خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » شرکت توانیر: مشکل قطعی برق خارج از جدول زمان‌بندی از فردا حل می‌شود

دانلود کتاب های امتحان شده

شرکت توانیر: مشکل قطعی برق خارج از جدول زمان‌بندی از فردا حل می‌شود

قطع پراکنده برق از انتهای اردیبهشت‌ماه در کشور آغاز شد. طی روزهای اخیر مردم از استان‌های مختلف گزارش داده‌اند که با قطعی برق مواجه شده‌اند. این اتفاق در روز ابتدایی خردادماه شدت بیشتری گرفت و دیروز شهروندان تهرانی نیز خبر از قطع‌ شدن برق در ساعات مختلف روز دادند. در نهایت وزارت نیرو، امروز ۲ خرداد، جدول زمان‌بندی قطع برق در استان‌های مختلف را منتشر کرد؛ حال آنکه گزارش مردم در فضای مجازی حاکی از قطع برق در ساعاتی متفاوت از زمان‌بندی اعلام‌شده است.

مدیر کل روابط عمومی و بین‌‌الملل شرکت توانیر در گفت‌وگو با ایسنا می‌گوید امروز صبح تذکری به شرکت‌های توزیع برق در مورد ناهماهنگی ایجادشده اعلام شد و از فردا، برق طبق برنامه‌ریزی قبلی قطع می‌شود. ابوذر صالحی تصریح کرد:

ساعت ۹ صبح امروز به شرکت‌های توزیع تأکید شد که جداول خاموشی را صادقانه اعلام کنند و از مردم خواهش می‌کنیم که امروز را نیز تحمل کنند. از فردا داده‌های واقعی در سایت شرکت‌های توزیع بارگذاری و سرورهای سامانه «برق من» نیز ظرف ۱۲ ساعت آینده اضافه می‌شود و به‌راحتی خاموشی برنامه‌ریزی‌شده احتمالی و هم خاموشی‌های اطراف مشترک را اعلام می‌کنیم؛ البته اگر مردم نیز با ما همکاری داشته باشند می‌توانیم با کمترین خاموشی از این شرایط عبور کنیم.

به گزارش زومیت، مصرف برق امسال با توجه به گرم‌ شدن زودتر هوا و استفاده از وسایل سرمایشی، تداوم همه‌گیری کرونا و انتقال کارها به فضای خانه‌ها افزایش یافته است. علاوه‌ بر این، وزارت نیرو می‌گوید با ۹۰۰۰ مگاوات کسری تولید برق مواجه هستیم. این وزارت‌خانه در کنار کسری تولید، به استفاده از برق برای استخراج رمزارز اشاره می‌کند که طی رویه‌های غیر قانونی، ۲۰۰۰ مگاوات برق بیشتری مصرف دارد. به همین منظور، از روز گذشته، برق مراکز مجاز استخراج رمزارز نیز به‌طور گسترده قطع شد.

قطع برق همانند تجربه دی‌ماه سال گذشته، باعث قطع دسترسی مردم به اینترنت نیز شده است. از آنجا که در سایت‌های BTS اپراتورهای ارتباطی از باتری‌هایی استفاده می‌شود که تنها می‌توانند چند ساعت نیرو ذخیره کنند، با قطع برق این سایت‌ها، مردم نیز ارتباطشان را از دست می‌دهند. این در حالی است که ارتباط از طریق شبکه ثابت نیز با توجه به استفاده از کابل برق از دست می‌رود.

مردم می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های اطلاع‌رسانی شرکت‌ توزیع برق هر استان یا نصب اپلیکیشن «برق من» از زمان‌بندی قطع برق آگاهی پیدا کنند.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها