خانه » همه » خبر » ترند ترین های خبری امروز » مصدوم شدن تعدادی از امدادگران در محل آواربرداری!/ ساختمان متروپل برای ۶ طبقه مجوز گرفته بود

دانلود کتاب های امتحان شده

مصدوم شدن تعدادی از امدادگران در محل آواربرداری!/ ساختمان متروپل برای ۶ طبقه مجوز گرفته بود

مصدوم شدن تعدادی از امدادگران در محل آواربرداری!چهارمین روز آواربرداری از متروپل در حالی آغاز شد که دقایقی از نیمه شب گذشته، خبر مصدومیت شماری از امدادگران در پی هجوم مردم حاضر در محل حادثه مخابره گردید!

به گزارش «تابناک»، در پی این رویداد، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آبادان که مرجع اطلاع رسانی در خصوص این حادثه شده، اطلاعیه ای بدین شرح صادر کرد: «مقارن با ساعت ۰۰:۱۵ بامداد پنجشنبه ۵ خرداد با اعلام درخواست حضور آمبولانس در محل آواربرداری و هجوم مردم به سمت محل برای مشاهده، فریادهای یکی از افراد مبنی بر ریزش ساختمان موجب شد تا به دلیل ازدحام جمعیت و هجوم افراد در صحنه تعدادی از امدادگران در حین فرار دچار صدمه شوند.

با حضور کارکنان فوریت‌های پزشکی حاضر در منطقه این افراد به صورت سرپایی مداوا شدند و چند نفر نیز برای مداوای بیشتر به بیمارستان‌های شهیدبهشتی و ۱۷ شهریور اعزام شدند. بنابراین از شهروندان عزیز عاجزانه تقاضا می‌شود تا به منظور حفظ سلامت خود و عدم اختلال در روند آواربرداری و خدمات امدادگران از حضور در صحنه حادثه به صورت جدی خودداری کنند.»

این رویداد در حالی رقم خورده که به گواه متخصصان و بررسی های صورت گرفته، مشخص شده که قسمت های برجای مانده سازه متروپل کج شده و این کج شدگی ادامه دار است و موجب بروز لرزش های گاه و بیگاه در محل حادثه شده است. زنگ خطر رویدادی که وقوع آن دور از انتظار نیست و هیچ راه گریزی از آن وجود ندارد چراکه عرض باریک معبر مجاور، امکان هر گونه پایدارسازی را از امدادگران گرفته است.
 

 
وضغیت اسفناک سازه ای که به تاکید صادق خلیلیان، استاندار خوزستان، مجوز اولیه صادر شده برایش 6 طبقه بوده اما بعد سه طبقه به آن افزوده شده و دومرتبه دو طبقه دیگر به آن اضافه شده تا سازه ای با ده طبقه (روی لابی) پدید آید که آنقدر از اصول و مقررات تهی بوده که پیش از افتتاح کامل و بی هیچ عامل خارجی، در خود فروریخته، جان عده ای را ربوده و هنوز معلوم نیست چه بر سر آنهایی آمده که در زمان ریزش در سازه حضور داشته اند و هنوز پیدا نشده اند.
 
فاجعه ای که به تاکید رئیس جمعیت هلال احمر، غیرقابل قیاس با حوادث دیگر است، حتی با فروریختن ساختمان پلاسکو در تهران که اولین برج ساخته شده در کشورمان بود و نخستین صفتش، فرسوده بود، نه سازه ای که هنوز افتتاح کاملش مانده بوده و با ریزش بخش هایی از آن و برجای ماندن بخش های دیگر سازه، عملا سایه مرگ را بر سر امدادگران و دیگر نیروهای مستقر در محل حادثه گسترده است.
 
وضعیت فوق العاده ای که برای رهایی از آن، وزیر کشور و رئیس جمعیت هلال احمر در محل مستقر شده و افزون بر آن، چمعی از آتش نشانان با تجربه تهران که تجربه پلاسکو را در کارنامه دارند هم حضور دارند و به رغم اینها، از مخاطرات کار کاسته نشده و آواربرداری یا حتی حفر منافذی به زیرزمین پایان نیافته است. به رغم آنکه به تاکید کولیوند، امدادگران جان شان را وسط گذاشته اند تا بلکه بتوانند ذره ای از آلام مردم بکاهند.
 
همه اینها در حالی است که تا پایان دیروز، شمار جان باختگان این رویداد به 16 تن رسید اما هنوز مشخص نشده که چند تن در زیر آوارها به دام افتاده اند. موضوعی که رئیس جمعیت هلال احمر در خصوص آن می گوید: متاسفانه دقیق مشخص نیست چند نفر محبوس هستند. در خاک‌برداری و آواربرداری‌ها، به علائمی می‌رسیم که به محض رسیدن به علائم با اطمینان خاطر کار را انجام می‌دهیم حتی وقتی به جسد مطهری می‌رسیم خیلی با احتیاط رفتار می‌کنیم تا حرمت و کرامت حفظ شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا محبوس بودن ۵۰ نفر را تایید می‌کنید؟ می گوید: هیچ کس نمی‌تواند این اعداد را تایید یا رد کند. علوم پزشکی سامانه‌ای ایجاد کرد تا مردم مشخصات کامل مفقودان را اعلام کنند و این اسامی در اختیار وزیر کشور قرار می‌گیرند و سعی می‌کنیم با این نگاه کار خود را ادامه دهیم. اما واقعیت این است که هیج کس نمی‌تواند این لیست را تایید یا رد کند. مهم برای ما این است که تا آخرین لحظه کار خود را ادامه دهیم.

 
مصدوم شدن تعدادی از امدادگران در محل آواربرداری!/ ساختمان متروپل برای ۶ طبقه مجوز گرفته بود
رئیس جمعیت هلال احمر در پاسخ به این سوال که آیا فرصت طلایی را برای نجات افراد محبوس شده از دست داده‌ایم؟ گفت: هیچ وقت امید خود را از دست نمی‌دهیم، اما این حجم از آوار و این نوع از ریزش معمولا ما را نگران می‌کند. خیلی نمی‎توانیم محکم بگوییم فردی زنده است، این در حد معجزه است، اما هیچ وقت ناامید نمی‌شویم. ممکن است برخی افراد گمانه‌زنی کنند اما ما گمانه‌زنی ها را هم رصد می‌کنیم و کوتاه نمی‌آییم، تا وقتی که خلاف آن ثابت شود.

وی در خصوص روند فعلی عملیات می گوید: جستجو ادامه دارد و طبقه زیرزمین مقداری باز شده، اما بتنی که ریخته شده بخشی را کاملا بسته است و امکان رد شدن نیست که باید شکاف بخورد و در خود شکاف، امکان آوار شدن دوباره وجود دارد. متخصصان سازه و کارشناسان جمع می‌شوند و برنامه‌ریزی می‌کنند و بر اساس نقشه عملیاتی اقدام می‌کنند. مخاطرات وجود دارد، اما باید حرکت کرد. با اینکه مخاطره وجود دارد باید خطر را بپذیریم و تا جایی که می‌توانیم ایمنی را رعایت کنیم.

کولیوند در خصوص زمان پایان آواربرداری می گوید: آواربرداری و پاکسازی، زمان‌بر است. مهم عملیات جستجو و نجات است. برای افزایش سرعت اکنون اغلب مسئولین استانی و کشوری حضور دارند. جستجو و نجات از اهداف و ماموریت اصلی ما است، اما جستجو و نجات با مخاطره روبه‌رو شده است. تمام تلاش و کار بر این است که سرعت ما منطقی‌تر و جدی‌تر باشد.

وی در ادامه با هشدار در خصوص مخاطرات می گوید: از اینکه جوانان شهر در حال کمک هستند ممنونم، اما نباید احساسات غلبه کنند، زیرا حفظ جان نجاتگر، داوطلبان و کمک‌کننده‌ها خیلی مهم است. از حمایت داوطلبان تشکر می‌کنم و از آن‌ها می‌خواهم که نکات ایمنی را رعایت کنند. تا بتوانیم بهتر و دقیق‌تر کار خود را انجام دهیم. ازدحام وجود دارد که باعث می‌شود عملیات مختل شود. در حال حاضر نگران افرادی هستیم که منتظر خبری هستند که از عزیزان‌شان برسد.

 
تکمیل می‌شود…

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها