خانه » همه » خبر » پر بیننده ترین اخبار ایران و جهان » قیمت های عجیب گربه معمولی و نژاددار

دانلود کتاب های امتحان شده

قیمت های عجیب گربه معمولی و نژاددار

فرارو- جمعیت بالای گربه‌ها در ایران باعث شده تا هر روز در کوچه و خیابان با آن‌ها روبرو شویم. گربه‌هایی که اکنون با فضای شهری مأنوس شده اند و تعدادشان روز به روز در حال افزایش است. اما شاید برای تان عجیب باشد که بازار خرید و فروش این حیوان خانگی حسابی در پلتفرم‌های خرید و فروش آنلاین داغ شده است و در مواردی قیمت شان حتی به چند ده میلیون تومان هم می‌رسد.

به گزارش فرارو، گربه‌ها نژاد‌های بسیاری دارند، اما آن‌هایی که در پلتفرم‌های ایرانی خرید و فروش می‌شوند، تنها چند گونه پرطرفدار هستند. بررسی آگهی‌ها نشان می‌دهد که بیشتر این گربه‌ها از نژاد اسکاتیش فولد، پرشین، اسفینکس، هیمالین، چینچیلا، بریتیش و بریتیش مو کوتاه، آمریکایی مو کوتاه، رگدال، سیامی، بنگال و بیرمن هستند.

قیمت گربه‌ها نیز متفاوت است و نرخ مشخصی ندارند. اما در میان آگهی‌ها مواردی از واگذاری گربه به صورت رایگان دیده می‌شود. در واقع بیشتر واگذارکنندگان نیز به علت نداشتن جا و عدم امکانات برای نگهداری گربه، سرپرستی آن‌ها به فرد دیگری می‌دهند. البته بیشتر این گربه‌ها نژاد دار و منحصر به فرد نیستند. بلکه درست شبیه همان گربه‌هایی هستند که درکوچه و خیابان می‌بینیم.  

در این میان برخی نیز گربه نژاد دارشان را واگذار می‌کنند که البته شرایط خاص خودشان را تعیین کرده اند. مثلا یک آگهی دهنده که ساکن کنگاور در استان کرمانشاه است، یک گربه پرشین نژاددار را تنها به خانواده حیوان دوست واگذار می‌کند. او تاکید کرده که سرپرست جدید هر چند وقت یک بار باید از طریق تماس ویدیویی وضعیت مناسب گربه را به اطلاع او برساند.

قیمت های عجیب گربه معمولی و نژاددار

قیمت گربه نژاد دار چند؟

قیمت گربه‌های نژاد دار و کمیاب متفاوت است. اما حداقل قیمتی که آگهی دهندگان اعلام کرده اند ۶۰۰ هزار تومان است. متوسط قیمت آن‌ها نیز کمی بالاتر از یک میلیون تومان است و در حداکثر قیمتی هم به ۷۰ میلیون تومان می‌رسد.

اما بررسی قیمت‌ها نشان می‌دهد که بالاترین قیمت‌ها مربوط به گربه‌های نژاد اسکاتیش، اسفینکس و بریتیش است. در این رابطه آگهی دهندگان از پنج میلیون تومان تا ۶۰ میلیون تومان قیمت می‌دهند. اما متوسط قیمت اسکاتیش و بریتیش به یکدیگر نزدیک است و به ۶ تا ۱۸ میلیون تومان می‌رسد. اما قیمت گربه‌های نژاد اسفینکس از ۲۰ میلیون تومان شروع می‌شوند و به ۳۵ میلیون تومان هم می‌رسد.

این بازه قیمتی برای نژاد پریشین به دلیل وجود زیر گونه‌های فراوان متغیر است. مثلا پرشین خالص بین ۳ تا ۸ میلیون تومان قیمت گذاری شده است. گربه هیمالین بین یک میلیون تومان تا ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. فروشندگان پرشین چینچیلا که آگهی محدودتری از آن‌ها منتشر شده، بین ۳ تا ۱۵ میلیون تومان طلب می‌کنند و گربه پرشین فلت نیز بین یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تا ۶ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

در این میان برخی از آگهی دهندگان نیز متوسط قیمت شان به شکل عجیبی بالا است و گربه‌های این نژاد‌ها را با قیمتی بین ۲۵ تا ۳۵ میلیون تومان به فروش می‌رسانند. یکی از این فروشندگان که  در شهر کرج ساکن است برای گربه چینچیلا ماده ۷ ماهه قیمت ۳۰ میلیون تومان، برای گربه سیلور ماده ۷ ماهه ۲۵ تومان، گربه بریتیش گلد نر ۷ ماهه ۲۰ میلیون تومان و برای گربه بریتیش گلد ماده ۶ ماهه قیمت ۲۵ میلیون تومان تعیین کرده است.

با بنیامین وارد گفتگو می‌شوم و از او می‌پرسم که چرا قیمت‌هایت با بقیه فرق می‌کند و متوسط قیمت ات تا این اندازه بالا است. او همین ابتدای کار لحن اش را تند می‌کند و می‌گوید که چرا دنبال مقایسه قیمت‌ها هستید، اول به نژاد و چهره توجه کنید بعد قضاوت کنید. می‌گویم هر دو را مقایسه کرده ام، اما شما حداقل دو برابر دیگران قیمت داده اید، باز هم عصبانی جواب می‌دهد، شما دنبال گربه خریدن هستید یا مواخذه. این قیمت من است، اگر نمی‌خواهید بروید سراغ فرد دیگری که حوصله جواب دادن داشته باشد. بعد هم می‌گوید که شما اطلاعی از نژاد‌ها ندارید و گرنه چنین سوال‌هایی را مطرح نمی‌کردید. حالا هم بروید سراغ همان‌ها که قیمت کمتری می‌دهند.

وحید، آگهی دهنده دیگری است که موقعیت مکانی خود را محله مرزداران در تهران عنوان کرده و برای گربه بریتیش گلد خود مبلغ ۴۰ میلیون تومان طلب کرده است. او به ما می‌گوید که گربه اش نژاددار، وارداتی و واکسن خورده است و قیمت اش نسبت به دیگران چندان بالا نیست. بعد اشاره می‌کند که قیمت‌های صد میلیون تومانی هم برای این نژاد دیده است؛ بنابراین خیلی هم ۴۰ میلیون تومان عجیب نیست.

بچه گربه چند؟

بچه گربه‌ها نسبت به نمونه بالغ شان قیمت کمتری دارند. اما باز هم نرخ آن‌ها به نژاد و سن شان بستگی دارد. مثلا به شکل متوسط بچه گربه‌های معمولی یک تا دو ماهه را با قیمتی بین ۵۰۰ هزار تومان تا  یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسانند.

در مورد بچه گربه‌های نژاد دار اوضاع کمی فرق دارد و قیمت شان از یک میلیون تومان شروع می‌شود و در نهایت به ۱۵ میلیون تومان می‌رسد. البته موارد محدودی از قیمت‌های بالاتر از ۲۰ میلیون تومان هم دیده می‌شود.  اما در هر صورت خرید بچه گربه با وجود سختی‌های نگهداری نسبت به نمونه بالغ آن به صرفه‌تر است.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها