خانه » همه » خبر » مزایای دستگاه های جوش و برش لیزری

دانلود کتاب های امتحان شده

مزایای دستگاه های جوش و برش لیزری

دستگاه جوش لیزری چیست ؟

دستگاه جوش لیزری با استفاده از پرتو پرتوان لیزر قادر به جوش انواع مواد گوناگون فلزی و پلاستیکی است و در توان های گوناگون جهت مصارف گوناگون تولید می شود.

منبع لیزر این دستگاه شامل تعدادی دیود نوری پر قدرت است که به پمپ دیودی نیز معروف است. فتون های نور در هادی فیبر نوری (ساخته شده از برخی مواد معدنی نادر از جمله اربیوم، نئودیمیوم و … هستند که خاصیت شتاب دهندگی و تشدید فتون های نور را دارند) موجب تقویت و هدایت تا نقطه جوش می شوند.

این دستگاه ها به دلیل دقت و سرعت جوشکاری بسیار بالا در صنایعی که نیاز به دقت و سرعت جوشکاری است مورد استفاده قرار می گیرند.

یکی از صنایعی که از دستگاه های جوش لیزری استفاده می نماید، صنعت طلا سازی است. توان دستگاه جوش طلا و نقره از دستگاه جوش صنعتی کمتر ولی دارای دقت و ظرافت بسیار بالایی است.

مزایای مهم دستگاه جوش لیزری:

· دقت و سرعت جوش بسیار بالا (حدود ۶ تا ۸ برایر سرعت جوشکاری تیگ یا جوش آرگون)

· عدم آلودگی محیطی

· عدم نیاز به گاز یا مواد محافظ جوش

· عدم نیاز به فلز پر کننده در ورق های نازک

· امکان جوش انواع فلزات و مواد پلاستیکی

· عدم ایجاد سوختگی در حاشیه های نقطه جوش

· انعطاف بسیار بالا در هنگام جوشکاری

· دسترسی به نقاط خارج از دسترس

· مصرف انرژی کم و راندمان بالا

· هزینه نگهداری پایین

قیمت بالا تنها عیب دستگاه جوش لیزری

مهمترین عیبی که می توان برای این دستگاه نام برد، قیمت گران این دستگاه است. قیمت یک دستگاه جوش صنعتی ۱۰۰۰ واتی در زمان نگارش این مطلب تقریبا بین ۴۵۰ الی ۵۰۰ میلیون تومان است که علی رغم پرکاربرد بودن این دستگاه در زمینه های گوناگون، امکان تهیه آن را برای همگان فراهم نمی کند.

البته دستگاه های جوش طلا و نقره به دلیل توان کمتر، دارای قیمت کمتر و مناسب تری هستند.

نکته: جهت اطلاعات بیشتر در مورد انواع دستگاه های جوش و برش لیزری و قیمت آنها، بر روی لینک واژه های های قرمز داخل متن کلیک نمایید.

دستگاه برش لیزر

یکی دیگر از کاربردهای مهم لیزر، برش انواع مواد فلزی و غیر فلزی با سرعت و دقت بسیار بالا است.

خوشبختانه با فراگیر شدن این دستگاه ها و همچنین بومی سازی آنها در کشورمان، قیمت این دستگاه تقریبا مناسب و در دسترس است.

دستگاه برش لیزر در دو نوع فلزات و غیر فلزات تولید می شود که هر کدام برای مصارف خاص خود کاربرد دارند.

اندازه های رایج این دستگاه ها ۲۰*۳۰ – ۶۰*۹۰ – ۹۰*۱۳۰ – ۱۳۰*۱۸۰ – ۱۸۰*۲۵۰ – ۲۰۰*۳۰۰ سانتی متر است .

مزایای دستگاه های جوش و برش لیزری

تفاوت دستگاه برش فلزات با غیر فلزات

یکی از مهمترین تفاوت های دستگاه برش لیزر فلزات با غیر فلزات در توان لیزر آنها است.

توان دستگاه های لیزر غیر فلزات از حدود ۲۰ وات تا ۱۵۰ وات است و دستگاه های برش فلزات از ۱۵۰ تا چند کیلووات.

یکی دیگر از تفاوت ها، وجود نازل گاز نیتروژن روی هد دستگاه برش لیزر فلزات است که در هنگام برش با سرمایی که ایجاد می نماید مانع از سوختگی یا تغییر شکل اطراف محل برش می شود.

راهنمای خرید دستگاه برش لیزری

انتخاب اندازه میز دستگاه وابسته به نیاز شماست . اگر هدف شما از خرید دستگاه، برش و حکاکی های ظریف بر روی مواد نازک و کوچک است، شاید دستگاه با میز ۲۰*۳۰ سانتی متر و توان لیزر ۴۰ وات جوابگوی نیاز شما باشد.

اما اگر می خواهید بر روی طیف وسیعی از مواد با ابعاد گوناگون کار کنید، پیشنهاد می کنیم دستگاه های ۶۰*۹۰ یا ۹۰*۱۳۰ سانتی متر با تیوب لیزر ۱۰۰ وات تهیه نمایید.

نوع مین برد دستگاه در استفاده از آن نقش مهمی دارد. در زمان نگارش این مطلب مین برد RDL-۶۴۴۲G یک مین برد قدرتمند و در عین حال ساده است.

چیلر نیز از قطعات مهم دستگاه است که نقش مهمی در حفظ سلامت دستگاه دارد. چیلر های خوب باید دارای سیستم کنترل دقیق درجه حرارت و سرمادهی مناسبی باشند.

میز آسانسوری دستگاه

یکی از آپشن های دستگاه برش لیزر، میز آسانسوری دستگاه است. برخی دستگاه ها مجهز به میز آسانسوری برقی هستند که امکان قرار دادن مواد با قطر های مختلف را به کاربر می دهند.

البته دستگاه های با میز ثابت نیز امکان برش و حکاکی بر روی مواد گوناگون را دارند و برای کار بر روی مواد با قطر زیاد باید میز دستگاه را برداشت. هد دستگاه لیزر نیز تا حدودی جا به جا می شود تا امکان کار روی مواد مختلف با اختلاف ارتفاع وجود داشته باشد.

جهت اطلاعات بیشتر در مورد انواع دستگاه های جوش و برش لیزری و قیمت آنها، بر روی لینک واژه های های قرمز داخل متن کلیک و یا به آدرس اینترنتی https://printcnc.com مراجعه نمایید.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها