خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » مایکروسافت یکی از مشکلات استفاده از چند مانیتور در ویندوز ۱۰ را رفع می‌کند

دانلود کتاب های امتحان شده

مایکروسافت یکی از مشکلات استفاده از چند مانیتور در ویندوز ۱۰ را رفع می‌کند

اگر کاربر ویندوز هستید و از چند مانیتور استفاده می‌کنید، احتمالا با یکی از باگ‌های سیستم‌عامل محبوب مایکروسافت که باعث می‌شود پس از بیدار کردن کامپیوتر از حالت اسلیپ آیکون اپلیکیشن‌ها به شکل تصادفی مرتب شود، مواجه شده‌اید. سال‌ها است که کاربران توانسته‌اند راهکارهایی برای جلوگیری از این مشکل پیدا کنند؛ اما به نظر می‌رسد ردموندی‌ها سرانجام تصمیم گرفته‌اند مشکل را با انتشار به‌روزرسانی رفع کنند.

به گزارش ورج، میشل شیونگ، مدیر برنامه‌ی تیم گرافیک مایکروسافت،‌ توضیح می‌دهد: «اصطلاحی فنی که برای اشاره به این مشکل استفاده می‌کنیم، Rapid Hot Plug Detect یا Rapid HPD است. این نوع رفتار، سیستم‌هایی که از طریق درگاه دیسپلی‌پورت به چند مانیتور متصل هستند متأثر می‌کند و در نتیجه‌، بازآرایی ناخواسته‌ی دسکتاپ رخ می‌دهد.» 

اگر مشغول استفاده از لپ‌تاپ با صفحه‌نمایش ثانویه هستید، Rapid HPD برای شما دردسرساز می‌شود. در چنین شرایطی وقتی مانیتور اضافه وارد حالت اسلیپ شود، ویندوز فکر می‌‌کند مانیتور از سیستم جدا شده است. به همین دلیل ویندوز تمامی اپلیکیشن‌های صفحه‌‌نمایش ثانویه را به صفحه‌نمایش اصلی منتقل می‌کند و مجبور می‌شوید تمام آیکون‌ها را به‌صورت دستی دوباره وارد صفحه‌نمایش ثانویه کنید. اگر به‌صورت روزانه با این مشکل مواجه شوید، قطعا روی تجربه‌ی کاربری شما از ویندوز ۱۰ اثر منفی محسوسی می‌گذارد. 

مایکروسافت از مدتی پیش تلاش کرده است راهکاری برای جلوگیری از بروز Rapid HPD در اپلیکیشن‌های ویندوز پیدا کند. فایل برطرف‌کننده‌ی این مشکل در به‌روزرسانی بزرگی که مایکروسافت در ماه‌های آینده برای ویندوز ۱۰ منتشر می‌کند در دسترس قرار می‌گیرد.

کاربران اینسایدر در حال حاضر می‌توانند در بیلد ۲۱۲۸۷ و نسخه‌های بعدی به قابلیت جدید دسترسی پیدا کنند. انتظار می‌رود به‌روزرسانی مورد انتظار ویندوز ۱۰ در ماه اکتبر ۲۰۲۱ (مهر و آبان ۱۴۰۰) منتشر شود. اگر نمی‌توانید تا آن زمان صبر کنید،‌ نسخه‌ی اینسایدر در دسترس شما است.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها