طلسمات

خانه » همه » مذهبی » مساجد در عصر ظهور به کانون انتقال میراث دینی تبدیل می شوند

مساجد در عصر ظهور به کانون انتقال میراث دینی تبدیل می شوند


مساجد در عصر ظهور به کانون انتقال میراث دینی تبدیل می شوند

۱۳۹۵/۰۳/۰۱


۶۷ بازدید

مساجد در عصر ظهور به کانون انتقال میراث دینی تبدیل می شوند

مدیر گروه آینده پژوهی پژوهشکده مهدویت با اشاره به اینکه مساجد در عصر ظهور جایگاه اصیل، واقعی و راهنماگونه خواهند داشت، گفت: آن ها در آن زمان به کانون انتقال میراث دینی تبدیل خواهند شد.

مساجد در عصر ظهور به کانون انتقال میراث دینی تبدیل می شوند

مدیر گروه آینده پژوهی پژوهشکده مهدویت با اشاره به اینکه مساجد در عصر ظهور جایگاه اصیل، واقعی و راهنماگونه خواهند داشت، گفت: آن ها در آن زمان به کانون انتقال میراث دینی تبدیل خواهند شد.

حجت الاسلام رحیم کارگر با اشاره به جایگاه مساجد در عصر ظهور به خبرنگار مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان گفت: مساجد در حکومت حضرت مهدی(عج) پایگاه اصلی فعالیت های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی خواهند بود. قیام و حرکت آن حضرت از مسجد آغاز و در مسجد ختم می شود. به این معنا که مساجد، جایگاه اصیل، واقعی و راهنماگونه خواهند داشت و انس و حضور مداوم مردم در آن ها باعث رشد و تکامل آنها خواهد شد.

وی به بهره گیری حضرت مهدی(عج) از مسجد در جهات مختلف اشاره کرد و افزود: مهم ترین برنامه سیاسی آن حضرت یعنی گرفتن بیعت از مردم در مسجد خواهد بود و مسجدالحرام، جایگاه و تجلی پیوند امت با این امام خواهد شد. ایشان، مسجد را در پایان قیام و پیروزی هایشان بر دشمنان و در تسلط بر کل عالم، مرکز حکومت و هدایت جهان قرار می دهند و رهبری و مدیریت سیاسی آن حضرت بر کل جهان از مسجد کوفه انجام خواهد شد بر این اساس توجه مردم به مساجد همیشگی و دائمی خواهد بود.

مدیر گروه آینده پژوهی پژوهشکده مهدویت، ادامه داد: علاوه بر این تصمیم گیری، نظارت، کنترل و برنامه ریزی حکومتی حضرت مهدی(عج)، از مساجد خواهد بود و این فرهنگ به همه جای دنیا گسترش می یابد به طوری که مقرهای حکومتی، ساختمان های اداری و کاخ ها جایگاه خود را از دست می دهند.

کارگر با اشاره به جایگاه مسجد در عصر حکومت حضرت ولیعصر(عج) به عنوان کانون انتقال میراث دینی، اظهار کرد: همه اموری که در زمان حضرت علی(ع) و پیامبران از طریق مساجد به افراد جامعه منتقل و برای مردم بیان می شدند در عصر حکومت حضرت مهدی(عج) نیز منتقل شده و بیان می شوند به طوری که در آن زمان مسجد جایگاه رشد علمی و فکری بشر خواهد شد و تعلیم قرآن، حکمت آموزی، تحولات مثبت فرهنگی و همچنین آشنایی با فرهنگ علوی و نبوی در جامعه در مساجد نمود می یابد.

وی ادامه داد: جایگاه عبادی مساجد نیز حفظ شده و پایگاه با قداست، طهارت و معنویت به شمار می آیند، به گونه ای که بزرگترین مساجد در عصر ظهور ساخته می شوند و با شکوهترین نمازهای جماعت در مساجد برپا می شوند و مردم حضور گسترده ای در مساجد خواهند داشت.

مدیر گروه آینده پژوهی پژوهشکده مهدویت، ادامه داد: همچنین مسجدالحرام و مسجدالنبی به جایگاه والایی دست می یابند و مسجد کوفه پذیرای مشتاقان عبادت و خداپرستی خواهند شد.

مسجد سهله مهم ترین مرکز اقتصادی می شود

حجت الاسلام کارگر با اشاره به مرکزیت اقتصادی مساجد در حکومت حضرت مهدی(عج) گفت: هر چند مساجد به عنوان مرکز عبادی به شمار می آیند اما در عصر ظهور، ایشان به بعد اقتصادی مساجد هم توجه ویژه ای خواهند داشت به گونه ای که مسجد «سهله» مرکز نگهداری بیت المال و مهم ترین مرکز اقتصادی و محل سکونت حضرت مهدی(عج) و خانواده شان محسوب می شود و بحث های اقتصادی، مادی و مالی مردم از آنجا هدایت و مدیریت می شوند.

وی ادامه داد: توجه به بعد اقتصادی مساجد در عصر ظهور نشان دهنده این موضوع است که میان معنویت و اقتصاد رابطه تنگانگی وجود دارد و هر چقدر که معنویت، اخلاق، طهارت و نورانیت مردم ارتقا یابد، اقتصاد هم اقتصادی دینی و سالم و واقعی خواهد شد و عدالت، مساوات و برابری در جامعه حاکم می شوند.

در پرتو تعالیم مساجد شهرها آباد می شوند

این کارشناس مهدوی با اشاره به پیگیری و حل مشکلات مردم در مساجد زمان حکومت حضرت مهدی(عج)، خاطر نشان کرد: در پرتو تعالیم مساجد، شهرها به آبادی می رسند، نیازمند و محتاجی پیدا نمی شود و همه از امکانات مادی و برکات دنیوی استفاده می کنند. همه اینها نشان دهنده این است که مردم در زمان حکومت آن حضرت روح و روان خود را در مسجد زلال کرده و با مسجد پیوند برقرار کرده اند.

کارگر به قدمت و پیشینه مسجد کوفه در عصر ظهور اشاره کرد و گفت: مسجد کوفه مقر پیامبران و اولیا الله (ع) بوده است از این رو می تواند مرکز تحقق سیاست فاضله و پاک الهی باشد و پایگاهی برای اداره و هدایت جهان به شمار آید.

او ادامه داد: در عصر ظهور سیاست صرفا سیاست عادی، حکمرانی و حکومت برای اجرای امور نیست بلکه سیاستی رحمانی و الهی است که نشان دهنده پیوند عمیق میان اخلاق، دیانت و معنویت با سیاست است.

مدیر گروه آینده پژوهی پژوهشکده مهدویت، گفت: مسجد کوفه مرکز حکومت علوی بوده است و حضرت مهدی (عج) نیز احیا کننده سیره علوی خواهند بود، به همین جهت ایشان با تبعیت از امام علی(ع) این مسجد را برای مرکزیت حکومت خود انتخاب خواهند کرد.

کارگر افزود: شهر کوفه در عصر ظهور شهری نورانی و معنوی خواهد بود و افراد متدین این شهر در آخرالزمان و عصر قبل از ظهور با تمام وجود از حضرت مهدی (عج) حمایت، یاری و تبعیت می کنند و بدون شک چنین مرکزی بهترین مرکز برای حکومت ایشان خواهد بود.

مساجد آخر الزمان مهدوی باشند

وی در رابطه با اینکه در آخرالزمان چه مساجدی از بلاهای آخرالزمانی در امان می مانند، گفت: طبق روایات، کسانی از فتنه های آخرالزمان و خطرات آن در امان هستند که بر اعتقاد مهدویت پافشاری کنند بر آن ثابت قدم باشند. بنابراین مساجد آخرالزمان باید مساجدی مهدوی باشند به این معنا که رنگ و بوی مهدوی به خود بگیرند و اولویت برنامه ها و فعالیت های دینی آنها تثبیت عقاید مردم نسبت به مهدویت باشد تا در میان آنان و وجود افراد کوچکترین خللی در مورد موضوع مهدویت به وجود نیاید.

مدیر گروه آینده پژوهی پژوهشکده مهدویت، افزود: لازم است جلسات مهدی باوری و مهدی شناسی در مساجد برگزار شوند زیرا در این صورت است که این مساجد از بلاهای آخرالزمان در امان خواهند بود.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد