سؤال شما در واقع از فلسفه تبرک و حکم آن است. فلسفه تبرک ابراز علاقه و محبت و تعظیم معصومین است. همان طور که اصحاب به وجود پیامبر و آب وضوی آن حضرت تبرک می جستند (صحیح بخاری، ج 3، ص 255).
و یعقوب به پیراهن یوسف تبرک جست «اذهبوا بقمیصی هذا فالقوه علی وجه ابی یأت بصیرا»؛ (یوسف، آیه 93).
و پیامبر قبای خود را کفن فاطمه بنت اسد کرد و در قبر او خوابید تا به برکت این عمل فاطمه بنت اسد از سختی شب اول قبر در امان باشد.
پس اصل تبرک جایز است ولی باید توجه داشت که اشیاء متبرک شده هیچ اختیاری از خود ندارند و هیچ مشکلی را به نفسه نمی توانند از انسان برطرف کنند، حتی حفظ خود آن پارچه ها و پرده کعبه و ضریح امام با خداوند است. اگر کسی نیرو و قدرتی مستقل برای اشیاء متبرک شده قائل باشد این نوعی از بت پرستی زمان جاهلی است.
و یعقوب به پیراهن یوسف تبرک جست «اذهبوا بقمیصی هذا فالقوه علی وجه ابی یأت بصیرا»؛ (یوسف، آیه 93).
و پیامبر قبای خود را کفن فاطمه بنت اسد کرد و در قبر او خوابید تا به برکت این عمل فاطمه بنت اسد از سختی شب اول قبر در امان باشد.
پس اصل تبرک جایز است ولی باید توجه داشت که اشیاء متبرک شده هیچ اختیاری از خود ندارند و هیچ مشکلی را به نفسه نمی توانند از انسان برطرف کنند، حتی حفظ خود آن پارچه ها و پرده کعبه و ضریح امام با خداوند است. اگر کسی نیرو و قدرتی مستقل برای اشیاء متبرک شده قائل باشد این نوعی از بت پرستی زمان جاهلی است.