خانه » همه » خبر » پر بیننده ترین اخبار ایران و جهان » قیمت‌های عجیب عسل وحشی

دانلود کتاب های امتحان شده

قیمت‌های عجیب عسل وحشی

فرارو- احتمالا برای شما هم پیش آمده است که هنگام خرید عسل، با دسته بندی‌های متعددی از سوی فروشنده مواجه می‌شوید. آن‌ها می‌گویند که عسل از نظر رنگ و بو تنوع بسیار زیادی دارد و معمولا براساس تغذیه زنبور‌ها دسته بندی می‌شود. اما عمده عسل‌های تولیدی در ایران در دو دسته جعبه کندویی و وحشی قرار می‌گیرند. ترکیب طعم و رنگ عسل نیز به گلی که زنبور از آن تغذیه کرده بستگی دارد. عمده آن‌ها نیز از نوع گل آویشن، کُنار، گون، مرکبات، کلزا، چهل گیاه، گشنیز، گزانگبین، کتیرا، اکالیپتوس، آفتابگردان و… است.  

به گزارش فرارو، از نظر قیمتی نیز معمولا فروشندگان موضوع را این گونه پیش می‌کِشند که هر نوعی از عسل قیمت خودش را دارد، اما اگر عسل خوب بخواهید، عسل گیاهان کوهستان همچون آویشن، گون، چهل گیاه و کتیرا قیمت بیشتری دارند. اگر هم عسل وحشی باشد و از کوهستان و شاخه درختان کوهستانی جمع شده باشد، قیمت بالاتر هم می‌رود.

اما اگر راستش را بخواهید قیمت ثابتی برای عسل در بازار وجود ندارد. مثلا این گونه نیست که در سراسر کشور عسل آویشن را به قیمت هر کیلو ۱۵۰ هزار تومان بفروشند، یا عسل مرکبات را به قیمت هر کیلوگرم ۱۰۰ هزار تومان. در واقع اگر سری به پلتفرم‌های خرید و فروش آنلاین و سایت‌های فروشگاهی عسل زده باشید و آن‌ها را با هم مقایسه کنید، می‌بینید که قیمت‌ها منطق خاصی ندارند.

هر کیلوگرم عسل چند؟

در هر صورت شما می‌توانید یک کیلوگرم عسل را در کمترین حالت ۱۰۰ تا ۱۳۰ هزار تومان از سایت‌های خرید و وفروش آنلاین تهیه کنید. البته برخی از فروشندگان برای فروش عمده قیمت کمتری می‌دهند. مثلا یک آگهی دهنده که ساکن خرم آباد است، عسل طبیعی به شرط آزمایش اش را کیلویی ۹۰ هزار تومان اعلام کرده است. این فروشنده تاکید کرده که خردفروشی ندارد و عسل را به صورت عمده به فروش می‌رساند. البته در میان آگهی ها، قیمت‌های عمده بین ۶۰ تا ۸۰ هزار تومان هم دیده می‌شود.  

متوسط قیمت نیز برای هر کیلوگرم عسل در میان آگهی دهندگان نیز بین ۱۳۰ هزار تومان تا ۲۵۰ هزار تومان است. در فروشگاه‌ها نیز، برند سرآمد هر کیلوگرم عسل کنار و آویشن را بین ۱۸۵ تا ۲۲۰ هزار تومان می‌فروشد. این بازه قیمتی برای محصولات شمسیا بین ۲۳۰ تا ۲۵۰ هزار تومان است.

اما در نظر داشته باشید که در بازار قیمت‌های بالاتری برای عسل طبیعی وجود دارد که گاه به ۶۰۰ هزار تومان هم می‌رسد. این آگهی دهندگان مدعی اند که درصد خلوص عسل شان بالا است و زنبور‌ها تنها از گل تغذیه کرده اند.

یک آگهی دهنده که ساکن زنجان است، برای هر کیلوگرم عسل کندو صددرصد سالم، قیمت ۵۵۰ هزار تومان تعیین کرده است. از این آگهی دهنده سوال می‌کنیم که منظور او از صد در صد سالم چیست؟ او پاسخ می‌دهد که به زنبور‌ها شکر نداده است و عسل تغذیه‌ای نیست. اشاره این آگهی دهنده به عسل تغذیه‌ای است که در این فرایند کندودار به زنبور‌ها آب و شکر می‌دهد تا از آن عسل تولید کنند.

او مدعی است که برخی هم از قند و میوه‌های شیرین عسل تقلبی تولید می‌کنند و با قیمت بسیار پایین‌تر سر مشتریان شان کلاه می‌گذارند.

عسل وحشی چند؟

قیمت‌های عجیب عسل وحشی؛ از ۳۵۰ هزار تومان تا ۳ میلیون تومان!

اگر گذرتان به مغازه‌های عسل فروشی یا پلتفرم‌های خرید و فروش آنلاین خورده باشد، احتمالا نام عسل وحشی با آن قیمت عجیب به گوش تان آشنا است. عسلی که برخلاف عسل‌های موجود در بازار از کندو‌های جعبه‌ای جمع آوری نمی‌شود و معمولا روی سنگ ها، سقف غارها، صخره‌ها و شاخه‌های درخت دیده می‌شود.

اما اگر در پلتفرم‌های خرید و فروش آنلاین واژه عسل وحشی را جستجو کنید، شما هم احتمالا با دیدن قیمت‌های جدید بیشتر از گذشته شگفت زده خواهید شد. بررسی ما نشان می‌دهد که آگهی دهندگان هر کیلوگرم عسل وحشی را در بازه قیمتی ۳۵۰ هزار تومان تا ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسانند. البته در مواردی این قیمت‌ها به ۲ تا ۳ میلیون تومان هم می‌رسد.

در این رابطه یک آگهی دهنده که ساکن شهریار در استان تهران است برای هر کیلوگرم عسل وحشی مبلغ ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان طلب کرده است. با او وارد گفتگو می‌شویم و سوال می‌کنیم که قیمت ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان درست است؟ اگر صحیح است چرا چنین قیمتی را اعلام کرده است.

این آگهی دهنده قیمت را تایید می‌کند و می‌گوید که عسل اش را به سختی و بالای یک صخره در ارتفاعات البرز به دست آورده است، علاوه بر این عسل وحشی اش خواص درمانی و دارویی دارد و برای صبحانه مناسب نیست. بعد سراغ عسل‌های دیگران می‌رود و تاکید می‌کند که خیلی‌ها عسل را داخل قوطی ارسال می‌کنند و ادعا می‌کنند که عسل وحشی و کوهستانی است. اما حرف شان راست نیست و مربوط به کندو است. چرا که عسل کوهستان با شاخه یا به شکل طبیعی اش ارسال می‌شود تا اطمینان خریدار جلب شود.

در ادامه از او می‌پرسیم که چگونه مطمئن شویم، عسل او اصل و وحشی است. او می‌گوید که عکس‌های عسل به صورت طبیعی اش را می‌فرستد و اگر قصد دیگری داشت، دست دیگران را رو نمی‌کرد و از روش آن‌ها برای فروش عسل غیر وحشی به جای وحشی به ما استفاده می‌کرد.  

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها