خانه » همه » خبر » فراخوان خطیب جمعه قم به «همه دستگاه‌ها» / زنان و دختران این سرزمین بر «حفظ حجاب» تاکید دارند

دانلود کتاب های امتحان شده

فراخوان خطیب جمعه قم به «همه دستگاه‌ها» / زنان و دختران این سرزمین بر «حفظ حجاب» تاکید دارند

آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه نماز جمعه قم که ۱۹ اسفند در مصلی قدس قم برگزار شد، در رابطه با مسمومیت دانش آموزان عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در رابطه با مسمومیت‌ها بیانات حکیمانه و راهگشایی داشتند. ایشان روایت سازی دروغین، موج‌سواری امپراتوری رسانه‌ای و سوء استفاده‌های جناحی برای ورشکسته‌های سیاسی را خنثی کردند و ابرهای تردید و دو دلی را در مواجهه با حادثه کنار زدند.

وی ضمن تشکر از پیشرفت‌های اخیر سپاه پاسداران درباره ناو اقیانوس‌پیما شهید مهدوی اظهار کرد: این ناو مانند شهر دریایی متحرک است که با همه تجهیزات و امکانات آماده انجام مأموریت‌های اقیانوسی برای تامین امنیت پایدار و صیانت از منابع و منافع جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه منتظر ظهور باید به همه انتظارات امام زمان (عج) توجه جدی داشته باشد، افزود: تقواپیشگی و تسلیم اوامر و نواهی امام معصوم بودن، زنده نگه‌داشتن دین و قرآن، توجه به نماز، جلب محبت اهل‌بیت (ع) و ترک گناه، همدلی و اتحاد، دعا برای فرج امام زمان (عج) و رعایت حق الناس از جمله انتظاراتی است که امام زمان از منتظران ظهور دارد.

نماینده ولی فقیه در استان قم با اشاره به اینکه اگر کسی می‌خواهد امام زمان (عج) به او نگاه کند باید ظاهر و باطن آراسته داشته باشد، یادآور شد: مسئله حجاب ضرورت شرعی و الزام قانونی است.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور در شورای اجتماعی کشور تاکید کرد که تجربه انقلاب اسلامی نشان داده است که زنان و دختران این سرزمین با زندگی عفیفانه و مومنانه بر حفظ عفاف و حجاب تاکید دارند. او از همه دستگاه خواست که برای تبیین مسائل مرتبط با عفاف و حجاب و رفع بعضی شبهات تلاش بیشتری داشته باشند.

خطیب جمعه قم اضافه کرد: طبق شعار امسال که هر ایرانی سه نهال بکارد، رهبر معظم انقلاب نیز در روز درختکاری سه نهال کاشتند. مسئولین جهاد کشاورزی از راه‌اندازی سامانه درختکاری خبر دادند که آبیاری آن‌ها نیز با آب‌های سبز و خاکستری انجام می‌شود و یعنی به منابع فعلی آبی فشار نمی‌آورد.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب بیان کردند که جزء معدود کشورهایی هستیم که حفاظت از محیط زیست را در قانون اساسی داریم که از امتیازات قانون اساسی ما است و کسی نباید آن را نقض کند.

وی با بیان اینکه منافقین در همه زمان‌ها روش‌های یکسان دارند، گفت: منافقین جدی‌ترین مطالب خود را در لباس شوخی و طنز مطرح می‌کنند و اگر طی این شوخی‌ها به هدف شان رسیدند چه بهتر اما اگر نرسیدند از آن برای فرار از مجازات استفاده می‌کنند.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) تاکید کرد: آیات و شخصیت ‌های الهی را با شوخی به تمسخر گرفتن یک نوع مبازره منفی با ارزش‌های دینی و اخلاقی است؛ مؤمنین باید از شوخی کردن با این موضوعات پرهیز کنند و در این مجالس حضور پیدا نکنند.

بیشتر بخوانید:

۲۱۲۱۷

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها