خانه » همه » خبر » پر بیننده ترین اخبار ایران و جهان » زلزله ۶.۱ ریشتری هرمزگان را لرزاند

دانلود کتاب های امتحان شده

زلزله ۶.۱ ریشتری هرمزگان را لرزاند

فرارو- رییس سازمان مدیریت بحران کشور از وقوع زلزله ۶.۱ ریشتری در بندرخمیر استان هرمزگان خبر داد و اعلام کرد که تیم‌های ارزیاب به محل اعزام شده‌اند.

محمدحسن نامی در گفت‌وگو با ایسنا، دراین‌باره گفت: برابر اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زلزله‌ای به بزرگی۶.۱ ریشتر در ساعت ۲:۰۲ بامداد امروز حوالی بندرخمیر در مرز خلیج فارس و هرمزگان را لرزاند. این زمین لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری از سطح زمین رخ داده است.

وی با بیان اینکه کانون این زلزله در۳۴ کیلومتری بندر خمیر بوده است، گفت: همچنین کانون زلزله۴۱ کیلومتر تا شهرستان کنگ و۴۸ کیلومتر تا بندر لنگه فاصله دارد و در نقاط مختلفی از احساس شده است. همچین این محل ۱۰۷ کیلومتر با بندرعباس فاصله دارد.

نامی ادامه داد: در پی وقوع این زلزله تمامی دستگاه‌های امدادی و خدماتی به حالت آماده باش درآمده و تیم‌های ارزیاب از سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر، بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها و … نیز به مناطق متاثر از حادثه اعزام شده‌اند و گزارش بررسی‌های آنان به زودی اعلام خواهد شد.

تصاویری که از این زلزله در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده حاکی از ترک خوردگی دیوار برخی از منازل و ساختمان‌های قدیمی است.

هدی ولیپور، رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز با بیان اینکه تاکنون گزارشی از وقوع خسارات و ارزیابی‌ها اعلام نشده است، گفت: «دقایقی پس از این زلزله سه تیم ارزیاب از سوی جمعیت هلال احمر استان هرمزگان به مناطق متاثر از زلزله اعزام شدند و بررسی‌های آنان در حال انجام است.»

تا ساعت سه بامداد امروز، تعداد پس‌لرزه‌های ثبت شده به ۸ مورد رسید.

خبرگزاری فارس ساعت سه و سی دقیقه بامداد گزارش داد که تاکنون ۳ نفر در زمین‌لرزه ۶.۱ ریشتری هرمزگان کشته و ۱۹ نفر زخمی شده‌اند.

تکمیل می شود …

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها