خانه » همه » خبر » پر بیننده ترین اخبار ایران و جهان » «زاهدی وفا» رای می‌آورد؟

دانلود کتاب های امتحان شده

«زاهدی وفا» رای می‌آورد؟

فرارو- به نظر می‌آید هفته آینده بالاخره رئیس دولت بعد سه ماه گزینه پیشنهادی خود را برای وزارت کار و رفاه اجتماعی راهی مجلس می‌کند. اما حواشی اخیر قطعا مشکلاتی برای زاهدی وفا در بهارستان ایجاد خواهد کرد.

به گزارش فرارو بعد از اینکه حجت الله عبدالمالکی استعفای خود را تحویل ابراهیم رئیسی داد، محمدهادی زاهدی وفا به عنوان سرپرست این وزارت خانه منصوب شد. حضور او در این وزارتخانه حتی در قامت سرپرست هم از همان روز اول تا حدود زیادی عجیب بود. او که تا امروز نزدیک‌ترین تجربه در حوزه کار و رفاه اجتماعی خود را در عضویت شورای عالی تأمین اجتماعی در دوره احمدی نژاد تجربه کرده بود، حالا سرپرست یکی از مهمترین وزارتخانه‌ها شده بود.

البته از سوی دیگر، اما خیلی هم غافلگیر کننده نبود. به هرحال با توجه به علاقه ابراهیم رئیسی به دانش آموختگان دانشگاه امام صادق، عجیب نبود که یکی از آن‌ها برود و دیگری جای او بنشیند. اما حالا دانشیار گروه اقتصاد نظری و رئیس سابق دانشکده معارف اسلامی قرار است بر مسند وزارتخانه کلیدی خیابان آزادی تکیه زند. اما موضوع مهم در خصوص زاهدی وفا صرفا تجربیات اجرایی وی نیست و تابعیت دختران او در کانادا هم داستان مفصل دیگری است.

ماجرا از این قرار است که بعد از مشخص شد گزینه نهایی رئیسی برای وزارت کار، عبدالرضا داوری، مشاور سابق محمود احمدی نژاد در توییتی مدعی شد: حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدهادی زاهدی وفا که توسط رئیس جمهور برای وزارت رفاه به مجلس معرفی شده است سال‌های ۷۱ تا ۷۳ و ۸۰ تا ۸۲ در کانادا حضور داشته و هردو دخترش فاطمه و زهرا در همین ادوار در کانادا متولد شده و تابعیت کانادایی دارند.

همین مسئله موجب واکنش‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی شد. اما حالا باید دید آیا مجموع این عوامل می‌تواند ابراهیم رئیسی و زاهدی وفا را برای وزارت کار و رفاه اجتماعی، در بهارستان با در بسته مواجه کند؟

منتظر توضیحات و برنامه هستیم

رای اعتماد زاهدی وفا در هاله‌ای از ابهامدر همین خصوص مهرداد ویس کرمی در گفتگو با فرارو اظهار کرد: «هنوز ارزیابی مشخص و دقیقی از ایشان نداریم. منتظر هستیم تا به مجلس بیایند و درباره سوابق کاری و برنامه‌هایشان صحبت کنند. قاعدتا بعد از اینکه درجلسات کمیسیون شرکت کردند، می‌توانیم با اطلاعات بیشتر همه جوانب را بسنجیم و نظر نهایی خودمان را اعلام کنیم. الان هرچه گفته شود صرفا بر اساس یک سری پیش‌فرض است و قابل استناد نیست. اما مشخصا دولت از تمام فرصت خود برای سرپرستی وزارت کار استفاده کرده است و نمایندگان تاکید دارند هرچه زودتر این وزارتخانه مهم تعیین تکلیف شود.»

او در خصوص حواشی اخیر در خصوص زاهدی وفا عنوان کرد: «معمولا وقتی که وزیری قرار است به مجلس برای گرفتن رای اعتماد بیاید، بازار شایعه داغ می‌شود. البته من نمی‌دانم این ادعا‌ها تا چه حد صحت دارد و قطعا مورد بررسی نمایندگان قرار خواهد گرفت، اما منظور من این است که باید صبر کنیم تا آقای زاهدی وفا به مجلس بیایند و به سوالات پاسخ دهند. با توجه به اینکه الان مجلس هم تعطیل است و صحن هفته آینده برگزار می‌شود رویکرد نمایندگان هم مشخص نیست و نمی‌توان اظهار نظری درباره جو حاکم بر نمایندگان انجام داد.»

نظری ندارم

رای اعتماد زاهدی وفا در هاله‌ای از ابهامهمچنین حسین گودرزی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نیز در گفتگو با فرارو ضمن بیان این نکته که هنوز برنامه و تصمیم مشخصی در قبال زاهدی وفا وجود ندارد عنوان کرد: «فعلا صحن مجلس تعطیل است و صحبتی هم با باقی نمایندگان انجام ندادم و نمی‌دانم موضع کمیسیون در قبال ایشان چیست. من هم با توجه به اینکه منتظر هستم جلسات کمیسیون تشکیل شود و آقای زاهدی وفا به مجلس بیایند، فعلا هیچ نظری ندارم. باید صبر کرد تا توضیحات ایشان شنیده شود.»

زاهدی وفا به مجلس بی توجهی کرده است

رای اعتماد زاهدی وفا در هاله‌ای از ابهامکیومرث سرمدی واله دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس نیز در گفتگو با فرارو اظهار کرد: «هنوز مشخص نیست که آقای زاهدی وفا چه برنامه‌ای برای وزارت کار ارائه کنند، اما طی سه ماه گذشته که ایشان سرپرستی این وزارتخانه را برعهده داشتند هیچ ارتباطی با کمیسیون نداشتند. شاید به خاطر همین هم هست که نمایندگان اطلاع خاصی از رویکرد و برنامه‌های بلند مدت ایشان ندارند.»

وی ادامه داد: «البته اینگونه هم نیست که بی توجهی ایشان به کمیسیون و به طور کلی مجلس نادیده گرفته شود. به هرحال نمایندگان تاکید دارند وزرا ارتباط خوب و مستمری با کمیسیون‌ها داشته باشند تا از این طریق بتوانیم مشکلات موجود را رفع کنیم. اگر قرار باشد ارتباطی میان مجلس و وزارتخانه‌ها نباشد چطور می‌توانند انتظار همکاری از نمایندگان داشته باشند.»

سرمدی در پایان با اشاره خواشی اخیر زاهدی وفا در خصوص تابعیت دخترانش در کاندا عنوان کرد: «به طور کلی هر مسئولی در حد و اندازه مدیران و وزرا بالاتر باید پاسخگو باشند که چرا فرزندان یا خودشان تابعیت کشور‌های دیگر را دارند. البته هنوز معلوم نیست ادعا‌های اخیر صحت دارند یا خیر، ولی بدون شک در جلسات هفته آینده آقای زاهدی وفا در خصوص این مسائل مورد سوال قرار خواهند گرفت.»

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها