خانه » همه » سلامت » مزایای مغناطیس درمانی

دانلود کتاب های امتحان شده

مزایای مغناطیس درمانی

اثرات جانبی مغناطیس درمانی

مغناطیس درمانی برای درمان برخی از ناراحتی‌ها به کار می‌رود. با این حال، برخی اثرات جانبی برای مغناطیس درمانی وجود دارد که پیش از آن که شخص شروع به به کار بردن آن کند، باید آن‌ها را مد نظر قرار دهد.


اثرات جانبی مغناطیس درمانی

مغناطیس درمانی بخشی از یک درمان جایگزین است که در آن میدان‌های مغناطیسی استاتیک به کار می‌روند. نام‌های مختلفی برای این نوع درمان وجود دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از مغناطیس درمانی و مگنوتراپی. طبق نظرات متخصصان این حوزه از درمان، زمانی که بخشی از بدن بیمار در مواجهه با میدان‌های مغناطیسی قرار می‌گیرد، بر آن بخش از بدن بیمار تاثیر مثبت می‌گذارد که به نوبه خود به فرآیند بهبودی کمک می‌کند.
 
در روش مگنت تراپی از سیگنال‌های مغناطیسی هسته‌ای ایجاد شده در یک حوزه الکترو مغناطیسی جهت ترمیم سلول‌های آسیب دیده غضروف و بهتر شدن فرآیند بهبود استفاده می‌گردد. امروزه اکثر افراد با درد و کاهش دامنه حرکتی مفصل‌ها به عنوان بخشی از عارضه‌های روزمره خود مواجه هستند. این روش درمانی به این افراد برای بهبود عملکرد مفصل‌هایشان بدون نیاز به عمل جراحی کمک خواهد کرد. دستگاه‌های مغناطیسی موجب افزایش جریان خون در مویرگ‌ها و خارج شدن اسید لاکتیک و دیگر مواد فاسد از بافت‌های بدن می‌شود و به این صورت کم شدن درد و کاهش التهاب را در برخواهد داشت.
 
راه‌های مختلفی وجود دارند که در آن درمان بهبودی به واسطه مغناطیس را می‌توان برای بیمار به کار برد. همچنین ابزارهایی الکترومغناطیسی وجود دارند که در این نوع از درمان مورد استفاده قرار می‌گیرند یا آهنرباهای استاتیک دائمی در آن به کار می‌روند. محصولات مختلف گوناگونی همچون دستبندها و آویزهای درمانی مغناطیسی، بالش‌های مخصوص مغناطیس درمانی، چسب‌های درمانی مغناطیسی، کفی‌های کفش و غیره در بازار وجود دارند و در فرآیند درمان می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. ما به طور خلاصه به عوارض جانبی نگاهی می‌اندازیم اما نه قبل از این که به مزایای درمان پی ببریم.
 

مزایای مغناطیس درمانی

مهم‌ترین مزیت مغناطیس درمانی، تسکین و رهایی از درد است. بنابراین، به بیماران مبتلا به درد مفاصل توصیه می‌شود تا از محصولات مغناطیس درمانی‌ گوناگونی جهت تسکین درد بهره ببرند. در حالی که از مغناطیس درمانی برای تسکین استفاده می‌شود، محصولات مغناطیسی بر روی نواحی‌ای که دچار درد هستند قرار می‌گیرند. با گذشت دوره‌ای از زمان، درد کاهش می‌یابد. افرادی هستند که دچار استرس می‌باشند. دریافت شده است که افراد دچار استرس می‌توانند از مزیت استفاده از مغناطیس درمانی بهره‌مند گردند. در صورت وجود ورم، چسب‌های مغناطیسی را می‌توان بر روی نواحی مذکور قرار داد. اگر شریک زندگی‌تان دارای اختلال ضربان سازی است، نیاز است تا با پزشک همسرتان قبل از شروع به استفاده از محصولات مغناطیسی مشورت کنید. این ورم با گذشت زمان از بین می‌رود. شناخته شده است که افرادی که از اختلال گردش خون رنج می‌برند می‌توانند از درمان مغناطیسی برای برطرف شدن مشکل خود استفاده کنند چرا که این مورد به تنظیم گردش خون کمک می‌کند. زنانی که از دردهای قاعدگی رنج می‌برند می‌توانند به خوبی از مزیت مغناطیس درمانی بهره ببرند.
 

عوارض جانبی مغناطیس درمانی

عوارض جانبی جزئی درمان مغناطیسی

ناحیه‌ای از بدن که در تماس با آهنربا قرار می‌گیرد ممکن است گرم شود و با این حال این یک وضعیت طبیعی است. آهنرباها به گردش خون بهتر کمک می‌کنند که اغلب به احساس گرما در ناحیه مذکور منجر می‌شوند. در اغلب موارد، این وضعیت طی چند روز خود به خود بهبود می‌یابد.
 
گزارش‌هایی مبنی بر احساس نارحت کننده مورمور شدن بدن افرادی که از مغناطیس درمانی استفاده می‌کنند، وجود داشته است. این مورد همچنین به افزایش گردش خون ناحیه تحت تاثیر قرار گرفته، نسبت داده می‌شود. به طور مشابه، برخی افراد ممکن است از سرگیجه خفیف نیز رنج ببرند. کمی زمان می‌برد تا بدن به افزایش گردش خون، عادت کند.
 
در موارد محدودی، اغلب افراد از راش یا قرمزی پوستی که در آن محل  آهنربا در تماس با پوست است، شکایت دارند. از آن جایی که آهنرباها حاوی دارو یا مواد شیمیایی نیستند، هیچ گونه دلیل واضحی مبنی بر این که چرا فرد باید از راش پوستی رنج ببرد، وجود ندارد. بنابراین، اغلب پزشکان آن را به دلیل جسمی و روانی برای فردی که از درمان مذکور واهمه دارد، نسبت می‌دهند.
 
امکان دارد برخی از بیماران افزایش درد پس از جلسه مغناطیس درمانی را تجربه کنند. افزایش درد اغلب به حساسیت به قدرت آهنربا نسبت داده می‌شود. این مورد اغلب تنها در صورتی که افراد به طور کلی به نیروهای مغناطیسی حساس باشند، رخ می‌دهد. با این حال، در مدت زمان کوتاهی، درد کاهش می‌یابد.
 

 عوارض جانبی اصلی مغناطیس درمانی

بیماران دارای مشکل ضربان‌ سازی داخلی باید با پزشک خود قبل از به کار بردن مغناطیس درمانی مشورت کنند چرا که میدان مغناطیسی ممکن است باعث ایجاد اختلال در سیگنال‌های بین قلب و ضربان ساز شود. شناخته شده است که این مورد منجر به عملکرد غیر طبیعی ضربان ساز نیز می‌شود. اگر شریک زندگی‌تان دارای اختلال ضربان سازی است، نیاز است تا با پزشک همسرتان قبل از شروع به استفاده از محصولات مغناطیسی مشورت کنید. مورد مشابه برای افرادی وجود دارد که به مشکل دفیبریلاتور داخلی، پمپ انسولین و غیره دچار هستند.
 
بانوان باردار همچنین باید از استفاده از محصولات مغناطیسی پرهیز کنند. گفته شده است که میدان‌های مغناطیسی، رشد سلولی را تحریک می‌کنند و در صورتی که جنین در داخل بدن در حال رشد باشد، این مورد باعث افزایش رشد سلولی جنین نیز می‌شود. تحقیقاتی در حال انجام هستند تا دریابند که آیا میدان‌های مغناطیسی می‌توانند منجر به رشد غیرطبیعی جنین شوند یا خیر.
 
از محصولات مغناطیسی نباید در مواقع شیمی درمانی یا رادیوتراپی استفاده کرد. سرطان به دلیل رشد غیرطبیعی سلول‌های مختلف ایجاد می‌شود و ما به تازگی دریافتیم که مغناطیس درمانی رشد سلول‌های جدید را تحریک می‌کند. به عبارت دیگر، به کار بردن این نوع از درمان ممکن است واکنش متضادی با رادیوتراپی و شیمی درمانی داشته باشد.
 
از آن جایی که برخی عوارض جانبی در استفاده از مغناطیس‌ها برای درمان وجود دارند، بهتر است قبل از به کار بردن این نوع درمان با پزشک متخصص خود مشورت کنید. همچنین زمانی که شما از این درمان استفاده می‌کنید، در صورتی که متوجه هر گونه اختلال شدید، بهتر است تا آن را به درمانگر خود نیز گوشزد کنید.
 
منبع: بازل

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها