خانه » همه » خبر » ترند ترین های خبری امروز » فرمان پوتین برای حرکت نیروها به سمت دونتسک در اوکراین/برآورد 750 میلیارد دلاری زلنسکی از خسارات جنگ

دانلود کتاب های امتحان شده

فرمان پوتین برای حرکت نیروها به سمت دونتسک در اوکراین/برآورد 750 میلیارد دلاری زلنسکی از خسارات جنگ

فرمان پوتین برای حرکت نیروها به سمت دونتسک در اوکراین

بین الملل تابناک: صد و سی و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

لاوروف: ناتو به بهانه بحران غلات، به دنبال نفوذ به دریای سیاه است
۱۴۰۱/۰۴/۱۴ – ۱۳:۰۴

وزیر خارجه روسیه گفت که ناتو می‌خواهد برای نفوذ به دریای سیاه، از “بحران غلات” استفاده کند.

به گزارش بی‌بی – سی‌ان تی‌وی، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای ونزوئلایی خود عنوان داشت: «تلاشها برای افزایش مشکلات ناشی از صادرات غلات اوکراینی غیرقابل قبول است. غرب می‌خواهد ساز و کاری مبنی بر کنترل صادرات ایجاد کند و این تلاش غرب به منزله ورود نیروهای ناتو به دریای سیاه است.»

وی افزود: «هیچ مشکلی درخصوص صادرات غلات و کودهای ما وجود ندارد بجز مشکلاتی که توسط تحریم‌های غرب ایجاد شده است؛ تحریم‌هایی که درواقع با محدودیت‌های غیرقانونی و مسائل مربوط به حمل‌ونقل، پرداخت و ورود کشتی‌های مربوطه به بنادر مواجه هستند.»

لاوروف با متهم کردن ناتو درخصوص اینکه این ائتلاف می‌خواهد از موقعیت کنونی برای نفوذ خودش استفاده کند، تاکید کرد: «علی‌رغم راه‌های موجود برای حل مسئله صادرات غلات، کشورهای غربی عمدا تلاش‌های روسیه و سایر کشورها را برای حل چنین مشکلی نادیده می‌گیرند.»

ژاپن 57 چهره و 6 شرکت روسی را تحریم کرد
۱۴۰۱/۰۴/۱۴ – ۱۳:۰۳

مقام‌های کشور ژاپن به بهانه وضعیت فعلی اوکراین، تحریم‌ها علیه شخصیت‌های روس و بلاروسی را گسترش دادند و تحریم‌هایی را نیز علیه صادرات این دو کشور وضع کردند.

خبرگزاری روسی «تاس» در این خصوص گزارش کرد، دولت ژاپن امروز (سه‌شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که تحریم‌هایی علیه صادرات ۹۰ شرکت به روسیه وضع کرده است و دارایی‌های ۵۷ شخصیت و ۶ شرکت روس را مسدود خواهد کرد.

بر اساس این گزارش،‌ در بین افرادی که در لیست تحریم‌های ژاپن قرار گرفته‌اند می‌توان به «دیمیتری گریگورنکو» معاون نخست‌وزیر روسیه، «سرگئی رولدوگین» نوازنده ویولون، «کریل استرموسوف» معاون رئیس اداره مدنی-نظامی منطقه خرسون و خانواده «الکسی مورداشوف» رئیس هیأت مدیره سورستال و پاورماشین اشاره کرد. از طرف دیگر، 45 نیروی نظامی روسیه نیز در لیست سیاه ژاپن قرار گرفتند.

ژاپن پیش از این چندین بسته تحریمی علیه روسیه وضع کرده بود و بیش از 800 نفر از روسیه، بلاروس، دونتسک و لوهانسک را هدف قرار داده بود و بیش از 200 شرکت و سازمان روس و بلاروسی را نیز در لیست سیاه قرار داده بود. لیست اقلام و فناوری‌های ممنوعه برای صادرات به روسیه شامل بیش از 300 قلم جنس و کالا می‌شود.

زلنسکی: روسیه در حال نابودی زیرساخت‌های اوکراین است
۱۴۰۱/۰۴/۱۴ – ۱۳:۰۳

«ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز دوشنبه مدعی شد که روسیه به طور برنامه‌ریزی شده در حال نابودی زیر ساخت‌های اوکراین است.

وی با تشکر از تلاش‌های کمیسیون اروپا در زمینه بازسازی اوکراین گفت باید تمام بخش‌های کشور بازسازی شود.

رئیس جمهور اوکراین اضافه کرد: «با چالش‌های اقتصادی و اجتماعی بزرگی مواجه هستیم و باید برای شهروندان اوکراینی کمک‌های پزشکی فراهم کنیم».

زلنسکی در ادامه سخنانش افزود: «بازسازی اوکراین سهم اساسی در صلح جهانی ایفا خواهد کرد».

برآورد 750 میلیارد دلاری زلنسکی از خسارات جنگ
۱۴۰۱/۰۴/۱۴ – ۱۳:۰۱

نخست وزیر اوکراین دوشنبه شب در کنفرانس بین المللی اعلام کرد که بازسازی کشور ویران شده از جنگ ۷۵۰ میلیارد دلار هزینه در بر خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دنیس شمیهال نخست وزیر اوکراین در افتتاحیه کنفرانس بازیابی اوکراین در سوئیس، ویرانی صورت گرفته در کشور را عظیم تشریح و اذعان کرد که نیازهای بازسازی بسیار زیاد است.

وی در ادامه افزود: ما معتقدیم که منبع اصلی بازسازی باید دارایی های مصادره شده روسیه و الیگارش های روسی باشد.

نخست وزیر اوکراین گفت : مقامات روسیه این جنگ خونین را به راه انداختند، آنها باعث این ویرانی عظیم شدند و باید در قبال آن پاسخگو باشند.

ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین نیز از طریق پیامی ویدئویی تاکید کرد: بازسازی اوکراین وظیفه یک ملت نیست بلکه بازسازی اوکراین بزرگترین کمک به حمایت از صلح جهانی است و این وظیفه مشترک کل جهان دموکراتیک است.

کنفرانس بین‌المللی دو روزه بازسازی اوکراین از روز دوشنبه با یک طرح کلی مشابه «طرح مارشال» برگرفته از برنامه اقتصادی آمریکا که امکان برخاستن اروپای غربی را از ویرانه های جنگ جهانی دوم فراهم کرده بود به میزبانی سوئیس برگزار شد.

فرمان پوتین برای حرکت نیروها به سمت دونتسک در اوکراین

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه پس از سقوط لوهانسک به فرماندهان ارتش خود فرمان داد به سمت دونتسک واقع در شرق اوکراین حرکت کنند.

تارنمای نشریه انگلیسی « فایننشال تایمز» با انتشار این خبر نوشت: پس از تصرف منطقه لوهانسک توسط قوای روسیه واقع در شرق اوکراین طی روزهای اخیر، ولادیمیر پوتین اکنون به ژنرال های ارتش خود در غرب روسیه فرمان پیش روی به سمت استان دونتسک را صادر کرد.

با عقب‌نشینی نیروهای اوکراینی در مورخ ۱۲ تیرماه ۱۴۰۱ از شهر «لیسیچانسک»، منطقه لوهانسک واقع در شرق اوکراین به کنترل نیروهای روسیه درآمد، ستاد نیروهای مسلح اوکراین اعلام کرد که نظامیان این کشور از شهر «لیسیچانسک»، آخرین مقر خود در منطقه لوهانسک عقب نشینی کرده‌اند؛ پیش تر «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور این کشور را در جریان کنترل کامل بر منطقه لوهانسک در شرق اوکراین قرار داده بود.

فایننشال تایمز گزارش داد: پوتین در بیانیه کرملین اعلام کرد؛ «یگان‌هایی که در نبردهای فعال شرکت کردند و با موفقیت در مسیر لوهانسک به پیروزی رسیدند، البته باید استراحت کنند و توانایی‌های رزمی خود را بازیافته و افزایش دهند؛ دیگر تشکیلات نظامی باید وظایف خود را بنابر یک برنامه مصوب قبلی، طبق یک برنامه واحد انجام و به پیش برند.

رویترز: اوکراین خود را برای دفاع از دونتسک آماده می کند

درهمین حال خبرگزاری رویترز نیز ضمن پوشش این خبر،گزارش داد: قوای روسیه پس از اعلام پیروزی توسط ولادیمیر پوتین در استان لوهانسک، توجه خود را به سمت هدف بعدی در شرق اوکراین و استان دونتسک معطوف کرده‌اند.

رویترز با اشاره به این مطلب که جنگ اوکراین مدت پنج ماه است ادامه دارد نوشت: این جنگ اکنون وارد مرحله جدیدی شده است، تصرف شهر « لیسیچانسک» ، فتح منطقه لوهانسک یکی از دو منطقه مهم در «دونباس» در شرق اوکراین را کامل کرد.

این رسانه انگلیسی افزود: نیروهای نظامی اوکراین امروز خود را برای دفاع از دونتسک آماده می کنند و در منطقه ای که بیشترین شهرها را در آن تحت کنترل دارند، خط دفاعی تشکیل می دهند؛ این درحالی است که پوتین به سربازان خود در نبرد لوهانسک دستور استراحت و بازیابی قوانی نظامی داده و دیگر واحدهای نظامی روسیه در سایر نقاط به جنگ (در شرق) اوکراین ادامه می دهند.

نیوزویک: روسیه به تعمیر فوری ادوات جنگی خود نیازمند است

نیوزویک ادعا کرد؛ قانون جدید پیشنهادی مورد حمایت ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، به دنبال کاهش چشمگیر زمان لازم برای تعمیر تسلیحات و تجهیزات نظامی است؛ زیرا به نظر می رسد منابع جنگی کرملین رو به اتمام است.

به گزارش نیوزویک، این لایحه که شامگاه پنجشنبه توسط مجلس دومای دولتی ارسال شد، به دنبال تصویب قانونی در خصوص “مصرف دارایی های مادی از ذخایر دولتی” و “فعال سازی موقت ظرفیت ها و بسیج امکانات ” روسیه است.

یادداشت توضیحی پیوست به قانون پیشنهادی، بر نیاز روسیه به تعمیر فوری تسلیحات و تجهیزات خود با توجه به ادامه عملیات ویژه این کشور در اوکراین تاکید می کند.

در این یادداشت آمده: «نیاز به برآوردن سریع این الزامات، به ویژه با توجه به اقدامات محدود کننده توسط کشورهای خارجی و سازمان‌های بین‌المللی علیه شهروندان و اشخاص حقوقی روسیه، مستلزم تمرکز موقت تلاش‌ها در بخش‌های خاصی از اقتصاد (در حوزه‌های خاص) است. بهره گیری مجدد از ظرفیت های تولیدی سازمان های مجتمع نظامی-صنعتی از جمله بسیج و سازماندهی پشتیبانی منابع برای در چارچوب دستورات دفاعی کشور، از این جمله خواهد بود.»

مایکل کوفمن کارشناس امور نظامی روسی، اردیبهشت ماه گذشته در مورد حمله روسیه به دونباس به شبکه خبری فاکس گفت: «روسیه مشخصاً فاقد نیروهایی است که بتواند به این طرح عملیاتی دست یابد. این تهاجم دستاوردهای چشمگیری نخواهد داشت و به نظر می‌رسد که احتمال پیشرفت کلی بسیار کم است.»

با این حال، از آن زمان به نظر می رسد روسیه موفقیت هایی در شرق اوکراین کسب کرده است.

پوتین روز دوشنبه اعلام کرد که روسیه پس از خروج نیروهای اوکراینی از لیسیچانسک، ایالت لوهانسک را به طور کامل تصرف کرده است.

انگلیس شماری از شرکت و افراد روسی را تحریم کرد

انگلیس در ادامه سیاست های فشار اقتصادی بر مسکو، ۶ نفر و یک شرکت را به فهرست تحریم های روسیه اضافه کرد.

به گزارش الجزیره، وزیر اقتصاد انگلیس در توضیح اقدام دولت لندن گفت: این تدابیر اجازه می‌دهد مجموعه وجوه و منابع اقتصادی افراد، نهادها یا ارگان‌هایی که در بی‌ثبات کردن اوکراین دخیل هستند و یا با حمایت از دولت روسیه کسب منافع می کنند، مسدود شود.

علاوه براین دولت انگلیس اعلام کرد که روز سه شنبه بسته جدید تحریم‌های این کشور که شامل واردات و صادرات بسیاری از کالاهای مصرفی است را علیه بلاروس اعمال خواهد کرد.

دولت انگلیس دلیل اعمال تحریم‌های جدید علیه بلاروس را مشارکت این کشور برای استقرار نیروهای نظامی روسیه و حمله به خاک اوکراین اعلام کرد.

انگلیس پیش از این تعرفه‌های وارداتی کالاهای کشور بلاروس را ۳۵ درصد افزایش و الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس و مقامات ارشد دولتی را نیز تحریم کرده است.

 

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها