خانه » همه » خبر » ترند ترین های خبری امروز » سپاه عظیم دهه هشتاد‌ی‌ها و نودی‌ها با نوای سلام فرمانده در ورزشگاه آزادی غوغا کردند

دانلود کتاب های امتحان شده

سپاه عظیم دهه هشتاد‌ی‌ها و نودی‌ها با نوای سلام فرمانده در ورزشگاه آزادی غوغا کردند

سپاه عظیم دهه هشتاد‌ی‌ها و نودی‌ها با نوای سلام فرمانده در ورزشگاه آزادی غوغا کردنداجتماع عظیم «سلام فرمانده» با حضور دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها و خانواده‌هایشان در ورزشگاه آزادی غوغا کردند؛ جمعیتی که آنچنان بزرگ بود که گروه بزرگی از آنها پشت درهای ورزشگاه آزادی ماندند و به واسطه پرشدن ظرفیت استادیوم آزادی، امکان حضورشان در داخل استادیوم فراهم نشد.

به گزارش «تابناک»، همزمان با ایام هفته مقاومت، اجتماع بزرگ «سلام فرمانده» که با حضور دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها و خانواده‌هایشان همراه با اجرای سرود «سلام فرمانده» و دیگر سرودهاى انقلابى امروز -پنجشنبه 5 خرداد- برپا شد؛ رویدادی بی‌سابقه با حضور یک سپاه عظیم از ولایتمداران که از شبکه‌های سیما به طور زنده پوشش داده شد.

درهای مجموعه ورزشگاه آزادی از ساعت 15 به روی عموم مردم و علاقه‌مندان گشوده شد و به سرعت ورزشگاه آزادی پر شد و برای حفظ ایمنی حاضران، درهای استادیوم بسته شده و فوج‌های ده‌ها هزار نفری بعدی در خارج از استادیوم تجمع کردند. حاضران با چفیه و سربند منقش به «عشق جانم امام زمانم» و «لبیک یا خامنه‌ای» و پرچم‌های ایران، یالثارات الحسین و یا قمر بنی هاشم و تصاویر سردار سلیمانی در این مراسم حضور یافتند.

تعدادی از فرزندان شهدای مدافع حرم با حضور در جمع یکصدهزار نفری سلام فرمانده، با پوستری عکس گرفتند که روی آن نوشته شده: «ما به‌زودی در مسجدالاقصی نماز می‌خوانیم» گروهی از مادران با نوزادان در آغوش در این مراسم حضور یافتند و بخشی از این لشکرهای عظیم بودند. 

اجتماع «سلام فرمانده» تهران با اجرای سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و تلاوت آیات قرآن کریم آغاز شد. سپس ورزشکاران باستانی با اقتدا به حضرت امام علی (ع) پهلوان عالم هستی، آئین پهلوانی را به نمایش گذاشتند. پس از آن گروه سرود متشکل از دختران و پسران کودک و نوجوان به اجرای سرود پرداختند. پس از آن، همزمان با پخش رجز، گروه رزمی نیروهای مسلح، وارد چمن شده و روی تاتامی تعبیه شده در بخش کناری چمن در حال اجرای برنامه هستند.

با توجه به جمعیت عظیم حاضر و در اقدامی هوشمندانه ابتدا، سرود «سلام فرمانده» و دیگر برنامه‌ها در خارج از فضای استادیوم اجرا شد و سپس سرودها برای حاضران درون استادیوم اجرا شد. علاوه بر سرود «سلام فرمانده» با اجرای ابوذر روحی، شماری دیگر از سرودهاى انقلابی نظیر «ای لشکر صاحب الزمان»، «رفیق شهیدم»، «عزیزم حسین»، «مداد رنگی» و… با اجرای حسین طاهری، عبدالرضا هلالی، سید رضا نریمانی و مهدی سلحشور نیز در ورزشگاه آزادی طنین‌انداز شد. اینها در سایه فریادهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل بود که از حنجره این لشکرهای عظیم حاضر ساطع می‌شد.

این برنامه با اجرایی نهایی سرود سلام فرمانده توسط ابوذر روحی به پایان رسید. خواننده سرود «سلام فرمانده» در اظهارات کوتاهی گفت: «خدا را شکر که این جمعیت پرشکوه به عشق امام زمان حضور پیدا کرده که نشان دهنده اقتدار نظام جمهوری اسلامی است. قدردان تمام افرادی هستم که در شهرهای مختلف برای برگزاری برنامه‌ها و این اجتماع بزرگ در تهران تلاش کردند. همچنین از گروهی که به ما در اجرای این سرود کمک کردند، تشکر می‌کنم. تمام تلاش ما این است که این کار ما به چشم امام زمان (عج) بیاید و دقایقی ظهور ایشان را نزدیک کنیم.»

پس از این سخنان، همخوانی سرود «سلام فرمانده» با همراهی تمام حاضران در استادیوم آغاز شد و حاضران در استادیوم آزادی سرود ملی را به صورت ایستاده همخوانی کردند. همزمان این همخوانی، اشعار این سرود روی اسکوربرد ورزشگاه حین خواندن هر بخش آن درج شد و جمعیت عمراهی بی‌نظیری کردند. این اجتماع عظیم و بی‌سابقه شمه‌ای از نسل تازه و پای کار دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌ها بود.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها