خانه » همه » خبر » ترند ترین های خبری امروز » سید احمد خاتمی: برخی کلان‌شهر‌ها به‌ سمت بی‌حجابی کامل رفته‌اند / رئیسی: تحریم‌ها بی‌اثر است؛ شاهد هستند که اتفاقی نیفتاده/باهنر:  از ۲۹۰ نماینده مجلس ۱۰ نفر نداریم که حاضر باشند منافع ملی را بر منافع شخصی ترجیح دهند

دانلود کتاب های امتحان شده

سید احمد خاتمی: برخی کلان‌شهر‌ها به‌ سمت بی‌حجابی کامل رفته‌اند / رئیسی: تحریم‌ها بی‌اثر است؛ شاهد هستند که اتفاقی نیفتاده/باهنر:  از ۲۹۰ نماینده مجلس ۱۰ نفر نداریم که حاضر باشند منافع ملی را بر منافع شخصی ترجیح دهند

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

برخی کلان‌شهر‌ها به‌سمت بی‌حجابی کامل رفته‌اند
سید احمد خاتمی: روزی روزگاری شل‌حجابی و بدحجابی بود، اما الان برخی از کلان‌شهر‌ها به‌سمت بی‌حجابی کامل رفته‌اند؛ گاهی می‌بینیم که محبت سیدالشهدا این فرد «بی‌حجاب» را به این مجلس کشیده است، چون برخی از افرادی که حجاب را رعایت نمی‌کنند، در عمق دلشان عاشق سیدالشهدا هستند و باید از این سرمایه برای گسترش حجاب و عفاف استفاده کرد تا ان‌شاء‌الله این خانم بی‌حجاب با مجلس عاشورایی شما متحول شود. امام جمعه موقت تهران، مجلس شیر‌خوارگان را از مصادیق ریاض‌الجنه براساس کلام پیامبر اسلام در دنیا دانست و گفت: پیامبر فرمودند که در دنیا به‌دنبال ریاض‌الجنه، «بوستان‌های بهشتی» و مجالس ذکر خدا و اهل بیت علیهم‌السلام باشید.

نماینده مجلس: نمایندگان هیچ میلی به عضویت در کمیسیون قضایی ندارند؛ چون سفر خارجی ندارد
نوروزی گفت: زمان انتخابات کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس مهر ماه هر سال است. «حسن نوروزی» نماینده رباط‌کریم و نائب‌رئیس کمیسیون حقوقی مجلس در ارتباط با تاخیر در انتخابات هیات رئیسه این کمیسیون گفت: زمان انتخابات کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس مهر ماه هر سال است. چرا که تاریخ تشکیل کمیسیون در مهر ماه بوده است. وی در ارتباط با این که آیا این موضوع با قوانین مندرج در آیین‌نامه داخلی مجلس منافاتی دارد یا خیر افزود: خیر؛ منافات ندارد چرا که بعد از تغییر در آیین‌نامه، هر کمیسیون مجاز به یک انتخابات در بازه یک ساله است. نماینده رباط کریم در مورد تعداد اندک اعضای کمیسیون قضائی نسبت به سایر کمیسیون‌ها اظهار داشت: متاسفانه نمایندگان هیچ میلی به کمیسیون ما ندارند، چون در کمیسیون حقوقی و قضائی کار زیاد است و سفر خارجی ندارد.

دادستان کل کشور: فضای مجازیِ یله و رها، باید مدیریت شود
دادستان کل کشور درباره پیشگیری از وقوع جرم با توجه به گسترده شدن دامنه جرم به ویژه در فضای مجازی، یکی از وظایف دستگاه قضایی را طبق قانون اساسی، پیشگیری از جرم عنوان و تصریح کرد: در مطالعات علمی و حقوقی و همچنین در حوزه اجرا و میدان عملیات، مسأله پیشگیری از جرم یک عمر فراقوه‌ای است، یعنی دستگاه قضایی به تنهایی توان آن را ندارد که این امر مهم را به تحقق برساند. وی افزود: دستگاه‌های دیگر هم باید همکاری داشته باشند. آسیب‌هایی امروز از ناحیه فضای مجازیِ یله و رها می‌بینیم. مسلماً تمام زوایای استفاده از این فضای مجازی در اختیار قوه قضاییه نیست بلکه بخش عمده‌ای از آن مربوط به دستگاه دیگر می‌شود. فضای مجازی سالیان سال هم مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و هم در دستگاه قضایی خودم با تمام کسانی که کوتاهی کردند و اجازه ندادند در دستگاه‌های مختلف یک فضای مجازی درست را مدیریت کنند، اتمام حجت کردم. وی ادامه داد: هر وقت ورود کردیم گفتند می‌خواهند فضای مجازی را محدود کنند و آن را برای مردم ببندند، که این حرف بسیار غلط بود. آنچه مورد تاکید مقام معظم رهبری، قوه قضاییه و مدعی‌العموم بوده این است که فضای مجازی باید مدیریت شود و اجازه ندهیم هر کسی و هر امری ورود کند و مردم شاهد آسیب‌های فضای مجازی باشند.

استاندار قم: با تغییر دولت، استفاده از چادر در ادارات افزایش پیدا کرده
سیدمحمدتقی شاهچراغی استاندار قم با بیان اینکه اگر قرار است در امر به معروف و نهی از منکر موفق باشیم باید فرزندان‌مان با خاندان اهل بیت عصمت و طهارت و ارزش‌های دینی آشنا شوند، گفت: با تغییر دولت آمار برخی از مسائل در سطح ادارات کم شده است؛ برای مثال استفاده از چادر بدون هیچ اقدام عملی در ادارات و سازمان‌ها افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه: یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی بار سنگینی به دوش دولت است
مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه به بیان علل گرانی‌ها پرداخته و توضیح داد، بخشی از گرانی‌ها مستند به گرانی و تورم جهانی است که بی سابقه است. بخش دیگر نیز معلول تورم به ارث رسیده از دولت قبل است و بخش سوم نیز ناشی از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی است که مصوبه مجلس بوده و دولت برای جبران این هزینه‌ها یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی را به ازای هر نفر می‌پردازد که البته این رقم بار سنگینی به دوش دولت است.

نماینده مجلس: کسانی که در دولت قبل سمت داشتند، نمی‌توانند در دولت جدید هم به کار خود ادامه دهند
حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی نماینده خمینی شهر در مجلس گفت: آقای رئیسی با شعار تغییر ریلی خدمت به مردم بر سر کار آمده و این موضوع را در دستورکار خود نیز قرار داده است. او اظهار داشت: کسانی که مسبب وضع موجود هستند و در دولت قبل سمت داشتند نمی‌توانند با تغییر رنگ و ظاهر در دولت جدید هم به کار خود ادامه دهند.

رئیسی: تحریم‌ها بی‌اثر است؛ شاهد هستند که اتفاقی نیفتاده
سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در جمع اقشار مختلف مردم خراسان شمالی گفت: امروز سخنگوی کاخ سفید می‌گوید سیاست‌های آمریکا در قبال مردم ایران شکست خورده و این یعنی پیروزی بزرگ ملت ایران. تحریم‌ها و تهدید‌ها بی اثر است و شاهد هستند که اتفاقی نیفتاده است.

باهنر:  از ۲۹۰ نماینده مجلس ۱۰ نفر نداریم که حاضر باشند منافع ملی را بر منافع شخصی ترجیح دهند
من با صراحت می‌گویم و اصلا هم ربطی ندارد که مجلس اصلاح طلب باشد یا اصولگرا یا معتدل، در مجلس ۲۹۰ نفره با اطمینان می‌گویم که ۱۰ نفر نداریم که حاضر باشند منافع ملی را بر منافع منطقه، منافع حزب و منافع شخصی ترجیح دهند. /خراسان

تکذیب شایعه فوت مهدی کروبی
فرزند مهدی کروبی اعلام کرد که حال عمومی شیخ مهدی کروبی خوب است و خبر فوت ایشان تکذیب می‌شود. حسین کروبی فرزند حجت الاسلام مهدی کروبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا ضمن تکذیب برخی شایعات اعلام کرد: حال عمومی پدرم خوب و تمامی خبر‌های مربوط به فوت ایشان شایعه است.

سوئد از شهروندانش خواست به ایران سفر نکنند
وزارت خارجه سوئد امروز پنجشنبه در بیانیه‌ای از شهروندانش خواست از سفر به ایران خودداری کنند. این بیانیه در شرایطی صادر شده که تنش‌ها در روابط ایران و سوئد به دلیل تبانی نظام قضائی سوئد با گروهک تروریستی منافقین برای دستگیری و محاکمه «حمید نوری» شدت گرفته است. حمید نوری در نهم نوامبر ۲۰۱۹ با تبانی نظام قضائی سوئد و گروهک تروریستی منافقین دستگیر شد. دو نفر از اعضای این گروهک آبان‌ماه ۹۸ از طریق یک دفتر حقوقی در انگلیس گزارشی حاوی ادعا‌ها و اتهامات واهی علیه نوری به مقام‌های سوئدی ارائه می‌کنند و همزمان به بهانه حل و فصل اختلافات خانوادگی دخترخوانده نوری، وی را به سوئد می‌کشانند.

در هر کیلو تولید تخم‌مرغ، ۲۳ هزار تومان ضرر می‌کنیم
ناصر نبی پور، رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار استان تهران با اشاره به حذف تعرفه صادرات تخم مرغ گفت: کشور عراق واردات تخم مرغ از ایران را ممنوع کرده و در حال حاضر صادرات این محصول فقط به افغانستان انجام می‌شود. وی درباره اینکه چرا عراق چنین تصمیمی گرفته است، گفت: نقل قول‌های زیادی در این زمینه وجود دارد، اما دلیل اصلی فشار ترکیه بر عراق بوده است و با توجه به اینکه کشور ترکیه می‌تواند به طور مستمر تخم مرغ عراق را تأمین کند؛ بنابراین، طبیعی است که عراق نیز این درخواست ترک‌ها را بپذیرد. این فعال صنفی با بیان اینکه مازاد تخم مرغ در کشور وحشتناک است، تصریح کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری بین ۲۵ تا ۲۶ هزار تومان است، در حالی که قیمت تمام شده آن برای تولید کنندگان ۴۸ هزار تومان است. به عبارتی مرغ دار در هر کیلو تولید ۲۳ هزار تومان ضرر می‌کند.

ایجاد زیر ساخت‌های کالا برگ الکترونیک در حال پیگیری است
علی بهادری جهرمی در خصوص زمان اختصاص کالابرگ الکترونیکی به مردم اظهار کرد: قانون بودجه دولت را مکلف به اختصاص کالابرگ الکترونیک کرده است. باید زیرساخت‌ها در خصوص ارائه کالابرگ الکترونیکی به مردم فراهم شود. با توجه به اینکه فراهم سازی زیرساخت‌ها زمان‌بر بوده و ممکن است، فشار تورمی به مردم وارد شود، بنابراین دولت تا زمان آماده شدن زیر ساخت‌ها برای کنترل فشار تورمی به خصوص در دهک‌های پایین جامعه یارانه را  نقدی در اختیار مردم قرار می‌دهد. وی افزود: فراهم شدن زیرساخت‌ها برای ارائه کالابرگ الکترونیک در چند برنامه موازی در حال پیگیری است. برای مثال در حوزه نان کارتخوان‌های هوشمند طبق برنامه زمان‌بندی قبلی در استان‌ها در حال نصب است. تا زمانی که زیرساخت‌های  کالابرگ الکترونیکی فراهم نشود، شیوه پرداخت یارانه به صورت نقدی ادامه خواهد داشت.

نخستین گام حذف قرعه کشی خودرو
سخنگوی وزارت صمت اعلام کرد: در نخستین گام حذف قرعه کشی خودرو، ۱۵ طرح فروش بدون قرعه کشی عرضه می‌شود. قالیباف گفت: این ۱۵ طرح فروش در نخستین دوره عرضه سامانه یکپارچه تخصیص خودرو دارای متقاضیانی کمتر از ظرفیت اعلام شده بودند و در نتیجه برای فروش آن‌ها قرعه کشی برگزار نخواهد شد. متقاضیان برای خرید این خودرو‌ها می‌توانند به سایت‌های فروش خودروسازان مراجعه و  به خرید محصول مورد نظر اقدام کنند.

تجارت ایران و روسیه چند میلیارد دلار شد؟
 وزیر خارجه روسیه گفت: تجارت ما سال گذشته ۸۰ درصد افزایش یافت و به حدود ۴ میلیارد دلار رسید. سرگئی لاوروف در کنفرانسی خبری تصریح کرد: روسیه و ایران تصمیم دارند روابط را گسترش دهند. با این هدف روی دستیابی به یک توافق بزرگ دیگر کار می‌کنیم که ابتکار آن توسط رئیس جمهور ایران مطرح شده است. وزیر خارجه روسیه همچنین گفت: در حالی که تحریم‌های آمریکا و کشور‌های اقماری مانع توسعه روابط شده است، وظیفه ماست که روابط را گسترش دهیم. در بخش‌های انرژی، حمل و نقل، کشاورزی، اقتصاد و گمرک لازم است راه‌هایی پیدا کنیم. در نیروگاه بوشهر هم در فاز دوم و سوم کار می‌کنیم. 

رئیس جمهور: ساعتی نیست که از زندگی مردم غفلت داشته باشم
رییس جمهور با تاکید بر اینکه تورم حتما باید مهار شود گفت: برنامه جدی دولت هم همین است و تلاش داریم تا این امر محقق شود. وی گفت: از شرایط زندگی مردم در شهر و روستا اطلاع دارم، ساعتی نیست که از زندگی مردم غفلت داشته باشم، تلاش داریم تا هرچه سریع‌تر مشکلات کاهش یابد و در کسب و کار‌ها گشایش اتفاق افتد. آیت الله رییسی افزود: در دوران کرونا شرایط برای مردم سخت شد، کسب و کار‌ها دچار مشکل و آموزش‌ها تعطیل و نیمه تعطیل شد، اما اکنون راه افتاده است. وی افزود: امروز ما یک سرمایه بزرگ داریم، امروز پس از توکل بر خدا، مدیریت رهبر معظم انقلاب، یک سرمایه بزرگ داریم و آن پشتیبانی ملت و زنان و مردان است، شعار ما این است که با اتکا به خدا و به اعتماد به نقس می‌توانیم بر همه مشکلات فایق شویم.  

روغن با ۲۸۵ درصد تورم، صدرنشین شد
تورم نقطه به نقطه که نشان دهنده تغییر قیمت کالا نسبت به ماه مشابه سال قبل است، بیانگر آن است که به‌طور متوسط کالا‌ها و خدمات مورد مصرف خانوار‌ها افزایش ۵۲.۵ درصدی نسبت به خرداد سال گذشته داشته‌اند. افزایش قیمت خوراکی‌ها نسبت به خرداد سال قبل،  ۸۵.۵ درصد بوده است که بیشترین میزان افزایش قیمت به گروه روغن و چربی‌ها با ۲۸۵.۴ درصد اختصاص دارد. گروه شیر، پنیر و تخم مرغ ۱۱۱.۳ درصد،  نان و غلات ۹۳.۸ درصد، هتل و رستوران ۸۶.۴، سبزیجات ۷۸.۶ و گروه شکر، مربا، شیرینی و … ۷۲.۷ درصد افزایش قیمت داشته‌اند. در بین کالا‌های مصرفی در سبد خانوار، کمترین افزایش قیمت نسبت به خرداد پارسال، مربوط به ارتباطات با ۹.۸ درصد، آب، برق و سوخت ۲۷.۲ و چای، قهوه و کاکائو با ۳۰ درصد است.

تداوم روند کاهش قیمت سکه در بازار
قیمت سکه طرح جدید امروز (پنجشنبه، دوم تیرماه) با ۲۷ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به روز گذشته به ۱۵ میلیون و ۵۴۹ هزار تومان رسید.
 

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها