خانه » همه » خبر » سرنوشت تابلوی پیکاسو در موزه ملی/ از «سوء تفاهم پیش آمده» تا چاپی بودن اثر

دانلود کتاب های امتحان شده

سرنوشت تابلوی پیکاسو در موزه ملی/ از «سوء تفاهم پیش آمده» تا چاپی بودن اثر

به گزارش خبرآنلاین در روزهای گذشته خبر اصل نبودن تابلوی نقاشی پابلو پیکاسو نقاش معروف اسپانیایی که در گنجینه موزه دوران اسلامی موزه ملی ایران نگهداری می‌شود، سرو صدای زیادی به پا کرد.طوری‌که کارشناس پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی ‌فرهنگی به ایسنا گفته که: «برای اصالت‌سنجی اثر مورد مطالعه، روش‌های لازم از قبیل مستندنگاری و عکاسی پیشرفته و تحلیل‌های میکروسکوپی و آزمایش‌های دستگاهی انجام شد و نتایج این آزمایش‌ها و بررسی منجر به این شد که این تابلو یک چاپ دستگاهی روی کرباس در حدود ۵۰ سال پیش بوده است.»

حالا موضوع چاپی بودن تابلوی یاد شده سبب‌ساز شگفتی بسیاری شده است. فتج‌الله نیازی در پاسخ به این پرسش که تابلوی منسوب به پیکاسو در موزه ملی را یک اثر جعلی می‌توان دانست، گفته که:‌ «نمی‌توان از عبارت جعلی استفاده کرد؛ جعل یعنی عینا تابلوی پیکاسو را از روی اثر با توجه به تکنیک و رنگ‌های به کار رفته و امضای نقاش جعل و اعلام کنید که این تابلو متعلق به پیکاسو بوده است. در گذشته شرکت و کارخانه‌ای در ایتالیا با مدیریت یک بانوی سیاستمدار و فرهنگی بود که آثار نقاشان و هنرمندان مشهور به‌ویژه از دوره رنسانس را روی کرباس چاپ می‌کرد، نقاشی‌های پیکاسو هم جزوی از این آثار چاپی بود. ما در ابتدا تصور می‌کردیم تابلوی منسوب به پیکاسو که در مخزن دوران اسلامی موزه ملی ایران نگهداری می‌شود، ‌اصل باشد، اما پس از بررسی متوجه شدیم این تابلو، نمونه‌ چاپ دیجیتال از همان شرکت ایتالیایی است که اواخر دوره پهلوی احتمالا از یک حراجی خریداری شده است.»

با این وجو پیگیری‌های خبرآنلاین از موزه ملی نشان می‌دهد هنوز پاسخ مشخصی در این‌باره وجود ندارد، رضایی مدیر روابط عمومی موزه ملی ایران در خصوص صحت این خبر به «خبرآنلاین» می‌گوید :« کارشناسان مربوطه‌ی موزه ملی جوابیه‌ای آماده خواهند کرد. ظاهرا سوتفاهمی پیش آمده است.»

سرنوشت تابلوی پیکاسو در موزه ملی/  از «سوء تفاهم پیش آمده» تا چابی بودن اثر

۲۳۳۲۳۳

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها