خانه » همه » خبر » ترند ترین های خبری امروز » زلزله ۶.۱ ریشتری هرمزگالن را لرزاند/ کانون زلزله حوالی «بندر خمیر»/ اعزام تیم‌های واکنش سریع و تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی

دانلود کتاب های امتحان شده

زلزله ۶.۱ ریشتری هرمزگالن را لرزاند/ کانون زلزله حوالی «بندر خمیر»/ اعزام تیم‌های واکنش سریع و تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی

زلزله ۶.۱ ریشتری هرمزگالن را لرزاند/ کانون زلزله حوالی «بندر خمیر»ساعت ۲:۰۲ بامداد امروز، شنبه یازدهم تیرماه 1401، زلزله شدیدی استان هرمزگان را لرزاند؛ زلزله ای با بزرگی 6.1 در مقیاس ریشتر.

به گزارش «تابناک»، بر اساس گزارش مرکز لرزه نگاری کشوری، کانون این زلزله در طول جغرافیایی 55.3 و عرض جغرافیایی 26.78، در عمق 10 کیلومتری زمین قرار داشته است؛ در 34 کیلومتری بندر خمیر (هرمزگان)، در 41 کیلومتری بندر کنگ (هرمزگان) و 48 کیلومتری بندر لنگه (هرگان). نقطه ای که 107 کیلومتر با مرکز این استان، بندرعباس فاصله دارد و بعد نزدیک ترین مرکز استان به آن شیراز است که در 416 کیلومتری کانون زلزله قرار دارد.

 
این در حالی است که با توجه به بزرگی زلزله و مداومت آن به مدت تقریبا سی ثانیه، این رویداد در بسیاری از شهرهای استان هرمزگان از جمله در میناب، رودان و قشم نیز احساس شده و موجب شده که بسیاری از مردم سراسیمه به کوچه ها و خیابان ها بگریزند.

این خبر تکمیل می‌شود…

 
اعزام تیم‌های واکنش سریع و تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ – ۰۳:۱۴

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تیم‌های واکنش سریع و تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی به منطقه سایه‌خوش و سایر روستاهای اطراف بندرلنگه اعزام شده‌اند.

وی افزود: تمامی نیروهای اورژانس و کادر درمان در حالت آماده‌باش بوده و جلسه اضطراری مدیریت درمان تشکیل شده است. تمام بیمارستان‌های استان هم در آماده‌باش کامل هستند.

آماده باش سراسری هلال احمر هرمزگان
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ – ۰۳:۱۱

مجید سلحشور، مدیرکل هلال احمر هرمزگان گفت: 4 تیم ارزیاب در منطقه حضور دارند و شدت زلزله بیشتر در منطقه سایه خوش، کنخ، دژگان، چاه احمد و … بوده است.

وی افزود: تمام نیروهای جمعیت هلال احمر به حالت آماده باش درآمده‌اند.

ریزش کوه در جاده بندرخمیر به لنگه
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ – ۰۳:۰۰

به گزارش فارس، از مناطق زلزله زده خبر می‌رسد که ریزش کوه در مناطق مختلفی از محور بندرخمیر به بندرلنگه رخ داده است.

همچنین گزارش شده که زلزله بدلیل شدت بالا باعث خساراتی به منازل مردم روستایی شده اما ارزیابی دقیق میزان خسارات نیازمند زمان بیشتری است.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها