خانه » همه » خبر » پر بیننده ترین اخبار ایران و جهان » سه جانشین تازه‌نفس برای گلکسی A32 سامسونگ

دانلود کتاب های امتحان شده

سه جانشین تازه‌نفس برای گلکسی A32 سامسونگ

فرارو– گلکسی A32 سامسونگ در سال ۱۴۰۰ یکی از مدل‌های پرفروش بازار موبایل ایران بوده است. طبق آمار‌های رسمی این گوشی پنجمین مدل محبوب ایرانی‌ها در سال گذشته محسوب می‌شد اما ایراد بزرگ گلکسی A32 قدیمی بودن آن نسبت به رقبای هم‌قیمت و تازه‌نفس است. اواخر سال ۹۹ سرو‌کله این مدل در موبایل‌فروشی‌ها پیدا شد و حالا که حدود یک ماه از سال ۱۴۰۱ می‌گذرد، خرید آن منطقی نیست. اگر از طرفداران پروپاقرص سامسونگ هستید، گلکسی M32 5G گزینه درخوری به‌شمار می‌رود. اگر شیائومی شما را راضی می‌کند، می‌توانید سراغ Redmi Note 11s بروید و بابت برتری آن در بخش دوربین، پردازنده و باتری خیالتان راحت باشد. اگر هم از سهامداران هوآوی به این برند متعهدتر هستید و حاضرید حدود هفت میلیون تومان بابت گوشی که قابلیت پشتیبانی از برنامه‌های گوگل را ندارد بپردازید، می‌توانید نیم‌نگاهی به Nova 8i داشته باشید.

گلکسی M32 5G سامسونگ؛ حداقل شش میلیون و ۲۰۰ هزار

به گزارش فرارو، گلکسی M32 5G را می‌توانیم یکی از رقبای A32 در خانواده سامسونگ بدانیم. هر دومدل با قیمت تقریبی شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در موبایل‌فروشی‌ها فروخته می‌شوند. وقتی مشخصات دو مدل را بررسی می‌کنیم، بزرگترین برتری گلکسی M32 5G نسبت به گلکسی A32 در بخش پردازنده به‌چشم می‌خورد. جایی که تراشه هفت نانومتری مدیاتک 720 5G در گلکسی M32 5G باعث می‌شود پردازنده آن عملکرد بهتری نسبت به پردازنده رقیب خود داشته باشد. با این وجود نمایشگر و دوربین اصلی گلکسی A32 وضعیت بهتری از گلکسی M32 5G دارد. صفحه نمایش ۶.۴ اینچ از نوع سوپر AMOLED درقیاس با صفحه نمایش ۶.۵ اینچ از نوع TFT در گلکسی M32 5G جای هیچ بحثی را باقی نمی‌گذارد و لنز ۶۴ مگاپیکسل دوربین اصلی گلکسی A32 عکس‌های بهتری از دوربین ۴۸ مگاپیکسل گلکسی M32 5G ثبت می‌کند. در بخش باتری رقابت کاملا برابر است. هر دو گوشی به باتری پنج هزار میلی‌آمپر ساعت مجهز هستند و شارژر ۱۵ وات باعث می‌شود در مدت زمان برابری ظرفیت باتری آن‌ها به ۱۰۰ درصد برسد.

Redmi Note 11s شیائومی؛ حداقل شش میلیون و ۵۰۰ هزار

Redmi Note 11s در سه آیتم به‌صورت میلیمتری اوضاع بهتری نسبت به گلکسی A32 سامسونگ دارد؛ دوربین، پردازنده و باتری. فعالان بازار موبایل به‌درستی اعتقاد دارند که عدد لنز دوربین اصلی مقیاس درستی برای تشخیص برتری نیست، اما روی کاغذ و طبق عدد و رقم، لنز دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل در Redmi Note 11s نسبت به لنز دوربین اصلی ۶۸ مگاپیکسل گلکسی A32 اولین برتری نماینده شیائومی مقابل رقیب کره‌ای به‌شمار می‌رود. از طرفی تراشه ۱۲ نانومتری مدیاتک در هر دو موبایل کار مقایسه آن‌ها را تاحدودی دشوار می‌کند، اما اگر مثل ما اهل خط‌کش گذاشتن باشید، تراشه مدیاتک Helio G96 درمقایسه با تراشه Helio G80 باعث می‌شود پردازنده Redmi Note 11s عملکرد بهتری داشته باشد. مورد آخر برتری شارژر Redmi Note 11s محسوب می‌شود. شارژر سریع ۳۳ وات در Redmi Note 11s باعث می‌شود در کمتر از یک ساعت ظرفیت باتری این گوشی از صفر به ۱۰۰ برسد درحالی که گلکسی A32 از شارژر ۱۵ وات بهره می‌برد.

Nova 8i هوآوی؛ حداقل شش میلیون و ۸۰۰ هزار

Nova 8i یکی از آخرین بازمانده‌های گوشی‌های هوآوی در بازار موبایل ایران است. خریداران این گوشی در کشورمان از خود سهامداران هوآوی، به این برند متعهد‌تر هستند و الان تقریبا شش میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بابت Nova 8i که سرویس‌های گوگل را پشتیبانی نمی‌کند، می‌پردازند. مدلی که ۱۹۰ گرم وزن دارد و بزرگترین برتری آن نسبت به گلکسی A32 پردازنده آن به‌شمار می‌رود. تراشه یازده نانومتر اسنپدراگون ۶۶۲ باعث می‌شود پردازنده Nova 8i دست بالاتر را نسبت به پردازنده گلکسی A32 داشته باشد. شارژر سریع ۶۶ وات Nova 8i یعنی مدت زمان لازم برای رساندن ظرفیت صفر به ۱۰۰ باتری این گوشی، حدود ۴۰ دقیقه است. با این حال لنز دوربین اصلی هر دو ۶۴ مگاپیکسل است. صفحه نمایش ۶.۴ اینچ سوپر AMOLED گلکسی A32 یک سروگردن از نمایشگر IPS LCD در Nova 8i بالاتر است و باتری پنج هزارمیلی‌آمپرساعت نماینده کره، برتری بعدی آن مقابل گوشی چینی محسوب می‌شود.

مقایسه گلکسی A32 و رقبای هم‌قیمت

مشخصات

گلکسی A32 سامسونگ

گلکسی M32 5G سامسونگ

Redmi Note 11s شیائومی

Nova 8i هوآوی

وزن

۱۸۴ گرم

۲۰۵ گرم        

۱۷۹ گرم        

۱۹۰ گرم

ابعاد و اندازه

۱۵۸.۹ در ۷۳.۶ در ۸.۴ میلیمتر

۱۶۴.۲ در ۷۶.۱ در ۹.۱ میلیمتر

۱۵۹.۹ در ۷۳.۹ در ۸.۱ میلیمتر

۱۶۱.۹ در ۷۴.۷ در ۸.۶ میلیمتر

سایز نمایشگر

۶.۴ اینچ

۶.۵ اینچ

۶.۴ اینچ

۶.۶ اینچ

نوع نمایشگر

سوپر AMOLED

TFT

AMOLED

IPS LCD

تراشه اصلی

 مدیاتک Helio G80 (۱۲ نانومتر)

مدیاتک Dimensity 720 5G (هفت نانومتر)

مدیاتک Helio G96 (۱۲ نانومتر)

اسنپدراگون 662 (۱۱ نانومتر)

دوربین اصلی

۶۴ مگاپیکسل

۴۸ مگاپیکسل

۱۰۸ مگاپیکسل

۶۴ مگاپیکسل

فضای ذخیره‌سازی

۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت

۱۲۸ گیگابایت

۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت

۱۲۸ گیگابایت

حافظه موقت

چهار، شش یا هشت گیگابایت

شش یا هشت گیگابایت

شش یا هشت گیگابایت

شش یا هشت گیگابایت

باتری

پنج هزار میلی‌آمپرساعت + شارژر ۱۵ وات

پنج هزار میلی‌آمپرساعت +‌ شارژر ۱۵  وات

پنج هزار میلی‌آمپرساعت + شارژر سریع ۳۳  وات

چهار هزار و ۳۰۰ میلی‌آمپرساعت

+ شارژر سریع ۶۶ وات

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها