خانه » همه » مذهبی » سردار سلیمانی و کمک جمهوری اسلامی به حماس

دانلود کتاب های امتحان شده

سردار سلیمانی و کمک جمهوری اسلامی به حماس

جنجال معاندین درباره اظهارات محمود الزهار:
رسانه‌های معاند از جمله بی‌بی‌سی فارسی، ایران اینترنشنال، رادیو فردا و دیگر رسانه‌های وابسته به آمریکا، انگلیس و آل‌سعود با سوءاستفاده از اظهارات این مقام فلسطینی جیغ بنفش سر داده و با فضاسازی رسانه‌ای، در پی آن برآمدند تا کینه و خشم خود از سردار حاج قاسم سلیمانی و عقده خود از شکست‌های متوالی در منطقه و همچنین در داخل ایران را با ایجاد دوگانه‌های دروغین و القای بی‌توجهی نظام به مردم، تخلیه کنند.
اما درخصوص این فضاسازی شیطنت‌آمیز چند نکته قابل ذکر است.
شکست پروژه7‌ تریلیون دلاری آمریکا
تمام کشورهای قدرتمند جهان برای تأمین امنیت خود هزینه می‌دهند. دولت ‌تروریست و جنایتکار آمریکا فرسنگ‌ها کیلومتر دورتر از خاک خود در منطقه غرب آسیا حضور یافته و در این منطقه 7‌ تریلیون دلار هزینه کرده است.
دونالد ‌ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا چندی پیش اذعان کرد که احمقانه 7‌تریلیون دلار در خاورمیانه خرج کردیم اما من به‌عنوان رئیس‌جمهور آمریکا مجبورم در تاریکی به عراق بروم! آمریکا 7‌ تریلیون دلار در منطقه غرب آسیا هزینه کرد ولی سیلی‌های متعددی از محور مقاومت در عراق و سوریه و لبنان و یمن و افغانستان خورد و حالا مقامات آمریکایی یکی پس از دیگری بر شکست مفتضحانه در منطقه غرب آسیا اذعان دارند.
در سوی مقابل، ایران در منطقه غرب آسیا به مراتب هزینه بسیاربسیار کمتری را نسبت به آمریکا و ‌تروئیکای اروپا و گاوهای شیرده ‌ترامپ صرف کرد و در مقابل تنها در یک قلم، کمر گروهک تکفیری ‌تروریستی داعش را شکست و به‌جای اینکه در خیابان‌های همدان و کرمانشاه و تهران با ‌تروریست‌ها در نبرد باشیم، این جنایتکاران را کیلومترها دورتر از خاک ایران زمینگیر کرده و به درک واصل کرد.
هزینه امنیت ایران
حاج قاسم، فرمانده دلاور کشورمان با ایمان به وعده الهی و مجاهدت شبانه‌روزی و با درایت و ذکاوت و با ایثار و ازخودگذشتگی مدافعان حرم و دلاورمردان محور مقاومت، نقشه شوم استکبار به سرکردگی آمریکا و‌ تروئیکای اروپا با پادویی حکام مرتجع در منطقه، را نقش بر آب کرد.
اینکه با چند ده میلیون دلار، پروژه چند ‌تریلیون دلاری را ناکام بگذاری، ایمان، هوشمندی و درایتی می‌خواهد که همه این موارد در سردار سلیمانی جمع بود.
به عبارت دیگر، حاج قاسم، با هزینه‌ای که در برابر هزینه آمریکایی‌ها تقریباً هیچ محسوب می‌شود، با تکیه بر درایت، ایمان و شجاعت خود و یارانش، امنیت ایران و منطقه را حفظ کرد و نقشه چند ‌تریلیون دلاری دشمن را ناکام گذاشت.
پیشگیری از خسارت عظیم
بر اساس بررسی‌هایی که توسط دفتر اقتصاد کلان معاونت اقتصادی سازمان برنامه در سال 1369 انجام شد، جنگ هشت ساله تحمیلی ۳ هزار و ۸۱ میلیارد تومان خسارات مستقیم و ۳ هزار و ۴۵۴ میلیارد تومان خسارات غیرمستقیم به همراه داشته است که بدین ‌ترتیب مجموع خسارات ایجاد شده در این دوران به ۶ هزار و ۵۳۵ میلیارد تومان می‌‌‌رسد. طبق محاسبات انجام شده خسارات ارزی جنگ تحمیلی نیز در مجموع به بیش از ۲۴۸ میلیارد دلار می‌‌‌رسد. خسارات مستقیم ارزی جنگ در این گزارش بیش از ۱۱۷ میلیارد دلار اعلام شده که با توجه به خسارت ۳ هزار و ۴۵۴ میلیارد تومانی غیرمستقیم، این بخش نیز با خسارت بیش از ۱۳۱ میلیارد دلاری همراه بوده است که مجموع آنها را به بیش از ۲۴۸ میلیارد دلار می‌‌‌رساند. حالا شما این اعداد و ارقام را با هزینه‌های چند ده میلیون دلاری مقایسه کنید؛ قطعا یکی از دستاوردهای صرف هزینه برای امنیت، پیشگیری از جنگ خانمان‌سوز است. یعنی پرداخت این هزینه‌ها، از خسارت‌های عظیم در آینده جلوگیری می‌کند. نکته قابل توجه اینجاست که شبکه‌های معاند فارسی‌زبان با صرف هزینه‌های چند ده میلیون دلاری، مرتب در تقلا برای تحمیل تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران هستند و در مقابل با فضاسازی درباره اقدامات منطقه‌ای ایران، برای مردم کشورمان ‌اشک تمساح می‌ریزند. به ‌نظر شما رسانه‌هایی که ‌تریبون سران منافقین، داعش، ریگی، الاحوازیه و دیگر ‌تروریست‌های جنایتکار هستند و برای تحریم داروی کودکان ایرانی سوت و کف و هورا می‌کشند، دلواپس مردم کشورمان هستند؟!(kayhan.ir/fa/mobile/news/207364/2037)
اظهارات الزهار، روایتی است از چگونگی نقل و انتقال پول میان ایران و گروه‌های مقاومت فلسطینی، اما آنچه که رسانه‌های معاند و ضدانقلاب فارسی‌زبان به آن پرداخته‌اند، برجسته‌سازی کمک‌های مالی جمهوری اسلامی ایران به هم‌پیمانان منطقه‌ای خود با چاشنی پنهانکاری است، گویی که کمک‌های مالی ایران به گروه‌های هم‌فکر منطقه‌ای موضوع تازه‌ای است که نخستین بار از زبان الزهار مطرح شده است.
کمک جمهوری اسلامی ایران به هم‌پیمانان و گروه‌های هم‌فکر منطقه‌ای موضوعی است که تاکنون چندین بار چه از سوی رهبر معظم انقلاب و چه از سوی دیگر مقامات و مسئولین کشور و نظام و حتی دیگر مسئولان و رهبران مقاومت در منطقه بیان شده است و برای آن شاهد مثال‌های فراوانی وجود دارد.
* کمک می‌کنیم و هیچ ابائی هم از گفتن آن نداریم
به عنوان مثال رهبر معظم انقلاب ۱۴ بهمن ۱۳۹۰در خطبه‌های نماز جمعه تهران، فرمودند: ما در قضایاى ضدیت با اسرائیل دخالت کردیم؛ نتیجه‌اش هم پیروزى جنگ سى و سه روزه و پیروزى جنگ بیست و دو روزه بود. بعد از این هم هر جا هر ملتى، هر گروهى با رژیم صهیونیستى مبارزه کند، مقابله کند، ما پشت سرش هستیم و کمکش میکنیم و هیچ ابائى هم از گفتن این حرف نداریم. این حقیقت و واقعیت است.
* تمام بودجه و هزینه‌های ما از جمهوری اسلامی ایران می‌رسد، شفافیت بیشتر از این می‌خواهید؟
سید حسن نصرالله هم تیرماه سال ۹۵ که بانک مرکزی لبنان در اقدامی ۱۰۰ حساب بانکی حزب الله را به دلیل تحریم‌های آمریکا مسدود کرده بود، در سخنرانی خود به مناسبت چهلمین روز شهادت مصطفی‌بدرالدین گفته بود: «ما خیلی صریح می گوییم و شاید چنین چیزی در تمام جهان وجود نداشته باشد که کسی بیاید و به صورت علنی، شفاف و صادقانه بگوید؛ در مقابل همه جهان می گوییم! برادر ما بی پرده می گوییم! بودجه و هزینه و خرج و خورد و خوراک و سلاح و موشک های حزب الله از جمهوری اسلامی ایران می رسد! تمام؟ هیچ ربطی به بانک ها ندارد و تا زمانی که ایران پول داشته باشد یعنی ما پول داریم. شفافیت بیشتر از این می خواهید؟»
* به فلسطینی‌ها کمک کردیم و باز هم کمک می‌کنیم
رهبر انقلاب یکبار دیگر در ۲۴ آبان ۱۳۹۸ و در دیدار مسئولان نظام، مهمانان کنفرانس وحدت و سفرای کشورهای اسلامی نیز تاکید کرده بودند: موضع ما در قضیّه‌ی فلسطین یک موضع اصولی است؛ یک موضع قطعی و اصولی است. از پیش از پیروزی انقلاب، از اوایل نهضت، امام بزرگوار ما به خطر نفوذ صهیونیسم و دخالت صهیونیسم و ظلم صهیونیسم تصریح کرد؛ از اوّل انقلاب هم ما در این موضع قرار گرفتیم. اوّلین کاری که جمهوری اسلامی کرد، این بود که مرکز صهیونیست‌ها در تهران را که مال رژیم قبل بود، از آنها گرفت، بیرونشان کرد، داد به فلسطینی‌ها؛ این یک کار واقعی و نیز یک کار نمادین بود و تا امروز ما در موضع خودمان قرار داریم. ما از فلسطین حمایت کردیم، به فلسطینی‌ها کمک کردیم، باز هم کمک میکنیم، هیچ گونه ملاحظه و رودربایستی هم در این قضیّه نداریم. باید همه‌ی دنیای اسلام به فلسطین کمک کنند.
با این حال سوال دیگری که مطرح می‌شود این است که آیا کمک یک کشور آن هم در سطح جمهوری اسلامی ایران به هم‌پیمانان خود آنقدر موضوع عجیبی است که رسانه‌های فارسی‌زبان معاند آن را یک نکته منفی قلمداد می‌کنند؟
به طور طبیعی اولین علت منطقی کمک‌های ایران به گروه‌های هم‌فکر در منطقه، موضوع منافع ملی و در رأس آنها امنیت است؛ بخشی از امنیت ملی هر کشوری در خارج از مرزهای آن کشور تأمین می شود. بعنوان مثال طی سال‌های اخیر رژیم صهیونیستی بعنوان دشمن شماره یک ملت ایران در تلاش بوده تا با حمایت‌های سیاسی ایالات متحده آمریکا به منظور تهدید امنیت داخلی ایران، حضور خود در کشورهای همسایه جمهوری اسلامی ایران را تقویت کند که بخشی از سناریوهای اخیر پیاده شده در منطقه از جمله قراردادهای ننگین عادی‌سازی روابط چند کشور عربی با رژیم اشغالگر قدس هم به همین دلیل است.
طبیعی است در جایی که دشمن شماره یک کشوری به دنبال نزدیکی به مرزهای آن کشور است، طرف دیگر نیز به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم (از طریق هم‌پیمانان و یا نیروهای نیابتی) تهدید متقابلی را متوجه دشمن کند؛ مانند تهدیدی که امروز جمهوری اسلامی ایران با تقویت گروه‌های مقاومت مانند حزب‌الله لبنان و حماس فلسطین متوجه رژیم صهیونیستی ساخته است.
اما تقویت هم‌پیمانان هم نیازمند صرف هزینه‌هایی است مانند آنچه که اخیرا محمود الزهار بیان کرده است؛ پرسشی که ممکن است این موضوع در ذهن ایجاد کند این است که آیا هزینه کردن برای گروه‌های هم‌پیمان برای کشورمان به صرفه است؟ آیا بهتر نیست هزینه‌هایی که صرف گروه‌های مقاومت می‌شود را صرف امور دیگری در کشور مانند کارهای عمرانی و خدماتی و … کرد؟
پاسخ به پرسش ساده است، هزینه‌هایی که امروز جمهوری اسلامی ایران صرف تقویت گروه‌های مقاومت در منطقه می‌کند تا بتواند موازنه قدرت و امنیت را در منطقه به نفع خود حفظ کند، بسیار کمتر از هزینه‌هایی است که برقرار نبودن این موازنه می‌تواند به کشور و فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و … آن تحمیل کند.(www.farsnews.ir/news/13991009000797)

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها