمعه) ” میتوان آداب روز جمعه و اهمیت آن و عبادت در روز جمعه را بهتر فهید. ایشان همان صاحب کتاب مشهور «مکیال المکارم فی فوائد الدعا للقائم» است. این اثر ارزشمند در فروردین سال 1363 توسط مدرسه «الامام المهدی» در قم، تحقیق و در 552 صفحه تجدید چاپ شده است. از جمله ویژگی‌های این اثر اینکه دفتر تحقیقات و تدوین متون درسی مرکز جهانی علوم اسلامی، جلد اول را در قالب 26 درس و جلد دوم را در قالب 19 درس تدوین و در انتشارات آن مرکز به چاپ رسانده است.
همینطور برای وظایف روز جمعه منبع زیر را ببینید :
https://www.porseman.com/article/%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%A8-%D8%B4%D8%A8-%D9%88-%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D8%AC%D9%85%D8%B9%D9%87/138034
نشانه های ظهور :
متاسفانه در سال‌های اخیر، ادعاهای دروغین هر از چند گاه دریکی از کشورهای اسلامى، اعم از ایران، عراق، بحرین، مصر، عربستان و… آشکار شده است . جمعی بی‌اطلاع را با خود همراه و آتش فتنه‌ای جدید را برپا نموده اند. همچنین ما شاهد تطبیقات نشانه ها بر افراد و اشخاص هستیم که هر روز به شکلی بروز می کند و بعد از مدتی نادرستی بسیاری از آنها مشخص می شود. همه این فتنه ها از سوی اشخاصی است که اعتقاد درست یا سر رشته خاصی در این مباحث ندارند. مبتلا به افراط ها و تفریط هایی عجیب و دچار این آفات شده اند . سایت های مهدوی موفق و موثر تعدادی از این تطبیق های حتمی و قطعی را نگاشته اند . اما تطبیق قطعی و بی قید و شرط نشانه ها یا شخصیت ها با نشانه ها و شخصیت های روایات مربوط به آخرالزمان، امری است که از سوی هیچ یک از علمای اسلام و محققین برجسته در عرصه مهدویت گواهی نشده است . چرا که این بزرگواران معتقدند، حرکاتی از این دست، ممکن است به توقیت یا تبعات منفی دیگری بینجامد . البته تحقیق مستند و همراه با احتیاط در زمینه نشانه های ظهور، امری پسندیده و مناسب است و تبعات مثبتی همچون افزایش امید در دل های منتظران و شناخت صحیح دشمنان و دوستان در دوره ی آخرالزمان دارد، اما تطبیق بی قید و شرط و قطعی این نشانه ها، امری مذموم بوده و می تواند تبعات نامناسبی داشته باشد.
برای مطالعه بیشتر ر.ک:
1.مهدویت ( پس از ظهور ) ، رحیم کارگر ؛ نشر معارف
2.چشم به راه مهدی ، جمعی از نویسندگان
3. تحلیل تاریخی از نشانه های ظهور ، بوستان کتاب

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها