خانه » همه » خبر » «مانع اصلی» پیوستن ایران به «معاهده پاریس» به روایت معاون حقوقی رئیسی

دانلود کتاب های امتحان شده

«مانع اصلی» پیوستن ایران به «معاهده پاریس» به روایت معاون حقوقی رئیسی

معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: اگر بخواهیم تعهداتی در خصوص محیط زیست انجام دهیم، حتماً مستلزم نبود تحریم‌هاست که بتوانیم تجهیزات وارد کنیم و مراودات مختلف فنی و مالی با دنیا داشته باشیم.

«محمد دهقان» درباره آخرین وضعیت لایحه الحاق ایران به معاهده آب و هوایی پاریس گفت: ما جلسات کارشناسی برای بازبینی این لایحه داشتیم و نظرات سایر کارشناسان هم به دست ما رسیده است.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور افزود: دستگاه‌ها نظرات متفاوتی درباره معاهده پاریس و الحاق ایران به آن دارند و ما با ارزیابی کارشناسی و تخصصی مسأله، دنبال این هستیم که به یک وحدت نظر در مجموعه حاکمیت در خصوص مسائل فنی و سیاسی و تصمیم گیری درباره این موضوع برسیم.

دهقان ادامه داد: ایران پیش از این به معاهده توکیو و معاهدات قبلی آب و هوایی ملحق شده اما مهم‌ترین مانعی که تا الآن موجب نپیوستن ما به معاهده پاریس شده، تحریم‌های آمریکا و اروپا بوده است.

وی تأکید کرد: اگر بخواهیم تعهداتی در خصوص محیط زیست انجام دهیم، حتماً مستلزم نبود تحریم‌هاست که بتوانیم تجهیزات وارد کنیم و مراودات مختلف فنی و مالی با جهان داشته باشیم؛ هر چند ما بدون نیاز به این معاهده، بیش از تعهدات خود به معاهدات زیست‌محیطی عمل کرده‌ایم و معتقد به اجرای آنها هستیم.

بیشتر بخوانید:

21217

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها