خانه » همه » خبر » ترند ترین های خبری امروز » زمزمه‌های استیضاح فاطمی امین/ سردار پاکپور: باید با شیوه‌های دیگر انتقام خون سردار سلیمانی را بگیریم/ خبرگزاری فارس: قیمت آزادی نمازی‌ها و طاهباز بیشتر از ۷ میلیارد دلار باید باشد/ ورود هلال احمر به موضوع عفاف و حجاب

دانلود کتاب های امتحان شده

زمزمه‌های استیضاح فاطمی امین/ سردار پاکپور: باید با شیوه‌های دیگر انتقام خون سردار سلیمانی را بگیریم/ خبرگزاری فارس: قیمت آزادی نمازی‌ها و طاهباز بیشتر از ۷ میلیارد دلار باید باشد/ ورود هلال احمر به موضوع عفاف و حجاب

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

کیهان، حمله به کنسولگری در هرات را در جهت تخریب دولت رئیسی تحلیل کرد
کیهان: منابع در هرات می‌گویند پشت صحنه این تعرض گروه‌های غربگرای «جنبش عدالت و آزادی» و «تیم بانوان عدالت‌جو» هستند که پیش از این توسط غربی‌های حاضر در افغانستان تأمین مالی می‌شدند. این اقدام سخیف به علاوه شهادت دو طلبه اهل سنت در گنبد کاووس، شهادت دو روحانی در حرم مطهر رضوی و انتشار کلیپ‌های مشکوک و جعلی به مثابه تکه‌های یک پازل با اهداف پلید امنیتی و اقتصادی از سوی دشمن علیه دو ملت ایران و افغانستان طراحی و چیده شده‌اند. اغراض امنیتی توطئه‌های مذکور، اختلاف‌افکنی و تفرقه‌اندازی میان دو ملت همسایه ایران و افغانستان است که پیوندها و اشتراکات دیرینه در زمینه‌های گوناگون دارند. هدف اقتصادی این سناریوها و جنایات نیز ضربه‌ زدن به پروژه خنثی‌سازی تحریم‌هاست.

زمزمه‌های استیضاح فاطمی امین
لطف الله سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر صمت و معاونان او این هفته در کمیسیون صنایع حاضر شدند و توضیحاتی پیرامون شرایط فعلی بازار خودرو دادند. او گفت: برداشت اعضای کمیسیون این بود که برنامه‌های وزیر برای ساماندهی و تنظیم بازار ناقص است و نمی‌تواند آن را اصلاح کند. به گفته این نماینده مجلس، با سیاست‌های فعلی وزارت صمت، نمی‌توان بازار خودرو را مدیریت کرد و مجلس امیدی به سیاست‌های وزیر ندارد. سیاهکلی گفت: استیضاح وزیر صمت، هنوز اعلام وصول نشده اما به احتمال خیلی زیاد تا پایان ماه رمضان در هیات رئیسه مجلس اعلام وصول شود.

نماینده مجلس افزایش قیمت گوشت را به کمبود علوفه نسبت داد
مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی، خشکسالی در کشور و افزایش قیمت نهاده‌های دامی و بالطبع افزایش هزینه‌های تمام شده تولید دام به ویژه در بخش دام سبک را علت افزایش قیمت گوشت قرمز اعلام کرد. مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی به بررسی دلایل گرانی گوشت پرداخت و تاکید کرد: کاهش میزان بارندگی در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ و بروز خشکسالی فراگیر در کشور، با کاهش میزان تولیدات گیاهی مراتع و مزارع همراه بود. شدت خشکسالی به حدی بود که میزان بارندگی در سال آبی مذکور ۳۴ درصد نسبت به میانگین بلند مدت و حدود ۵۱ درصد نسبت به سال آبی گذشته کاهش داشته است.

ورود هلال احمر به موضوع عفاف و حجاب
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه فعالیت هلال‌احمر در حوزه عفاف و حجاب، مطلوب و تلاش آن، سازنده و ساماندهی شده است، گفت:‌ به تعریف واحد از حجاب و همچنبن فرهنگ‌سازی در این زمینه نیاز داریم. یعقوب سلیمانی در جلسه کارگروه عفاف و حجاب هلال‌احمر که با حضور نمایندگان وزارت کشور تشکیل شد، گفت:‌ هلال‌احمر براساس حساسیت و علاقه خود در حوزه عفاف و حجاب تلاش می‌کند اما علاوه بر وحدت رویه، فرهنگ سازی و یکصدایی، به اعتبار کافی برای اجرای طرح‌های کلان در این حوزه نیاز داریم. وی با اشاره به اینکه حضور جوانان با شور و شوق خدمت در پایگاه‌های هلال‌احمر تداعی‌گر سنگرهای دفاع مقدس است، افزود: امدادگران هلال‌احمر با عشق و علاقه و ایثار به مردم خدمت می‌کنند که این ظرفیت بزرگی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب به حساب می‌آید. همچنین محمد گلفشان، رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر و مسئول کارگروه عفاف و حجاب جمعیت هلال‌احمر نیز در این جلسه به تشریح مهمترین اقدامات مجموعه در حوزه عفاف و حجاب در یک سال گذشته و هفته عفاف و حجاب پرداخت و گفت: کارگروه کشوری جمعیت در این حوزه تشکیل، همچنین شیوه‌نامه “گسترش فرهنگ عفاف و حجاب” نیز تهیه و به تمام مجموعه هلال‌احمر ابلاغ شد. گلفشان به اقدامات مشترک استان‌ها در این خصوص نیز اشاره کرد و گفت: در هفته عفاف و حجاب در مجموع در سال گذشته ۲۸۰ کارگاه آموزشی در سراسر کشور برپا شد و با مشارکت فعال ۱۶ استان، ۵۹۰۰ نفر از این آموزش‌ها بهره‌مند شدند.

۳۰ امضا برای استیضاح وزیر ارتباطات جمع شده
ذبیح‌الله اعظمی، نماینده مجلس یازدهم در پاسخ به این پرسش که آیا نمایندگان تصمیم به استیضاح وزیر ارتباطات دارند یا خیر، گفت: «برنامه استیضاح را من برای ایشان داشتم و دو جلسه هم با معاونین‌شان و هم با خودشان جلسه داشتیم. ایشان یک برنامه زمانبندی به من دادند که اینترنت حدود ۶۵ روستا و دهستان در نیمه اول سال راه‌اندازی می‌شود و باقی روستا‌ها هم در نیمه دوم سال تکمیل می‌شود؛ بنابراین من صبر کرده‌ام تا راستی‌آزمایی انجام دهم و اینکه در این سه ماه اول سال دست‌کم باید اینترنت ۳۰ روستا تکمیل شود، اگر این امر محقق شد شاید طرح استیضاح را پس گیرم، ولی در غیر اینصورت به هیئت رئیسه ارسال و پیگیری می‌کنم.» این نماینده مجلس افزود: «یک برنامه زمانبندی به من دادند که اینترنت حدود ۶۵ روستا و دهستان در نیمه اول سال راه‌اندازی می‌شود و باقی روستا‌ها هم در نیمه دوم سال تکمیل می‌شود؛ بنابراین من صبر کرده‌ام تا راستی‌آزمایی انجام دهم و اینکه در این سه ماه اول سال دست‌کم باید اینترنت ۳۰ روستا تکمیل شود، اگر این امر محقق شد شاید طرح استیضاح را پس گیرم، ولی در غیر این صورت به هیات رئیسه ارسال و پیگیری می‌کنم؛ بنابراین یک فرصت به وزیر داده‌ایم، هر چند تعداد امضا‌ها به ۳۰ نفر رسیده است و بقیه همکاران هم در خواست دارند که در اسرع وقت به صحن برود. ولی من به قولی که به وزیر داده‌ام پایبند و منتظرم تا در مدتی که خودشان گفته‌اند آیا قدمی برای بهبود وضعیت اینترنت در مناطق کشور، همچون خراسان جنوبی و کرمان که بدترین کیفیت اینترنت را دارند، برمی‌دارند یا بازهم بهانه کمبود اعتبار را می‌آورند.»

واکنش ایران به ادعای قاچاق سلاح به روسیه
سفارت ایران در لندن، گزارش روزنامه گاردین درباره استفاده روسیه از تسلیحاتی که مدعی شده بود توسط ایران از عراق قاچاق شده است را تکذیب کرد و آن گزارش را غیرحرفه‌ای و بی اساس دانست. سفارت ایران در لندن در توییتر نوشت: گزارش روز سه‌شنبه گاردین، با عنوان «استفاده روسیه از تسلیحات قاچاق شده توسط ایران از عراق علیه اوکراین» و داستان سرایی را غیرواقعی و بی اساس دانست. سفارت ایران در ادامه نوشت: تلاش برای ایجاد ارتباط بین تحولات اخیر در اوکراین با تحولات منطقه‌ای خاورمیانه و ذکر اسم ایران اقدامی غیرحرفه‌ای و غیرقابل قبول است و همچنین نوعی بی احترامی به خوانندگان آن روزنامه است.

سردار پاکپور: باید با شیوه‌های دیگر انتقام خون سردار سلیمانی بگیریم
سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران صبح امروز در حاشیه ادای احترام به مقام شامخ شهید سپهبد قاسم سلیمانی سیدالشهدای جبهه مقاومت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ایام ماه مبارک رمضان توفیق زیارت مرقد مطهر شهید سلیمانی نصیبمان شد و به روح حاج قاسم و شهید پورجعفری درود می‌فرستیم. وی با اشاره به اینکه امروز همرزمان و نیروهای تربیت‌شده حاج قاسم هستند همچون گذشته و زمان حیات شهید سلیمانی آمادگی کامل برای دفع هرگونه تهدید را دارند ادامه داد: همه ما این آمادگی را بعد شهادت حاج قاسم دیدیم و دنیا هم آن را امتحان کرد. فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه خون شهید سلیمانی و شخصیت حاج قاسم آنقدر بزرگ است که اگر همه سران آمریکا هم کشته شوند، انتقام خون حاج قاسم نخواهد بود گفت: ما باید با ادامه راه حاج قاسم و شیوه‌های دیگر انتقام خون شهید سلیمانی را بگیریم.

در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۴۷۴ نوزاد از مادران ۱۰ تا ۱۴ ساله متولد شدند
بر اساس آمارهای رسمی موالید۱۴۰۰ سازمان ثبت احوال، از مجموع متولدان سال گذشته ۵۷۱ هزار و ۲۵۶ پسر و ۵۳۴ هزار و ۸۱۶ دختر بودند که نسبت جنسی ۱۰۶.۸ را نشان می‌دهد. یعنی در مقابل تولد هر ۱۰۰ نوزاد دختر ۱۰۶.۸ نوزاد پسر به دنیا آمده است. همچنین طی سال گذشته ۶۹ هزار و ۱۰۳ نوزاد از مادران گروه سنی ۱۰ تا ۱۹ ساله متولد شدند که گروه سنی پرخطر محسوب می‌شوند، در همین حال ۱۴۷۴ نوزاد از مادرانی متولد شده‌اند که خود بین ۱۰ تا ۱۴ سال داشته‌اند. بنا بر این گزارش، بیشترین تولد از مادران گروه سنی ۳۰ تا ۳۴ ساله با مجموع ۳۰۱ هزار و ۳۶۹ نوزاد به وقوع پیوست. پس از آن مادران گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ بودند که در مجموع ۲۸۳ هزار و ۲۴۱ نوزاد به دنیا آوردند.

یک نماینده: کمیسیون جدیدی برای طرح صیانت تشکیل نمی‌شود
جلال رشیدی کوچی با اشاره به رای استمزاجی مجلس در جلسه غیرعلنی برای بازگشت طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی به صحن مجلس و سرنوشت پیش روی این طرح، بیان کرد: بنده بارها تاکید کردم مهمترین مزیت بررسی این طرح در صحن مجلس، شفافیت آن خواهد بود و در خصوص هر بند آن به جای اینکه ۲۰ نفر نظر بدهند، ۲۹۰ نفر از نمایندگان نظر خود را ارائه خواهند کرد. وی در ادامه اظهار کرد: شفافیت در بررسی این طرح بسیار مهم است. اما اکنون تصمیم با هیات رئیسه مجلس است که این طرح به چه شکلی و در چه زمانی مورد بررسی قرار گیرد. ما نیز منتظر نظر هیات رئیسه خواهیم ماند. نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: قطعا دیگر کمیسیونی به معنای گذشته برای بررسی این طرح ذیل اصل ۸۵ قانون اساسی تشکیل نخواهد شد و اگر هم کمیسیون جدیدی تشکیل شود، برای جمع بندی طرح و ارایه گزارش آن برای رسیدگی در صحن مجلس خواهد بود. فرآیندی که در بررسی این طرح در گذشته طی شد دیگر تکرار نمی شود.

خبرگزاری فارس: قیمت آزادی نمازی‌ها و طاهباز بیشتر از 7 میلیارد دلار باید باشد
خبرگزاری فارس در واکنش به خبر مبادله سیامک و باقر نمازی و مراد طاهباز نوشت: چرا باید آمریکا با پول‌های بلوکه‌شده ایرانی و به‌صورت یک‌طرفه با ایران مذاکره و معامله کند و در این‌ بین، وزن مذاکرات به سمت طرف آمریکایی بیشتر بشود؟ چه کسی و یا چه کسانی در موضوع تبادل در حال رایزنی هستند که این‌چنین ارزان به دنبال آزادی خائنین آمریکایی هستند؟ به نظر می‌رسد که قیمت آزادی این دو فرد و نفر سوم، خیلی بیشتر از 7 میلیارد دلار باشد و باید مشخص شود که واقعاً بر اساس چه شاخصه‌ای قرار است روی آزادی این افراد تخلیه‌شده، قیمت‌گذاری شود. از سوی دیگر، موضوع بسیار مهمی که مورد غفلت قرارگرفته است، آزادی سه زندانی آمریکایی در قبال منابع ارزی است و علی‌الظاهر در این میان، خبری از آزادی هیچ زندانی ایرانی به میان نیامده است! چرا؟ قطعا هیچ عقل سلیمی قبول نمی‌کند که این معامله یک‌طرفه و بدون آزادی هیچ ایرانی و یا با چنین قیمت نازلی انجام شود و قطعاً این معامله با چنین شاخصه‌ای، خلاف عزت و مصلحت خواهد بود.

اصلاحیه اکانت توییتر رهبری درمورد نقل قول ایشان در خصوص روند مذاکرات
حساب توییتری مقام معظم رهبری در یک اصلاحیه نوشت: «اصلاحیه/ بحمدلله دیپلماسی کشور درجهت خوبی حرکت میکند.آنچه حالا در مسائل دیپلماسی مورد توجه هست مساله هسته‌ای‌ است. هیات مذاکره‌کننده، رئیس‌جمهور و شورای امنیت ملی را در جریان می گذارند و تصمیم می گیرند و جلو می روند. هیات مذاکره ما هم تا اینجا برابر زیاده‌خواهی طرف مقابل مقاومت کرده و خواهد کرد.» پیش از این، در توییت مذکور آمده بود: «در مذاکرات هم کار به گونه خوبی پیش می‌رود و هیات مذاکره کننده، رئیس‌جمهور و شورای‌عالی امنیت ملی و دیگران را در جریان می‌گذارند و تصمیم می‌گیرند و جلو می‌روند. هیات مذاکره‌کننده ما هم تا اینجا در برابر زیاده‌خواهی‌های طرف مقابل مقاومت کرده است و ان‌شاءالله ادامه پیدا خواهد کرد.»

اصلاح‌طلبان اصرار بر نفهمیدن دارند
روزنامه کیهان نوشت: نشریات و رسانه‌های طیف اصلاح‌طلب، درباره «سیاست خارجی، وضعیت اقتصاد و عملکرد دولت»، رسما خودشان را به نادانی زده‌اند و اصرار خاصی هم بر نشنیدن و نفهمیدن دارند.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها