خانه » همه » مذهبی » فواید مصرف ماهی سالمون در بارداری

دانلود کتاب های امتحان شده

فواید مصرف ماهی سالمون در بارداری

عصراسلام: مصرف غذاهای سالم  و مقوی خواص فراوانی برای جنین دارد. به عنوان مثال، برخی از آن‌ها برای پوست و موی جنین مفید هستند و برخی دیگر موجب افزایش هوش او می شوند. یکی از مواد غذایی که خوردن آن در دوران بارداری بسیار توصیه شده است ماهی و غذاهای دریایی است. 

در میان ماهی‌ها ماهی سالمون بیشترین مقدار اسیدهای چرب امگا ۳ را دارد و شاید بتوان گفت بهترین انتخاب برای مادران باردار ماهی سالمون است. به گفته محققان فرزند زنانی که در دوران بارداری ماهی بیشتری مصرف می کنند، در آینده کمتر دچار آلرژی می شوند و از نظر رشد هوشی بهتر خواهند بود. 

همچنین خوردن ماهی به کنترل وزن مادران باردار کمک می کند و خطر دیابت بارداری را کاهش می‌دهد. از طرفی ماهی سرشار از آهن است و باعث می‌شود بدن گلبول قرمز بیشتری تولید کند. در نتیجه علاوه بر رشد بهتر جنین باعث کاهش خستگی مادر می شود. جالب است بدانید مصرف منظم ماهی در بارداری خطر افسردگی بعد از زایمان را نیز تا حد زیادی کاهش می‌دهد.  

ماهی سالمون علاوه بر منبعی سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ و آهن یک منبع طبیعی از ویتامین D می‌باشد که معمولا در رژیم غذایی وجود ندارد و با تابیدن نور به بدن انسان در بدن تولید می‌شود. بنابراین سالمون برای افراد آپارتمان نشینی که از نور خورشید محروم هستند بسیار مناسب است. ویتامین D نقش مهمی در سلامت استخوان‌ها و عملکرد سیستم ایمنی بدن دارد. ماهی قزل آلا نیز منبعی دیگر از این ویتامین است که به مقدار کم می‌توانید در دوران بارداری استفاده کنید. 

فواید مصرف ماهی سالمون در زمان بارداری 

• کاهش ابتلا به دیابت بارداری 

• کاهش وزن 

• کاهش بروز افسردگی 

• افزایش گلبول های قرمز 

جیوه‌ای که در بسیاری از ماهی‌ها وجود دارد برای جنین خطرناک است. جیوه یک نوروتوکسین است که رشد مغز جنین را مختل می‌کند. ماهی‌هایی که بیشترین مقدار جیوه را دارند باید در لیست غذاهای ممنوعه شما قرار گیرند، ماهی‌هایی مثل کوسه، شمشیر ماهی، ماهی تن آلباکور و شاه‌ماهی خال‌مخالی؛ اما همه انواع ماهی‌های تن بد نیستند. 

اشتباهی که بسیاری زنان باردار مرتکب می‌شوند این است که به‌کلی از خوردن ماهی خودداری می‌کنند. به‌عنوان‌مثال ماهی سالمون یا ماهی آزاد حاوی جیوه نیست و منبع بسیار خوبی از اسیدهای چرب امگا ۳ به‌حساب می‌آید که در طول بارداری نیاز دارید؛ اما صرف‌نظر از نوع ماهی که می‌خورید، بهترین راهکار این است که از خوردن هر چیز خام و نپخته خودداری کنید.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها