خانه » همه » خبر » مهم ترین اخبار امروز » فقط سه ماه از رقم قرارداد را به ویلموتس می‌دهیم

دانلود کتاب های امتحان شده

فقط سه ماه از رقم قرارداد را به ویلموتس می‌دهیم

صفی‌الله فغان پور معاون حقوقی فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: مراسم بسیار خوبی است و باعث شد که تاریخچه ای از فوتبال در اینجا جمع شوند. به نظر من بسیار خوب و مناسب و مفید بود.

او درباره مسدود شدن حساب های فدراسیون فوتبال توضیح داد: متاسفانه عدم پرداخت مالیات در سال های گذشته و انباشته شدن بدهی ها، گریبان فدراسیون را گرفته و میان همه مشکلات و گرفتاری هایی که فدراسیون دارد، این هم مزید بر آن شد. در سالی که تیم های ملی‌مان که در مسیر مسابقات بین‌المللی هستند و تیم ملی بزرگسالان باید برای جام جهانی آماده شوند، درگیر مشکلاتی شدیم. در حال حاضر فدراسیون فوتبال مشکلات مالی عدیده ای دارد که لازم است همه مسئولین دست به دست هم بدهند و این مشکل را حل کنند چون وقتی حساب مسدود باشد ما نمی‌توانیم هیچ برنامه تدارکاتی برای تیم ملی برای جام جهانی داشته باشیم.

فغان پور در خصوص مبلغ این بدهی گفت: حدود ۸۰ میلیارد تومان بدهی مالیاتی است. این مبلغ مربوط به ۱۰-۱۵ سال گذشته است و هم اصل و هم خسارت تاخیر است. همه این ۸۰ میلیارد تومان بدهی مالیاتی نیست؛ بلکه بخشی از آن خسارتی است که به مالیات داده شده است.

معاون حقوقی فدراسیون درباره مسائلی که پیرامون بند یک اساسنامه وجود داشت توضیح داد: با توجه به تغییر و تحولاتی که در فدراسیون اتفاق افتاد فعلا فیفا فرصتی داده که این تغییرات به یک جایی برسد. انشاالله بعد از اینکه اصل فدراسیون به سرانجام برسد، مشخص خواهد شد. فعلا درگیر هستیم و دو مجمع مهم در پیش داریم؛ یک مجمع هست که باید ببینیم اعضای مجمع به عزلی که هیئت رئیسه رای داده، رای می‌دهند یا خیر و اگر رای بدهند و عزل رئیس سابق قطعی شود، باید به دنبال مجمع انتخاباتی برویم. فیفا در جریان ریز این قضایا است و تا زمانی که تعیین تکلیف نشود ممکن است فرصت داشته باشیم.

او همچنین در واکنش به بازداشت یکی از اعضای هیئت رئیسه فدراسیون بیان کرد: آن موضوع ربطی به فدراسیون فوتبال ندارد و یک موضوع شخصی و اقتصادی است که یکی از اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال از سال های قبل درگیر این ماجرا بوده‌ و هیچ ارتباطی به فدراسیون فوتبال ندارد. در جریان دستیگر شدنشان نیستم ولی موضوعاتی درباره آن عضو مطرح شده بود که هیچ ارتباطی به فدراسیون فوتبال ندارد.

فغان پور در مورد پرونده مارک ویلموتس گفت: همانطور که قبلا هم گفته‌ام قطعا CAS نمی‌تواند همان رای را تایید کند چرا که رایی که قبلا در کمیته انضباطی فیفا صادر شد رای عادلانه ای نبود و ویلموتس هم از لحاظ عرفی و هم از لحاظ قراردادی مستحق دریافت آن مبلغ نیست. قطعا این رای در CAS نقض می‌شود و ما حداکثر سه ماه از قرارداد ویلموتس را به او پرداخت می‌کنیم.

وی درباره قرارداد دراگان اسکوچیچ و دستیارانش عنوان کرد: قرارداد منعقد شد و ما هفته پیش امضا کردیم. قرارداد ها ریالی است و ما الان هیچ قرارداد دلاری نداریم.

فغان پور ادامه داد: با توجه به اینکه بخاطر تحریم ها، در بحث پرداخت ها مشکل داریم و الان هم حساب فدراسیون مسدود است، آقای اسکوچیچ می‌خواستند به مسافرت بروند اما بخاطر مسدودی حساب نمی‌توانند. مشکلات این چنینی داریم و به همین دلیل می‌گوییم مسئولان پای کار بیایند و حساب فدراسیون فوتبال را درست کنند که هم ما بتوانیم بازی های دوستانه تدارک ببینیم و هم سرمربی تیم ملی بزرگسالان و دستیارانش که باید رفت و آمد کنند و تیم ها را ببینند مشکلی نداشته باشند. مشکلات عدیده ای داریم که با باز شدن حساب فدراسیون بخشی از این مسائل حل می‌شود.

او در پایان در مورد نامه ای که از طرف اعضای هیئت رئیسه درباره رئیس سابق فدراسیون به کمیته اخلاق ارسال شده گفت: طبیعتا مواردی که باعث عزل رئیس سابق فدراسیون شد باید در کمیته اخلاق رسیدگی شود. هم بحث های مالی و هم بحث های دیگری پیرامون موضوعاتی که رئیس فدراسیون فوتبال به آن دامن می‌زد وجود دارد و باید در کمیته اخلاق بررسی شود. موضوعات در حال بررسی است.

251 251

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها