خانه » همه » خبر » قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۲۳ شش‌رقمی خواهد شد؟

دانلود کتاب های امتحان شده

قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۲۳ شش‌رقمی خواهد شد؟

ایمان ربیعی: از زمان اختراع بیت‌کوین تنها سه سال بوده‌است که این ارز دیجیتال بازدهی حداقل ۴۸ درصدی نداشته است. برای اینکه بیت کوین در سال ۲۰۲۳ به ۱۰۰۰۰۰ دلار برسد، باید ارزش آن تا ۴۹۰ درصد افزایش یابد. این ممکن است غیرممکن به نظر برسد، اما بیت کوین دو بار در تاریخ خود بازدهی سالانه بیش از ۴۹۰ درصد داشته است.

بیشتر بخوانید:

قیمت طلا، سکه و ارز امروز سوم دی‌ماه/ قیمت‌ها جهشی شد

سیگنال جدید برجام به بازار ارز/ قیمت‌ها ریزشی می‌شود؟

با این حال ممکن است به زودی به این رکورد دست پیدا نکند. برای درک بهتر آنچه ممکن است پیش روی بیت کوین در سال ۲۰۲۳ باشد، و اینکه چه زمانی می تواند به مرز ۱۰۰۰۰۰ دلار برسد، باید به برخی از الگوهای چرخش حول رویدادهای نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین نگاه انداخت.

هر چهار سال یا ۲۱۰۰۰۰ بلاک که به بلاک چین اضافه می شود، بیت کوین رویدادی را پشت سر می گذارد که به آن نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین می‌گویند. زمانی که این اتفاق می‌افتد پاداشی که استخراج‌کنندگان بیت‌کوین دریافت می‌کنند به نصف کاهش پیدا می‌کند و در نتیجه نرخ ورود بیت‌کوین جدید به گردش کاهش پیدا می‌کند. به این رویداد هاوینگ می‌گویند؛ تاکنون سه هاوینگ وجود داشته است،- نوامبر ۲۰۱۲، ژوئیه ۲۰۱۶، و می ۲۰۲۰. پاداش ماینر در ابتدا ۵۰ بیت کوین بود، اما از آن زمان به بعد به ۶.۲۵ بیت کوین کاهش یافته است و در ماه می ۲۰۲۴ به ۳.۱۲۵ کاهش می یابد.

قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۲۳ شش‌رقمی خواهد شد؟

با کمال تعجب، وقتی تاریخ هاوینگ های گذشته در نمودار قیمت بیت کوین ترسیم می‌شود، چند چیز آشکار می شود. بر اساس داده‌های سه هاوینگ گذشته، قیمت بیت‌کوین معمولاً یک سال و نیم پس از نصف شدن پاداش استخراج بیت‌کوین به پایین‌ترین سطح خود می‌رسد. با نصف شدن بعدی تقریباً ۱۸ ماه دیگر، داده ها حاکی از آن است که ما ممکن است به کف رسیده باشیم.

در گذشته، بیت کوین به تدریج بازدهی متوسطی از پایین به نصف بعدی داشت. به طور متوسط، بیت کوین به قیمت ۶۰ درصد از بالاترین قیمت قبلی خود در زمانی که هاوینگ بعدی می‌آید، می‌رسد. این باعث می شود قیمت بیت کوین در ماه می ۲۰۲۴ حدود ۴۰۰۰۰ دلار باشد. هنوز بازده بدی نیست، اما این بدان معناست که هیچ شانسی برای رسیدن بیت کوین به ۱۰۰۰۰۰ دلار در سال ۲۰۲۳ وجود ندارد.

کارشناسان بر این باورند که اگر بیت کوین به مرز صد هزار دلار برسد، این اتفاق تا سال ۲۰۲۵ رخ نخواهد داد. اکنون هیچ الگوی روشنی در مورد اینکه بیت کوین پس از نصف شدن چقدر بالا می رود وجود ندارد.

بنابراین، برای سرمایه‌گذاران خوش‌بین که امیدوار به بازگشت به سرخوشی سال ۲۰۲۱ هستند، اگر روندهای گذشته ادامه داشته باشد، احتمالاً باید تا سال ۲۰۲۵ منتظر بمانند تا بیت‌کوین به بالاترین حد خود برسد. اما این نباید به عنوان یک خبر بد تلقی شود. بلکه باید به عنوان یک فرصت به آن نگاه کرد. با کاهش بیش از ۷۰ درصدی قیمت‌ها و خطر زیان‌های بیشتر، اکنون می‌تواند زمان خوبی برای قرار گرفتن در معرض بیت‌کوین در آماده‌سازی برای افزایش ارزش بلندمدت باشد. به یاد داشته باشید، بیت کوین به سرمایه گذار صبور و ثابت پاداش می دهد.

منبع: The Motley Fool

۲۲۳۲۲۷

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها