خانه » همه » خبر » ترند ترین های خبری امروز » سرنگون کردن هواپیمای حامل تسلیحات غربی توسط روسیه / ضرب‌الاجل مسکو به نیروهای اوکراینی در ماریوپل برای مرگ یا تسلیم/ کشته شدن هشتمین فرمانده روسی در جنگ اوکراین/مجری تلویزیون دولتی روسیه: جنگ جهانی سوم آغاز شد

دانلود کتاب های امتحان شده

سرنگون کردن هواپیمای حامل تسلیحات غربی توسط روسیه / ضرب‌الاجل مسکو به نیروهای اوکراینی در ماریوپل برای مرگ یا تسلیم/ کشته شدن هشتمین فرمانده روسی در جنگ اوکراین/مجری تلویزیون دولتی روسیه: جنگ جهانی سوم آغاز شد

ضرب‌الاجل مسکو به نیروهای اوکراینی در ماریوپل برای مرگ یا تسلیم/ کشته شدن هشتمین فرمانده روسی در جنگ اوکراین/مجری تلویزیون دولتی روسیه: جنگ جهانی سوم آغاز شد

بین الملل تابناکپنجاه و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که تحولات و رویداد‌های زیادی را به دنبال خود داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

روسیه: اوکراین ابعاد شکست‌های نظامی خود را مخفی می‌کند
۱۴۰۱/۰۱/۲۸ – ۱۵:۱۰

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد بیش از ۲۰ هزار نیروی اوکراینی از زمان شروع «عملیات ویژه روسیه» در این کشور کشته شده‌اند.

به نوشته وبگاه شبکه «راشا تودی»، «ایگور کناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه گفت، تا کنون ۲۳ هزار و ۳۶۷ نیروی کشته شده‌اند که در این میان فقط در ماریوپل بیش از چهار هزار جنگجوی «نازی» و «مزدور خارجی» کشته شده‌اند.

این مقام روس همچنین «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین را به مخفی کردن ابعاد شکست‌های نظامی این کشور متهم کرده و بیان داشت «او می‌ترسد به مردم اوکراین بگوید» که چه تعداد سرباز اوکراینی کشته شده‌اند.

کناشنکوف توضیح داد روسیه به اسنادی درباره اعداد و ارقام مربوط به تلفات اوکراینی‌ها دست یافته و به‌زودی جزئیات بیشتری در این زمینه منتشر خواهد شد.

زلنسکی روز جمعه در مصاحبه با «سی‌اِن‌اِن» گفته بود، بین ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ نیروی اوکراینی از زمان آغاز درگیری‌ها کشته شده و این آمار در میان نیروهای روس بیش از بیست هزار نفر است.

برلین: ارسال سلاح سنگین، به معنای جنگ با روسیه نیست
۱۴۰۱/۰۱/۲۸ – ۱۵:۱۰

یک وزیر ارشد دولت ائتلافی آلمان ضمن تکرار اتهام‌زنی‌های غربی‌ها به روسیه، خواهان ارسال تسلیحات سنگین‌تر به اوکراین به منظور کمک به این کشور در «دفاع از خود» شد.

در حالی که هشدارهای مسکو به غرب درباره ادامه کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین تشدید شده است، «مارکو بوشمان» وزیر دادگستری آلمان در دفاع از این کمک‌ها مدعی شد که تحویل تسلیحات و ادوات نظامی به معنای «ورود به جنگ با روسیه» نیست.

روزنامه «دیلی صاباح» با اشاره به اظهارات اخیر وزیر دادگستری آلمان نوشت: «سیاست آلمان از زمان آغاز درگیری تحت تأثیر این سوال قرار گرفته است که چه نوع تسلیحاتی باید به اوکراین بدهد و با چه سرعتی آن را تحویل دهد؟ فشار مستقیماً از کی‌یف وارد شده و رهبرانش از آلمان می‌خواهند سلاح‌های بیشتری را برای کمک به مقابله با نیروهای روسیه تحویل دهد».

طبق گزارش این رسانه ترکیه‌ای، اولاف شولتز صدراعظم عضو حزب سوسیال دموکرات آلمان از متعهد شدن به ارسال تسلیحات سنگین‌تر مانند تانک، بالگرد و هواپیما امتناع کرده است اگرچه صداهایی از داخل کابینه ائتلاف چپ میانه او که برای حمایت نظامی قوی تر فشار می‌آورند بلندتر می‌شود.

«مارکو بوشمان» وزیر دادگستری آلمان که عضو ارشد حزب لیبرال «دموکرات‌های جدید» است، خواستار ارسال تسلیحات سنگین‌تر به اوکراین شد و ادعا کرد، از منظر حقوق و قوانین بین‌المللی ارسال چنین سلاح‌هایی به معنای ورود به جنگ نیست.

بوشمان در مصاحبه روز شنبه (دیروز) با روزنامه «ولت آم سونتاگ» آلمان تصریح کرد: «خوب اگر (اوکراین) حق مشروع دفاع از خود را اعمال می‌کند، حمایت از این موضوع با ارسال تسلیحات نمی‌تواند منجر باعث شود که (ارسال کننده این تسلیحات) به بخشی از این جنگ تبدیل شود».

وزیر دادگستری آلمان اعلام کرد، این حرف تنها نظر شخصی وی نیست و کل دولت ائتلافی همین نظر را دارد. به گفته بوشمان، آلمان جزو اولین کشورهایی بود که درباره ارتکاب جنایت علیه بشریت در اوکراین، به صورت نظام مند شروع به تحقیقات کرده است.

وی البته تصریح کرد که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه از تحقیقات درباره «ارتکاب جنایات علیه بشریت» در اوکراین مستثنی خواهد بود چرا که طبق مقررات و قوانین بین‌المللی امکان تحقیق کردن از سران کشورها وجود ندارد.

این مقام ارشد آلمانی با تکرار اتهام‌زنی مقام‌های اوکراینی و کشورهای غربی به روسیه درباره حمله به اوکراین مدعی شد: «هیچ تردیدی وجود ندارد که جنایات نفرت انگیز و وحشتناکی در اوکراین توسط سربازان روسی انجام می‌شود».

بوشمان در پاسخ به سوالی درباره ادعای جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا درباره وارد کردن اتهام «نسل کشی» به روسیه در اوکراین تصریح کرد، برای اثبات نسل‌کشی از منظر قانونی، باید قصد نابودی کلی یا جزئی یک گروه ملی، نژادی، مذهبی یا قومی را داشت اما هنوز نمی‌توان گفت که مدارکی در این باره وجود دارد.

اظهارات این مقام ارشد برلین در شرایطی مطرح شده که پیشتر در خبرها آمده بود، صدراعظم آلمان قصد هزینه کردن دو میلیارد یورویی برای خرید تسلیحات نظامی دارد که اغلب این تسلیحات نیز برای کمک به اوکراین در نظر گرفته خواهد شد.

به دنبال افزایش حجم تسلیحات ارسالی توسط آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به اوکراین، مقام‌های ارشد مسکو ضمن هشدار درباره تبعات این اقدامات غربی‌ها درباره احتمال هدف قراردادن ناتو در اوکراین از سوی روسیه هشدار دادند.

«اولگ سیرومولوتوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری «اسپوتنیک» در این باره گفت: «تلاش غرب برای کاهش سرعت عملیات نظامی در اوکراین و آسیب رساندن به واحدهای روسیه را به شدت سرکوب خواهیم کرد. هر وسیله حمل و نقل متعلق به ناتو که سلاح را در داخل خاک اوکراین حمل می‌کند، اهداف قانونی است»

مجری تلویزیون دولتی روسیه: جنگ جهانی سوم آغاز شد
۱۴۰۱/۰۱/۲۸ – ۱۱:۲۴

یکی از حامیان ولادیمیر پوتین در تلویزیون دولتی روسیه اعلام کرد، باید گفت با غرق شدن ناو روسی در دریای سیاه عملا “جنگ جهانی سوم” میان روسیه و ناتو آغاز شده است.

به گزارش دیلی اکسپرس، اولگا اسکابیووا، مجری پخش تلویزیون دولتی روسیه که از حامیان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و از حامیان حمله کشورش به اوکراین محسوب می‌شود، تاکید دارد روسیه عملا وارد جنگ با ناتو شده است.

این خانم معتقد است غرق شدن ناو روسی “مسکوا” در دریای سیاه بیانگر این است که “عملیات ویژه نظامی” روسیه وارد مرحله جدیدی شده است و آن جنگ جهانی سوم بین روسیه و ناتو است.

این مجری گفته است این حمله نشانگر این است که حالا روسیه نه تنها با تسلیحات تدارک دیده شده از سوی ناتو که با خود این ائتلاف نظامی غربی وارد جنگ شده، آنچه که آن را “جنگ جهانی سوم” نامیده است.

ضرب‌الاجل مسکو به نیروهای اوکراینی در ماریوپل برای مرگ یا تسلیم
۱۴۰۱/۰۱/۲۸ – ۱۱:۲۲

وزارت دفاع روسیه به نیروهای اوکراینی که در ماریوپل می‌جنگند پیشنهاد کرده برای حفاظت از جان خود، از ساعت ۶ صبح امروز یکشنبه ۱۷ آوریل ۲۰۲۲ به وقت مسکو (۳ به وقت گرینوویچ) سلاح‌های خود را زمین بگذارند و تسلیم شوند.

خبرگزاری تاس به نقل از وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای اوکراینی که هنوز در ماریوپل می‌جنگند، اگر از ساعت ۶ صبح روز یکشنبه به وقت مسکو سلاح‌های خود را زمین بگذارند و تسلیم شوند، زنده می‌مانند.

روسیه اعلام کرد جنگجویانی که اصالتا اوکراینی و یا خارجی هستند در کارخانه فولاد “آزووستال” ماریوپل گیر افتاده‌اند.

تاس به نقل از میخائیل میزینتسف، رئیس مرکز ملی مدیریت دفاعی در وزارت دفاع روسیه، گزارش داد که وضعیت در این کارخانه “فاجعه بار” است و مسکو جان همه کسانی را که تسلیم شوند تضمین می‌کند.

از سوی دیگر، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد که وضعیت در شهر بندری ماریوپل همچنان دشوار است و کی‌یف هر روز با جنگجویان در این شهر در تماس است.

زلنسکی همچنین روسیه را به “تلاش برای از بین بردن ساکنان شهر” متهم کرد.

وی اعلام کرد که ساکنان محاصره شده ماریوپل مختارند که به جنگ ادامه دهند یا در برابر نظامیان روس تسلیم شوند.

روز شنبه، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ماریوپل را به طور کامل از نیروهای اوکراینی پاکسازی کرده است و تنها چند جنگجو در کارخانه فولاد آزووستال باقی مانده‌اند.

کشته شدن هشتمین فرمانده روسی در جنگ اوکراین
۱۴۰۱/۰۱/۲۸ – ۱۱:۲۱

رسانه‌های روسی به نقل از فرماندار سن‌پترزبورگ از کشته شدن هشتمین ژنرال ارتش روسیه خبر دادند که هفته ها در ماریوپل در حال نبرد با نیروهای اوکراینی بوده است.

به گزارش تارنمای نشریه هیل، رسانه های روسی گزارش دادند که فرماندار سن پترزبورگ دیروز شنبه طی مراسمی از کشته شدن یک ژنرال روس دیگر در بحبوحه حمله به اوکراین خبر داد.

خبرگزاری های روسی گزارش دادند، «ژنرال ولادیمیر پتروویچ فرولوف» معاون فرمانده ارتش هشتم، هنگام نبرد علیه اوکراین جان باخته است.

«الکساندر بگلوف» فرماندار سن پترزبورگ در پی کشته شدن این ژنرال روس گفت: امروز ما با یک قهرمان واقعی بدرود می گوییم. او جان خود را فدا کرد تا کودکان، زنان و سالمندان در دونباس دیگر صدای انفجار را نشنوند.

فرماندار سن پترزبورگ در مورد محل و چگونگی کشته شدن این ژنرال صحبتی نکرد اما گفته می شود فرولوف که فرماندهی ارتش هشتم را برعهده داشته است، هفته ها در ماریوپول می جنگید.

گزارش ها حاکی از ان است که فرولوف هشتمین ژنرال روس می باشد که در طول جنگ جان باخته است.

تاکنون گزارش ها حاکی از کشته شدن چندین ژنرال و پرسنل ارشد نظامی روسیه در بحبوحه تهاجم روسیه به اوکراین است؛ از جمله «آندری سوخووتسکی» معاون فرمانده ارتش ۴۱ تسلیحات ترکیبی منطقه نظامی مرکزی، «سرلشکر ویتالی گراسیموف»، «سپهبد یاکوف رزانتسف» و «سرهنگ سرگئی سوخارف» فرمانده هنگ هوابرد ۳۳۱ گارد.

تهدید زلنسکی به قطع مذاکرات با روسیه در صورت سقوط ماریوپل

نیروهای مسلح روسیه بامداد یکشنبه به نظامیان اوکراینی در ماریوپل مهلت تسلیم‌شدن دادند.

وزارت دفاع و ارتش روسیه اعلام کردند اگر نیروهای اوکراینی که هنوز در ماریوپل می‌جنگند، از ساعت ۳ بامداد به‌وقت گرینویچ در ۱۷ آوریل، سلاح‌ها را زمین بگذارند، جان آنها در امان خواهد ماند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، مسکو همچنین گفت که نیروهای این کشور منطقه شهری ماریوپل را از نظامیان اوکراینی پاکسازی کرده‌اند و تنها گروه کوچکی از آنها در یک کارخانه فولاد در بندر محاصره‌شده جنوبی باقی مانده‌اند.

رویترز همچنین نوشت:‌«اگر ماریوپل سقوط کند، این بزرگترین دستاورد روسیه در این جنگ تاکنون خواهد بود. این بندر اصلی منطقه دنباس است، منطقه‌ای متشکل از دو استان در جنوب شرقی که مسکو خواستار واگذاری کامل آن به جدایی‌طلبان است».

روسیه: هواپیمای حامل تسلیحات غربی برای اوکراین را سرنگون کردیم

وزارت دفاع روسیه شامگاه شنبه خبر داد که یک هواپیما را که حامل حجم زیادی از تسلیحات ارسالی غرب به اوکراین بوده را در نزدیکی شهر اودسا سرنگون کرده است.

وزارت دفاع روسیه همچنین اضافه کرد که شهر بندری و راهبردی ماریوپل را به طور کامل از جنگجویان آزوف، مزدوران و نیروهای مسلح اوکراینی پاکسازی کرده است.

وزارت دفاع روسیه افزود: «ارتش اوکراین و دیگر نهادهای مسلح اوکراینی تا کنون 23 هزار نفر از نیروهایشان را از دست داده‌اند».

بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، تلفات طرف اوکراینی در شهر ماریوپل به بیش از 4 هزار نفر رسیده است.

این در حالی است که دولت بایدن چهارشنبه گذشته از کمک تسلیحاتی 800 میلیون دلاری به اوکراین رونمایی کرد.

بنادر ایتالیا و رومانی به روی کشتی‌های روسی بسته شد

براساس‌ گزارش‌ها، ایتالیا و رومانی از ورود کشتی‌های روسی به بنادرشان جلوگیری می‌کنند.

 این خبر از سوی وب‌سایت‌های تی‌جی‌کام۲۴ و والاهیا نیوز گزارش شده است.

تصمیم برای بستن بنادر رومانی به روی روسیه از امروز یکشنبه (۱۷ آوریل) اجرایی می‌شود. از فردا هیچ کشتی‌ای با پرچم روسیه اجازه ورود به بنادر رومانی در دریای سیاه را ندارد و این شامل انواع کشتی‌ها و قایق‌ها می‌شود.

مقامات ایتالیا هم تصمیم مشابهی گرفته‌اند. اداره بنادر ایتالیا با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که بنادر آن از ۱۷ آوریل به روی کشتی‌های روسی بسته هستند. این ممنوعیت همچنین برای کشتی‌هایی که بعد از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ تغییر پرچم داده‌اند، اعمال می‌شود. براساس این اطلاعیه، صرفا کشتی‌هایی که نیاز به توقف اضطراری دارند، مستثنی هستند.

 

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها