خانه » همه » مذهبی » مجلس می‌خواهد برای وزارت ‌امور خارجی هم تشکیلات موازی بسازد؟!

دانلود کتاب های امتحان شده

مجلس می‌خواهد برای وزارت ‌امور خارجی هم تشکیلات موازی بسازد؟!

بابک نگاهداری، رییس حوزه ریاست مجلس ، خبر داده مجلس قرار است سامانه‌‌ا‌ی به‌نام «ارتباط با ایرانیان خارج از کشور» راه‌اندازی کند. 

این سامانه به دستور باقر قالیباف، رئیس‌مجلس، و از ابتدای سال ۱۴۰۰ راه‌ می‌افتد و محوریت آن هم با اداره کل امور بین‌الملل ‌به ریاست «حسین امیرعبداللهیان» خواهد بود.

به گفته این مقام دفتر قالیباف، سامانه مذکور برای «کمک به حل مسائل و رفع مشکلات قانونی» ایرانیان خارج از کشور و آن‌چه «تعامل» با مجلس خوانده، شکل می‌گیرد./بنا بر گزارش ایسنا

تشکیلات مدنظر مجلس، احتمالا مشابه و موازی با معاونت کنسولی و ایرانیان خارج از کشور در وزارت امورخارجی خواهد بود. بسیاری بر این نظرند که حسین امیرعبداللهیان، دستیار رییس مجلس در امور بین‌الملل، با روی کار آمدن یک دولت اصولگرا در سال ۱۴۰۰، از گزینه‌های جدی وزارت امورخارجی خواهد بود.
اما اصل ماجر این است که نه قانون اساسی و نه آیین‌نامه داخلی مجلس، به مجلس برای راه‌اندازی چنین تشکیلات موازی اجازه داده نشده. شهروندان خارج از کشور برای انتخابات مجلس، حق رای ندارند. چرا با وجود تشکیلاتی مشابه در وزارت امورخارجی، با این وضع اقتصادی خراب مملکت، چنین سامانه موازی در مجلس راه می‌افتد و هزینه‌اش از کدام محل تامین می‌شود؟

منبع: روزآروز

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها