خانه » همه » مذهبی » من میخواستم بدونم اینکه ادمی تنوع طلب است و یا حالتی که میره بازار این رو میبینه میخواد اونو…. این ناشی از خارج شدن از اعتدال کدام صفت اخلاقی است؟بخوام در موردش بخونم کجا باید مراجعه کنم؟

دانلود کتاب های امتحان شده

من میخواستم بدونم اینکه ادمی تنوع طلب است و یا حالتی که میره بازار این رو میبینه میخواد اونو…. این ناشی از خارج شدن از اعتدال کدام صفت اخلاقی است؟بخوام در موردش بخونم کجا باید مراجعه کنم؟

تنوع طلبی زمانی بوجود می‌آید که شخص تجربه لذت از یک موقعیت را کسب کرده باشد زمانی بوجود می‌آید که شخص تجربه لذت از یک موقعیت را کسب کرده باشد. مثلا او باید لذتی را در غذا خوردن کسب کرده باشد. تا به تنوع طلبی در این زمینه روی بیاورد . در واقع این ویژگی در اشخاص بنیادین است . باید آن را محدود کرد و تحت کنترل درآورد.تنوع طلبی چیست؟

تنوع طلبی یکی از خصوصیات انسان‌ها است. که در پاسخ به نیاز‌های روانی او ایجاد می‌شود . همواره او را به سمت نو شدن تشویق می‌کند . در افراد به شکل‌های مختلفی ظاهر می‌شود. که می‌توان آن را از روی ظاهر، صحبت کردن و پوشش نیز تشخیص داد . در تنوع طلبی افراد خواهان تنوع در امور زندگی و مسائل اجتماعی خود است. با پیشرفت هر چه بیشتر جامعه به سمت فناوری و تکنولوژی این مسئله نیز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در هر زمینه‌ای اعم از کاری، جنسی، پوشش و غیره می‌تواند ظهور کند.

مشخصات زنان تنوع طلب

خرج کردن بیش از حد و بیش‌تر از مقدار درآمدشان
امتحان کردن راه‌ها‌ی متفاوت و متنوع
مشاهده شدن حس کنجکاوی در آنها
ناسازگاری یا عدم سازش زنان تنوع طلب با سایرین
انجام ندادن یا وقفه در کارهای بدون لذت
علاقمند شدن به فردی دیگر غیر از همسر

دلایل پیدایش تنوع طلبی

۱- مشکلات دوران کودکی

به عقیده کارشناسان یکی از اصلی‌ترین دلیل برای ایجاد تنوع طلبی در کودکی فرد سرچشمه می‌گیرد. کارشناسان معتقدند در هنگام کودکی اگر محیطی امن و سازگار برای کودکان ایجاد شود. آنها نیز یاد می‌گیرند که برای حل مشکلات خودشان دست به کار شوند . در زمان چالش با مهارت‌های لازم اقدام کنند. اما اگر به نیاز‌های آنها توجهی نشود ذهن و روان آنها دچار آسیب می‌شود . به شخصی تبدیل می‌شوند که مورد تایید جامعه نیست . باعث زیاده روی یا تنوع طلبی در آنان می‌شود.

2- بی توجهی والدین

کارشناسان یکی از عواملی را که باعث پیدایش تنوع طلبی می‌شود . زمینه ساز بروز آن است بی توجهی والدین به فرزندان می‌دانند. بخصوص در سنین نوجوانی که سن حساسی است . مراقبت بیشتر می‌خواهد. در دوران نوجوانی آسیب‌های زیادی آنها را تهدید می‌کند . از طرفی عدم توجه به نیاز‌های کودک، رفتار‌های سلطه جویانه در محیط خانواده و ایجاد فاصله بین والدین و کودکان باعث بوجود آمدن احساسات منفی و اضطراب می‌شود . همچنین این بی توجهی باعث افزایش رشد اختلالات در فرد و در نهایت بروز عواملی مانند تنوع طلبی در آنان می‌شود.

3- نرسیدن به رویاهای خود

برخی انسان‌ها با وجود حرکت کردن و درگیری با مشکلات زیاد در طول راه به دلایل مختلفی از جمله عدم توانایی و تمرکز بر رویا، موهوم بودن رویا، ناتوانی در حس مسئولیت پذیری و سایر عوامل به رویای واقعی خود نمی‌رسند . در این میان سرخورده می‌شوند . چون مطابق میلشان در زمان خاصی به هدف خود دسترسی پیدا نکرده‌اند. این مسئله از نظر روانی آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد . باعث اختلال تنوع طلبی در آنان می‌شود.

4- الگوگیری نامناسب از دوستان

این فرآیند یعنی الگوپذیری که یکی از عامل پیدایش تنوع طلبی بخصوص بین جوانان و نوجوانان است . یعنی اینکه فردی رفتار گروه یا فردی دیگر را برای خود ملاک قرار می‌دهد . افکار، نگرش‌ها و رفتار‌های خود را بر اساس آن تغییر می‌دهد. کارشناسان معتقدند این حرکت به دلیل ویژگی کمال‌گرایی ایجاد می‌شود . همین امر باعث می‌شود تا فرد افرادی را که از نظر او نمونه کمالات و صفات خوب هستند را به خود جلب کند.

از طرفی افراد چون از یک اصل ثابت انسانی یعنی فرآیند تغییر پیروی می‌کنند بنابراین برای اینکه رفتار‌ها و منش آنها مورد قبول واقع شود از محرک الگو برداری استفاده می‌کنند و اگر این الگو نامناسب باشد و آنها را در جهت منفی سوق دهد در نهایت عواملی مانند تنوع طلبی را به دنبال خواهد داشت.

5- مدگرایی. توجه به مد روز و به روز بودن در ظاهر و لباس می تواند عامل دیگری برای تنوع طلبی باشد البته به روز بودن بد نیست ولی گاهی به صورت افراطی ظاهر می شود که تحت عنوان مدگرایی مطرح می گردد که می تواند آسیب باشد.

درمان تنوع طلبی
انسان‌های تنوع طلب معمولا نیاز به تغییر مداوم در حرکات و مسائل پیرامونی خود می‌بینند . همواره سعی می‌کنند چیز‌های تکرار ی یا عادی را در زندگی خود حذف کنند مثلا پس از خرید یک ماشین یا تلفن برای مدت کوتاهی خوشحال هستند و برای آن ذوق می‌کنند . بعد از یک الی دوماه وسیله تکراری و خسته کننده می‌شود.
سعی کنید در خیال پردازی‌های خود حد وسط را رعایت کنید .با حد مناسبی به رویا‌های خود فکر کنید . چون خیال‌پردازی‌های بیش از حد فقط شما را از حقیقت‌ها و واقعیات دور می‌کند . دسترسی به آنها را برای شما سخت می‌کند.

زمانی که بیکار هستید سعی کنید با کار‌هایی که می‌توانیدآن را انجام دهید . از آن لذت ببرید خود را مشغول کنید . در کل اوقات فراغت و بیکاری خود را پر کنید . اگر می‌توانید برای تقویت روحیه خود به دیگران نیز کمک کنید.
به دنبال ایده‌های جدید باشید . خود را در موقعیت‌ها و شرایطی قرار دهید که برای شما استرس و هیجان ملایم ایجاد کند . مانند بازی و ورزش‌های مختلف.
به دنبال اضافه کردن علم و تجربیات به خود باشید . سعی کنید در مورد مسائل پیرامونتان بجز مسائل شخصی دیگران کنجکاو‌تر رفتار کنید . در مورد اطرافتان خیلی بی تفاوت نباشید.
ظاهری خوب داشته باشید . سعی کنید دیگران را غافلگیر کنید . ارتباط خود را با اطرافیانتان تقویت کنید. مطمئن باشید این کار تنوع طلبی را از شما دور می کند.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها