خانه » همه » خبر » ترند ترین های خبری امروز » سیل مرگبار در تفرجگاهی در استهبان/ شمار جانباختگان به ۲۱ تن رسید/ نجات ۷۴ حادثه‌دیده از محاصره سیلاب

دانلود کتاب های امتحان شده

سیل مرگبار در تفرجگاهی در استهبان/ شمار جانباختگان به ۲۱ تن رسید/ نجات ۷۴ حادثه‌دیده از محاصره سیلاب

سیل مرگبار در تفرجگاهی در استهبان/ ۶ کشته تاکنونبارش باران شدید در جنوب استان فارس به شکل گیری سیلابی منجر گردید که جان شماری از هموطنان مان را ربوده است؛ رویدادی که رقم خوردن آن در روز‌های گرم و خشک تابستانی عجیب به نظر می‌رسد و از این رو هشدار برانگیز است.

سیل مرگبار در تفرجگاهی در استهبان/ ۶ کشته تاکنونبه گزارش «تابناک»، حوالی ساعت ۱۸:۰۰ امروز یگان‌های امدادی کشورمان در پی تماس‌های تلفنی، به وقوع سیلابی پی بردند که در پی بارندگی شدید در شهرستان‌های نی ریز و استهبان رقم خورده و به طغیان و خروش شدید رودخانه رودبال منجر شده است. رودی که منطقه تفرجگاه سلطان شهبازی استهبان یکی از گذرگاه‌هایی است که از آن عبور می‌کند. تفرجگاهی که اواخر هر هفته پذیرای شماری از خانواده هاست.

در پی این رویداد، شماری از خودرو‌ها در سیلاب گرفتار شده و متاسفانه چند تن جان خود را از دست دادند؛ فاجعه‌ای که ابعادش رو به گسترش است و در ادامه اخبار مرتبط با آن پیش رویتان قرار دارد:

 

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور وارد شیراز شد
۱۴۰۱/۰۵/۰۱ – ۱۴:۱۵

دکتر محمدحسن نامی، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور که در پی حادثه سیل عازم استان فارس شده، دقایقی پیش وارد شیراز شد و راهی محل حادثه گردید.

سیل مرگبار در تفرجگاهی در استهبان/ شمار جانباختگان به ۲۱ تن رسید/ نجات ۷۴ حادثه‌دیده از محاصره سیلاب

دستور معاون اول رئیس جمهور بر ضرورت پیگیری قاطع و سریع
۱۴۰۱/۰۵/۰۱ – ۱۴:۰۶

محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور در تماس تلفنی با استاندار فارس بر ضرورت پیگیری قاطع و سریع به حادثه سیل شهرستان استهبان تاکید کرد و خواست تا با تشکیل کمیته ای متشکل از مسئولان مربوطه ضمن بررسی دقیق حادثه و تشخیص قصورات احتمالی، خسارات مالی و جانی وارده به مردم در اسرع وقت جبران شود.

وی در این تماس تلفنی بر ضرورت بسیج تمامی امکانات و ظرفیت ها جهت یافتن مفقودین و تسکین آلام داغ دیدگان تاکید کرد و پس از ارایه گزارش محمد هادی ایمانیه از آخرین وضعیت این حادثه، از وی خواست تا زمینه های شکل گیری این حادثه با دقت بررسی و ضمن ارسال گزارش کارشناسی و دقیق، اقدامات لازم برای پیشگیری از تکرار چنین حوادثی صورت گیرد.

شمار جانباختگان به ۲۱ نفر رسید
۱۴۰۱/۰۵/۰۱ – ۱۲:۳۵

بر اساس گزارش جمعیت هلال احمر کشورمان، شمار جان باختگان سیلاب به ۲۱ تن افزایش یافت. این در حالی است که  هنوز از سرنوشت دو نفر از مفقود شدگان اطلاعی در دست نیست.

تاکید رئیس سازمان بازرسی کشور بر رسیدگی به سیل‌زدگان
۱۴۰۱/۰۵/۰۱ – ۱۲:۰۳

رئیس سازمان بازرسی کل کشور، به بازرس کل استان فارس مأموریت داد که ضمن حضور در مناطق سیل‌‌زده استهبان، ابعاد مختلف حادثه و روند امدادرسانی به سیل زدگان را مورد نظارت و ارزیابی قرار دهد.

به گزارش فارس، خدائیان ضمن تسلیت به خانواده جان‌باختگان و آرزوی سلامتی برای مصدومین، با صدور دستوری به کاظم اکرمی بازرس کل استان فارس، ماموریت داد با حضور در در مناطق سیل‌ زده، ابعاد و زوایای مختلف حادثه و روند امدادرسانی به سیل ‌زدگان را مورد نظارت جدی و دقیق قرار دهد و در صورت وجود قصور یا تقصیر احتمالی از سوی هر یک از دستگاه‌ها، مراتب را جهت رسیدگی‌های بعدی گزارش کند.

عملیات جست‌وجوی مفقودان سیل ادامه دارد
۱۴۰۱/۰۵/۰۱ – ۱۱:۵۲

شمار جانباختگان سیل فارس به ۲۰ نفر رسید
۱۴۰۱/۰۵/۰۱ – ۱۱:۱۵

مرتضی مرادی پور، معاون عملیات سازمان امدادونجات هلال‌احمر در تشریح جزئیات امدادرسانی در حادثه سیلاب استان فارس گفت: تا این لحظه با تلاش امدادگران حاضر در صحنه عملیات، پیکر 20 فرد غرق شده در سیلاب روز گذشته کشف شده و عملیات جست‌وجوی سه مفقودی حادثه همچنان ادامه دارد.

۱۹ فوتی و ۴ مفقودی تاکنون
۱۴۰۱/۰۵/۰۱ – ۱۰:۱۰

رئیس سازمان امدادونجات گفت: تا این لحظه با تداوم عملیات جست‌وجوی مفقودین در سیلاب روز گذشته استان فارس، پیکر 19 جانباخته کشف شده و عملیات جست‌وجوی 4 مفقودی دیگر این حادثه همچنان ادامه دارد.

ولی پور با اشاره به اینکه 30 تیم امدادی شامل 145 نیروی عملیاتی هلال‌احمر در منطقه حادثه‌دیده حضور دارند، افزود: امدادگران در حال حاضر با به‌کارگیری 2 تیم از سگ‌های زنده‌یاب، 24 دستگاه خودروی امدادی و همچنین یک فروند بالگرد هلال‌احمر در عملیات امدادی مشارکت دارند.

شمار جانباختگان سیل فارس به ۱۵ نفر رسید
۱۴۰۱/۰۵/۰۱ – ۰۸:۵۰

مهدی ولی پور، رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به امدادرسانی در حادثه سیل‌وآبگرفتگی در استان فارس گفت: بر اثر سیل روز گذشته در شهرستان‌های استهبان و نی ریز، از پهنابه نی ریز تا سد استهبان (حدود ٤٠ کیلومتر)، 89 نفر دچار حادثه شدند. امدادگران هلال‌احمر با حضور در منطقه حادثه‌دیده، 74 نفر را از محاصره سیلاب نجات دادند اما متاسفانه 15 نفر بر اثر این حادثه جان خود را از دست داده، 8 نفر هم مفقود شده‌اند.

وی با بیان اینکه وقوع سیل، بیشترین خسارت و آسیب را در منطقه تفریحی امامزاده سلطان شهباز استهبان به جا گذاشته، افزود: تا ساعت 6:30 صبح امروز، 29 تیم عملیاتی شامل ١٤٠ امدادگر و نجاتگر هلال‌احمر با به‌کارگیری 24 خودروی عملیاتی برای نجات حادثه‌دیدگان در عملیات امدادرسانی مشارکت داشته‌اند.

روستاهای امام زاده سلطان شهباز، باغ شاد، دهویه، بخنو، درب قعله، انجیرک علیا و سفلا، آب بند، بردنو و مهدی آباد از روز گذشته متاثر از سیل و آبگرفتگی در استان فارس بودند.

۷ فوتی و ۱۳ مفقودی حاصل سیل استهبان
۱۴۰۱/۰۵/۰۱ – ۰۰:۱۷

یوسف کارگر، فرماندار استهبان از ادامه جستجو برای یافتن قربانیان سیل امروز استهبان خبر داد و به مهر گفت: تا به این ساعت جسد ۷ نفر پیدا و سرنوشت ۱۳ نفر نامعلوم‌ است.

وی افزود: سه تن مصدومان حادثه به بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) داراب و یک نفر نیز به بیمارستان استهبان اعزام شده است.

رئیس ستاد مدیریت بحران فرمانداری استهبان بیان داشت: تیم‌های امداد و نجات، نیروهای مردمی و مسئولان شهرستان استهبان در محل حادثه حضور دارند و عملیات جستجو ادامه دارد. احتمال افزایش مفقودی‌های حادثه سیل امروز وجود دارد.

استاندار فارس: عملیات امدادرسانی به سیل‌زدگان ادامه دارد
۱۴۰۱/۰۵/۰۱ – ۰۰:۱۱

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس در گفت‌ وگو با ایرنا درخصوص آخرین وضعیت مناطق سیل زده در پیرامون شهرستان استهبان اظهار کرد: امروز حوالی ساعت ۵ بعدازظهر بارندگی شدید در منطقه شهرستان نی‌ریز موجب بروز سیل شد و تعدادی از هموطنان که در کنار رودخانه حضور داشتند دچار سیلاب شدند.

وی افزود: وقوع این سیل در بخشی از شهرستان استهبان منجر به کشته شدن شش نفر از هموطنان شد که به نظر می‌رسد تعداد دیگری هم دچار مشکل شدند. خوشبختانه در شهرستان نی‌ریز و داراب با وجود اینکه ستاد بحران در این شهرستان‌ها فعال شده تاکنون گزارشی از فوتی نداشتیم.

وی درخصوص تمهیدات اندیشیده شده برای بارش‌های رگباری پیشبینی شده در اواسط هفته گفت: از اواسط هفته تا آخر هفته بارش‌های رگباری را به ویژه در شرق استان خواهیم داشت و لازم است که هموطنان هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند و از اسکان در اطراف رودخانه ها اجتناب کنند.

لحظه سیل مردم در بستر رودخانه بودند
۱۴۰۱/۰۴/۳۱ – ۲۲:۳۴

فرماندار استهبان با تاکید بر اینکه بارش باران در حوزه استحفاظی شهرستان نی ریز بود و تنها ۷ دهم میلیمتر (کمتر از یک میلیمتر) باران در این شهرستان باریده است، بیان داشت: سیلاب فقط بستر رودخانه را فرا گرفته و گردشگرانی که در بستر روخانه بودند را آب برده است.

رئیس ستاد مدیریت بحران فرمانداری استهبان همچنین از اعلام مفقودی ۶ نفر توسط خانواده‌های این افراد خبر داد و گفت: احتمال افزایش فوتی‌های سیلاب امروز وجود دارد.

۱۴۰۱/۰۴/۳۱ – ۲۲:۰۰

تعداد جانباختگان سیل به ۶ نفر رسید
۱۴۰۱/۰۴/۳۱ – ۲۱:۵۶

یوسف کارگر، فرماندار استهبان با اشاره به بارندگی شدید و وقوع سیل در منطقه رودبال ایج شهرستان استهبان گفت: در پی بروز این حادثه شش نفر (چهار نفر بانو و دو نفر مرد) جان باختند و امکان افزایش تعداد جانباختگان وجود دارد.

وی افزود: هم‌اکنون در حال پایش منطقه هستیم و امکان دارد آمار تعداد جانباختگان افزایش یابد. دو نیروی امدادی از شهرستان فسا و دو نیرو از شهرستان داراب به منطقه اعزام شدند و از شیراز هم یک تیم متخصص که حدود ۶۰ تا ۷۰ نفر هستند در حال اعزام به منطقه هستند.

فرماندار استهبان در ادامه گفت: در حال حاضر ستادی برای اسکان خانواده متوفیان و ستادی هم برای بحران و امدادرسانی و پایش منطقه تشکیل شده است.

آماده‌باش سیستم درمانی شیراز و شرق فارس
۱۴۰۱/۰۴/۳۱ – ۲۱:۴۵

سید وحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که به دنبال وقوع سیل در شرق استان فارس، بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی شیراز و شهرستان‌های شرقی به حالت آماده باش در آمدند.

وی با اشاره به آمادگی مراکز درمانی شهرستان های استهبان، داراب، نی ریز و شیراز گفت: ارزیابی های اولیه برای بررسی شدت سانحه از سوی مرکز اورژانس فارس و دیگر سازمان های امدادی در حال انجام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: همچنین درپی گزارش های مردمی مبنی بر غرق شدگی چند هم استانی که برای تفرج به کنار رودخانه رفته بودند، ۹ دستگاه آمبولانس از شهرستان های استهبان، ایج و داراب به منطقه اعزام شده است.

اعزام ۱۲ تیم امدادی تخصصی هلال احمر به مناطق درگیر حادثه
۱۴۰۱/۰۴/۳۱ – ۲۱:۴۴

حسین درویشی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس از اعزام ۱۲ تیم امدادی تخصصی هلال احمر فارس به مناطق درگیر حادثه سیل در شهرستان‌های استهبان و سروستان خبر داد و گفت: در پی بارش در مناطق شرقی فارس، رودخانه امامزاده سلطان شهباز رودبال بخش ایج شهرستان استهبان طغیان و خسارت هایی به بار آورده است.

وی افزود: تیم‌های تخصصی امداد و نجات هلال احمر فارس، از چهار شهرستان مجاور و درگیر به همراه دو تیم تخصصی سگ‌های تجسس به منطقه اعزام شدند. امدادرسانی در حال انجام است و تمامی شعب هلال احمر استان به حالت آماده باش صد درصدی در آمدند.

تماشای سیل مرگبار از نزدیکترین فاصله!
۱۴۰۱/۰۴/۳۱ – ۲۱:۳۷

در حالیکه وقوع سیل تاکنون ۵ نفر را قربانی کرده است، مردم در چند قدمی سیلاب به تماشای آن نشسته‌اند:

سه کشته در سیلاب تاکنون
۱۴۰۱/۰۴/۳۱ – ۲۰:۱۰

خلیل عبدالهی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: بارش باران شدید در شهرستان‌های نی ریز و استهبان منجر به وقوع سیل در رودخانه رودبال شد. به دلیل جاری شدن ناگهانی سیلاب سه خودرو در رودخانه گرفتار شدند و سه نفر جان باختند.

وی افزود: احتمال افزایش مصدومان این حادثه وجود دارد و جزئیات بیشتر به زودی اعلام خواهد شد.

اعزام ۵ دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به محل حادثه
۱۴۰۱/۰۴/۳۱ – ۲۰:۰۲

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: به محض وقوع این حادثه، فرماندار، بخشدار و نیرو‌های امدادی برای بررسی جزئیات ماجرا به محل حادثه اعزام شدند.

مدیر مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی فارس نیز گفت: در حال حاضر ۵ دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شده است.

۱۴۰۱/۰۴/۳۱ – ۱۸:۲۳

 

 

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها