خانه » همه » خبر » ترند ترین های خبری امروز » فرزندان شهدا واقعا نمی‌دانند «شرکت شاهد» چگونه اداره می‌شود؟ / ماجرای وام خصوصی نماینده شرکت شاهد در آلمان چیست؟

دانلود کتاب های امتحان شده

فرزندان شهدا واقعا نمی‌دانند «شرکت شاهد» چگونه اداره می‌شود؟ / ماجرای وام خصوصی نماینده شرکت شاهد در آلمان چیست؟

فرزندان شهدا واقعا نمی دانند «شرکت شاهد» چگونه اداره می شود؟ / ماجرای وام خصوصی نماینده شرکت شاهد در آلمان چیست؟

تابناک : چند صباحی است که جمعی از فرزندان شاهد نسبت به عملکرد شرکت شاهد انتقاداتی را مطرح کرده و بارها مشکلات این شرکت را با روسای بنیاد شهید در دولت های مختلف در میان گذاشته اند؛ اما شواهد حاکی از این است که در جهت رفع مشکلات فرزندان شاهد در شرکت تاکنون اقدام کاملی صورت نگرفته و نارضایتی هایی از عملکرد این شرکت وجود دارد.

در همین ارتباط نماینده نجف‌آباد در مجلس با اشاره به طرح شکایت از بنیاد شهید در کمسیون اصل نود، گفت: چرا شرکت شاهد در حال حاضر که فرزندان شهدا بزرگ شده‌اند، مطابق قانون تجارت انتخاب هیات مدیره را به سهامداران نمی‌سپارد؟

ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به شکایتش از بنیاد شهید در کمیسیون اصل نود قانون اساسی، اظهار داشت: شرکت شاهد برای دویست و هفت هزار فرزند شهید است و در زمان کودکی وکالتی از آن‌ها برای اداره شرکت شاهد توسط رئیس بنیاد شهید و نمایندگی ولی‌فقیه گرفته شده است.

وی افزود: موضوع شکایت من این است چرا شرکت شاهد در حال حاضر که فرزندان شهدا بزرگ شده‌اند، مطابق قانون تجارت انتخاب هیات مدیره را به سهامداران نمی‌سپارد؟

نماینده مردم نجف آباد در مجلس گفت: بنده به عنوان یک فرزند شهید واقعا نمی‌دانم این شرکت چگونه اداره می‌شود و چرا قانون تجارت در مورد آن اعمال نمی‌شود؟ الان تمامی آن فرزندان شهدا بزرگ شده‌اند، ولی متاسفانه هنوز هم مانند صغیر با آن‌ها رفتار می‌شود.

ابوترابی با بیان اینکه خبرهایی که از شرکت شاهد به ما می‌رسد، بسیار نگران کننده است، تصریح کرد: به عنوان مثال نماینده شرکت شاهد در آلمان وام خصوصی دریافت کرده و وثیقه ملکی شرکت شاهد در آلمان را به بانک داده است و اقساط را پرداخت نکرده که باعث مصادره ملک شرکت شاهد توسط بانک آلمانی شده است.

ابوترابی افزود: در حال حاضر رسیدگی به این شکایت در کمیسیون اصل نود در جریان است.

گفتنی است، شرکت شاهد (سهامی عام) با موافقت امام خمینی (ره) و با سرمایه اولیه ۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال و با انجام برنامه ریزی جامع متکی به همکاری و همفکری معنوی تمام ارگان‌ها و نهاد‌های مسئول در سال ۱۳۶۳ از سوی مسئولین بنیاد شهید تاسیس شد.

اگر بر اخباری که پیرامون این شرکت وجود دارد، مروری شود کاملا مشهود است که حدودا در همه دولت‌ها انتقاداتی نسبت به عملکرد این شرکت وجود داشته و سهامداران و ذینفعان اصلی آن که فرزندان شهدا هستند، بر این باورند که هرچند قرار است به اسم و رسم آنان این شرکت اداره گردد، متاسفانه آنچه در عمل رخ می‌دهد با این مهم فاصله بسیاری دارد؛ لذا امید است که این بار کمیسیون اصل نود مجلس با تهیه گزارش جامع و کاملی به این انتقادات دیرین پایان دهند.

 

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها