خانه » همه » خبر » ترند ترین های خبری امروز » سرلشکر سلامی: مدام دروغ منتشر می‌کنند تا مردم به خیابان بیایند و مقابل نظام قرار بگیرند/نماینده مجلس درباره قطعی اینترنت خوزستان: طبیعی است/کیهان: اصلاح‌طلبان عجب کینه شتری عمیقی از دولت رئیسی دارند

دانلود کتاب های امتحان شده

سرلشکر سلامی: مدام دروغ منتشر می‌کنند تا مردم به خیابان بیایند و مقابل نظام قرار بگیرند/نماینده مجلس درباره قطعی اینترنت خوزستان: طبیعی است/کیهان: اصلاح‌طلبان عجب کینه شتری عمیقی از دولت رئیسی دارند

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی از حوزه های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

سعید مرتضوی باز هم حکم برائت گرفت
سعید مرتضوی به عنوان سرپرست و مدیر عامل وقت سازمان تأمین اجتماعی در این پرونده به تصرف غیرقانونی در وجوه و اموال سازمان تأمین اجتماعی به منظور پرداخت و اختصاص این وجوه از محل بودجه غیرشمول به اشخاص متعدد، محکوم به تحمل ۷۰ ضربه شلاق شده بود. شعبه ۲۹ دیوان عالی کشور برای سعید مرتضوی در پرونده تامین اجتماعی حکم برائت صادر کرد. مرتضوی از طریق درخواست اعمال ماده ۴۷۴ قانون آیین‌نامه دادرسی کیفری، حکم برائت خود را دریافت کرده است.

وزیر اقتصاد: اگر زیرساخت کالابرگ فراهم نشود، پرداخت نقدی ادامه می‌یابد
خاندوزی وزیر اقتصاد گفت: با توجه به اینکه بودجه ۱۴۰۱، دولت را مکلف کرده است، اولویت را به این قایل بشود که بتواند از طریق کالابرگ الکترونیک این حمایت را انجام دهد (مثل اتفاقی که الان در وزارت اقتصاد افتاده) و با توجه به اینکه بخشی از حوزه اجرایی این مسئولیت را ما بر عهده گرفتیم که در حوزه نان سنتی و آرد خبازی هست، بتوانیم مانند این موارد به سمت نظام حمایت‌های مشخص کالابرگی ـ که ما در حوزه نان داریم ـ و نیز به سمت پیاده سازی یک مدل هوشمند برویم و اگر بتوانیم این طرح را به سایر اقلام کالایی هم گسترش بدهیم، در این صورت یارانه‌ها به آن نحو پرداخت خواهد شد و اگر زیر ساخت‌ها فراهم نشد، به همین ترتیب، پرداخت نقدی که انجام می‌شود، آن هم مستمر خواهد بود.

اعلام رسمی خداحافظی سحر قریشی از سینما
سحر قریشی خداحافظی اش از سینما را به صورت رسمی اعلام کرد و شب گذشته (۱۹ اردیبهشت ماه) در صفحه اینستاگرام خود خطاب به امیر تتلو نوشت: درسته عزیزم. کاملا حق با شماست. اینکه من از سینما خداحافظی کردم و نباید دیگه حمایت کردنش برام مهم باشه، هنوز برام جا نیفتاده بود و اینکه درباره ش با همسرم مشورت نکردم اشتباه من بود. اینکه اولویت زندگی من شما هستید و من شما رو ناخواسته ناراحت کردم هم اشتباه من بود. با تمام وجودم از شما معذرت می خوام و امیدوارم امیرجان معذرت خواهی من رو بپذیری.

قوه قضاییه: فائزه هاشمی تحت تعقیب قرار گرفت
سخنگوی قوه قضاییه از تشکیل پرونده علیه فائزه هاشمی درباره اظهارات اخیر وی خبر داد. ذبیح الله خداییان سخنگوی قوه قضاییه، در خصوص اظهارات اخیر فائزه هاشمی در خصوص برخی نهادهای انقلابی کشور و نیز اظهاراتش پیرامون پیامبر اسلام گفت: ایشان به علت هر دو موضوع توسط دادستان تحت تعقیب قرار گرفته و پرونده‌ای در دادسرای عمومی انقلاب تشکیل شده است. او افزود: دادستان به عنوان مدعی‌العموم پرونده را پیگیری کرده و پرونده در جریان است و نسبت به احضار ایشان و ادامه رسیدگی اقدام خواهد شد.

مدیران جدید ۶ شبکه سیما منصوب شدند
محسن برمهانی معاون سیما در احکامی جداگانه «میثم مرادی بینا باج» به سمت مدیر شبکه یک «حامد بامروت نژاد» به سمت مدیر شبکه دو «حسین شاه مرادی» به سمت مدیر شبکه چهار«علی عبدالعالی» به سمت مدیر شبکه آموزش «محمد حسین کشکولی» به سمت مدیر شبکه قرآن و معارف سیما «محمد صادق باطنی» را به سمت مدیر شبکه امید، منصوب کرد.

سرلشکر سلامی: مدام دروغ منتشر می‌کنند تا مردم به خیابان بیایند و مقابل نظام قرار بگیرند
سردار سلامی تصریح کرد: دشمن قصد داشت در جنگ نرم قلب‌های جوانان ما را تصرف کند و در مرحله بعد سفره مردم را تهی و به معیشت مردم ما حمله کند. دشمن می‌خواست ما را محاصره کند و ما را از علم و پیشرفت عقب بیندازد. دشمن به‌ دنبال تسلیم مردم ما بود اما امروز دیگر بسبار دیر شده است، چون مردم ما دشمن را عقب زده‌اند. وی ادامه داد: امروز دشمن مدام دروغ منتشر و شایعه‌سازی می‌کند. دشمن می‌خواست ایران را منزوی و اقتصادش را متلاشی کند تا مردم به خیابان بیایند و مقابل نظام قرار بگیرند اما مردم در بزرگترین جهاد جهانی تاریخ توانستند تمام امید دشمن را ناامید و منجمد کنند. سردار سلامی عنوان کرد: همه راه‌ها به‌ سوی دشمن بسته شد و در همه عرصه‌ها شکست خورده است. دشمن ویروس تروریسم تکفیری را در جهان اسلام پراکند؛ اما از واکنش‌های تحسین‌برانگیز ملت‌های مسلمان به‌ویژه ملت ایران شکست خورد؛ از همین روی، باید بابت وجود چنین ملتی خداوند را شکر کرد.

«نادران» برای انتخابات ریاست مجلس اعلام نامزدی کرد
نماینده مردم تهران برای انتخابات ریاست مجلس شورای اسلامی اعلام نامزدی کرد. الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتشار نامه‌ای خطاب به نمایندگان و توزیع آن در صحن علنی مجلس،برای ریاست مجلس در انتخابات هیات رییسه اعلام نامزدی کرد.وی در این نامه انتقاداتی را در مورد ریاست قالیباف بر مجلس مطرح کرده و تعهداتی به نمایندگان در صورت انتخاب برای ریاست مجلس داده است.

نماینده مجلس درباره قطعی اینترنت خوزستان: طبیعی است
شهریار حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در واکنش به اینکه طی روزهای اخیر گفته شده اینترنت اهواز قطع شده است، افزود: قطع شدن اینترنت طبیعی است و گاهی مواقع قطع می‌شود چرا که سیستم ارتباطی کشور ما به جای اینکه بهتر شود، بدتر شده است. شهریار حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، درباره برخی گمانه‌ها مبنی بر شروع اعتراضات در برخی شهرهای خوزستان و قطع شدن اینترنت گفت: در فضای مجازی این صحبت‌ها مطرح می‌شود و مرجع ما هم فضای مجازی نیست، بلکه فضای واقعی مرجع است. در حقیقت فضای مجازی قابل استناد نیست، چون در این فضا برخی موضوعات را بزرگنمایی می‌کنند. وی در واکنش به اینکه طی روزهای اخیر گفته شده اینترنت اهواز قطع شده است، افزود: قطع شدن اینترنت طبیعی است و گاهی قطع می‌شود چرا که سیستم ارتباطی کشور ما به جای اینکه بهتر شود، بدتر شده است. به عنوان مثال روز شنبه در مسیر همدان به تهران، اینترنت بنده بیش از ۵۰۰ بار قطع شد. دلیل این قطعی چیست؟‌ مشکل مربوط به سیستم مخابراتی است یا سیستم ارتباطی؟ که در یک مسیر ۱۰۰ کیلومتری ۴۰ بار قطع و وصل می‌شود. لذا طبیعی است که اینترنت قطع و وصل شود. منظور این است قطعی اینترنت به دلیل ملاحظات امنیتی نیست و گاه طبیعی پیش می‌آید.

سخنگوی قوه قضائیه: بحثی درباره تبادل احمدرضا جلالی و حمید نوری مطرح نیست
سخنگوی قوه قضاییه گفت: پرونده احمدرضا جلالی و حمید نوری هیچ ارتباطی با هم ندارند؛ لذا بحثی مبنی بر تبادل این دو نفر مطرح نیست و حکم آقای جلالی اجرا خواهد شد. ذبیح‌الله خدائیان سخنگوی دستگاه قضا درباره آخرین وضعیت پرونده احمدرضا جلالی گفت: استحضار دارید که ایشان تبعه ایران هستند و در سال ١٣٩۶ به اتهام جاسوسی و ارتباط با سرویس جاسوسی موساد و افشای اطلاعات طرح‌های سری و حتی اطلاعات مرتبط با دانشمندهای هسته‌ای بازداشت شد و بعد از بازداشت دولت سوئد به ایشان تابعیت داد. این شخص به جهت اتهامات متعدد به اعدام محکوم شده و حکم قطعی است. نسبت به اجرای حکم اقدام خواهد شد. سخنگوی قوه قضاییه در خصوص امکان مبادله احمدرضا جلالی که در ایران محکوم به اعدام شده است با حمید نوری گفت: این دو موضوع هیچ ارتباطی با هم ندارند و من عرض کردم آقای حمید نوری بی‌گناه هستند و ثانیا آقای جلالی دو سال قبل بازداشت شده و حکم ایشان قطعی شده است لذا بحثی مبنی بر تبادل این دو نفر مطرح نیست و حکم آقای جلالی اجرا خواهد شد.

انتقادهای تند محمد مایلی‌کهن به دولت: مردم ذره‌ذره دارند آب می‌شوند
مایلی کهن به انتقاد از برخی سیاست ها در حمایت برخی گروه های خارجی و کشورها در شرایط تحریم پرداخت و گفت : یکی از مسائلی که در کشور ما جدی گرفته نمی‌شود، این است که نمی‌دانیم «چراغی که به خانه رواست، به مجلس حرام است» من چیزی از سیاست چیزی نمی‌دانم اما این را به خوبی می‌دانم که هیچ کشوری نمی‌تواند در دنیا تنها زندگی کند. تا زمانی که با دنیا رابطه خوبی نداشته باشیم٬ مشکلات پابرجاست و وضعیت مردم هم روز به روز بَدتر خواهد شد. وی توضیح داد: مردم ذره‌ذره دارند آب می‌شوند و مسئولین کاری نمی‌کنند. سیاست‌های فعلی کشور در حالی دارد ادامه پیدا می‌کند که ادیان الهی پیامی جز خیر و صلاح مردم نداشتند. به‌ نظرم اگر به دینی اعتقاد نداشته باشیم و به ناموس دیگران نگاه نکنیم و دست به جیب دیگران نکنیم، کافی است. در واقع آدمیت در اولویت قرار دارد. مایلی کهن در پایان گفت: در دین اسلام صریحاً اسراف حرام شده است. اما در صدا و سیما در اعیادی مثل فطر و مبعث و… در همه اخبار‌ها و برنامه‌ها تعداد زیادی گل را در استودیو می‌گذارند. همه ما باید صرفه‌جویی را در زندگی خودمان لحاظ کنیم. اما متأسفانه رعایت نمی‌کنیم و این ره که می‌رویم، به ترکستان است و شرایط فراتر از بدتر خواهد شد.

نماینده مجلس: ای‌ کاش به جای پرداخت یارانه، تورم را کنترل می‌کردند
نماینده مردم خاش اعلام کرد: رقم پرداختی یارانه مردمی خیلی کم است و ای کاش دولت به جای دادن یارانه، کالای معیشتی در اختیار مردم قرار می‌داد و تورم را مهار می‌کرد. اسماعیل حسین‌زهی نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این که پرداخت یارانه ۴۰۰ هزارتومانی از طرف دولت چه تاثیری می‌تواند داشته باشد، گفت: این اقدام تاثیری بر بازار نخواهد گذاشت چون اجناس دیگر هم گران خواهند شد. ای کاش دولت به جای دادن یارانه، جلوی تورم را می‌گرفت. از اینکه مجلس در نهایت درباره این اقدام چه تصمیمی می‌گیرد، خبر ندارم. وی همچنین در پاسخ به این که آیا این تصمیم تاثیر اقتصادی خواهد داشت یا خیر، گفت: یارانه‌ای که پرداخت شد،‌ به این معناست که تایید می‌کند که کالاها گران‌تر شوند. رقمی که پرداخت شد، مناسب نبوده و خیلی کم است. بهتر این بود که دولت به جای پرداخت یارانه کالای معیشتی در اختیار مردم می‌گذاشت، چون نقدینگی باعث گرانی می‌شود.

پیام نویدبخشِ سخنگوی دولت
سخنگوی دولت نسبت به نزدیک شدن پایان همه‌گیری کرونا در ایران اظهار امیدواری کرد.علی بهادری جهرمی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «امروز پس از هشت ماه از شروع به کار دولت صادق‌الوعد آمار فوتی‌های کرونایی به سه تن رسید. خبر بسیار خوبی که نوید بخش روزهای پایانی همه‌گیری کرونا در ایران خواهد بود؛ ان‌شاءالله.»

عضو شورای شهر تهران: در تعطیلات روکش تزریق بتن تمام پایه‌های بزرگ پل صدر به سرقت رفت
عضو شورای شهر تهران گفت: در ایام تعطیلات نوروز سرقت بزرگتر و پیچیده تری در پل طبقاتی صدر اتفاق افتاد و روکش تزریق بتن در تمام پایه های پل صدر کامل به سرقت رفت. ناصر امانی در جریان جلسه امروز شورای شهر تهران تذکری درباره سرقت تجهیزات شهری تهران با استناد بند ۳۰ قانون شوراها مطرح کرد و گفت: نظارت بر حسن اداره شهرداری و کلیه سازمان ها و شرکت های وابسته و حفظ سرمایه و دارایی شهروندان جزو وظایف قطعی شوراست. او ادامه داد: در تاریخ ۱۲/ ۸/ ۱۴۰۰ تذکری درباره سرقت اموال عمومی شهر به ویژه پل شهید حکیم تذکری به شهردار تهران دادم و درخواست کردم در تعامل با نیروی انتظامی عوامل را شناسایی و معرفی کنند که امیدوارم در دست اقدام باشد. امانی در ادامه به یک سرقت بزرگتر در ایام تعطیلات نوروز اشاره کرد و گفت: سرقت بزرگتر و پیچیده تری در پل طبقاتی صدر اتفاق افتاد و روکش تزریق بتن در تمام پایه های پل صدر به طور کامل به سرقت رفت.

کیهان: اصلاح‌طلبان عجب کینه شتری عمیقی از دولت رئیسی دارند
روزنامه تحت مدیریت «حسین شریعتمداری» به گزارش روزگذشته اعتماد واکنش نشان داد و به دولت رئیسی، لقب دولت مردمی اعطا کرد. روزنامه کیهان در شماره امروز خود و در ستون گفت و شنودش با اشاره به گزارش روز گذشته روزنامه اعتماد نوشت:
گفت: روزنامه اعتماد در شماره دیروز خود نوشته است «‌سفرهای تفریحی و با هدف گردشگری در کشور، واضح کاهش داشته»!
و تقصیر آن را به دولت رئیسی نسبت داده است!
گفتم: ولی همین روزنامه در نخستین روز پس از تعطیلات نوروزی امسال نوشته بود؛ «تعداد مسافران نوروزی در تمام استان‌ها در حدی بود که در هفته اول فروردین، ظرفیت اقامتگاه‌های ۸ استان کشور تکمیل شد و تعداد بسیاری از مسافران ناچار شده‌اند در حاشیه خیابان‌ها و پارک‌ها چادر بزنند‌.»
گفت: این مدعیان اصلاحات عجب کینه شتری عمیقی از دولت مردمی رئیسی دارند. یعنی یادشان رفته که قبلاً چه نوشته بودند؟!
گفتم: ‌ای عوام! مگر یادشان رفته که بلای گرانی و سایر مشکلات اقتصادی را خودشان بر سر ملت آورده‌اند ولی حالا دارند اشک تمساح می‌ریزند؟!
گفت: از این همه دروغ و مواضع چمن در قیچی نزد وجدان خودشان هم شرمنده نیستند؟!
گفتم:‌ کیف هم می‌کنند! یارو می‌گفت من در پرورش روحی به مرتبه‌ای رسیده‌ام که برای خودم یک دروغ شاخدار تعریف می‌کنم و قاه قاه می‌خندم! تازه بعدش هم به خودم میگم؛ جان من؟!

سفیر جدید ایران وارد بغداد شد
«محمد کاظم آل صادق» سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در جمهوری عراق امروز بعد از ظهر وارد بغداد شد و مورد استقبال شخصیت های مختلف ایران و عراقی قرار گرفت.آل صادق در بدو ورود به عراق در مسیر فرودگاه بین المللی بغداد به سمت سفارت در محل یادمان فرماندهان شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس توقف و با خواندن فاتحه و اهدای دسته گل به روح بلند این دو شهید ادای احترام کرد.سفیر تعیین شده جمهوری اسلامی ایران در بغداد، که قرار است به زودی استوارنامه خود را تقدیم مقام های عراقی کند، سپس در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران مورد استقبال و خوشامدگویی اعضای سفارت و سرکنسول گری های ایران در سرتاسر عراق قرار گرفت. معرفی محمد کاظم آل صادق به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در عراق با توجه به سابقه طولانی فعالیت دیپلماتیک او در عراق به طور گسترده ای مورد توجه رسانه ای، شبکه های اجتماعی و صاحب نظران عراقی و عرب زبان دیگر قرار گرفت.

قیاس مصباحی‌مقدم از مدیریت رئیسی با روحانی
مصباحی مقدم درباره مدیریت شخص ابراهیم رئیسی هم گفت: مدیریت ایشان را قابل قبول می دانم. نمی توانم بگویم بدون انتقاد است. من نیز انتقاداتی را مطرح کرده و با ایشان درمیان گذاشته ام؛ اما به نسبت مدیریت دولت قبل، مدیریت آقای رئیسی بسیار با کیفیت بالاتری است. شاهد این موضوع این است که آقای رئیسی در این مدتی که مسئولیت پیدا کرده، حدود ۲۰ استان را بازدید کرده و پروژه های آنان را دنبال کرده است. همچنین تلاش می کند مشکلات استان ها کاهش پیدا کند و الحمدالله، موفق بوده است. ارتباط نزدیک و چهره به چهره ایشان با مردم، گوش دادن به درد و دل های آنان و پاسخ دادن به آن ها نشان از مدیریت خوب ایشان است.

واکنش همتی به اظهارات دیشب رئیسی
رییس پیشین بانک مرکزی به اظهارات رئیس جمهور درمورد نحوه حذف ارز ترجیحی واکنش نشان داد. عبدالناصر همتی، رییس پیشین بانک مرکزی در توییتر نوشت: در مسیر سخت حذف ارز ترجیحی برای دولت آرزوی موفقیت میکنم؛ هر چند با شنیدن صحبت های دیشب رئیس جمهور و نیز سایر مسئولینِ دست اندرکار طرح، از نظر پختگی و نحوه اجرای طرح، میزان آمادگی دستگاه های مجری از نظر سخت افزاری و نرم افزاری که در هماهنگی و شفافیت مؤثر است، نگرانی ام اضافه شد. او ادامه داد: تصمیم در مورد طرح مهم ِجراحیِ نحوهُ تأمین، توزیع و قیمت کالاهای اساسی و دارو، آن هم در شرایط فعلی کشور، جای آزمون و خطا نیست. برای اجرای یک طرح جراحی ملی معیشتی بیش از گذشتن از آبروی شخصی، بایستی وجهه همت رئیس جمهور و همکارانشان، به حداقل رساندن فشارها و خسران احتمالی بر عامه مردم باشد.

۴۶ هزار میلیارد تومان یارانه به حساب مردم واریز شد
محمدبیگی مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی گفت: واریز مبالغ یارانه بلافاصله پس از پایان صحبت‌های شب گذشته رییس جمهور از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه آغاز شد. وی افزود: در این مرحله و طی دو نوبت مبالغ مربوط به اردیبهشت و خرداد ماه به حساب ۲۳ میلیون و ۶۸۰ هزار سرپرست خانوار واریز شد. به عبارت دیگر، از شب گذشته ۴۷ میلیون و ۳۶۰ هزار فقره پرداخت یارانه برای دو ماه اردیبهشت و خرداد انجام شده  و مجموع مبلغ واریزی برای دو نوبت حدود ۴۶ هزار میلیارد تومان بوده است.
ثبت‌نام یارانه‌بگیران جدید به‌زودی آغاز می‌شود. وزیر امور تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به‌زودی سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها کار خود را دوباره شروع می‌کند و همه به‌هردلیلی که یارانه نمی‌گیرند، می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کنند.

۷۰ میلیارد دلار هدر رفت
علی سعدوندی اقتصاددان با بیان اینکه ارز ۴۲۰۰تومانی یکی از بدترین و مخرب‌ترین سیاست‌هایی است که در چند دهه گذشته کشور ایجاد شده است، گفت: این سیاست در شرایط تحریم و در چهار سال حدود ۷۰میلیارد دلار از منابع ارزی کشور را هدر داد.

نوسان دلار و یورو در صرافی های بانکی
در معاملات امروز بازار ارز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور به نرخ ۲۵۴۵۱ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۲۵۷۰۷ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود که نسبت به روز کاری قبل، ۱۲ تومان افزایش نرخ دارد. همچنین امروز هر اسکناس یورو در این صرافی‌ها به قیمت ۲۸۱۵۱ تومان از مردم خریداری و در مقابل، با ۳ تومان افزایش نسبت به روز کاری گذشته، به نرخ ۲۸۴۳۴ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود.

سکه 100 هزار تومان گران شد
 ارزش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز به ۱۳ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسید. سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با قیمت ۱۳ میلیون تومان معامله شد. همچنین امروز نیم‌سکه بهار آزادی هفت میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، ربع سکه چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان قیمت خورد. علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۳۱۷ هزار تومان رسید و قیمت هر مثقال طلا پنج‌ میلیون و ۷۰۷ هزار تومان شد.

مقابله طلا با دلار!؟
قیمت طلای جهانی امروز سه‌شنبه افزایش یافت، زیرا کاهش بازدهی خزانه‌داری آمریکا با فشار بر شمش‌های قیمت دلاری به دلیل تقویت پایدار دلار مقابله کرد. شرکت‌های طلا به دلیل ضعیف‌تر شدن بازده اوراق قرضه ایالات‌متحده، با دلار بالا مقابله می‌کنند. بهای هر اونس طلا تا ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح به وقت شرقی با افزایش۹.۶ درصد به  ۱۸۶۳ دلار و ۷۰ سنت و طلای آمریکا با ۰.۵۲ درصد افزایش به ۱۸۶۴ دلار و ۷۰ سنت رسید. بازدهی ده ساله خزانه‌داری آمریکا پس از عقب‌نشینی از بالاترین سطح سه ونیم سال گذشته در جلسه قبل، کاهش بیشتر داشت و در حال حاضر قیمت طلای با بازده صفر را افزایش داد.
مایکل مک کارتی، مدیر ارشد استراتژی در شرکت Tiger Brokers استرالیا گفت: نه تنها در حال حاضر روند نزولی واضحی در قیمت طلا داریم، بلکه محرک‌ها نیز کاملا واضح هستند، زیرا پتانسیل برای نرخ‌های بالاتر و دلار قوی‌تر بر هر گونه جذابیت امن طلا غلبه کرده است. به گزارش ایسنا، در حالی که طلا در مواقع بحران‌های سیاسی و اقتصادی به عنوان ذخیره‌ای مطمئن از ارزش تلقی می‌شود اما نسبت به افزایش نرخ‌های بهره کوتاه‌مدت آمریکا که هزینه فرصت نگهداری شمش را افزایش می‌دهد، بسیار حساس است.

محمد غرضی: یک شهر با دو نرخ خراب می‌شود
سید محمد غرضی در گفتگو با فارس در نقد سیاست ارز ۴۲۰۰ تومانی اظهار داشت: این مساله خیلی ساده است، از قدیم ضرب‌المثلی وجود دارد که می‌گوید، «یک شهر با دو نرخ خراب می‌شود»؛ یعنی اینکه یک جنس یا ارز اگر دو نرخ داشته باشد، مشخص است که یک گرفتاری در آن وجود دارد. وزیر اسبق وزیر پست و تلگراف و تلفن، با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب در دولت‌ها، ارز با دو نرخ، سه نرخ و بعضا چندین نرخ به بازار عرضه می‌شد، گفت: در دولت آقای روحانی ارز چندین نرخ داشت، مواد غذایی با نرخ ۴۲۰۰ تومانی بود، سایر مواد با نرخ نیمایی و یک نرخ هم مرتبط با بازار سنا و یک نرخ هم به عنوان بازار آزاد وجود داشت. وی ادامه داد: در چنین شرایطی که نتیجه سیاست ارز ۴۲۰۰ تومانی بود، رانت‌خواران با قیمت بسیار پایین ارز، کالا را وارد و آن را احتکار می‌کنند و بعد با سود‌های کلان آن را به فروش می‌رسانند و مردم از این ناحیه آسیب جدی دیدند. غرضی با اشاره به اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی موجب وارد شدن آسیب جدی به ساختار اقتصاد کشور شد، گفت: نتیجه همین سیاست‌ها نظیر ارز ۴۲۰۰ تومانی است که سبب می‌شود، فقرا فقیرتر و رانت‌خواران هر روز غنی‌تر شوند. این وزیر پیشین در بیان ضرورت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: هر دولتی اگر ارز را تک نرخی نکند، دچار گرفتاری خواهند شد و این گرفتاری همان فعالیت رانت‌خواران است.

سقف قیمتی جدید کالاهای اساسی اعلام خواهد شد
سید جواد ساداتی نژاد در برنامه زنده تلویزیونی درباره تامین کالاهای اساسی افزود: براساس اطلاعیه های رسمی که از ستاد مردمی سازی یارانه ها از امروز انجام می گیرد، قطعا مردم در جریان این اتفاق و فرایند مذکور قرار می گیرند. البته تغییراتی در قیمت کالاها با حذف ارز ترجیحی وجود دارد؛ ضمن اینکه افزایش قیمت جهانی زیادی را به دلیل شرایط و اوضاع دنیا داریم. وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: اما سقف قیمتی را برای اینکه بازار قابل کنترل و نظارت باشد و تعزیرات کار خود را انجام دهد، اعمال خواهیم کرد؛ ضمن اینکه اختیارات سازمان تعزیرات حکومتی هم برای کنترل بازار افزایش یافته است، بنابراین ضرورت دارد سقف قیمت ها اعلام شود. وی اضافه کرد: از طریق اطلاعیه هایی که از طریق ستاد به اطلاع مردم خواهد رسید سقف قیمتی جدید کالاهای اساسی اعلام خواهد شد.

افزایش ۳۶ میلیونی یک خودرو در یک هفته
سورن پلاس پس از افزایش ۳۱ میلیونی قیمت در ابتدای هفته گذشته، امروز رشدی ۵ میلیونی را تجربه کرد تا به این طریق در یک هفته قیمت این خودرو ۳۶ میلیون تومان گران شود. ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز خانواده سمند هم افزایش قیمت داشت و هم با ثبات در بازار عرضه شدند و با این شرایط، «سمند LX» در بازار امروز ۲۸۳ میلیون تومان قیمت خورد و تغییری نداشت و «سمند LX با موتور EF۷» هم با افزایش یک میلیونی ۳۳۶ میلیون تومان در بازار عرضه شد، اما «سمند سورن پلاس» امروز رکورددار رشد قیمت در بازار بود و با افزایش ۵ میلیونی در بازار ۳۵۵ میلیون تومانی شد. به گفته فعالان بازار خودرو کمبود عرضه در بازار موجب افزایش قیمت این خودرو شده است.
 

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها