خانه » همه » خبر » ترند ترین های خبری امروز » مسئولان به دلیل عدم اطلاع رسانی درخصوص سیلاب باید مواخذه شوند / روحانی در یک سال اخیر در لانه خزیده بود اما مجدداً دم درآورده است! / اگر به داد مردم نمی رسیم لااقل به داد شب اول قبر خودمان برسیم! / چرا بسیاری از افراد مستحق جزء دهک ۱۰ به شمار آمدند؟ / وضعیت توزیع گازوئیل برای کامیون داران اسفناک است

دانلود کتاب های امتحان شده

مسئولان به دلیل عدم اطلاع رسانی درخصوص سیلاب باید مواخذه شوند / روحانی در یک سال اخیر در لانه خزیده بود اما مجدداً دم درآورده است! / اگر به داد مردم نمی رسیم لااقل به داد شب اول قبر خودمان برسیم! / چرا بسیاری از افراد مستحق جزء دهک ۱۰ به شمار آمدند؟ / وضعیت توزیع گازوئیل برای کامیون داران اسفناک است

نشست علنی یکشنبه 2 مرداد ماه مجلس در حالی رأس ساعت 8 و 13 دقیقه با حضور 198 نفر از نمایندگان و به ریاست قالیباف آغاز شد که حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیأت رئیسه مجلس دستورکار امروز را قرائت کرد که ادامه بررسی طرح نحوه تشکیل و فعالیت تشکل های صنفی-تخصصی نخستین دستور کار مجلس بود.

اما پیش از ورود به دستور کار نخست مجلس، قالیباف در نطق پیش از دستور خود به حادثه دلخراش سیل شهرستان استهبان و نی ریز اشاره و کمیسیون عمران را مأمور کرد تا با قید فوریت و با بررسی میدانی، گزارش دقیقی از علل وقوع حادثه، با تاکید بر شناسایی قصورات احتمالی دستگاه‌های مسئول به نمایندگان مجلس ارائه کند.

وی در ادامه به تعیین تکلیف وضعیت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی پس از سال‌ها بلاتکلیفی با پیگیری ویژه مجلس یازدهم اشاره و تأکید کرد که اعتبار ۱۰۰ هزار میلیاردی برای استمرار اجرای این قانون در بودجه ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است.

تعیین تکلیف وضعیت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی پس از سال ها بلاتکلیفی

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز ( یکشنبه، 2مردادماه ) در صحن علنی مجلس در نطق پیش از دستور، گفت: فرا رسیدن روز مباهله؛ روزی که خداوند متعال بر حقانیت و جایگاه والای اهل بیت علیهم السلام، مُهر تایید دیگری زد را گرامی می‌دارم؛ این روز در تاریخ اسلام به معنای واقعی کلمه، روز اقتدار ایمانیِ امت اسلامی است؛ قدم گذاشتن در راه حق و ثبات در این مسیر نیز جز با داشتن اقتدار ایمانی راستین ممکن نیست.

وی درگذشت جمعی از هموطنان در سیل شهرستان استهبان و نی ریز را به خانواده‌های داغدار ایشان و تمامی مردم شریف استان فارس تسلیت و تعزیت گفت و افزود: ضروری است تمامی امکانات دستگاه‌های اجراییِ امدادی با سرعت هر چه بیشتر در جهت حل مشکلات آسیب‌دیدگان و مصدومان این حادثه به کار گرفته شود و همچنین اقدامات لازم برای جبران خسارات وارده، به انجام رسد.

رئیس قوه مقننه کشورمان ادامه داد: کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز با قید فوریت و با بررسی میدانی، گزارش دقیقی از علل وقوع حادثه، با تاکید بر شناسایی قصورات احتمالی دستگاه‌های مسئول به نمایندگان مجلس ارائه کند.

دکتر قالیباف یادآور شد: همچنین فرا رسیدن روز خانواده و تکریم بازنشستگان را گرامی می‌دارم؛ مجلس یازدهم از زمان آغاز به کار، رسیدگی به مطالبات بازنشستگان را در چارچوب وظایف و اختیارات خود در دستور کار قرار داده است، از مهم‌ترین اقدامات مجلس در راستای پاسخ به مطالبات به حق بخشی از بازنشستگان عزیز و ارجمند، تعیین تکلیف وضعیتِ همسان‌سازیِ حقوق‌ بازنشستگان تامین اجتماعی بود که با پیگیری‌های ویژه مجلس پس از سال‌ها به نتیجه رسید؛ همچنین در بودجه 1401 نیز، قریب به 100 هزار میلیارد تومان برای استمرار همسان‌سازی و متناسب‌سازیِ حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، کشوری و لشکری در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: با توجه به اهتمام ویژه دولت در پیگیری مطالبات بازنشستگان و با توجه به نظر هیات تطبیق مجلس در مورد تعیین حداقل مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان در سال ۱۴۰۱» با قانون، ضروری است دولت محترم هر چه سریعتر نسبت به رفع ایراد قانونی و اتخاذ تصمیم لازم برای رفع دغدغه‌های بازنشستگان محترم مبادرت ورزد.

در ادامه ابراهیم عزیزی نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز در تذکری شفاهی، عنوان کرد: خواهشمندم از آنجایی که پیش از این نیز این موضوع به شکل دیگری در استان فارس تکرار شده بود، پیگیری جدی صورت گیرد و به موضوع حادثه سیلی که باعث از دست دادن 22 نفر از هموطنان ما شد، رسیدگی شود. رئیس مجلس نیز در پاسخ به این تذکرمجددا کمیسیون عمران را مأمور به پیگیری میدانی این حادثه کرد.

قادری: مسئولان به دلیل عدم اطلاع رسانی درخصوص سیلاب اخیر استان فارس باید مواخذه شوند

جعفر قادری ضمن تسلیت به بازماندگان حادثه سیل استان فارس گفت: مسئولان به دلیل عدم اطلاع رسانی صحیح در موضوع سیلاب باید مورد مواخذه قرار گیرند، اگر به موقع اطلاع رسانی می شد، این اتفاق رخ نمی داد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هنوز چند سال از اتفاق و حادثه ای که در دروازه قرآن شیراز رخ داد، نگذشته است که شاهد حادثه مشابه هستیم، جا دارد دستگاه های قضایی، سازمان بازرسی و همچنین وزارت کشور و مجموعه دستگاه هایی که به نوعی در این کار دخیل هستند، باید ورود پیدا کرده و موضوع را ریشه یابی کنند که شاهد تکرار این حوادث نباشیم.

وی تاکید کرد: وقتی یک کار ساده را می توان با اطلاع رسانی و هشدار به موقع پیشگیری کرد، چرا باید این اتفاق ناگوار رخ دهد؟

خنکداری: آزادسازی واردات برنج، به استقلال کشاورزی کشور آسیب می زند

تذکر بعدی پیش از ورود به دستور کار نخست مجلس را کمال علیپور خنکداری درباره موضوع آزادسازی واردات برنج ارائه کرد و گفت: آزادسازی واردات برنج، به استقلال کشاورزی کشور آسیب می زند.

تذکر نماینده صومعه سرا درباره عدم تخصیص قیر به روستاها

دلخوش نماینده مردم صومعه سرا در مجلس نیز طی تذکری با اشاره به موضوع واردات برنج در فصل کشت برنج در استان‌های شمالی، از موضوع عدم تخصیص قیر به روستاها گلایه کرد که دکتر قالیباف در پاسخ به این تذکر، گفت: موضوع قیر این هفته به صحن علنی می‌آید.

روحانی در یک سال اخیر در لانه خزیده بود اما مجدداً دم درآورده است

محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر طی تذکری با اشاره با اظهارات اخیر رئیس جمهور سابق درباره قانون اقدام راهبردی مجلس، وی را بانی شرایط موجود خواند و گفت: رئیس مجلس از مصوبه اقدام راهبردی حراست کند، روحانی بانی وضع موجود است اما با کمال گستاخی مصوبه مجلس را زیر سوال می‌برد.

محمدتقی نقدعلی در قالب تذکری گفت: بند (11) ماده (22) آیین‌نامه داخلی مجلس را برای دفاع از کیان مجلس شورای اسلامی تذکر می‌دهم. می‌دانیم مصوبه مجلس در باب مذاکرات مصوبه‌ای بود که مهر تأیید مقام معظم رهبری را داشت و برگ برنده‌ای در تیم مذاکره‌کننده بود اما امروز شاهد هستیم کسی که 8 سال بانی وضع موجود است و باید پشت میله‌های زندان باشد و محاکمه شود، گعده می‌گیرد و با گستاخی در باب مذاکرات می‌گوید مصوبه مجلس موجب عدم لغو تحریم‌ها شده است.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: تو می‌خواستی شرف ما را به باد دهی، مجلس شورای اسلامی جلوی این رویه را گرفت از این رو انتظار می‌رود شورای عالی امنیت ملی ورود کند چرا که امروز او چندین نوبت پرونده در قالب ماده 234 آیین‌نامه مجلس و گزارش کمیسیون اصل 90 دارد که پرونده‌های او به دستگاه قضایی ارسال شده است.

وی ادامه داد: البته او در یک سال اخیر در لانه خزیده بود اما مجدداً دم درآورده است و گعده می‌گیرد (تذکر رئیس مجلس در خصوص رعایت مسائل اخلاقی در انتقادات) از رئیس مجلس می‌خواهیم از کیان مجلس حمایت کند و از مصوبه‌ای که به تأیید مقام معظم رهبری رسید و با تأکید وزیر امور خارجه برگ برنده در مذاکرات بود، دفاع کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم مطرح کرد: از رئیس قوه قضائیه نیز می‌خواهیم تکلیف پرونده‌های تخلف آقای روحانی را مشخص کند، ملت منتظرند ببینند کسی که هر جا می‌روی اثر سوء مدیریت و عملکرد بد او هویدا است چه سرنوشتی دارد؛ او کیان مجلس را زیر سوال می‌برد.

نقدعلی اظهار داشت: در بحث دریاچه ارومیه در زمان ایشان 6 هزار میلیارد تومان هزینه شد و سال 98 بعد از آن بارندگی شدید و سیل به لطف خدا دریاچه ارومیه جان گرفت و او این اتفاق را به نام خود تمام کرد اما اکنون شاهد وضعیت دریاچه ارومیه هستیم. سایر مسائل اقتصادی و مباحث دیگر دست کمی از شرایط دریاچه ارومیه نداریم. از رئیس قوه مقننه می‌خواهیم از جایگاه مجلس حراست کند و جلوی اینگونه اظهارنظرها را بگیرد. همچنین از حجت‌الاسلام و المسلمین اژه‌ای تقاضا می‌کنیم سریعاً به پرونده‌های 234 این فرد رسیدگی شود.

بسطامی: نمایندگان هنگام بررسی طرح ها و لوایح اطلاعات کافی در اختیار ندارند

در ادامه علی اکبر بسطامی نیز در تذکری با انتقاد از بارگذاری دیر هنگام طرح ها و لوایح در سامانه، گفت: نمایندگان هنگام بررسی طرح ها و لوایح اطلاعات کافی در اختیار ندارند که دکتر قالیباف نیز در پاسخ به این تذکر عنوان کرد: اطلاعات مربوط به دستور کار جلسات علنی مجلس چهارشنبه هر هفته برای دسترسی نمایندگان بارگذاری می شود، اگر یک مورد غیر این است، گزارش دهید، حتما پیگیری خواهم کرد.

موارد نقض قانونی منجر به توقیف پروانه فعالیت تشکل­ها مشخص شد

اما نمایندگان پس از ورود به دستور کار اصلی، با تصویب ماده 15 طرح نحوه تشکیل و فعالیت تشکل های صنفی– تخصصی، دایره فعالیت تشکل‌های صنفی و تخصصی و موارد غیرقانونی که باعث توقیف پروانه فعالیت آن‌ها و یا مجازات‌های قانونی از سوی مراجع قضایی می شود را مشخص کردند.

مجازات تخلفات تشکل‌های صنفی– تخصصی تعیین شد

در ادامه نمایندگان با تعیین تکلیف مواد 15 تا 17 طرح مجازات تخلفات تشکل‌های صنفی– تخصصی نحوه تشکیل و فعالیت تشکل های صنفی– تخصصی، دایره فعالیت تشکل‌های صنفی و تخصصی را تعیین کردند.

نحوه انحلال و خاتمه فعالیت تشکل های صنفی– تخصصی مشخص شد

آخرین مصوبه امروز مجلس در خصوص طرح مجازات تخلفات تشکل‌های صنفی– تخصصی نحوه تشکیل و فعالیت تشکل های صنفی– تخصصی نحوه انحلال و خاتمه فعالیت تشکل های صنفی– تخصصی بود که با تصویب ماده 18 این طرح به سرانجام رسید.

موافقت مجلس با یک فوریت لایحه موافقتنامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف بین ایران و عراق

در ادامه نمایندگان مجلس با یک تغییر دستور کار، با بررسی یک فوریتی بررسی لایحه موافقت‌نامه بین ایران و عراق به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و تبادل اطلاعات در مورد مالیات‌های بر درآمد و سرمایه موافقت کردند.

سپس علی کریمی فیروزجایی عضو هیأت رئیسه مجلس، اسامی ناطقان میان دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد و نماینده به ارائه نطق های 7 و 5 قیقه‌ای خود پرداختند:

شیخی: اگر به داد مردم نمی رسیم لااقل به داد شب اول قبر خودمان برسیم

این نماینده مردم در مجلس یازدهم درادامه با تأکید بر اینکه مجلس در راس امور است، پس نباید اجازه دهیم همزمان با خشکسالی و خشکیدن رودهای مان چشمه های مدیریت و نخبگی ما نیز با تنگ نظری و انحصار طلبی آن اقلیت از راه به در رفته، خشکیده شود، عنوان کرد: قطعا سکوت و بی تحرکی ما باعث می شود مجلس هم در قسمتی از این کوه عظیم تقصیر بایستد. جوالدوز زدن به دیگران کافی است امروز نوبت سوزن زدن بر خودمان هم است.

وی اضافه کرد: چه کسی است که نداند مردم به دولت و مجلس انقلابی قدرت داده اند که با هم و برای مردم از یک آرمان واحد حمایت کنند اما همین مردم از ما نظارت هم می خواهند. ما نباید به نام همراهی با دولت و انقلابی گری سر نظارت و هویت خودمان را ببریم و مجلس را با دست خود از راس امور پایین بیاوریم.

شیخی همچنین تصریح کرد: بالا نشینی مجلس به واسطه توان نظارتی ماست که خودمان باید از آن حفاظت کنیم. به نظر شما ما کجای معادله گرانی و تورم و نابسامانی اقتصاد این کشور هستیم و اصالتا باید کجا باشیم.

این عضو مجمع نمایندگان استان تهران در ادامه با تأکید بر اینکه تا کنون از دل جلسات فوری و اضطراری که برای سفره و معیشت به حراج رفته مردم برگزار کرده ایم چه نتیجه ای حاصل شده است، عنوان کرد: به نظر شما چند باری که تعطیلات مجلس را تعطیل کردیم و به صحن برگشتیم و برای اقتصاد مردم جلسات مکرر برگزار کردیم چرا به نتیجه نرسیدیم و امروز شاهد پروژه گرانی دارو و کالاهای اساسی، رها شدن بازنشستگان، معطل ماندن فرهنگیان، خودروهای بی کیفیت، مهاجرت نخبگان، نقدینگی فساد آور و فراموش کردن مدافعان سلامت هستیم.

وی در ادامه با طرح این سوال که گره این مسئله که ما قانون می گذاریم و مجریان اجرا نمی کنند کجاست، اظهار داشت: آیا تا کنون با خود اندیشیده ایم که چه کسانی و چه گروه هایی به دنبال تبدیل کردن مجلس و دولت به نقش اول تزریق التهاب به روح و روان مردم هستند.

شیخی ادامه داد: به نظر شما در شرایطی که بازار، منفجر شده و دولت بر خلاف وعده های خود سیاست های غلط اقتصادی در پیش گرفته و دچار اشتباه محاسباتی شده است نباید دست به کار شد و با تصویب قوانین محکم جلوی خروج دولت از ریل انقلابی گری را گرفت. نسبت ما نمایندگان با مردم چیست؟

نماینده مردم اصفهان در مجلس در ادامه با بیا اینکه ما نمایندگان به خودمان متعلق نیستیم که برخی از ما باد در غبغب می اندازیم و می گوییم قانون به ما اجازه داده هر گونه که تشخیص دهیم عمل می کنیم و هر کدام هویت مستقل داریم و به کسی ربطی ندارد که چگونه عمل می کنیم، ابراز داشت: به نظر شما اگر ما نماینده مردم هستیم چه کسی به ما اجازه داده برعکس مصالح مردم تصمیم بگیریم؟

وی افزود: کدام قانون به ما اجازه داده وزرای بدون عملکرد و شعاری را صرفا در راستای فرافکنی و به نام سوال از وزیر به مجلس بیاوریم و بعد دست در دست هم به مهر از روی نعش نیازها و مطالبات مردم بگذریم و چه کسی به ما و دولت اجازه داده با بی مبالاتی و بی کفایتی زنده رود را روزی هزار بار تشییع کنیم و آب از رخ باور مردم ببریم؟

شیخی اضافه کرد: وای بر ما اگر به داد مردم نمی رسیم لااقل به داد شب اول قبر خودمان برسیم و بیشتر از این با برداشتن نظارت خود از دولت مردم را رها نکنیم. انقلاب، امام(ره) و ولی جامعه و شهدای این سرزمین شاکیان اصلی امروز ما هستند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه در استان اصفهان دست های پنهان همان اقلیت فربه شده، زاینده رود که نماد سرزندگی اصفهان است را سلاخی کرده اند، خاطرنشان کرد: همان ها هویت تاریخی آن را به حراج گذاشته اند. خشکیدن زاینده رود یعنی نابودی استان تاریخی اصفهان و نابودی اصفهان یعنی اضمحلال بخش مهمی از هویت تاریخی ایران. پس به پا خیزید و به داد مردم برسید.

کعب عمیر: شوش بعنوان قطب توریسم کشور از حداقل زیرساخت های حوزه گردشگری محروم است

محمد کعب عمیر در نشست صحن علنی امروز ( یکشنبه 2 مردادماه ) در نطق میان دستور خود گفت: خوزستان به عنوان دروازه تشیع و گهواره تمدن بزرگ ایرانی و اسلامی با ظرفیت های غنی فرهنگی و تاریخی، قربانی و زخم خورده نگاه تبعیض آمیز در سطوح مختلف است و تا کنون با وجود ظرفیت هی عظیمی که در حوزه های مختلف اقتصادی، فرهنگی و گردشگری، اجتماعی و سیاسی دارد تدبیری برای تبدیل این فرصت های طلایی و خدادادی به سرمایه و ایجاد ارزش افزوده برای مردم خوزستان اندیشیده نشده است.

نماینده مردم شوش در مجلس خطاب به رییس جمهور گفت: آیا وزیر میراث شما می داند که شهرستان شوش قطب گردشگری کشور از حداقل زیرساخت های حوزه گردشگری محروم است. استان خوزستان با تولید 5/17 میلیون تن محصولات راهبردی کشاورزی از جمله گندم، برنج، چغندر، نیشکر و ذرت و تامین کننده امنیت غذایی 12 میلیون نفر رتبه اول کشور را از آن خود کرده است و در این میان شهرستان شوش وکرخه قطب اصلی تولید این محصولات کشاورزی را در استان خوزستان دارد آیا وزیر جهاد کشاورزی شما می داند که با وجود این ظرفیت های عظیم، کشاورزان استان خوزستان به دلیل فقدان صنایع تبدیلی که حلقه وصل کشاورزی با صنعت و تجارت است و در نبود حمایت های دولت تنها به خام فروشی روی آورده اند و ارزش افزوده و تولیدات نهایی آنها برای استان های دیگر رقم می خورد.

وی افزود: خوزستان تامین کننده ی 40 درصد از منابع ارزی و درآمدی کشور است اما در همین استان، بخش غیزانیه در اهواز که در محاصره چاه ها و لوله های نفتی است، زبان مردمش خشک و تشنه است. آیا وزیر نفت شما صدای العطش کودکان روستاهای بخش فتح المبین شوش که در مجاورت میادین نفتی پایدار قرار دارند را برای جرعه ای آب شنیده که گوش فلک را کرده است.

کعب عمیر بیان کرد: سهم استان خوزستان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی چقدر است و در کجا هزینه شده است. آیا وزیر نیرو شما می داند که خوزستان با 33 درصد تولید برق کشور که رقمی معادل 38 هزار گیگاوات بر ساعت است، رتبه اول کشور در شاخص تامین انرژی برق در کشور را از آن خود کرده است اما در فصل تابستان با خاموشی و تعطیلی صنایع خود مواجه است، چگونه است که در مناطق سردسیر کشور بهای گاز تولیدی در خوزستان و جنوب با کمترین نرخ قیمتی در فصل سرد محاسبه می شود اما در خوزستانی که گرمترین نقطه جهان در خود جای داده است ، مردم مجبور هستند که هزینه های چندبرابری برای مصارف برق و انرژی بپردازند.

نماینده مردم شوش در مجلس بیان کرد: خوزستانی که مهد نفت، گاز و صنایع پتروشیمی و فولاد کشور است، چرا از این همه نعمت های خدادادی که منافع آن ملی است فقط عوارض زیست محیطی آن سهم مردم ولایتمدار و شریف این استان شده و شرکت های بزرگ حوزه انرژی در ایفای مسئولیت های اجتماعی خود در استان خوزستان کوتاهی کرده اند و متاسفاته بیشترین میزان اشتغال و حتی مدیریت این شرکت ها از میان افراد غیر بومی و پروازی است.

سلیمی: چرا بسیاری از افراد مستحق جزء دهک ۱۰ به شمار آمدند؟

چرا بسیاری از افراد مستحق جزء دهک ۱۰ به شمار آمدند؟

علیرضا سلیمی در نشست علنی امروز(یکشنبه 2 مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: مباهله عارفه عقیم برای تبیین عقل در دوران سیاه سلطه شرک، ظلم و تعدی بود، مباهله یعنی ایجاد حائل و مرزبندی با هر چه تباهی است، مباهله دفاع مستدل، منطقی و قاطع از حقیقت است، مباهله یعنی در مسیر حق از علت عدد نترسیدن. مباهله فدا نمودن اخص نزدیکان و ایثار اقرب کسان برای پیشبرد اهداف الهی است، کسانی که با دشمن مرزبندی نمی‌کنند یا بجای دفاع منطقی از یک حقیقت از روش‌های احساسی یا غیر قابل دفاع بهره می‌برند، افراد ترسویی که با هیاهوی دشمن دستار سفید بالای سر می‌چرخانند بدون شک از فرهنگ مباهله فاصله دارند.

ویژه خواران پیگیر بهره‌مندی خاص حتما باید در خود اندیشه کنند

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ویژه خوارانی که بجای فداکاری دنبال بهره‌مندی خاص هستند حتما باید در خود اندیشه کنند چرا از این فرهنگ فاصله گرفته‌اند. باز کردن اتوبان ویژه برای آقازادگانی که جز بی‌عرضگی هنر دیگری ندارند کجا و ندای ملکوتی ابنائنا و ابنائکم کجا؟

وی با تاکید بر اینکه یکی از پیام‌های مباهله و غدیر عدم پهلودهی به حمله‌کنندگان به کیان اسلام است، کسانی که به دشمن پهلو می‌دهند کجا و پیام مباهله کجا؟ تصریح کرد: دوستان؛ ایجاد هر گونه اختلاف در صفوف بهم فشرده مردم اگر پهلودهی به دشمن نیست پس چیست؟ افرادی که به آن طرف پیام ذلت دادند که با تحریم به مردم فشار بیاورید تا حاکمیت تسلیم شود آنان که تمام قد در خدمت اربابان سخنان آنان را واگویه می‌کنند، آنان که بجای ارائه راه‌حل جز حرافی هنر دیگری ندارند، آنها که سالیان سال ادعا می‌کردند ما ژنرال داریم و این چاه ویل را برای کشور حفر کردند، آنان که آتشفشان نقدینگی سرسام‌آور و در نتیجه تورم بی‌نظیر را به جان کشور انداختند، همان‌ها که کشور را با 1500 هزار میلیارد تومان بدهی و فقط 500 هزار میلیارد بدهی اوراق و نقدینگی 4500 میلیارد تومانی تحویل دادند، همان‌ها که قیمت مسکن را 7 برابر کردند و مردم کوچه و بازار را به خاک سیاه نشاندند و بجای عذرخواهی همینک از ملت طلبکار هستند باید در روش‌های خود تجدیدنظر کنند.

قدرت پهبادی موشکی جمهوری اسلامی تضمین‌کننده امنیت کشور است

سلیمی خاطرنشان کرد: امروز قدرت پهبادی موشکی جمهوری اسلامی تضمین‌کننده امنیت کشور است، ایکاش برخی بیدار می‌شدند و می‌فهمیدند که امروز روز موشک است نه فقط گفتگو، هرچند جراحی اقتصادی دولت موجب شد منابع ملت در جیب عده خاص واریز نشود اما واقعیت آن است که در نحوه اجرا با مشکلاتی مواجه هستیم که امید است به زودی مرتفع گردد.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: بسیاری از افراد مستحق جزء دهک 10 به شمار آمدند که دولت باید تجدیدنظر کند افزایش قیمت‌ها مخصوصا در بخش خوراکی موجب رنج و تعب مردم عزیز شده است، دولت محترم هر چه سریعتر تدبیر کتند.

وی افزود: واقعا برخی اقلام غذایی از سفره برخی مردم برداشته شده و صف مرغ، شیر، لبنیات و تخم مرغ حدود 30 درصد کاهش پیدا کرده و این زنگ خطر سلامت را به صدا درآورده است، افزایش قیمت دارو مساله‌ای نیست که از کنار آن به راحتی عبور کرد، وزارت محترم بهداشت هر چه سریعتر اقدام کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: از سفر ریاست محترم جمهور به استان مرکزی واقعا تشکر می‌کنم، آقای رییس جمهور اجرایی شدن مصوبات بسیار مهم است، چرا امید مردم را برافروخته نگاه دارید، حقابه مردم از سد کوچری برغم تاکیدات مکرر به وزیر محترم هنوز اجرایی نشده است، آقای وزیر نوشدارو پس از مرگ سهراب اتفاق نیفتد.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: رتبه‌بندی معلمان قانون است، دولت باید این قانون را اجرا کند، متاسفانه تاخیر در اجرایی کردن یا تدوین آئین‌نامه به نحوی که مغایر با قانون باشد به هیچ‌وجه پذیرفته شده نیست، قانون 15 درصد معادن قانون است، دولت به قانون عمل کند، مسکن ملی در برخی نقاط هنوز در حد حرف باقی مانده است، متاسفانه تضمین لازم برای وام مسکن روستایی توسط معاونت رییس جمهور انجام نشد، آقای میرکاظمی اقدام کنید.

فرهنگی: در بحث حجاب، رفتار سنجیده ،قاطع و درست مورد نیاز است

محمدحسین فرهنگی در جلسه علنی صبح امروز(یکشنبه، ۲ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با سلام و درود به ملت شریف ایران و تبریک روز مباهله و تکریم خانواده، گفت: خداوند با ترتیبات خاصی در سوره مبارک آل عمران مجوز برگزاری مباهله با بزرگان نجران را صادر نمود، مضمون این آیه شریفه و ترکیب مباهله کنندگان مقدمه ماجرای غدیر است، أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَکمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَکمْ وَأَنفُسَنَا وَأَنفُسَکمْ چه کسانی بودند که ترکیبشان مسیحیان نجران را از مباهله منصرف کرد و منجر به اسلام آوردن بزرگترین مسیحی جزیره العرب در آن زمان شد؟

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، ظهار کرد: غدیر خم پایان دهنده تمام اتفاقاتی است که مباهله از ارکان آن محسوب می‌شود، از زحمات دولت به ویژه وزیر امور خارجه در راستای دیپلماسی خارجی سپاسگزاریم، دولت از آغاز در زمینه دیپلماسی امور خارجی،همکاری بین المللی، استواری در اصول و گسترش همکاری همسایگان و موضوع مذاکرات به درستی عمل کرد و امیدواریم به نتایج عاجل و روشنی دست پیدا کند.

فرهنگی ادامه داد: سفرهای استانی و بوم گردی اجتماعی و سیاسی و لفظ بدون واسطه مشکلات مردم هم از اقدامات سنجیده دولت است،اما ای کاش در سایر زمینه ها هم درست عمل می‌شد؛ ای کاش در سازماندهی صحیح دولت در سطح کشور به ویژه در حوزه های اقتصادی و در اداره استان‌ها به درستی عمل می‌شد، حضور افراد بی تجربه و بعضا دارای سوابق قابل تامل و نصف بدنه دولت سابق در ستادهای مختلف در دستگاههای اجرایی و عدم حساسیت نسبت به فرصت طلبان مسئله دار از آسیب‌های جدی است که در عمل آثار منفی و جدی به دنبال دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: دولت سیزدهم به وعده‌هایی که از رسانه‌های مختلف ارائه می‌کند عمل کند، اساسا به اقدامات عملیاتی بپردازد، سیاست‌ها وحل تنش‌های آبی در کشور به ویژه آب شرب، نیازمند اجماع علمی، تخصصی و فنی کارشناسان حوزه‌های آبی و مجریان مربوطه در حل مسائلی همچون کارون، زاینده رود، زرینه رود و مسائل شمال کشور به ویژه حل مشکل دریاچه ارومیه از جمله این موارد است. پرهیز از شعارهای بی نتیجه و اقدامات اجرایی و عملیاتی می‌تواند موثر باشد.

فرهنگی در ادامه یادآور شد: انتهای هفته جاری رها سازی پسماند تصفیه شده مناطق آذربایجان شرقی عملیاتی می‌شود و نقش مهمی خواهد داشت، تسریع در انتقال آب زاب که با اندک اقدام اجرایی در تامین آب دریاچه ارومیه نقش بسیار مهمی دارد از ضروریات حوزه انتخابیه اینجانب است، باید از برداشت بی رویه نمک اجتناب شود تا زمینه برای گسترش و آبگیری از حوزه‌های جدید جلوگیری شود.

نماینده مردم تبریز با اشاره رهاشدگی بازار و رشد نقدینگی تاکید کرد: رها شدگی بازار و قیمت ها باعث سختی و رنجش برای خانوارها شده است و قشر آسیب پذیر بیشتر از همه در رنج و سختی هستند همچنین تعیین و تکلیف تامین کالا برای مردم متقاضی و اجتناب از تزریق نقدینگی که باعث تورم بیشتر می‌شود، از موضوعاتی هستند که باید با قید فوریت در مورد آن اقدام شود .

نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد:مصوبه سران قوا در مورد اجرای منازل مسکونی و تجاری هم به هیچ مرجعی ابلاغ نشده و حتی هیئت شوراهای حل اختلاف نیز از مصوبه قوای سه گانه اظهار بی اطلاعی می‌کنند.سرنوشت طرح دوفوریتی مجلس هم مشخص نیست که در کجاست و چرا به صحن نمی آید.

عضو کمیسیون صنایع مجلس یادآور شد: یکی از مشکلات استان ها تاخیر طولانی در تایید صلاحیت انتصابات است که کاملا بدیهی است ،تاخیر دستگاه های اجرایی،عدم توجه به نظر استانداران ،عدم تفویض اختیارات به نمایندگان دولت در استان‌ها قابل تامل است ویکی از دستگاه های اجرایی که از معاون همان استان، به ستاد وزارتخانه راه یافته، شرایطی برای دستگاه مرتبط استانی خود بوجود آورده که باعث مشکلات عدیده ای شده است، اختلافات عصبی در مدیران پاکدست، انتصاب افرادی که تخلفاتی درباره آنان مطرح است، مشکل سردرگمی و فراموشی در برخی مدیران تصمیم گیر و دادن لیستی از افراد فامیل ومنتصب و اعمال فشار برای بکارگیری یا انتصاب آنان،از جمله مشکلاتی است که مدیران استانی دستگاه های مذکور با آن مواجه هستند.

فرهنگی در ادامه افزود: استقلال مس آذربایجان، تعیین تکلیف مدیریت تیمهای ماشین سازی و تراکتورسازی ،با استناد به قول رئیس جمهور و وزیر صمت، چرا با تعلل مواجه است؟

وی ضمن اشاره به مسئله حجاب گفت: در بحث حجاب، رفتار سنجیده ،قاطع و درست مورد نیاز است همانگونه که در خصوص طرح صیانت نیز باید از ایجاد پارادوکس های مختلف فرهنگی و معیشتی اجتناب شود.

نماینده مردم تبریز خطاب به دولت در مورد مشکلات بازنشستگان اظهار داشت: به دولت پیشنهاد می کنم مشکل مسکن مستاجرین بازنشسته، اشتغال،مسکن و تامین جهیزیه فرزندان آنان، مورد توجه خاصی باشد، از تحلیل‌های مغالطه آمیزی که گاهی مطرح می‌شود ، به نمایندگان تذکر می دهم که باید توجه کنند،تغییراتی که دستاوردهای انقلاب اسلامی با خون های پاک شهیدان را هدف قرار می‌دهد، تمام اینها باید پاسخ داده شود.

فرهنگی در ادامه افزود:ربط دادن برخی ناهنجاری ها به نظام جمهوری اسلامی یا دعوت به وحدت،بدون آنکه ملاک آن به درستی تبیین شود، از جمله این موارد است، مدعیان این نظرها به حکومت پیامبر و حکومت امام علی (ع)تعهد خاصی دارند اما در تحلیل‌های خود به این نظام ها توجه نمی کنند آیا درآن نظام ها مشکلی وجود نداشت، آیا آن بزرگان مقصر بودند؟

عضو کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به بخشی از نهج البلاغه تصریح کرد: بخشی از نهج البلاغه به تبیین برخی از تخلفات زیرمجموعه های حکومت علوی اختصاص دارد، در مورد دعوت به وحدت، سه جنگ زمان امیرمؤمنان(ع) با مدعیان اسلام و حتی دارای سوابق مجاهدت و دارای نسبت با پیامبر بوده است.وحدت باید ملاک و محور داشته باشد و امام این ملاک را “اِعرِفِ الحَقَّ، تَعرِف أهلَهُ” تعریف کرد.

فرهنگی در پایان خطاب به کمیسیون آموزش و تحقیقات خاطرنشان کرد: از کمیسیون آموزش و تحقیقات می خواهم که سوال نمایندگان را به تعویق نیندازند و نمایندگان را از اختیارات نظارتی خود محروم نکند.

لطفی: دولت به گرانی های لحظه ای و تورم افسارگسیخته پایان دهند

حسن لطفی در صحن علنی امروز ( یکشنبه، 2 مردادماه ) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خطاب به نمایندگان گفت: ابزارهای نظارتی مجلس اعم از تحقیق و تفحص از دستگاه های اجرایی، اخطار و تذکر، سوال و استیضاح وزرا ناکارآمد بوده و مجلس را از حیز انتفاع خارج کرده است؛ تحقیق و تفحص از دستگاه هایی اجرایی کشور از ابتدای هر دوره شروع می شود و پس از طی دوره چهارساله به نتیجه نمی رسد.

وی افزود: سوال از وزرا هم پس از چندین ماه به صحن علنی مجلس ارجاع می شود اما چون ضمانت اجرایی ندارد جز نیشخند وزرا به نمایندگان و هدررفت وقت مجلس خاصیت دیگری ندارد؛ اخطار و تذکر بی فایده است و استیضاح وزرا پس از گردش کار طولانی به تعویق می افتد یا به نفع وزیر مربوطه ختم به خیر می شود و جز هدررفت وقت مجلس نتیجه دیگری عاید ملت و مجلس نمی شود؛ از هیات رئیس و نمایندگان مجلس استدعا دارم که نسبت به اصلاح آیین نامه اقدام و زمان مشخص و ضمانت اجرایی ویژه ای برای ابزارهای نظارتی تصویب کنید تا مجلس جایگاه واقعی نظارتی خود را محکم کند.

نماینده مردم رزن و درگزین در مجلس یازدهم یادآور شد: امروزه گرانی های دقیقه ای و لحظه ای سفره فقرا، کارمندان، کارگران، کشاورزان و بازنشستگان و حقوق بگیران را کوچک تر کرده و سفره ثروتمندان را رنگین تر و ثروت آنان را چند برابر کرده است؛ به رئیس جمهور و تیم اقتصادی دولت تذکر نمی دهم بلکه از آنها استدعا دارم که به گرانی های لحظه ای و تورم افسارگسیخته پایان دهند؛ متاسفانه بدحجابی و برهنگی توسعه پیدا کرده و نگران کننده است، فرماندهی انتظامی در برخورد قانونی که مکلف است بر اساس قوانین جاری کشور با این مصادیق برخورد قانونی کند تنها مانده است بنابراین انتظار داریم تمامی دستگاه های حاکمیتی مسئول به وظایف قانونی خود عمل و ناجا را همراهی کنند؛ در این رابطه از زحمات و خدمات ارزشمند فرماندهی کل نیروی انتظامی تشکر می کنم.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر ورزش و جوانان، گفت: از توزیع ناعادلانه امکانات ورزشی در بین استان ها و شهرستان ها جلوگیری شود زیرا در حال حاضر عدالت رعایت نمی شود و جوانان شهرستان های رزن و درگزین از حداقل امکانات ورزشی محروم هستند.

وی خطاب به وزیر راه و شهرسازی، افزود: از طلا بودن پیشیمان گشته ایم، مرحمت فرموده ما را مس کنید؛ قرار بود یک میلیون واحد مسکونی در سالی که گذشت احداث و تحویل مردم شود مسکن را که نساختید حداقل نسبت به کنترل قیمت و اجاره بهای مسکن و مصالح ساختمانی اقدام کنید؛ در یک سال گذشته در شهرستان های رزن و درگزین نه تنها مسکنی ساخته نشد بلکه حتی یک متر زمین برای ساخت مسکن ملی تامین و تحویل داده نشد؛ به شما تذکر می دهم که نسبت به تعیین تکلیف مسکن ملی حوزه انتخابیه اقدام کنید.

نماینده مردم رزن و درگزین در مجلس یازدهم از وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه خواست که نسبت به پرداخت پول گندم کشاورزان شهرستان های رزن و درگزین اقدام کنند.

اعلام وصول گزارش تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور

در ادامه عضو هیأت رئیسه مجلس موارد اعلام وصولی امروز را قرائت کرد که اعلام وصول گزارش تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشوریکی از موارد اعلامی بود.

تذکرات شفاهی برخی از نمایندگان

عسکری:لزوم تهیه گزارش جامع از حادثه سیل استان فارس/ برخورد قاطع با مقصران احتمالی ضرورت دارد

محمدجواد عسکری در تذکر شفاهی خود ضمن عرض تسلیت به مردم استان فارس و آرزوی علوم درجات برای جانباختگان و صبر جزیل برای بازماندگان حادثه غمبار و جانسوز سیل اخیر گفت: متاسفانه غلفت دستگاه های متولی و فقدان ذهنیت پیشگیرانه بین برخی از مسئولان و مدیران استانی، حادثه غمبار در جنوب استان فارس به وقوع پیوست و مردم استان را داغدار و غمگین کرد.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس یازدهم اظهار کرد: این حادثه جانسوز دارای پیامدهای پایدار در زمینه های روانی، عاطفی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است، ضمن تشکر از وزیر کشور به دلیل حضور در محل و بررسی میدانی پیامدهای این موضوع، از وی می خواهیم که هر چه سریعتر دستور تهیه گزارش جامع و کامل از موضوع را صادر کند و با مقصرین احتمالی که در هر پست و مسئولیتی هستند، برخورد قاطع صورت گیرد و گزارش کامل آن به اطلاع مردم ایران اسلامی و نمایندگان استان فارس رسانده شود./

چنارانی:وضعیت توزیع گازوئیل برای کامیون داران اسفناک است/ضرورت رسیدگی توسط وزارت نفت

هاجر چنارانی در تذکر شفاهی خود ضمن گرامیداشت روز مباهله و تسلیت درگذشت تعدادی از هموطنان در حادثه سیل استان فارس، گفت: به نمایندگی از رانندگان و کامیون داران مظلوم کشور و شهر نیشابور به وزارت نیرو تذکر می دهم، متاسفانه وضعیت توزیع گازوئیل اسفناک است و باید به آن رسیدگی شود.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: رانندگان علاوه بر تحمل سختی ناوگان فرسوده باید به سختی دنبال تهیه گازوئیل باشند؛ متاسفانه این سوخت به طرق مختلف قاچاق می شود و نظارتی نیز در سطح جایگاه های کشور وجود ندارد. بیشتر جایگاه ها توزیع سوخت آزاد را متوقف کرده و وزارت نفت نیز کارت های سوخت آزاد را جمع آوری کرده است و نمایندگان مجبور هستند برای به دست آوردن سوخت هزینه های گزافی را به دلالان پرداخت کنند لذا از وزیر مربوطه می خواهیم به این موضوع رسیدگی کند./

محمودوند: چرا دستگاه دیپلماسی موضع قوی در برابر صحبت های سفیر روسیه نگرفته است

مرتضی محمودوند در تذکر شفاهی با اشاره به مصاحبه اخیر سفیر روسیه با یکی از رسانه های داخلی گفت: اگر سفیر ایران در روسیه چنین افاضاتی داشت، چه می شد؟ جوانان و مردم حوزه انتخابیه بنده به این صحبت ها اعتراض دارند و انتظار می رود دستگاه دیپلماسی کشور موضع جدی بگیرد.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس یازدهم با بیان اینکه مطالب مطرح شده از سوی سفیر روسیه، دخالت در امور داخلی کشور است، ادامه داد: در دوره وزارت ظریف، با ترفت العینی از این مطالب عبور شد، دوباره شاهد بودیم همین سفیر افاضاتی داشته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: برای آبروی کشور باید اقدامات لازم صورت گیرد و اجازه ندهیم هر کسی هر طور که می خواهد صحبت کند.

در نهایت علی نیک زادثمرین نایب رئیس مجلس شورای اسلامی زنگ پایان نشست علنی امروز مجلس را رأس ساعت 12 و 16 دقیقه به صدا درآورد. نشست بعدی مجلس نیز روز سه شنبه 4 مرداد ماه خواهد بود.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها