خانه » همه » خبر » عضو هیات رئیسه مجلس : اسم طرح صیانت عوض شده/ مجلس قصد محدود کردن اینترنت را ندارد

دانلود کتاب های امتحان شده

عضو هیات رئیسه مجلس : اسم طرح صیانت عوض شده/ مجلس قصد محدود کردن اینترنت را ندارد

بخشی از اظهارات او را می خوانید:

*شورای‌عالی فضای مجازی در این رابطه مسئولیت دارد و باید به‌صورت کتبی نظراتش را برای مجلس بفرستد.

*اسم این طرح صیانت نیست. بحث سر این است که ما برای فضای مجازی قانون می‌خواهیم؛ اینکه می‌گویند «صیانت» ظلم است و اتهام بزرگی است که دارد امروز زده می‌شود. واقعا مجلس به‌دنبال محدودسازی فضای مجازی نیست و این دروغ بزرگی است که به‌خورد مردم و افکار عمومی داده می‌شود. بحث سر این است که اگر کسی در فضای مجازی کلاهبرداری کرد برایش قانون داریم یا نداریم؟

*متأسفانه مسیر را به سمتی منحرف کردند که مثال همان جمله است که می‌گویند «گر تو ببینیش نشناسیش باز»؛ یعنی به سمت‌وسویی بردند که آدم نمی‌داند چه بگوید. بحث سر این است که فعالیت در فضای مجازی قانونمند شود؛ نه بحث محدودیت مطرح است و نه بحث بگیر و ببند.

*چون شورای‌عالی فضای مجازی یک شورای کارشناس و متخصص است؛ باید نظرات آنها را داشته باشیم. آنها حتما باید در این حوزه ورود کنند.

*من کسی را در کشور سراغ ندارم که امروز مخالف این باشد که فضای مجازی نیاز به قانون دارد. هیچ مخالفی ندارد. یک نگرانی‌هایی درباره محدودیت بود که اصلا چنین قصدی در این ارتباط وجود ندارد. واقعیت این است که بنده هیچ فردی را ندیده‌ام که این طرف دنبال محدودسازی فضای مجازی باشد.

*ما نمی‌دانیم شورای‌عالی فضای مجازی می‌خواهد چه‌کار کند. اگر شورای‌عالی فضای مجازی چیزی در قالب لایحه برای قانونگذاری به مجلس بدهد، ما آن را بررسی می‌کنیم.

23302.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها