خانه » همه » خبر » ترند ترین های خبری امروز » سرلشکر صفوی: ما تصمیم می‌گیریم، آمریکایی‌ها گوش می‌دهند؛ به برجام هم تن می‌دهند/حمایت دایی از وریا غفوری: از هرکس که صدای مردم باشد حمایت می‌کنم/ماجرای بیلبورد جنجالی مرغ قسطی چه بود؟

دانلود کتاب های امتحان شده

سرلشکر صفوی: ما تصمیم می‌گیریم، آمریکایی‌ها گوش می‌دهند؛ به برجام هم تن می‌دهند/حمایت دایی از وریا غفوری: از هرکس که صدای مردم باشد حمایت می‌کنم/ماجرای بیلبورد جنجالی مرغ قسطی چه بود؟

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی از حوزه های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

واکنش جانشین فرمانده فراجا به اعتراضات روزهای اخیر
جانشین فرمانده فراجا درباره اعتراضات در روزهای اخیر گفت:زمانی که جمعیت به گرانی و کمبود اجناس معترض می‌شوند، حق با آن‌ها است اما معاندین و دشمنان و سوءاستفاده کنندگان و کسانی که بدخواه هستند، از این جمعیتی که حرف‌هایشان را آرام می‌زنند سوءاستفاده می‌کنند.قطعا پلیس با این افراد برخورد جدی می‌کند و برای ما قابل تحمل نیست… اینکه برخی به صورت غیرمجاز تجمع می‌کنند و اقدامات تخریب‌آمیز دارند و به اموال شخصی و دولتی آسیب وارد می‌کنند، قابل تحمل نیست و قطعا ما به خواست مردم با این افراد مقابله می‌کنیم.تعدادی از معترضین از اصل طرح هم مطلع نبودند و بعضا انتظاراتی داشتند و آمده بودند، توجیه شدند و الحمدالله مشکل خاصی وجود ندارد/ایلنا

وزیر راه: برخورد جدی با متخلفان در صورت افزایش بی‌ضابطه نرخ اجاره مسکن
وزیر راه و شهرسازی گفت: به مستاجران و اجاره دهندگان هشدار می‌دهیم، خارج از حیطه ثبت نرخ اجاره در سامانه‌ها عمل نکنند. رستم قاسمی بعدازظهر امروز در برنامه تلویزیونی ضمن اشاره به تمهیدات دولت برای ساماندهی بازار اجاره مسکن، اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم این روز‌ها بحث افزایش اجاره مسکن است، حداکثر افزایش اجاره‌بها در تهران 25 درصد است، از صاحبان املاک تقاضا داریم که افزایش اجاره مسکن آنها بیش از این رقم نباشد.وزیر راه و شهرسازی گفت: این درصد افزایش نرخ اجاره‌بها با کار کارشناسی در ستاد تنظیم بازار تصویب شده است.وی افزود: در صورت بروز تخلف، طبق مصوبات ستاد تنظیم بازار با متخلفان برخورد می شود.

آزادسازی قیمت‌ها، حالِ نمایشگاه کتاب را گرفت
اگرچه علی رمضانی، قائم‌مقام نمایشگاه و سخنگوی آن اعلام کرد «تا پایان روز هفتم، (چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت) ۱۰۰ میلیارد تومان کتاب به فروش رسیده است.» برخی ناشران می‌گویند بارها پیش آمده است که آدم‌ها، کتابی را بردارند، ورق بزنند و با دیدن قیمتش آن را سر جای خود بگذارند.عباس حسین‌نژاد، مدیر انتشارات «پرنده»: متاسفانه این صحنه را بسیار دیده‌ایم که آدم‌ها قیمت را که می‌بینند، حال‌شان مقداری بد می‌شود و کتاب را زمین می‌گذارند.عابس قدسی، مدیر انتشارات «سپیده باوران»: وقایع چند روز اخیر در ماجرای آزادسازی قیمت‌ها و تاثیر روانی آن در جامعه قطعا در کاهش استقبال از نمایشگاه نقش داشته است.مرتضی کاردَر، مدیر انتشارات «هرمس»: تلاقی این دو اتفاق؛ نمایشگاه کتاب و آزادسازی قیمت‌ها بدترین اتفاقی بود که می‌توانست بعد از دو سال عدم برگزاری در پی شیوع کرونا برای نمایشگاه کتاب رخ دهد./خبرآنلاین

احمد خاتمی: موضوع گرانی‌ها آن طور که انتظار بود، برای مردم باز نشد
حجت الاسلام سید احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران در همایش نکوداشت آیت الله سید محمد شاهچراغی در دامغان گفت: تخریب و اهانت به روحانیت رسم عده‌ای شده است و فضای مجازی هم در این آتش می دمد. وی ضمن تشریح ویژگی های شخصیتی نماینده سابق ولی فقیه سمنان ادامه داد: هدف از این گونه مجالس و نکوداشت ها طرح و راه و مسیر و جواب به ضد انقلابی است که قدرشناسی از روحانیت ندارند. وی با تاکید بر اینکه عالمان دین همچنان محبوب القلوب هستند، یادآور شد: فاجعه است در خیابان یکی از شهرهای کشور 50 مجتهد بوده و الان یک طلبه و مجتهد هم وجود ندارد. امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: مسئولان قصه گرانی‌‌ها را باز کنند؛ مسئولان خدمتگزار مردم هستند لیکن آن‌طور که باید موضوع گرانی ها برای مردم باز نشده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: چه آنهایی که به رئیسی رای دادند و چه آنهایی که به رئیسی رای ندادند می‌گویند طرح آزادسازی یارانه‌ها لازم است.

چرا رشته مچ‌اندازی زنان ممنوع شد؟
روزنامه اعتماد نوشت: دی‌ماه سال گذشته به دستور مریم کاظمی‌پور معاون ورزش زنان وزارت ورزش و جوانان چند رشته ورزشی از جمله مچ‌اندازی برای زنان ممنوع اعلام شد. این دستور در حالی صادر شد که در سال‌های گذشته تیم‌های مچ‌اندازی زنان ایران در مسابقات بین‌المللی حاضر شده و حتی مدال هم کسب کرده بود. ورزشکار زن ایران این امکان را نداشتند که با لباس آستین کوتاه خالی در مسابقات شرکت کنند، بنابراین با هماهنگی مراجع بین‌المللی پذیرفته شد که دختران کشورمان بتوانند با پوشیدن پیراهن آستین کوتاه فرم که تا روی آرنج می‌آید و پوشیدن یک ساق دست که تا آستین تی‌شرت بالا کشیده می‌شد تمام دست را بپوشانند.به این ترتیب، هنگامی که ورزشکار ایران در حالت عادی قرار می‌گرفت به هیج عنوان نقطه‌ای از دست او دیده نمی‌شد. با این حال در طول مسابقه فاصله‌ای به اندازه شاید یک سانتی‌متر بین آستین تی‌شرت و ساق دست ایجاد می‌شد و این دقیقا همان نقطه‌ای است که معاون زنان وزارت ورزش را بر آن داشت که حکم به ممنوعیت این رشته بدهد.

خبرگزاری دولت: نرگس منصوری هنگام فرار از کشور دستگیر شد
ایرنا خبرگزاری رسمی دولت نوشت: «نرگس منصوری یکی از عناصر وابسته به گروهک‌های ضد انقلاب هنگام فرار از کشور دستگیر شد.خانم نرگس منصوری از عناصر ضد انقلاب که با رسانه‌هایی همچون ایران اینترنشنال همکاری داشت هنگام خروج غیر قانونی از مرزهای زمینی کشور دستگیر شد.برپایه این خبر نرگس منصوری با سوءاستفاده از رأفت اسلامی در مدت حدود دو سال و نیم مرخصی از زندان به اقدامات مجرمانه و ضد امنیتی خود مبادرت نموده و پس از اطلاع از اجرای حکم توسط ضابطان قضایی برای بازگشت به زندان، قصد فرار از کشور داشت که توسط ماموران بازداشت شد.قابل ذکر است ماموریت خانم منصوری تحریک افکار عمومی از طریق تهیه بیانیه‌های جعلی و انجام مصاحبه‌های تحریف شده و تحریک آمیز با هدف ایجاد آشوب و ناامنی در کشور بود.»

ماجرای بیلبورد جنجالی مرغ قسطی چه بود؟
طی یکی دو روزه گذشته بیلبوردی با موضوع فروش مرغ در یزد، با عنوان«عرضه گوشت و مرغ با پرداختچک دو ماهه، بدون ضامن» در سطح شهر نصب و منتشر شده است. این تصویر در فضای مجازی حاشیه ساز شد و برخی آن را بهانه تمسخر طرح جدید در اصلاح یارانه‌ها کردند.حامد سلطانی سخنگوی شهرداری مرکزی یزد در این خصوص به خبرنگار فارس از این استان، اظهار کرد: مدیریت بیلبوردهای شهری به دو صورت برون سپاری (توسط بخش خصوصی) و سازمانی(توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری) انجام می شود.وی با بیان این که آگهی فروش چکی مرغ در بیلبوردهای واگذار شده به بخش خصوصی واگذار شده گفت: مسئولیت تایید محتوا به عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است. احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد هم در این خصوص به خبرنگار فارس اظهار کرد: این آگهی توسط واحد ارزیابی و تایید محتوای اداره کل تایید شده ولی به دلیل شرایط کنونی قیمت و عرضه مرغ در استان قرار شده این بیلبورد از منظر شهری حذف میشود. احمد شبانی مسئول نظارت و تایید محتوای تبلیغاتی اداره کل ارشاد یزد هم در این خصوص به خبرنگار فارس اظهار کرد: محتوای این بیلبورد به لحاظ قانونی مشکلی نداشته است. وی افزود: مراحل تایید محتوا قبل از گرانی مرغ و شرایط کنونی عرضه این محصول انجام، ولی متأسفانه در نحوه نصب و زمان انتشار آن بی سلیقگی شده است. شبانی در پایان گفت: با دستور مدیرکل ارشاد یزد قرار است این بیلبورد از سطح شهر جمع آوری شود.

دایی: از هر فردی که صدای مردمش است حمایت میکنم
علی دایی با انتشار پستی در اینستاگرامش در حمایت از وریا غفوری بازیکن تیم فوتبال استقلال، نوشت:ساکت کردن منتقد ،فقط و فقط پاک کردن صورت مساله است. مردم در سخت ترین شرایط اقتصادی هستند و باید به جای سرکوب، فکر اساسی برای حل مشکلاتشان کرد.فارغ از رنگ ها، از هر فردی که صدای مردمش است حمایت میکنم همانطور که در تمامی این سالها تلاش کردم حامی و صدای مردم سرزمینم باشم

کیوان صمیمی به زندان بازگشت
کیوان صمیمی با حکم پزشکی قانونی به زندان بازگشت داده شد.کیوان صمیمی که به جرم ارتباط با گروهک تروریستی منافقین به سه سال حبس محکوم شده بود، سال گذشته با حکم ارفاقی پزشکی قانونی به مرخصی از زندان رفت.نامبرده با سوءاستفاده از این حکم، مجدداً شروع به فعالیت ضد امنیتی و ارتباط با گروه‌های ضد انقلاب خارج کشور کرده بود و لذا با اتمام مدت مرخصی، پزشکی قانونی با بررسی و معاینه مجدد، حکم به بازگشت وی به زندان را صادر کرد.

سرلشکر صفوی: آمریکا به قبول برجام تن خواهد داد
دستیار و مشاور عاای فرمانده معظم کل قوا گفت: امروز ما تصمیم می‌گیریم و آمریکایی ها باید گوش دهند و پیش بینی من این است که آمریکا به قبول برجام تن خواهد داد.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها