خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » مایکروسافت سرویس Mixer را تعطیل می‌کند؛ استریمرها به Facebook Gaming می‌روند

دانلود کتاب های امتحان شده

مایکروسافت سرویس Mixer را تعطیل می‌کند؛ استریمرها به Facebook Gaming می‌روند

مایکروسافت در تاریخ ۲۲ ژوئیه‌ی امسال (حدود یک ماه دیگر) برای همیشه سرویس Mixer را تعطیل می‌کند. کاربران و شرکای کنونی آن‌ها نیز به مرور به سرویس Facebook Gaming منتقل می‌شوند. اطلاع‌رسانی ناگهانی ردموندی‌ها پیرامون سرویس میکسر به این معنا خواهد بود که استریمرها از امروز به‌مرور به فیسبوک گیمینگ می‌روند و مایکروسافت از ماه آیند دیگر سرویس خود را توسعه و نگهداری نخواهد کرد.

مایکروسافت در مقیاس‌دهی به سرویس میکسر و تبدیل آن به رقیبی مهم برای توییچ و یوتیوب و حتی فیسبوک گیمینگ با چالش‌های متعددی روبه‌رو بود و درنهایت هم به موفقیت نرسید. همین عدم موفقیت منجر به تصمیمی شد که اکنون خبر آن را می‌خوانید. فیل اسپنسر، مدیر بخش بازی مایکروسافت در مصاحبه‌ای با ورج درباره‌ی تصمیم اخیر گفت:

ما رقابت را بسیار عقب‌تر از دیگر فعالان صنعت شروع کردیم. من تصور می‌کنم جامعه‌ی میکسر پس از تغییرات پیش‌رو، از مزایای متعددی از طرف جامعه‌ی فیسبوک بهره‌مند خواهد شد. به‌هرحال فیسبوک به لطف پلتفرم شبکه‌ی اجتماعی و دارایی‌های دیگر خود در مسیری آسان می‌تواند به گیمرها دسترسی پیدا کند که به نفع کاربران میکسر هم خواهد بود.

همکاری مایکروسافت با فیسبوک گیمینگ در مسیر توسعه‌ی xCloud هم قرار دارد

ردموندی‌ها برای انتقال کاربران و استریمرهای میکسر به فیسبوک گیمینگ در هفته‌‌های پیش‌رو، همکاری عمیقی با فیسبوک خواهند داشت. در تاریخ ۲۲ جولای، تمامی اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌های میکسر به‌صورت خودکار به فیسبوک گیمینگ هدایت می‌شوند. فعالان کنونی موسوم به Mixer Partners هم جایگاه مشابهی را پلتفرم فیسبوک گیمینگ خواهند داشت. تمامی استریمرهایی که اکنون در برنامه‌ی درآمدزایی میکسر قرار دارند، در برنامه‌ی Level Up فیسبوک گیمینگ هم عضو خواهند شد. به‌علاوه، کاربرانی که امتیاز بالا (موسوم به Ember) یا اشتراک کانال خاص یا اشتراک میکسر پرو دارند، اعتبار کارت هدیه‌ی ایکس باکس دریافت می‌کنند.

نینجا / Ninja

استریمر مشهور، Ninja

تصمیم مایکروسافت در همکاری با فیسبوک، باتوجه به نزدیک بودن رونمایی و عرضه‌ی پروژه‌ی xCloud یک تصمیم استراتژیک مهم محسوب می‌شود. سرویس استریم بازی xCloud ردموندی‌ها با تمرکز زیادی در مسیر توسعه قرار دارد و آن‌ها تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیرند تا سرویس مذکور با فیسبوک گیمینگ ادغام شود. با ادغام سرویس‌ها، کاربران می‌توانند به‌راحتی روی بازی‌هایی که در حال پخش هستند کلیک کرده و آن‌ها را بازی کنند. چشم‌انداز نهایی ردموندی‌ها، شباهت زیادی به برنامه‌های گوگل با سرویس استیدیا دارد. به‌هرحال میکسر توانایی و مقیاس کافی را برای توسعه‌ی پایگاه کاربری برای xCloud نداشت. مایکروسافت حتی برای مقیاس‌دهی به سرویس خود و جذب کاربران بیشتر، با استریمرهای مشهور همچون Ninja و Shroud قرارداد امضا کرد، اما باز هم توانایی کافی را در رقابت با بزرگان بازار نداشت. اکنون Ninja و Shroud و استریمرهای بزرگ دیگر میکسر می‌توانند به توییچ باز گردند یا کار خود را در فیسبوک گیمینگ ادامه دهند.

مایکروسافت درباره‌ی میکسر با چند انتخاب روبه‌رو بود. حذف کامل سرویس، فروش آن یا حتی سرمایه‌گذاری بیشتر بدون تضمین بازگشت، انتخاب‌هایی بودند که در برابر ردموندی‌ها قرار داشتند. اسپنسر می‌گوید آن‌ها بیشتر به‌دنبال شراکتی رفتند که برای استریمرها و جامعه‌ی میکسر، مفید باشد. او اعتقاد دارد همکاری با فیسبوک بهترین تصمیم نهایی بود که امکان عرضه‌ی بازی‌های بیشتر و جذب استریمرهای بیشتر را فراهم می‌کند. آن‌ها همچنین به‌دنبال هدف بلندپروازانه‌ی دسترسی به دو میلیارد گیمر در xCloud بودند که قطعا میکسر توانایی دسترسی به چنین جامعه‌ای را نداشت. شاید فیسبوک گیمینگ بتواند به‌عنوان موتور محرکه‌ای در مسیر مذکور به ردموندی‌ها کمک کند.

هنوز زمان مشخصی برای عرضه‌ی xCloud در فیسبوک گیمینگ وجود ندارد، اما به‌هرحال این حرکت بخش مهمی از همکاری دو شرکت به شمار می‌رود. مایکروسافت تا پایان سال جاری سرویس استریم بازی خود را رونمایی می‌کند که به‌عنوان بخشی از Xbox Game Pass عرضه خواهد شد.

مایکروسافت قبلا هم فعالیت‌های مشابهی همچون حذف سرویس Groove Music و همکاری با اسپاتیفای داشته است، اما همکاری اخیر با فیسبوک بسیار گسترده‌تر و عمیق‌تر به شمار می‌رود. اسپنسر با اشاره به نزدیک بودن دو تیم (حتی از لحاظ فیزیکی) ادعا می‌کند که همکاری با فیسبوک با سرعت بیشتری گسترس پیدا می‌‌کند که منجر به کمک کردن به هر دو شرکت خواهد شد.

ردموندی‌ها باوجود تعطیلی میکسر از فناوری‌های توسعه‌‌یافته در آن استفاده خواهند کرد. فناوری‌هایی که منجر به استریم سریع‌تر با تأخیر کمتر می‌شد، بعدا در بهبود تعامل و استریم بازی‌ها کاربر پیدا می‌کند. تیم توسعه‌دهنده‌ی میکسر نیز در کمپ ردموند باقی می‌مانند و خصوصا در توسعه‌ی تیمز همکاری می‌کنند.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها