خانه » همه » خبر » ترند ترین های خبری امروز » ماجرای دروغین فردی که ۳۰ ساعت زیر آوار بود/ماجرای حسن عباسی و نام بردن از چهار اقتصاددان! /آذری جهرمی: با یک اعلام ممنوعیت ساده، قیمت آیفون بیش از ۵۰ درصد رشد کرد/جوکار: ضد انقلاب علیه سرود «سلام فرمانده» فضاسازی کرد

دانلود کتاب های امتحان شده

ماجرای دروغین فردی که ۳۰ ساعت زیر آوار بود/ماجرای حسن عباسی و نام بردن از چهار اقتصاددان! /آذری جهرمی: با یک اعلام ممنوعیت ساده، قیمت آیفون بیش از ۵۰ درصد رشد کرد/جوکار: ضد انقلاب علیه سرود «سلام فرمانده» فضاسازی کرد

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی از حوزه های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

علی دایی ۲۰۰۰ نفر را از بیکاری نجات داد
علی دایی جدا از اینکه فوتبالیست بسیار بزرگی بود و جزو مفاخر ورزش ایران به حساب می‌آید، انسان فوق العاده‌ای است و همواره شاهد کارهای خیر او هستیم. شهریار فوتبال ایران در جدیدترین کار خیر خود کارخانه فولاد بردسیر کرمان را که در آستانه ورشکستگی و تعطیلی بود، خرید تا این کارخانه به فعالیت و حیات خود ادامه دهد. دایی با این کار ۲۰۰۰ کارگر را از بیکاری نجات داد که کاری بی‌نظیر محسوب می‌شود و در این اوضاع بد اقتصادی مردم ایران، خیلی به خانواده این کارگران کمک خواهد کرد. علی دایی که برای بازدید و انجام کارهای مربوطه به این کارخانه در کرمان سر زده بود، به شدت مورد استقبال کارکنان این کارخانه قرار گرفت و آن‌ها از اسطوره فوتبال ایران تقدیر و تشکر کردند./خبرورزشی

ماجرای دروغین فردی که سی ساعت زیر آوار بود
شب گذشته صداوسیما گزارشی پخش کرد که در آن فردی مدعی شد پس از سی ساعت از زیر آوار درآمده است. حالا امروز تصویری از این فرد در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد او قبلا در حال کمک رسانی به مردم در ماجرای حادثه آبادان بوده است. دانشگاه علوم پزشکی آبادان متنی را در خصوص صحبت‌های شهروند صدمه دیده در متروپل منتشر کرد: ضمن عرض خسته نباشید به تمام جهادگرانی که این روزها در عرصه‌های مختلف خدمت در مسیر پایان دادن به بحران جانخراش سقوط ساختمان متروپل و التیام دردهای به حق شهروندان هستند، به اطلاع می‌رساند در پی ادعای فردی مبنی بر اینکه در حادثه فروریختن ساختمان، بعد از ۳۰ ساعت از زیر آوار بیرون آورده شده است، بر خود لازم می‌دانیم تا توضیحات زیر به منظور تنویر افکار عمومی حضور مطالبه‌گران محترم عنوان می‌شود. بر اساس وظیفه ذاتی نیروهای امدادگر درمانی در خط دوم حادثه قرار می‌گیرند و معمولاً پس از اعلام نیاز نیروهای آتش‌نشان و آواربردار، آمبولانس به خط اول حادثه اعزام می‌شود. در موضوع شب گذشته نیز با توجه به ازدحام امدادگران و نیروهای مردمی اعلام می‌شود، فردی زنده از زیر آوار بیرون آورده شده است و با اعلام درخواست اعزام یک دستگاه آمبولانس به محل حادثه، بلافاصله کارکنان فوریت‌های پزشکی در محل حاضر و فرد مصدوم را به بیمارستان انتقال می‌دهند. گزارشگر صداوسیمای مرکز آبادان نیز به محض اطلاع از این موضوع برای تهیه گزارش در بیمارستان با فرد مصدوم مصاحبه می‌کند که در این مصاحبه فرد مدعی می‌شود که به مدت ۳۰ساعت در زیر آوار بوده و با کمک کارکنان آتش‌نشانی بیرون کشیده شده است. در اظهارت بعدی مشخص می‌شود این فرد از نیروهای مردمی حاضر در محل بوده و برای کمک به داخل حفره ایجاد شده می‌رود و وقتی احساس خطر می‌کند با فریاد درخواست کمک کرده و نیروهای امدادگر نیز برحسب وظیفه وی را بیرون آورده و سپس توسط کارکنان فوریت‌های پزشکی به بیمارستان انتقال می‌دهند./فارس

خانواده دختری که سرش در اهواز بریده شد تقاضای قصاص نکردند
سخنگوی قوه قضاییه از عدم مطالبه قصاص توسط خانواده غزل حیدری خبر داد. مسعود ستایشی سخنگوی جدید قوه قضائیه درباره پرونده قتل غزل حیدری اظهار کرد: اولیای دم فعلا مطالبه قصاص نکردند و پرونده در دادگاه کیفری دو در حال رسیدگی است. وی افزود: ان‌شاءالله رای شرعی و قانونی این پرونده به‌زودی صادر می‌شود. این در حالی است که دادستان اهواز پیش از این گفته بود: به دلیل شکایت اولیای دم در خصوص متهمان از حیث جنبه خصوصی جرم و مطالبه قصاص، پرونده به دادگاه کیفری استان ارسال شد. غزل حیدری معروف به مونا، سال گذشته از ایران خارج و بهمن ماه سال گذشته پدر و عمویش با همکاری پلیس ترکیه او را به کشور بازگرداندند. این زن جوان پس از بازگشت به کشور توسط همسرش کشته شد. انتشار فیلم سر بریده این خانم در شبکه‌های اجتماعی بازتاب فراوانی داشت.

سردار قاآنی: پیروان تفکر دوم خرداد اهل مقاومت نبودند
فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه مناسبت دیگری تحت عنوان دوم خرداد نیز وجود دارد، اظهار داشت: سوم و چهارم خرداد ارتباط مستقیم به مقاومت و دوم خرداد نیز به مقاومت ارتباط مستقیم دارد. وی خاطرنشان کرد: اینکه این روز‌ها در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند تفضل الهی است تا فکر کنیم اگر بر مدار مکتب امام (ره) حرکت کردیم، آن گاه ادامه سوم خرداد چهارم خرداد است و اگر به هر دلیلی عقب‌گرد کردیم، می‌شویم دوم خردادی. وی ادامه داد: ما با برخی اشخاص جنگ و دعوا نداریم، بصیرت جزو برجستگی بالای نیرو‌های سپاه و فرزندان میدان مقاومت است. سخنان بسیاری درباره دوم خرداد وجود دارد، اما اگر آن‌ها را جمع کنیم، عصاره این است که پیروان این تفکر یا اهل مقاومت نبودند و یا بریده‌های صحنه انقلاب و مقاومت بودند. هیچ کدام از آن‌ها مرد میدان مقاومت و استمرار آن نبودند. انقلاب اسلامی مرد میدان مقاومت می‌خواهد و اگر این همه پیروزی در صحنه‌های مختلف حاصل شده به این علت است که انقلاب اسلامی یک‌بار دیگر برای همه مسلمانان و اهل دنیا گرد را از روی آیات مبارکه مقاومت در قرآن و این سبک زندگی مقاومت ارزشمند، پاک کرد.

ماجرای حسن عباسی و نام بردن از چهار اقتصاددان!
ویدئویی از سخنرانی حسن عباسی در دانشگاه علامه طباطبایی در شبکه‌های اجتماعی وایرال شده که یک دانشجو مکررا از آقای عباسی می‌خواهد تا تنها نام چهار اقتصاددان مطرح دنیا را بیان کند و حسن عباسی از جواب دادن طفره می‌رود. در ادامه با دخالت عوامل اجرایی برنامه جو سالن هم متشنج می‌شود. در این ویدئو دانشجوی معترض حسن عباسی را «دلقک» خطاب می‌کند و حسن عباسی هم به دانشجوی عصبانی می‌گوید «بچه پررو»!

آذری جهرمی: با یک اعلام ممنوعیت ساده، قیمت آیفون بیش از ۵۰ درصد رشد کرد
آذری جهرمی وزیر پیشین ارتباطات در واکنش به خبر آزاد بودن واردات آیفوت در کانال تلگرامی خود نوشت: با یک اعلام ممنوعیت ساده  قیمت هر آیفون در بازار بیش از ۵۰ درصد رشد کرد. رانت و دزدی شاخ و دم ندارد، به همین راحتی است! وی در این باره نوشت: اعلام رسمی رییس سازمان توسعه تجارت: در دوماه نخست امسال، بیش از کل نیاز کشور در سال گذشته و سال‌جاری، ثبت سفارش واردات آیفون به کشور انجام شده است. با یک اعلام ممنوعیت ساده که سپس با اختلال در سایت و جابجایی رده‌بندی گروه کالایی عنوان اصلاح شد، قیمت هر آیفون در بازار بیش از ۵۰ درصد رشد کرد. رانت و دزدی شاخ و دم ندارد، به همین راحتی است!

گروسی: گفت‌وگوهای آژانس با ایران به نقطه بسیار دشواری رسیده است
مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه ادعا کرد که مذاکرات با ایران به منظور پایان دادن به بن بست طولانی مدت درباره توضیح منشا «قطعات اورانیوم غنی شده یافته شده در تاسیسات قدیمی اعلام نشده»، در نقطه «بسیار دشواری» قرار گرفته است./ ایرنا

آژانس ایران را به جعل اسناد محرمانه متهم کرد
وال استریت ژورنال:ایران اسناد محرمانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را از مقامات اطلاعاتی به دست آورد که برای کمک به فرار از تحقیقات آژانس در مورد کارهای گذشته خود، در اختیار مقامات ارشد قرار داد.تلاش‌های فریبکاری ایران در مورد تحقیقات آژانس قبلاً نوشته شده بود و مدت‌ها ظن وجود داشت که ایران به دنبال دسترسی به اطلاعات داخلی آژانس است.اما تا کنون هرگز مدرکی مبنی بر اینکه آنها اطلاعات محرمانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به دست آورده‌اند، وجود نداشته است.

روایت پولیتیکو از تصمیم نهایی بایدن درخصوص سپاه
به گفته یک مقام ارشد غربی، «جو بایدن» تصمیم خود را برای نگه داشتن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در لیست سیاه تروریسم نهایی کرده است. نشریه پولیتیکو با انتشار خبر تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر ماندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی به نقل از منابع آگاه نوشت: «جو بایدن این تصمیم را در ۲۴ آوریل (۴ اردیبهشت) طی تماس تلفنی با «نفتالی بنت» نخست‌وزیر اسرائیل در میان گذاشت و اعلام کرد که این تصمیم کاملاً نهایی و پنجره امتیازات ایران بسته شده است.»نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از این گفت‌وگو در بیانیه‌ای اعلام کرد: «مطمئن هستم که رئیس‌جمهور بایدن که دوست واقعی اسرائیل است و به امنیت آن اهمیت می‌دهد، اجازه نخواهد داد سپاه از فهرست سازمان‌های تروریستی خارج شود.»یک مقام آمریکایی آگاه به این موضوع ماه گذشته به پولیتیکو گفت: «موضع ایالات متحده این بوده است که تا زمانی که ایران با برداشتن گام‌های خاصی برای کاهش نگرانی‌های امنیتی فراتر از برجام موافقت نکند، واشنگتن سپاه پاسداران را از فهرست نهاد‌های تروریستی خط نزند.»

جوکار: ضد انقلاب علیه سرود «سلام فرمانده» فضاسازی کرد
محمدصالح جوکار، نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: فضاسازی ضدانقلاب علیه سرود «سلام فرمانده» عصبانیت آنها را از این سرود و حرکت مردمی نشان می‌دهد. وی افزود:‌ آنها پیام این حرکت مردمی را درک نمی‌کنند و فکر می‌کنند این سرود یک کار حاکمیتی و دستوری است و به همین سبب به فضاسازی علیه آن می‌پردازند.رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سرود سلام فرمانده امروز در تک تک خانه‌ها نفوذ کرده و جایش در بطن و متن جامعه است و هیچ دستوری در کار نیست.جوکار خاطرنشان کرد:‌ البته ضد انقلاب سعی دارد تا هر آنچه را به نفعش نیست وارونه جلو دهد و به فضاسازی علیه آن بپردازد و ما به این کارهای آنها آشنا هستیم.رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: سلام فرمانده یک پویش و حرکت مردمی است و از متن جامعه برخاسته است.

ادعای جنجالی درباره منشی وزیر نفت
رییس دانشکده صداوسیما طی پیامی خطاب به وزیر نفت نوشت که منشی او درخواست صدور گواهی فارغ‌التحصیلی دروغین دارد. شهاب اسفندیاری رییس دانشکده صداوسیما با انتشار مطلبی در فضای مجازی از درخواست غیرقانونی منشی وزیر نفت از دانشکده صدا و سیما پرده برداشت.

متن پیام او به شرح زیر است؛

«جناب آقای اوجی
وزیر محترم نفت
با سلام
منشی شما فارغ التحصیل دانشگاه ما است. قبل از آنکه واحدهای درسی‌اش تمام شود در دوره دکتری یک دانشگاه غیر انتفاعی پذیرفته شده. مکرر درخواست داشت که گواهی دروغین برای او صادر کنیم با تاریخ فارغ التحصیلی قبل از پذیرش دکتری. گفتیم نمی‌شود. امروز با لحنی ناشایست با مسئول دفتر من تماس گرفته و تهدید کرده که چنین و چنان خواهد کرد. باکی نیست. هرچه می‌خواهد بکند. اما آیا فردی که چنین بی‌پروا درخواست‌های خلاف قانون را پیگیری می‌کند صلاحیت حضور در دفتر شما را دارد؟

با احترام
شهاب اسفندیاری
رییس دانشگاه صداوسیما»

عضو کمیسیون امنیت ملی: خطوط قرمز ایران در مذاکرات محرمانه است
عباس گلرو، نماینده مردم سمنان با بیان این مطلب به عصر ایران گفت: اخیرا با تحرکاتی که ایجاد شده است یک فضایی باز شده که توافقاتی که صورت گرفته و متن شده است در یکی دو موضوع نهایی شود و طرف آمریکایی موضع صریحش را اعلام کند و خواسته ایران را که خواسته به حقی است اجابت کند تا سریعتر توافق حاصل شود و به سمت اجرا بروند.وی در مورد پیش بینی از احتمال توافق نهایی گفت: همیشه باید در دیپلماسی خوش بین باشیم و اینکه چه زمانی این توافق حاصل می شود نمی شود با حدس و گمان جلو رفت ولی روند مذاکرات رو به جلوست و عقبگرد و ایست کامل ندارد و امیدواریم رو به جلو بودن نتیجه بدهد.وی در مورد اینکه آیا در این توافق خطوط قرمز ایران رعایت می شود، گفت: جزییات محرمانه است؛ ولی قطعا خطوط قرمز ایران در این مذاکرات حفظ می شود و طبیعتا تیم مذاکراه کننده غیر از نفع ایران کار نمی کند. مجلس هم بعد نظارتی اش را حفظ می کند.

رئیسی توسط موساد تهدید به ترور شد!
اکانت توئیتری منسوب به موساد رئیس‌جمهور را به ترور تهدید کرد. موسسه موساد با انتشار تصویری از ابراهیم رئیسی در کنار شهید قاسم سلیمانی، نوشت «آن‌ها با هم شیرین به نظر می‌رسند؛ آن‌ها باید یک دیدار دیگر انجام دهند»! و بدین‌ ترتیب رئیسی را تهدید به ترور کرد.

به حدی آیفون وارد می‌شود که حتی آیفون بازان هم گوشی اضافه داشته باشند
رییس کل سازمان توسعه تجارت گفت: فضاسازی در خصوص ممنوعیت واردات آیفون را همان طیفی انجام می‌دهد که دنبال سود بیشتر هستند و قصد دارند با فضاسازی و جوسازی برای ممنوعیت واردات آیفون قیمت را بیشتر کنند. معاون وزیر صمت خاطرنشان کرد: به حدی موبایل آیفون وارد می‌شود که حتی آیفون بازان هم گوشی اضافه داشته باشند. وی با اشاره به اینکه مردم در خرید آیفون عجله نداشته باشند گفت: گوشی بازان مطمئن باشند صف فروش آیفون بیشتر از تقاضا خواهد شد. پیمان پاک با اشاره به اینکه مخالف تخصیص ارز نیمایی به وارد کننده آیفون است افزود: تخصیص ارز نیمایی به واردات آیفون خیانت در حق صادرات است و قطعا همچنان برخی لایه‌های مدیریتی دنبال تخصیص ارز نیمایی برای واردات آیفون هستند. معاون وزیرصمت گفت: خریداران، آیفون را با قیمت ارز نیمایی خرید نمی‌کنند که به آن ارز نیمایی اختصاص دهیم. وی اضافه کرد: واردکنندگان آیفون از جیب صادرکننده ارز نیمایی می‌گرفتند و با قیمت روز، دلار آیفون را حساب می‌کردند که دولت شدیدا مخالف است.

تجار مابه‌التفاوت بدهند
سرانجام با ابلاغ گمرک ایران، نرخ ۴۲۰۰ از محاسبه حقوق ورودی کنار رفت و نرخ ETS (نرخ نزدیک به بازار) جایگزین آن شد. در بند ۴ بخشنامه ابلاغی به گمرک‌های اجرایی تاکید شده با توجه به لازم الاجرا بودن احکام قانون بودجه و مفاد تصویب نامه ابلاغی از اول فروردین ماه ۱۴۰۱، درخصوص کالاهای اظهار و ترخیص شده از ابتدای امسال با احتساب نرخ ارز سامانه معاملات الکترونیک و تغییرات حقوق ورودی بر اساس ماده(۱۳۵) قانون امور گمرکی نسبت به بررسی و صدور مطالبه نامه کسر دریافتی اقدام کنند. بدیهی است کالاهای اظهار شده تا تاریخ صدور این بخشنامه مشمول اعمال جریمه موضوع ماده ۱۰۸ قانون امور گمرکی نخواهد شد. همان‌طور که پیشتر اعلام شده بود باید برای کالاهایی که از ابتدای امسال اظهار و ترخیص شده‌اند، تجار اختلاف هزینه محاسباتی بین ۴۲۰۰ با نرخ ETS را به گمرک که در زمان ترخیص نسبت به آن تعهد داده بودند، پرداخت کنند.

به جای یارانه، دستمزدها واقعی شود
یک فعال حوزه کار معتقد است: اصلاح نظام یارانه‌ها مستلزم اجرای نظام دستمزد عادلانه است و در صورتی که دستمزدها واقعی شود نیازی به دادن یارانه از سوی دولت نیست. بیات افزود: البته دولت یکباره نمی‌تواند دستمزدها را افزایش دهد و این مساله هم شرایط خاص خود را دارد و ما در حوزه کارگری بارها پیشنهاد کردیم که به شکل پلکانی به سمت واقعی شدن حقوق و دستمزد برویم.
 
کرمان‌خودرو هم گران کرد
بخشنامه اردیبهشت کرمان‌موتور برای فروش محصولاتش نشان می‌دهد که این شرکت مجوز افزایش قیمت محصولات خود را اخذ کرده است. این افزایش قیمت از سه‌شنبه ششم اردیبهشت ماه اعمال شده است. مقایسه اولین بخشنامه فروش سه محصول شرکت کرمان‌موتور (جک J۴، جک S۵ جدید GDI و پیکاپ KMC T۸) با بخشنامه‌های فروش قبلی نشان می‌دهد که قیمت این محصولات برای فروش در اردیبهشت افزایش یافته است. برخی اطلاعات نشان می‌دهد که قیمت محصولات کرمان‌موتور در فروردین ماه نیز متفاوت از اسفند ۱۴۰۰ بوده و این گروه خودرویی در فروردین ماه نیز افزایش قیمت داشته است. در بخشنامه فروش جک J۴ برای اردیبهشت ۱۴۰۱، قیمت قطعی این خودرو ۴۶۵ میلیون تومان اعلام شد که نسبت به قیمت آن در فروردین ماه که ۴۱۵ میلیون تومان بوده، ۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است. قیمت این خودرو در اسفند پارسال ۳۳۹ میلیون تومان بوده است. در بخشنامه فروش جک S۵ جدید برای اردیبهشت ماه، قیمت قطعی این خودرو ۹۳۵ میلیون تومان اعلام شده که ۱۱۵ میلیون تومان گران‌تر از قیمت آن در ماه فروردین (۸۲۰ میلیون تومان)   است. پیکاپ KMC T۸ نیز با قیمت قطعی ۹۱۷ میلیون تومان عرضه خواهد شد که ۱۰ میلیون تومان گران‌تر از قیمت آن در فروردین (۹۰۷ میلیون تومان) و ۴۰ میلیون تومان گران‌تر از قیمت آن در اسفند ۱۴۰۰ (۸۷۷ میلیون تومان) است.  
 
شوینده ها به قیمت قبل برگردند
وزیر صمت گفت: برخی از تولیدکنندگان شوینده بدون هماهنگی به افزایش قیمت اقدام کرده بودند که امروز جلسه‌ای با آنها برگزار می‌شود و باید قیمت‌ها به روال سابق برگردد.

 
کف قیمت بیت‌کوین ۸۰۰۰ دلار خواهد بود؟
اسکات مینرد، مدیر ارشد گوگنهایم، شرکت سرمایه‌گذاری و مشاوره جهانی با مدیریت ۳۲۵ میلیارد دلار حدس زد که قیمت بیت‌کوین می‌تواند به ۸۰۰۰ دلار کاهش یابد. وی همان مردی است که روزی در ماه دسامبر گفت: «قیمت بیت‌کوین باید ۴۰۰ هزار دلار شود». این حدس و گمان به کاهش نزدیک به ۷۰ درصدی قیمت امروز بیت‌کوین اشاره دارد که حدود ۳۰ هزار دلار در نوسان است. وی اظهار کرد: وقتی بیت‌کوین به طور مداوم به زیر ۳۰ هزار دلار نزول می‌کند، ۸۰۰۰ دلار کف نهایی است، بنابراین من فکر می‌کنم که ما فضای بیشتری برای نزول به خصوص با محدود کردن فدرال رزرو داریم. مینرد رابطه بین قیمت بیت‌کوین و مقررات فدرال رزرو و سیاست‌های سختگیرانه را برجسته کرد و افزود: بیت‌کوین پس از بالاترین قیمت قبلی خود در ۱۰ نوامبر، زمانی که به ۶۹ هزار و ۴۴ دلار رسید، حدود ۵۸ درصد از ارزش خود را از دست داد. این کارشناس می‌گوید: «بیشتر این ارزها، ارز نیستند و بی‌ارزش هستند و فکر نمی‌کنم تاکنون شاهد نقشی اصلی از رمزارزها بودیم.» علاوه بر این، مینرد تاکید کرد که ارز دیجیتال برای ذخیره ارزش همچنین تبدیل شدن به یک وسیله مبادله و یک واحد حساب مورد نیاز است. وی  گفت: «من فکر نمی‌کنم ما هنوز نمونه اولیه مناسبی برای ارزهای دیجیتال داشته باشیم.»

 ۴ میلیون در صف قرعه کشی خودرو
مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت گفت: نخستین سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با هدف شفاف سازی فرآیند تخصیص خودرو به متقاضیان با نظارت سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان از ساعت ۹ صبح سه شنبه ۲۷ اردیبشهت، فعالیت خود را آغاز نمود که در مهلت یک هفته‌ای تعیین شده، تا ساعت ۹ صبح روز سه شنبه سوم خرداد، ۴ میلیون نفر، اطلاعات ثبت نامی خود را در این سامانه تکمیل کردند. پس از تأیید اطلاعات مندرج، قرعه کشی خودرو در این مرحله در روز دوشنبه نهم خرداد انجام خواهد شد.

حذف دو خودروی پرطرفدار از فهرست تمدید اعتبار ایمنی سازمان استاندارد

مدیرکل روابط عمومی سازمان ملی استاندارد ایران در صفحه شخصی خود نوشت:‌ امروز سمند، تیبا ۱ و تیبا ۲ به دلیل عیوب پرتکرار ایمنی عملکرد از سوی دفتر تخصصی صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد ایران از فهرست تمدید اعتبار حذف شدند.

خبر بدی برای طلا
امروز هر اونس طلا با ۱۳ دلار و ۷۶ سنت کاهش ۱۸۵۲.۶۹ دلار فروخته شد. ارزش دلار نیز ۰.۴ درصد رشد کرد و از کمترین قیمت در یک ماه گذشته که روز سه شنبه رقم خورد فاصله گرفت. ریکاردو اونجلیستا، تحلیلگر ارشد بازار گفت: «احتمالا ارزش دلار بار دیگر به بالاترین سطح که قبلا در اوایل ماه می‌به آن رسیده بود، خواهد رسید، زیرا نتیجه نشست فدرال رزرو حاکی از آن است که این بانک به موضع سخت خود پایبند است و این خبر بدی برای طلاست.»

استفاده از پولی ملی در مبادلات اقتصادی ایران و روسیه
معاون نخست‌وزیر روسیه گفت: یکی از موضوعات کلیدی در مذاکرات امروز ایران و روسیه، همکاری‌های مالی و بانکی بود تا پرداخت‌ها بین اشخاص حقوقی و سازمان‌های دو کشور با ارزهای ملی انجام شود و در تسویه حساب‌های مالی از پلی ملی دو کشور استفاده کنیم. «الکساندر نواک» در نشست هیات عالی‌رتبه اقتصادی ایران و روسیه با اشاره به اینکه از وزیر نفت ایران به‌عنوان رییس کمیسیون همکاری‌های مشترک ایران و روسیه تشکر می‌کنم، افزود: در سال جاری میلادی تماس‌های نزدیک با ایران داشتیم. وی ادامه داد: ایران شریک مطمئن و دیرینه تجاری و اقتصادی روسیه است و روابط در سطح بالای سیاسی قرار دارد و سفر رییس‌جمهوری ایران به روسیه حاکی از این امر است. نواک تاکید کرد: در تلاشیم تا به توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی و همچنین همکاری‌های سیاسی عمل کنیم. 

 

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها