خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » ماکت آیفون 13 پرو مکس از کوچک شدن بریدگی بالا صفحه‌نمایش خبر می‌دهد

دانلود کتاب های امتحان شده

ماکت آیفون 13 پرو مکس از کوچک شدن بریدگی بالا صفحه‌نمایش خبر می‌دهد

انتظار می‌رود مدل‌های سری آیفون ۱۳ از نظر طراحی بسیار شبیه به سری آیفون ۱۲ باشند. در واقع باید گفت پرچم‌داران فعلی اپل به‌قدری از نظر طراحی توانسته‌اند رضایت سران این شرکت و همچنین کاربران را جلب کنند که گروه طراحی مدل‌های نسل بعدی آیفون ۱۳ تنها به تغییراتی جزئی بسنده خواهند کرد.

اخیراً ویدئویی از جعبه‌گشایی ماکت آیفون ۱۳ پرو مکس منتشر شده است که کمی ما را با نسخهٔ پریمیوم سری آیفون ۱۳ آشنا می‌سازد. این نسخه که 9to5Mac به گزارش آن پرداخته است، با درنظرگرفتن شایعات و حواشی در مورد آیفون ۱۳ پرو مکس طراحی شده و انتظار می‌رود نسخهٔ اصلی که طی ماه‌های آینده معرفی می‌شود شباهت بسیاری به این ماکت داشته باشد.

اصولاً چنین ماکت‌هایی بر اساس شماتیک‌هایی طراحی می‌شوند که برای درک بهتر محصول نهایی، به دست تأمین‌کنندگان می‌رسد؛ البته طراح ماکت از اخبار و شایعات نیز برای نزدیک‌تر شدن هرچه بیشتر ماکت به نسخهٔ نهایی استفاده می‌کند. علاوه بر تأمین‌کنندگان، سازندگان لوازم جانبی نیز به شماتیک محصولات اپل یا شرکت‌های دیگر دسترسی دارند تا لوازم جانبی را بر اساس آن‌ها طراحی و در نهایت به بازار عرضه کنند؛ برای مثال می‌توان به قاب‌ها، برچسب‌ها، محافظ صفحه‌نمایش و موارد دیگر اشاره کرد که دقیقاً مطابق با محصولات قابل‌ عرضه به بازار طراحی و در بیشتر موارد، هم‌زمان با محصول نهایی روانهٔ بازار می‌شوند.

مقایسه ماکت آیفون 13 پرو مکس اپل با آیفون 12 پرو مکس اپل

با نگاهی به ماکت آیفون ۱۳ پرو مکس می‌توان مشاهده کرد که ناچ یا بریدگی بالای صفحه‌نمایش برای قرار گرفتن دوربین سلفی و حسگرهای دیگر، نسبت به مدل فعلی آیفون ۱۲ پرو مکس کمی کوچک‌تر شده است. در ویدئوی کانال یوتیوب آنباکسینگ‌تراپی به‌وضوح می‌توان دید که جایگاه بلندگوی مکالمه تغییر یافته است و بالای بریدگی قرار دارد. چنین تغییر جایگاهی کمک می‌کند تا ابعاد بریدگی کوچک‌تر شود. 

به نظر می‌رسد تغییرات به طراحی ماژول دوربین اصلی نیز خواهد رسید. علاوه بر تغییر در طراحی ماژول، مینگ‌چی کو، تحلیلگر سرشناس گجت‌های هوشمند، مدعی شده است که اپل برای ماژول دوربین اصلی آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس از دوربین اولتراواید ارتقاءیافته استفاده خواهد کرد که دارای فوکوس ثابت 6P با f/1.8 و فوکوس خودکار است.

در ماژول موجود در پنل پشتی می‌توان مشاهده کرد که حسگرهای بزرگ‌تری برای آیفون ۱۳ پرو مکس در نظر گرفته شده است و این یعنی، دوربین آیفون نسل بعدی اپل می‌تواند نور بیشتری جذب و درنتیجه، تصاویری با کیفیت به‌مراتب بهتر از مدل‌های کنونی آیفون ثبت کند. از دیگر موارد مورد انتظار برای آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس، افزایش وزن و ضخامت آن‌ها است.

در خبری اشاره شد که اپل برای آیفون‌های نسل بعدی برنامه‌های ویژه‌ای دارد که برای مثال می‌توان به استفاده از فناوری جدید برای ارائهٔ نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی در آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس اشاره کرد. این ویژگی به لطف بردهای جدیدی است که سامسونگ وظیفهٔ تولید آن را دارد و می‌تواند در مصرف انرژی نیز بهینه عمل کند.

شایعاتی نیز وجود دارد که اپل تاچ آی‌دی را با دکمهٔ پاور ادعام خواهد کرد؛ اما  صحت چنین اقدامی تا انتشار اخبار بیشتر از سری آیفون ۱۳ در هاله‌ای از ابهام باقی خواهد ماند.


دانلود ویدئو از آپاراتتماشای ویدئو در یوتیوب

نظر شما کاربران و همراهان زومیت چیست؟ آیا طراحی ارائه‌شده در ماکت آیفون ۱۳ پرو مکس را می‌پسندید؟ نظر خود را با دیگر اعضای زومیت به اشتراک بگذارید.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها