خانه » همه » خبر » پر بیننده ترین اخبار ایران و جهان » لحظه به لحظه با بازی ایران و آمریکا

دانلود کتاب های امتحان شده

لحظه به لحظه با بازی ایران و آمریکا

فرارو- ملی پوشان فوتبال ایران پس از شکست ۶ بر ۲ مقابل انگلیس و پیروزی ۲ بر صفر در دیدار با ولز با سه امتیاز به مصاف آمریکایی می‌روند که از دو دیدار قبلی اش دو تساوی کسب کرده است.

شاگردان کارلوس کی روش در صورت پیروزی احتمالی انگلیس مقابل ولز در دیدار همزمان تنها یک امتیاز برای صعود تاریخی به دور حذفی نیاز دارند تا این‌گونه بتوانند برای نخستین بار به مرحله بعدی صعود کنند. انتخاب ترکیب بازی امروز تیم ملی ایران مقابل آمریکا تبدیل به سوال اصلی اهالی فوتبال شده است تا شاید استراتژی کی‌روش را برای صعود برملا کند.

این سومین دیدار تاریخ ایران و آمریکا خواهد بود و آمریکایی‌ها در هیچ یک از دو رویارویی قبلی خود موفق به پیروزی ایران نشدند. دو تیم برای اولین بار در جام جهانی ۱۹۹۸ به مصاف هم خواهند رفت، در دو بازی قبل یک بازی با نتیجه ۱-۱ به پایان رسید و در آخرین دیدار ایران ۲-۱ آمریکا را در فرانسه ۹۸ شکست داد. حالا ورزشگاه الثمامه در دوحه میزبان این شطرنج تاکتیکی داغ است.

گزارش زنده این بازی و حواشی قبل و بعد آن را اینجا دنبال کنید.

۰۸ آذر ۱۴۰۱ ۱۶:۵۳

احسان حاج‌صفی در کنار کریم انصاریفرد، علیرضا جهانبخش و مسعود شجاعی ۴ بازیکنی هستند که ۳ جام جهانی را تجربه کردند. البته تفاوت شجاعی با این ۳ نفر در این است که مسعود جام جهانی‌هایی که در آن حضور داشته، پشت سر هم نبودند.

تا قبل از دیدار مقابل آمریکا حاج‌صفی و جهانبخش در هر ۸ دیدار تیم ملی در جام جهانی به میدان رفتند ولی انصاریفرد فقط در ۵ بازی به میدان رفته است. با توجه به محرومیت جهانبخش از بازی امشب، حاج‌صفی با حضور در ترکیب تیم ملی به رکورد ۹ بازی برای تیم ملی خواهد رسید.

حاج‌صفی که امشب هم کاپیتان تیم ملی در بازی مقابل آمریکا خواهد بود، برای پنجمین بار به عنوان کاپیتان تیم ملی در جام جهانی بازی خواهد کرد. احسان که به همراه علی پروین و جواد نکونام تا قبل از شروع این دوره از جام جهانی ۳ بار بازوبند کاپیتانی را در جام جهانی به بازو بسته بودند، در دیدار مقابل ولز برای چهارمین بار به این مهم رسید و از پروین و نکونام عبور کرد.

حالا کاپیتان تیم ملی امشب رکورد خودش را در این زمینه بهتر خواهد کرد و همچنین این فرصت را دارد که در صورت صعود تاریخی ایران به دور بعد، برای ششمین بار بازوبند کاپیتانی تیم ملی را در جام جهانی به بازو ببندد.

۰۸ آذر ۱۴۰۱ ۱۶:۴۹

از پوستر رسمی دیدار ایران و آمریکا رونمایی شد.

ایران و آمریکا؛ چند ساعت تا بازی قرن

۰۸ آذر ۱۴۰۱ ۱۶:۴۰

در فاصله چند ساعت مانده به دیدار سنگین و حساس ایران و آمریکا، بلیت این دیدار نایاب شد. فوتبالدوستان ایرانی هم که هنوز موفق به تهیه بلیت این دیدار نشده‌اند با شور و شوق فراوان به دنبال تهیه بلیت هستند اما… بلیت‌های بازی ایران و آمریکا نایاب شده و خیلی‌ها به دنبال پیدا کردن آن حتی در بازار سیاه هستند. به نظر می‌سد سکوهای ورزشگاه محل بازی ایران و آمریکا مملو از تماشاگر باشد و پیش بینی می‌شود اغلب آنها نیز به تماشاگران هموطن ما برسد.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها