غلمان – ساقیان بهشتی – بهشتیان و غلمان
۱۳۹۶/۰۴/۳۱
–
۱۱۳۸۹ بازدید
۱-چرا کسانی به قرآن ایراد میگیرن می گویند در قرآن آمده که ساقیان بهشت جوانان پسر زیبا رو هستند که عشق بازی با آنها حلال است.آیا حوری پسر هم وجود دارد برای مردان بهشتی؟
آنچه که در بهشت با عنوان “پسران زیبارو” برای اهل بهشت وعده داده شده اند به معنای این نیست که اهل بهشت می توانند با آنها عشق بازی کنند. و عمل لواط انجام دهند . زیرا بهشت از خبائث بدور است و این عمل زشت در بهشت وجود ندارد.
غلام در لغت به معنای خدمتگزار و غلمان جمع غلام است. [1] خداوند تبارک و تعالی در سوره ی طور در مورد اهل بهشت می فرماید:« وَالَّذِینَ آمَنُوا وَاتَّبَعَتْهُمْ ذُرِّیَّتُهُم بِإِیمَانٍ أَلْحَقْنَا بِهِمْ ذُرِّیَّتَهُمْ وَمَا أَلَتْنَاهُم مِّنْ عَمَلِهِم مِّن شَیْءٍ کُلُّ امْرِئٍ بِمَا کَسَبَ رَهِینٌ * وَأَمْدَدْنَاهُم بِفَاکِهَةٍ وَلَحْمٍ مِّمَّا یَشْتَهُونَ * یَتَنَازَعُونَ فِیهَا کَأْسًا لَّا لَغْوٌ فِیهَا وَلَا تَأْثِیمٌ * وَیَطُوفُ عَلَیْهِمْ غِلْمَانٌ لَّهُمْ کَأَنَّهُمْ لُؤْلُؤٌ مَّکْنُونٌ» (طور 21-24)
« یعنی: کسانى که ایمان آوردند و فرزندانشان به پیروى از آنان ایمان اختیار کردند، فرزندانشان را (در بهشت) به آنان ملحق مى کنیم؛ و از (پاداش) عملشان چیزى نمى کاهیم؛ و هر کس در گرو اعمال خویش است! و همواره از انواع میوه ها و گوشتها -از هر نوع که بخواهند- در اختیارشان مى گذاریم! آنها در بهشت جامهاى پر از شراب طهور را که نه بیهوده گویى در آن است و نه گناه، از یکدیگر مى گیرند! و پیوسته بر گردشان نوجوانانى براى (خدمت) آنان گردش مى کنند که همچون مرواریدهاى درون صدفند! »
این آیه در مقام توصیف خدمتگزاران بهشتی و بیان برخی از ویژگی های آنان است و می فرماید :بهشتیان دارای آنچنان مقامی هستند که حتی خدمتگزارانی که برای انجام کارها و برآورده شدن نیازمندی های آنان در خدمت آنان قرار داده شده افراد معمولی نیستند و از نظر زیبایی و نظافت همانند مروارید های درون صدف هستند. ظاهر این آیه آن است که پسران زیبای بهشتی فقط برای خدمتگزاری بهشتیان آفریده شده اند و صحبت از لذت جنسی از آنان نیست تا شبهه لواط مطرح شود.
ولی باید دانست که وظیفه ی این نوجوانان جز خدمت به اهل بهشت چیز دیگری نیست. یعنی: نوجوانان خوبروی همراه با جام میوه و غذا و دیگر نعمتها برگرداگرد بهشتیان میگردند، به خدمت سرگرماند و رفت وآمد میکنند و آن نوجوانان؛ در زیبایی، خرمی، رخشندگی و صفای خود؛ بسان «مرواریدی اند که نهفته است» یعنی: در پرده صدف پنهان و در داخل صدف مصون است و هیچ دستی به آن نرسیده است؛ سپید و چشمربا و خرم.
در حدیث شریف به روایت قتاده آمده است: « از رسولاکرم صلی الله علیه وسلم پرسیدند: یا رسولالله! خدمتکار [بهشت خود] مانند مروارید است پس چگونه است کسی که آن خدمتکار به وی خدمت میکند؟ فرمودند: سوگند به ذاتی که جانم در اختیار اوست، فضل و برتری در میان آنان، همانند فضیلت ماه شب چهارده بر سایر ستارگان است».(انوارالقرآن).
گرچه در بعضی از آیات قرآن از مهیا بودن حور العین (زنان و مردان زیبای بهشتی) برای استمتاع جنسی مردان و زنان نیکو کار صحبت شده و برخی از ویژگی های آنان بیان شده است اما باید گفت: در بهشت لذت های بسیار شیرین تر از لذت تمتع های جنسی وجود دارد که بعید است مردان و زنان نیکو کار و اهل بهشت (که پرده های جهل از جلو چشمان آنها کنار رفته و دارای بصیرت و آگاهی کامل شده اند) آن نعمت ها و لذت های لذیذ تر و شیرین تر و با ارزش تر را رها کرده و خود را با لذت های جنسی آنهم به به شکل دنیایی آن که در ذهن و انسان های دنیایی است بپردازند.
________________________________________
[1] . ابن منظور، لسان العرب،ج12،ص440
غلام در لغت به معنای خدمتگزار و غلمان جمع غلام است. [1] خداوند تبارک و تعالی در سوره ی طور در مورد اهل بهشت می فرماید:« وَالَّذِینَ آمَنُوا وَاتَّبَعَتْهُمْ ذُرِّیَّتُهُم بِإِیمَانٍ أَلْحَقْنَا بِهِمْ ذُرِّیَّتَهُمْ وَمَا أَلَتْنَاهُم مِّنْ عَمَلِهِم مِّن شَیْءٍ کُلُّ امْرِئٍ بِمَا کَسَبَ رَهِینٌ * وَأَمْدَدْنَاهُم بِفَاکِهَةٍ وَلَحْمٍ مِّمَّا یَشْتَهُونَ * یَتَنَازَعُونَ فِیهَا کَأْسًا لَّا لَغْوٌ فِیهَا وَلَا تَأْثِیمٌ * وَیَطُوفُ عَلَیْهِمْ غِلْمَانٌ لَّهُمْ کَأَنَّهُمْ لُؤْلُؤٌ مَّکْنُونٌ» (طور 21-24)
« یعنی: کسانى که ایمان آوردند و فرزندانشان به پیروى از آنان ایمان اختیار کردند، فرزندانشان را (در بهشت) به آنان ملحق مى کنیم؛ و از (پاداش) عملشان چیزى نمى کاهیم؛ و هر کس در گرو اعمال خویش است! و همواره از انواع میوه ها و گوشتها -از هر نوع که بخواهند- در اختیارشان مى گذاریم! آنها در بهشت جامهاى پر از شراب طهور را که نه بیهوده گویى در آن است و نه گناه، از یکدیگر مى گیرند! و پیوسته بر گردشان نوجوانانى براى (خدمت) آنان گردش مى کنند که همچون مرواریدهاى درون صدفند! »
این آیه در مقام توصیف خدمتگزاران بهشتی و بیان برخی از ویژگی های آنان است و می فرماید :بهشتیان دارای آنچنان مقامی هستند که حتی خدمتگزارانی که برای انجام کارها و برآورده شدن نیازمندی های آنان در خدمت آنان قرار داده شده افراد معمولی نیستند و از نظر زیبایی و نظافت همانند مروارید های درون صدف هستند. ظاهر این آیه آن است که پسران زیبای بهشتی فقط برای خدمتگزاری بهشتیان آفریده شده اند و صحبت از لذت جنسی از آنان نیست تا شبهه لواط مطرح شود.
ولی باید دانست که وظیفه ی این نوجوانان جز خدمت به اهل بهشت چیز دیگری نیست. یعنی: نوجوانان خوبروی همراه با جام میوه و غذا و دیگر نعمتها برگرداگرد بهشتیان میگردند، به خدمت سرگرماند و رفت وآمد میکنند و آن نوجوانان؛ در زیبایی، خرمی، رخشندگی و صفای خود؛ بسان «مرواریدی اند که نهفته است» یعنی: در پرده صدف پنهان و در داخل صدف مصون است و هیچ دستی به آن نرسیده است؛ سپید و چشمربا و خرم.
در حدیث شریف به روایت قتاده آمده است: « از رسولاکرم صلی الله علیه وسلم پرسیدند: یا رسولالله! خدمتکار [بهشت خود] مانند مروارید است پس چگونه است کسی که آن خدمتکار به وی خدمت میکند؟ فرمودند: سوگند به ذاتی که جانم در اختیار اوست، فضل و برتری در میان آنان، همانند فضیلت ماه شب چهارده بر سایر ستارگان است».(انوارالقرآن).
گرچه در بعضی از آیات قرآن از مهیا بودن حور العین (زنان و مردان زیبای بهشتی) برای استمتاع جنسی مردان و زنان نیکو کار صحبت شده و برخی از ویژگی های آنان بیان شده است اما باید گفت: در بهشت لذت های بسیار شیرین تر از لذت تمتع های جنسی وجود دارد که بعید است مردان و زنان نیکو کار و اهل بهشت (که پرده های جهل از جلو چشمان آنها کنار رفته و دارای بصیرت و آگاهی کامل شده اند) آن نعمت ها و لذت های لذیذ تر و شیرین تر و با ارزش تر را رها کرده و خود را با لذت های جنسی آنهم به به شکل دنیایی آن که در ذهن و انسان های دنیایی است بپردازند.
________________________________________
[1] . ابن منظور، لسان العرب،ج12،ص440