خانه » همه » خبر » پر بیننده ترین اخبار ایران و جهان » فوتبالیست‌های ایرانی سالی ۲۰ میلیارد می‌ارزند؟

دانلود کتاب های امتحان شده

فوتبالیست‌های ایرانی سالی ۲۰ میلیارد می‌ارزند؟

فرارو- بازار نقل و انتقالات تابستانی فوتبال ایران در جریان است و تیم‌های لیگ برتری مشغول خرید و ترمیم تیم‌شان هستند. در این میان از لابلای اخبار اعداد و ارقامی درز می‌کند که کمی جای تعجب دارد.

به گزارش فرارو، بعد از آنکه مدیرعامل پرسپولیس تلویحا تایید کرد که یحیی گل محمدی برای یک فصل ۲۰ میلیارد دستمزد می‌گیرد حالا معلوم شده قرارداد چند بازیکن دیگر هم نزدیک به همین عدد در گردش است. برخی مدعی شده بودند که احسان پهلوان با قراردادی ۱۹ میلیاردی به فولاد پیوسته است. مدیران تیم‌های دیگر هم تایید کردند که قرارداد بازیکنان درجه یک در فوتبال ایران چیزی بین ۱۵ تا ۲۰ میلیارد است.

از جمله علی طهماسبی، مدیر تیم فوتبال هوادار درباره عدد و ارقامی که به عنوان دستمزد در فصل نقل و انتقالات برای بازیکنان اعلام می‌شود می‌گوید: الان معمولا بازیکنان به سه دسته درجه یک، درجه دو و درجه سه تقسیم می‌شوند. بازیکنان درجه یک بیش‌تر از ۱۵ میلیارد تا شاید نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان دستمزد می‌گیرند. بازیکن درجه دو هم بین ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان دستمزد می‌گیرد و بازیکنان درجه سه که ما به دنبال آن‌ها هستیم حدود پنج میلیارد تومان دستمزد دریافت می‌کنند. پرداخت همین مبالغ هم برای ما واقعا سخت است. چون یک باشگاه خصوصی هستیم. اگر قرار باشد درباره علل افزایش نرخ بازیکنان صحبت کنیم باید ساعت‌ها درباره این موضوع بحث و تبادل نظر شود. بودجه باشگاه‌های خصوصی مثل ما آنقدر نیست که بتوانیم ۲۰ میلیارد تومان به یک بازیکن بدهیم. رقم‌ها نجومی بالا رفته و در این بین برخی باشگاه‌ها توان پرداخت این پول‌ها را دارند. تیم‌های صنعتی بی‌پروا هزینه می‌کنند و باعث ایجاد چنین مبالغی می‌شوند.

اما سوال اینجاست که آیا بهترین فوتبالیست‌های ایرانی شاغل در لیگ ۲۰ میلیارد می‌ارزند؟ بهترین مهاجم ایرانی لیگ در فصل گذشته بازیکن سپاهان بود که در ۳۰ بازی لیگ ۹ گل به ثمر رساند. یعنی حتی نتوانست تعداد گل‌هایش را دورقمی کند. بهترین پاسور ما هم تنها ۱۴ پاس گل داده که اصلا قابل قیاس با استاندارد‌های جهانی نیست.

به هر روی هواداران فوتبال حق دارند که فوتبال با کیفیت ببینند و فوتبال با کیفیت تنها با خرج کردن پول زیاد به پای بازیکنان معمولی حاصل نمی‌شود.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها