خانه » همه » خبر » ترند ترین های خبری امروز » زلزله ۶.۱ ریشتری هرمزگان را لرزاند/ کانون زلزله حوالی «بندر خمیر» / اعزام تیم‌های واکنش سریع و تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی/ ۵ کشته و ۴۴ مصدوم تا کنون/ ماموریت وزیر بهداشت به رئیس اورژانس کشور

دانلود کتاب های امتحان شده

زلزله ۶.۱ ریشتری هرمزگان را لرزاند/ کانون زلزله حوالی «بندر خمیر» / اعزام تیم‌های واکنش سریع و تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی/ ۵ کشته و ۴۴ مصدوم تا کنون/ ماموریت وزیر بهداشت به رئیس اورژانس کشور

زلزله ۶.۱ ریشتری هرمزگالن را لرزاند/ کانون زلزله حوالی «بندر خمیر»ساعت ۲:۰۲ بامداد امروز، شنبه، یازدهم تیرماه ۱۴۰۱، زلزله شدیدی استان هرمزگان را لرزاند؛ زلزله‌ای با بزرگی ۶.۱ در مقیاس ریشتر.

به گزارش «تابناک»، بر اساس گزارش مرکز لرزه نگاری کشوری، کانون این زلزله در طول جغرافیایی ۵۵.۳ و عرض جغرافیایی ۲۶.۷۸، در عمق ۱۰ کیلومتری زمین قرار داشته است؛ در ۳۴ کیلومتری بندر خمیر (هرمزگان)، در ۴۱ کیلومتری بندر کنگ (هرمزگان) و ۴۸ کیلومتری بندر لنگه (هرگان). نقطه‌ای که ۱۰۷ کیلومتر با مرکز این استان، بندرعباس فاصله دارد و بعد نزدیک‌ترین مرکز استان به آن شیراز است که در ۴۱۶ کیلومتری کانون زلزله قرار دارد.
 
زلزله ۶.۱ ریشتری هرمزگالن را لرزاند/ کانون زلزله حوالی «بندر خمیر»/ اعزام تیم‌های واکنش سریع و تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی
 
این در حالی است که با توجه به بزرگی زلزله و مداومت آن به مدت تقریبا سی ثانیه، این رویداد در بسیاری از شهرهای استان هرمزگان از جمله در میناب، رودان، قشم و حتی آن سوی خلیج فارس، در امارات متحده عربی نیز احساس شده و موجب شده که بسیاری از مردم سراسیمه به کوچه ها و خیابان ها بگریزند.

این خبر تکمیل می‌شود…

 
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ – ۰۹:۳۰

فیلم: گوشه‌ای از خسارت وارد آمده به برخی خانه‌ها بر اثر زلزله
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ – ۰۹:۰۰

مشکلی از لحاظ خون و فرآورده‌های خونی وجود ندارد
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ – ۰۸:۱۱

مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور در تشریح خدمت رسانی در زلزله بامداد امروز گفت: به محض دریافت خبر این زمین لرزه، سازمان اورژانس کشور 7 دستگاه آمبولانس به روستای سایه خوش اعزام کرد. همچنین، یک فروند بالگرد از بندرعباس، سه دستگاه آمبولانس از بوشهر، سه دستگاه آمبولانس از شیراز و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز از جهرم اعزام شدند.

وی افزود: در همان لحظات اولیه وقوع زلزله دانشگاه علوم پزشکی در استان هرمزگان در آماده ‌باش قرار گرفت و به همه بیمارستان ‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی نیز اعلام آماده ‌باش شد. تیم درمانی نیز از بوشهر، شیراز و دانشگاه شهید بهشتی آماده اعزام هستند.

خالدی تاکید کرد: درمانگاه سایه خوش و بیمارستان های بندر خمیر و بندر لنگه نیز در حال خدمت رسانی به زلزله زدگان هستند و مشکلی از لحاظ خون و فرآورده های خونی نیز وجود ندارد.

ارسال ۴ هزار تخته موکت به مناطق زلزله‌زده
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ – ۰۸:۰۸

معاون امدادونجات جمعیت هلال احمر استان کرمان در پی وقوع زمین لرزه ۶.۱ ریشتری در هرمزگان از آمادگی تیم های امدادی این جمعیت و ارسال ۴ هزار تخته پتو به مناطق زلزله زده خبر داد.

۱۴۰۱/۰۴/۱۱ – ۰۷:۴۵

افزایش شمار مصدومان به ۴۴ تن
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ – ۰۷:۴۱

خالدی، سخنگوی اورژانس کشور با تاکید بر فوت ۵ تن از هموطنان متان در روستای سایه خوش، از افزایش شمار مصدومان به ۴۴ تن خبر داد.

تخلیه اضطراری بیمارستان نیاپور بندر خمیر به دنبال زلزله
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ – ۰۶:۵۴

زلزله ۶.۱ ریشتری هرمزگالن را لرزاند/ کانون زلزله حوالی «بندر خمیر» / اعزام تیم‌های واکنش سریع و تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی/ ۵ کشته و ۴۴ مصدوم تا کنون/ ماموریت وزیر بهداشت به رئیس اورژانس کشور

۱۹ پس‌لرزه در هرمزگان
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ – ۰۶:۲۰

برابر گزارشی که موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران منتشر کرده تا کنون ۱۹ پس لزره هرمزگان را لرزانده است که بزرگترین آنها ۶.۱ و ۵.۹ ریشتر بزرگی داشتند اما عمق وقوع آنها به ترتیب در ۲۶ و ۲۸ کیلومتری از عمق زمین بوده است.

افزایش شمار فوتی‌ها به ۵ نفر
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ – ۰۶:۰۰

مهدی ولیپور، رییس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر گفت: شمار فوت شدگان ناشی از این زلزله به پنج نفر افزایش یافت.

ارزیابی بیش از ۲۰ منطقه شهری و روستایی از سوی هلال احمر
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ – ۰۵:۴۰

مهدی ولیپور، رییس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر نیز گفت: تاکنون ۲۳ منطقه شهری و روستایی کانون زلزله مورد ارزیابی قرار گرفته که شدت آسیب در روستاهای سایه خوش، دژگان، کوشک، حشم حود تایید شده و بررسی ها نیز همچنان ادامه دارد. همچنین برای رفاه حال شهروندان بندرعباسی کمپ اسکان اضطراری در ورزشگاه ۲۰ هزار نفری خلیج فارس در حال برپایی است.

افزایش شمار مصدومان به ۲۰ تن
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ – ۰۵:۰۴

جمعیت هلال احمر نیز در گزارشی که از ارزیابی اولیه مناطق زلزله زده منتشر کرد، اعلام کرد که ۲۰ تن درپی این زمین‌لرزه تاکنون مصدوم شده‌اند.

۱۴۰۱/۰۴/۱۱ – ۰۴:۵۹

دستور وزیر بهداشت برای رسیدگی فوری به آسیب دیدگان و ماموریت به رئیس اورژانس
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ – ۰۴:۳۴

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تماس تلفنی با رییس اورژانس کشور و رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، خواستار رسیدگی فوری و آمادگی مراکز درمانی بیمارستان های این استان و بسیج همه امکانات برای پذیرش مصدومان حادثه زلزله شب گذشته هرمزگان شد.

دکتر بهرام عین اللهی همچنین از دکتر جعفر میعاد فر، رییس سازمان اورژانس کشور خواست جهت پیگیری وضعیت مصدومین زلزله به این استان سفر کند.

در این تماس تلفنی همچنین رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به حضور فعال اورژانس پیش بیمارستانی و کادر تخصصی درمان برای ارائه خدمات به مصدومان ، گزارشی از اقدامات انجام شده توسط اورژانس، اقدامات تشخیصی و رسیدگی‌های درمانی به آسیب دیدگان زلزله، به وزیر بهداشت ارائه کرد و از آمادگی کامل بیمارستان‌های هرمزگان برای اقدامات درمانی آنان خبر داد.

20 مصدوم که حال دو تن وخیم است
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ – ۰۴:۰۶

خالدی، سخنگوی اورژانس کشور از اعزام چندین دستگاه آمبولانس از استان های فارس و بوشهر خبر داد و گفت: تا کنون 14 پس لرزه در منطقه ثبت شده که یکی دو مورد از آنها بزرگ و شدید بوده است.

وی افزود: بر اثر این زلزله تا کنون 3 تن جان باخته اند و 20 تن مصدوم شده‌اند که دو تن از ایشان بدحال هستند. بر اساس گزارش های رسیده، شدت خسارت ها زیاد بوده و احتمال افزایش مصدومان می‌رود.

 

سه کشته و ‌۸ مصدوم بر اثر زلزله در روستای سایه خوش
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ – ۰۴:۰۵

مدیرعامل هلال احمر هرمزگان گفت: در روستای سایه خوش تاکنون اجساد سه نفر از زیر آوار بیرون کشیده شده و ۸ نفر مصدوم شدند. منازل زیادی نیز در این روستای از توابع شهرستان بندرلنگه تخریب شده است.

گفتنی است جمعیت این روستا حدود ۱۶۰۰ نفر است.

اعزام ۴ تیم ارزیاب هلال‌احمر هرمزگان به بندر خمیر
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ – ۰۴:۰۰

در پی وقوع این زمین لرزه که شنبه ۱۱ تیرماه، در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در حوالی بندر خمیر به وقوع پیوست، ۴ تیم ارزیاب هلال‌احمر به محل حادثه اعزام شدند.

بر اساس این گزارش، استان های بوشهر، کرمان، فارس و سیستان و بلوچستان در آماده‌باش بسر می‌برند.

توصیه و هشدارهای امدادونجات به ساکنان مناطق متاثر از زلزله
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ – ۰۳:۵۳

مهدی ولیپور، رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به ایسنا گفت: پس از وقوع این زمین لرزه و چند پس لرزه دیگر برخی از هموطنان دچار ترس شده و برای در امان ماندن از خطرات و آسیب‌های ناشی از زلزله، به بیرون از خانه های خود آمدند.

وی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین عامل در چنین شرایطی حفظ خونسردی است، ادامه داد: به هموطنان توصیه می‌کنیم که خونسردی و آرامش خود را حفظ کنند و آسیب‌های احتمالی پیش آمده را از طریق تماس با شماره تلفن‌های امدادی اطلاع‌رسانی کنند. همچنین با توجه به تعداد پس‌لرزه‌ها و نگرانی برخی از ساکنان مناطق زلزله زده، به ساکنان مناطق متاثر از زلزله که در نزدیکی کانون وقوع حضور دارند، توصیه می‌کنیم که در صورت امکان امشب را بیرون از خانه سپری کنند.

ولیپور افزود: البته افرادی که بیرون از منازل خود حضور دارند، باید توجه کنند که از حضور در مکان های پرخطر، مثل کنار ساختمان‌های بلند و دارای نمای شیشه‌ای، زیر بالکن‌ها، کنار تیر های برق و.. خودداری کنند. همچنین آن‌دسته از هموطنانی که حضور در خانه را ترجیح داده‌اند حتما توجه کنند که از قرارگرفتن در زیر لوستر، اجسام آویزان، کتاب‌خانه و تابلو و … پرهیز کنند.

وضعیت جاده بندرخمیر به بندرلنگه در شرق هرمزگان
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ – ۰۳:۴۷

اعزام تیم‌های واکنش سریع و تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ – ۰۳:۱۴

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تیم‌های واکنش سریع و تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی به منطقه سایه‌خوش و سایر روستاهای اطراف بندرلنگه اعزام شده‌اند.

وی افزود: تمامی نیروهای اورژانس و کادر درمان در حالت آماده‌باش بوده و جلسه اضطراری مدیریت درمان تشکیل شده است. تمام بیمارستان‌های استان هم در آماده‌باش کامل هستند.

آماده باش سراسری هلال احمر هرمزگان
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ – ۰۳:۱۱

مجید سلحشور، مدیرکل هلال احمر هرمزگان گفت: 4 تیم ارزیاب در منطقه حضور دارند و شدت زلزله بیشتر در منطقه سایه خوش، کنخ، دژگان، چاه احمد و … بوده است.

وی افزود: تمام نیروهای جمعیت هلال احمر به حالت آماده باش درآمده‌اند.

ریزش کوه در جاده بندرخمیر به لنگه
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ – ۰۳:۰۰

به گزارش فارس، از مناطق زلزله زده خبر می‌رسد که ریزش کوه در مناطق مختلفی از محور بندرخمیر به بندرلنگه رخ داده است.

همچنین گزارش شده که زلزله بدلیل شدت بالا باعث خساراتی به منازل مردم روستایی شده اما ارزیابی دقیق میزان خسارات نیازمند زمان بیشتری است.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها